Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 73:een 73:sta
  1. #61
    Lainaa (Transalp @ Kesä. 14 2008,09:43) kirjoitti
    On kyllä kova isku sellaisille 15 kesäisille, joille vanhemmat ei kustanna korttia ja mopoa. Jos vaikka olisi 1000€ kerättynä moporahastoon, niin nyt jäisikin vain puolet mopon ostoon.
    Miten paljon tuosta jää mopon oston jälkeen vielä varusteisiin tai mikäli käytetyn joutuu ostamaan,niin pakollisten jarrujen,valojen,yms. korjaukseen?
    Tämä uudistus ei todellakaan paranna turvallisuutta näiden osalta.
  2. #62
    Lainaa (rolcen @ Kesä. 18 2008,11:02) kirjoitti
    Lainaa (Transalp @ Kesä. 14 2008,09:43) kirjoitti
    On kyllä kova isku sellaisille 15 kesäisille, joille vanhemmat ei kustanna korttia ja mopoa. Jos vaikka olisi 1000€ kerättynä moporahastoon, niin nyt jäisikin vain puolet mopon ostoon.
    Miten paljon tuosta jää mopon oston jälkeen vielä varusteisiin tai mikäli käytetyn joutuu ostamaan,niin pakollisten jarrujen,valojen,yms. korjaukseen?
    Tämä uudistus ei todellakaan paranna turvallisuutta näiden osalta.
    No kuka helvetti käyttää mopoillessa varusteita. No joo se kypärä tietysti mutta ei muita varusteita pidetä. Mopoilijat ainakin täällä päin ajaa sillai et se leuka osa on tossa otsan kohalla eli jos kaatuu nii se tippuu heti pois. Eipä haittaa mua, siinäpähä ajavat. Ja vahingon ilo on paras ilo eli ois saanu mopokortti nousta vaa vielä KALLIIMMAKS! Itellä ei olis koskaa ollu mopoa jos noi kallis kortti olis ollu Hyvä kun sai mopon ostettua.
    --GsxR:iä--
  3. #63
    Hyvä juttu.. jollakinhan nuo mopo-onnettomuudet olisi hyvä saada kuriin! Toivotaan että tämä tepsii! .... tai sitten ei tepsi
    Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..

    ****

    Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
  4. #64
    Surullista lukea tätä ketjua, ei sen takia mitä ollaan puuhaamassa mopokortin suhteen, vaan sen takia miten siihen suhtaudutaan. Kyse ei ole rahastuksesta tai turhuudesta ja kiusanteosta vaan turvallisuudesta; MYÖS MUIDEN KUIN MOPOILIJOIDEN TURVALLISUUDESTA! Niin ja nämä autokoulujen "kehujat" vaan perustamaan niitä omia "kullanvuolenta" paikkoja!! Ala on vapaa eli siitä vaan bisneksen kimppuun..
    Moottoripyöräily on parasta...(mitä voi tehdä housut jalassa!).
  5. #65
    Lainaa (6Gear @ Kesä. 18 2008,12:44) kirjoitti
    Surullista lukea tätä ketjua, ei sen takia mitä ollaan puuhaamassa mopokortin suhteen, vaan sen takia miten siihen suhtaudutaan. Kyse ei ole rahastuksesta tai turhuudesta ja kiusanteosta vaan turvallisuudesta; MYÖS MUIDEN KUIN MOPOILIJOIDEN TURVALLISUUDESTA! Niin ja nämä autokoulujen "kehujat" vaan perustamaan niitä omia "kullanvuolenta" paikkoja!! Ala on vapaa eli siitä vaan bisneksen kimppuun..
    +1
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  6. #66
    Monella mopoilijalla on varmasti paitsi sitä asenneongelmaa, myös puutteita taidoissa ja tiedoissa. Asenneongelmaankin kortin ajaminen vaikuttaa, sillä nythän mopoa pidetään ihan leikkikaluna kun sillä saa ajaa kuka tahansa 15 vuotta täyttänyt.

    Muutenkin koko mopo on ihan täysin turha väline, sillä saman liikkumisen hoitaa vallan mainiosti fillarillakin.

    Mitä jäkeä on totuttaa kakaroita päristelemään kulmilla jollain kiinanromulla joka paitsi vaarantaa ja häiritsee muita ihmisiä, saastuttaa luontoa?? Kuka kokee tämän välttämättömäksi tai edes tarpeelliseksi?
  7. #67
    Tekisivät sellaisen muutoksen, joka mahdollistaisi moposkootterista siirtymisen 16-vuotiaan kevari-skootterin sarviin...

    Meidän tyttö olisi halunnut täsmälleen samanlaisen 125 cm3 skoden, kun sillä on nyt 50 cm3...vaan siihen kun pitää ajaa kortti manuaalikevarilla...ei ole olemassa mahdollisuutta automaatti-korttiin...pöh...siihen jäi tytön innostus.
  8. #68
    Lainaa (6Gear @ Kesä. 18 2008,12:44) kirjoitti
    Surullista lukea tätä ketjua, ei sen takia mitä ollaan puuhaamassa mopokortin suhteen, vaan sen takia miten siihen suhtaudutaan. Kyse ei ole rahastuksesta tai turhuudesta ja kiusanteosta vaan turvallisuudesta; MYÖS MUIDEN KUIN MOPOILIJOIDEN TURVALLISUUDESTA! Niin ja nämä autokoulujen "kehujat" vaan perustamaan niitä omia "kullanvuolenta" paikkoja!! Ala on vapaa eli siitä vaan bisneksen kimppuun..
    No, pitääkö tätä opettaa vain ja ainoastaan autokoulussa ?. Voisiko esim. jotkin alan järjestöt, koulu tmv. hoitaa ihan saman asian. Ja varmasti ilmaiseksi/lähes ilmaiseksi.

    Autokoulua tietääkseni ei voi perustaa noin vaan; siihen kai pitää olla alan koulutusta, hakea lupa joltain viranomaiselta (joka suojelee kartellia, tietenkin), ilm. liikennealan kokemustakin ym.

    Kun Suomi on kyseessä niin tämäkin ala on kartellisoitu ja ylihinnoiteltu.



    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  9. #69
    Köpille ja Mursulle!
    Myös A-1 kortin VOI AJAA AUTOMAATILLA, korttiin tulee siitä merkintä että saa ajaa vain automaattia. Kurssi muuten sama kuin ns. normaalisti hoidettuna, ajo-opetukset voi hoitaa pelkästään matikilla ja käsittelykoe+ajokoe on myös automaatilla. Merkintä poistuu kortista suorittamalla käsittelykoe+ajokoe vaihteellisella pelillä.
    Autokoulu tarvitsee opetustoimesta vastaavan johtajan jonka pitää olla ns. pätevä. Opetusta antavilla pitää olla liikenneopettaja lupa. Omistaa saa kuka vaan, ei muutakuin koulu pystyyn vaan ja tuohta käärimään!
    Moottoripyöräily on parasta...(mitä voi tehdä housut jalassa!).
  10. #70
    Lainaa (6Gear @ Kesä. 18 2008,13:44) kirjoitti
    Köpille ja Mursulle!
    Myös A-1 kortin VOI AJAA AUTOMAATILLA, korttiin tulee siitä merkintä että saa ajaa vain automaattia. Kurssi muuten sama kuin ns. normaalisti hoidettuna, ajo-opetukset voi hoitaa pelkästään matikilla ja käsittelykoe+ajokoe on myös automaatilla. Merkintä poistuu kortista suorittamalla käsittelykoe+ajokoe vaihteellisella pelillä.
    Autokoulu tarvitsee opetustoimesta vastaavan johtajan jonka pitää olla ns. pätevä. Opetusta antavilla pitää olla liikenneopettaja lupa. Omistaa saa kuka vaan, ei muutakuin koulu pystyyn vaan ja tuohta käärimään!
    veikkaan että autokouluissa aika harvassa harjoittelukalustossa ei-manuaaleja kevarivehkeitä * tietty eikös senkin voi harjoitteluluvalla ajella jos moinen vehje löytyy omasta takaa *
    Suzuki GSX-R 750 K6
  11. #71
    Mikä kynnys se manuuali vaihde on? Eihän sen jälkeen ole pakko ajaa manuaalilla vaan voi ottaa automaatin. Joutuuhan ne vaihteet autokoulussa viimeistään opettelemaan. Ellei sit halua automaatilla autokorttia ajaa (ei järkeä?)..

    Ei minunkaan nuoruudessa mitään automaattipelelleilyjä ollut... höh...
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  12. #72
    Joo, ei noi maksut kyllä estä mitään muuta ku sen et joka räkänokal ei oo varaa hommaa sitä korttia ja mopoa.
    Ja aika sama minkälaisen kasvatuksen on junnu saanu, ku kavrien kans vedetään reikäpäässä tuol heti ku silmä välttää.
    Kyl sitä varmaan jokainen mopoillu muistaa kuinka kuolemattomia oli ja luulo siitä, et kyl ne kädet ja jalat kasvaa takas, jos irti sattuu lähtemään.
    Ei muuta ku korttia ajettaessa ekskursio reissu sairaaloihin kattelemaan minkälaista jälkee voi tulla plus sit viel parit dokumenttivideot pyörii joka teoriatunnin päätteeks, mis raavitaan jengii irti kadusta tai rekan maskista.
  13.  
  14. #73
    Lainaa (mursu @ Kesä. 18 2008,13:10) kirjoitti
    Lainaa (6Gear @ Kesä. 18 2008,12:44) kirjoitti
    Surullista lukea tätä ketjua, ei sen takia mitä ollaan puuhaamassa mopokortin suhteen, vaan sen takia miten siihen suhtaudutaan. Kyse ei ole rahastuksesta tai turhuudesta ja kiusanteosta vaan turvallisuudesta; MYÖS MUIDEN KUIN MOPOILIJOIDEN TURVALLISUUDESTA! Niin ja nämä autokoulujen "kehujat" vaan perustamaan niitä omia "kullanvuolenta" paikkoja!! Ala on vapaa eli siitä vaan bisneksen kimppuun..
    No, pitääkö tätä opettaa vain ja ainoastaan autokoulussa ?. Voisiko esim. jotkin alan järjestöt, koulu tmv. hoitaa ihan saman asian. Ja varmasti ilmaiseksi/lähes ilmaiseksi.

    Autokoulua tietääkseni ei voi perustaa noin vaan; siihen kai pitää olla alan koulutusta, hakea lupa joltain viranomaiselta (joka suojelee kartellia, tietenkin), ilm. liikennealan kokemustakin ym.

    Kun Suomi on kyseessä niin tämäkin ala on kartellisoitu ja ylihinnoiteltu.
    Luvanvaraista on autokoulu yrittäminen. Opettajan työkokemusta 6 vuotta taisi olla suurin edellytys.
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123