Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Saksan ja Englannin foorumeilla on ollut paljonkin juttua ajonestolaitteen ongelmista. Pyöriä näyttää jääneen tielle satamäärin, kun ajonestolaitteen rengasantenni (ring antenna) on mennyt kaputt. Aika huolestuneena noita olen uuden GS:n omistajana lukenut.

    Nyt noilta foorumeilta bongasin tiedon, että BMW alkaa vaihtaa noita antenneja uusiin. Kysyin tuosta asiasta pyöräni myyjäliikkeestä: kuulemma on odotettavissa postitse kutsu osan takuuvaihtoon.

    Täällä foorumilla ei ole noista ajonestolaitteen ongelmista silmiin sattunut juttua, vai onko vain muisti tehnyt tenän. Kuinka yleisiä noi ongelmat on olleet Suomessa?
    BMW R 1200 GS Adventure
  2. #2
    EWS-.org

    Eli on se EWS temppuillut foorumilaisillakin. Anturin uusimisen jälkeen ei ongelmia ole ollut, joten jospa vain yksi anturierä olisi ollut viallinen... *koputetaan puuta*
    ...
  3. #3
    2006 ja alkuvuoden 2007 malleissa oli tätä murhetta tilastollisesti enemmän. Syyksi mainittiin alihankkijalta tullut "huono erä". ADVrider-sivuilla muutamilla on ollut ongelmia myös 2008 uudemmassa mallissa. Jos vähänkään pidemmälle ja "sivummalle" lähtee, aika moni pitää vara-rinkulaa mukana. Halpa turva siihen nähden että se jossain keskellä ei-mitään alkaa temppuilla. Alkuperäistä ei saa helpolla irti (erikoisruuvit), mutta pistokkeen saa irti ja uuden voi kytkeä rinnalle ja vaikka teipillä tangoon.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  4.  
  5. #4
    Mulla ei oo ollu ongelmia EWS:n kanssa, mutta rengasantenni tuli vaihdetuksi samalla kun laitatin pari viikkoa sitten Berliinissä uuden takakumin GSA:han. BMW:n liikkeen hemmo naputteli pyörän rungonnumeron koneelle ja totesi että täällä ois 3 recallia, laitetaanko kuntoon, tunti-pari menee. Mikäs siinä kun ei ollu kiire mihinkään. Yks oli tuo rengasantenni, toinen oli kohdistustarrat kahvasuojiin. Kolmas oli myös joku pikkujuttu, ei jääny mieleen mikä.

    Ei voi kuin kehua palvelua Nuo recallit ei kuulemma oo ihan uusia juttuja, ja rengasantennista on ollut paljonkin ongelmia sielläpäin, mikä laittaa ihmettelemään miksi ei Suomessa 20k huollossa heinäkuun alussa mainittu asiasta mitään.

    Renkaanvaihtoonkin päädyttiin hieman mutkien kautta, ystävällisten saksmannien avustamana. Kysyin vähän Berliinin eteläpuolella yhdellä huoltoasemalla löytyiskö lähistöltä rengasliikettä. Kassa ei tiennyt, mutta paikalle sattui autolla naishenkilö joka kehotti ajamaan perässä, hän tietää MP-liikkeen lähistöllä. Mentiin sinne, mutta heillä ei ollut varastossa sopivaa kumia. Onnekkaasti liikkeessä oli asioimassa myös MP-poliisi joka neuvoi tien naapuripitäjässä olevaan BMW:n liikkeeseen. Bemun liike löytyi, mutta sielläkään ei ollut varastossa sopivaa kumia. Myyjä soitteli about 20 minuuttia läpi lähiseudun putiikkeja kunnes Berliinistä löytyi sopiva rengas. Eiku navigaattoriin osoite ja menoksi.

    Tästä voi sanoa että homma toimi kuin elokuvissa

    Mukavan lisämausteen antoi se, että yllämainituista englantia puhuivat itseni lisäksi vain MP-poliisi ja Berliinin BMW:n myyjä. Oma saksankielentaitoni puolestaan on tasolla "Haben sie zimmer frei?" ja "Noch ein bier bitte"
    Ai niin, osaanhan minä nykyään sanoa myös "hinter reifen kaputt"