Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Lainaa (Sledgehammer @ Kesä. 12 2008,23:42) kirjoitti
    Itse kelailen töihin 10km matkaa edestaas ja öljyt ei juuri normilämpöihin nouse. *Karvan yli "sinisen alueen" kylläkin. *Pyörä on 900cc ilmajäähy ducati. *Ei ne siltikään kyllä vaahtoa...
    10km on kuitenkin jo ihan hyvä matka. ajappa jotain 3-5km:ä.

    toiset öljytkin vaahtoaa enemmän kuin toiset. toiset koneet vaahdottaa enemmän kuin toiset.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #32
    Ihan vaan ajattelin kun kerroit vaihtaneesi öljyt useampaan kertaan. Niin, että onko sulla mennyt koneeseen mineraaliöljyä ja synteettistä sekaisin, se meinaan vaahtoaa jokseenkin paljon eikä yksi öljynvaihto riitä poistamaan kaikkea vaahtoa koneesta. Koneen "huuhtelu" ja sillee... Tuli vaan mieleen...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  3. #33
    Huohotin tukkeessa
    Alan edistyä - asiat menevät huonommaksi hitaammin.
    Älä saata minua kiusaukseen, osaan sinne itsekin.
  4. #34
    Lainaa (Utah @ Kesä. 12 2008,09:38) kirjoitti
    Öljyn muuttaa vaalean kermamaiseksi vesi, kuten jo moni totesikin. Vettä taas pääsee aina öljyn sekaan huohotuksen mukana jonkin verran, koska männät vuotavat pakokaasua kampikammioon vaihtelevan määrän, vanhoissa "väljissä" koneissa enemmän.

    Pakokaasussa taas on vettä palamisen lopputuotteena, litrasta bensaa muodostuu litra vettä (asia jota monet ei tunnu tietävänkään). Normaalisti tuo vesi poistuu huohotusjärjestelmän kautta kun kone ja öljy lämpenee kunnolla. Ilmajäähy viileillä keleillä ajettaessa ei ehkä lämpene pitemmälläkään matkalla tarpeeksi, siinähän ei ole termostaattia. Rikkaalla seoksella käyminen myöskin pahentaa asiaa, koska kone käy tavallista viileämpänä.

    Eli tarkista huohotussysteemin letkut (yleensä menevät kampikammiolta ilmanputsarin koteloon), seokset (esim. putsari tukossa?) ja käytä vaikka paikallaan konetta kuumaksi (>100C). Ilmiö sinänsä on ihan yleinen keväisin/syksyisin, eikä pitäisi olla vaarallista, mutta eihän se vesi tietysti hyödyksikään öljyssä ole. Mitään koneen sisäpesuja ei kuitenkaan tarvita.

    Joissakin autoissa sama ilmiö aiheuttaa kovilla pakkasilla huohotussysteemin jäätymisen umpeen, jolloin öljyt oksentuu paineella jostain ulos. Terveisiä Pösö/Citikkamiehille...
    entinen pösökuski ilmoittautuu!

    405-pökötti tosiaan oksensi öljyt mittatikunreijästä ulos kun kylmällä toi öljy vaahtos ja vaahto sitte jääty huohottimet tukkeeseen...

    itse joskus tohon vanhaan auton pommiin lisäilin öljyä vähän erilaatuja sekasin mitä sattu hyllyssä olemaan (se oli niitä autoja missä lisättiin öljyä ja tarkastettiin bensat) ni sehän se vasta vaahtoa saikin aikaseks kun oli vaikkakin samalla viskositeetillä mutta erimerkkisiä öljyjä koneessa... lämpösellä ei kuitenkaan ollu koskaan oikein ongelma mutta eiköhän se sulla vettä ole mitä siellä koneessa on!

    1.tarkasta huohotus kanavat / putsari
    2.laita tuoreet öljyt sisään (joku halpa paska käy hyvin) käytä kone kuumaks ja ajele vaikka vähän mutta niin että on mahd lämmin kokoajan
    3.vaihda öljyt uudestaan.

    pitäs alkaa mämmit pysymään öljyinä!
    GSXR-1000 Limited
  5. #35
    Lainaa (MustaSurma @ Kesä. 13 2008,09:10) kirjoitti
    Ihan vaan ajattelin kun kerroit vaihtaneesi öljyt useampaan kertaan. Niin, että onko sulla mennyt koneeseen mineraaliöljyä ja synteettistä sekaisin, se meinaan vaahtoaa jokseenkin paljon eikä yksi öljynvaihto riitä poistamaan kaikkea vaahtoa koneesta. ...
    höpöhöpö.
    ei mineraalien ja synteettisten (semi/puoli tai täys, ja mitäniitäonkaan) sekoittaminen keskenään mitään vaahdota.

    -J-
  6. #36
    Lainaa (GSXR_JaP @ Kesä. 13 2008,12:29) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Kesä. 13 2008,09:10) kirjoitti
    Ihan vaan ajattelin kun kerroit vaihtaneesi öljyt useampaan kertaan. Niin, että onko sulla mennyt koneeseen mineraaliöljyä ja synteettistä sekaisin, se meinaan vaahtoaa jokseenkin paljon eikä yksi öljynvaihto riitä poistamaan kaikkea vaahtoa koneesta. ...
    höpöhöpö.
    ei mineraalien ja synteettisten (semi/puoli tai täys, ja mitäniitäonkaan) sekoittaminen keskenään mitään vaahdota.

    -J-

    Jep...

    Lainaa (Tekninen neuvonta Castrol @ Kesä. 13 2008,) kirjoitti
    Hei,

    monesti vaahtoaminen johtuu öljyssä olevasta vedestä, joka moottoripöyrien kohdalla voi olla seurausta talvisäilytyksestä.

    Periaatteessa samaan käyttökohteeseen tarkoitetut mineraali ja täyssynteettiset tuotteet ovat sekoituskelpoisia, mutta joissakin tapauksissa erot esim. lisäaineistuksessa voivat aiheuttaa vaahtoamista.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  7. #37
    Lainaa (GSXR_JaP @ Kesä. 13 2008,12:29) kirjoitti
    Lainaa (MustaSurma @ Kesä. 13 2008,09:10) kirjoitti
    Ihan vaan ajattelin kun kerroit vaihtaneesi öljyt useampaan kertaan. Niin, että onko sulla mennyt koneeseen mineraaliöljyä ja synteettistä sekaisin, se meinaan vaahtoaa jokseenkin paljon eikä yksi öljynvaihto riitä poistamaan kaikkea vaahtoa koneesta. ...
    höpöhöpö.
    ei mineraalien ja synteettisten (semi/puoli tai täys, ja mitäniitäonkaan) sekoittaminen keskenään mitään vaahdota.

    -J-
    Meinasin kanssa että tasan vaahtoaa, kun joskus peltoautossa tuli sekoiteltua kaikkia öljypöniköitten jämiä keskenään, kyllä siellä öljykorkin luona oli kunnon vaahtobileet.
    Ja kun vielä ajeltiin rataa pari tuntia putkeen, niin kyllä siinäkin muutama kilometri syntyi, eli ei ollut lyhyistä matkoista kyse...
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  8. #38
    Lainaa (Kumppari @ Kesä. 15 2008,14:38) kirjoitti
    -
    Meinasin kanssa että tasan vaahtoaa, kun joskus peltoautossa tuli sekoiteltua kaikkia öljypöniköitten jämiä keskenään, kyllä siellä öljykorkin luona oli kunnon vaahtobileet.
    .....[/QUOTE]
    Bingo.

    Wanhat purkinpohjat sekaisin, kylmävarastossa olleet, eivät varmaan ole kosteutta imeneet aikanaan?

    -J-
  9. #39
    Lainaa (GSXR_JaP @ Kesä. 15 2008,17:48) kirjoitti
    Lainaa (Kumppari @ Kesä. 15 2008,14:38) kirjoitti
    -
    Meinasin kanssa että tasan vaahtoaa, kun joskus peltoautossa tuli sekoiteltua kaikkia öljypöniköitten jämiä keskenään, kyllä siellä öljykorkin luona oli kunnon vaahtobileet.
    .....
    Bingo.

    Wanhat purkinpohjat sekaisin, kylmävarastossa olleet, eivät varmaan ole kosteutta imeneet aikanaan?

    -J-[/QUOTE]
    Kylläkin lämpimässä huoneessa (+21 c) ja ikä jämillä vaihteli silloin puolesta vuodesta kahteen...et Dingo vaan sulle...
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  10. #40
    En ole tuon mallin konetta nähnyt päältä, mutta joissain pyörissä on siellä tulppien ympärillä sellainen iso kaukalo johon pääsee kertymään varmaan litra vettä jos valumareiät o tukossa sivuilta. Emännän er5:sessa oli siellä aika reilusti paskaa ja sitä saikin sieltä putsailla oikein huolella. Se kaukalo + vähän vuotava venttiilikopantiiviste saattaisi aiheuttaa veden joutumisen öljyn sekaan (tai jos sieltä kourusta lähtee esim. huohotin tai joku muu letku minkä juuresta se vesi voi sinne päästä)
  11.  
  12. #41
    Kokeiles sellaista temppua että vedät suorat letkut kampikammion ja venttiilikopan huohotinputkista ulos eikä ilmanputsarin koteloon. (Eikä letkun päitä suoraan kohti takarengasta) Ja tietysti ilmanputsarin kotelon letkunpaikka tulpataan kiinni. Tällä konstilla koneen huohotus ei ainakaan ahdista. Jos tämän jälkeen öljy ei vaahtoa niin voitkin etsiä vikaa huohotussysteemistä.
    Tarkemmin Yampun konetta tuntematta siellä voi olla jokin saasteen puhdistussysteemi (tai muu vastaava joka on tukossa tms)
    Taivas saa odottaa
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12