Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
  1. #1
    Tuli mieleen, että mitkäköhän mahtaa olla tonnicebarin suoritusarvot. Jotta niitä voi sitten miettiä nopeusrajoituksia noudattaessaan.
    Eli kuinka kovaa teoriassa moinen peli kulkee?
    Ja mikä mahtaa olla kiihtyvyys 0-100 ja 0-200?

    Siis vakio 98kw peli olis kyseessä ja vuosimalli vaikka 89-90.
    CBR 1000F -89
  2. #2
    Lainaa (chainese @ Kesä. 10 2008,17:34) kirjoitti
    Eli kuinka kovaa teoriassa moinen peli kulkee?
    Mul ainakin mittari 300:aan asti, ni pikkupoijaat polkupyöriensä kanssa "päättivät" paikallisen Valintatalon pihas (kurkittuaan mittaristoa), et "sehän kulkee kolmeesataa"

    Kyllä se kaksataa on aika nopaa mittaris ja kaikkihan riippuu siitä kuin kovin sitä kahvaa käännät ja millä vaihteella.

    ...minä "arvoista" sen enempää tiijä.....
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  3. #3
    Joo mullakin on 300 mittari :-) Mutta en oo vielä uskaltanu kokeilla kulkeeko niin lujaa. :-) Viitti vanhusta rääkätä. Ja kiihtyvyys 0-100 tuntuisi olevan jossain neljän kohdalla, en vaan oo ihan saanu laskettua, että onko se nyt 4.6 vai 4.7 sec. Vaikka pitäisihän nyt noiden väli erottaa vaikka pussi päässä pers tuntumalla.
    CBR 1000F -89
  4. #4
    Lainaa (chainese @ Kesä. 10 2008,17:44) kirjoitti
    Joo mullakin on 300 mittari :-) Mutta en oo vielä uskaltanu kokeilla kulkeeko niin lujaa. :-) Viitti vanhusta rääkätä. Ja kiihtyvyys 0-100 tuntuisi olevan jossain neljän kohdalla, en vaan oo ihan saanu laskettua, että onko se nyt 4.6 vai 4.7 sec. Vaikka pitäisihän nyt noiden väli erottaa vaikka pussi päässä pers tuntumalla.
    "vartti-kisojahan" on vaik missä, mee sinne kokeileen kuin "vanhus" kiihtyy
    Siinä sitten vaan muistat reaktioajat ja takanakin "sutimisen"...

    Kyllä sen parin sadasosan tietty "perstuntumalla" erottaa
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  5. #5
    löytyhän se tieto...

    http://www.bikez.com/motorcycles/hon...000_f_1999.php
    elikkäs 260 km/h

    sama luku ku kuussatkussa sillä sain kelattua mittariin 265...

    No nyt on kivempi ajella, ku tietää tuonkin :-)
    CBR 1000F -89
  6. #6
    no joskus tuli varttimaili koitettua(pikkasen oli laitettu +16 eturatas ja 45 takaratas = 10,8sekuntia ja loppunopeus 211kmh. maantiellä noilla väleillä otti mittariin 280 ja sitten rajoittaja laittoi pelin poikki.
  7. #7
    Joskus aikoinaan omalla -89 mallilla kelasi mittariin 275 eli todellinen vauhti varmaan tuolla 260 paikkeilla. Kuinka muistan jostain lukeneeni että 0 - 100 km/h ottaa jotain 3 sekkaa ?
    Ottaen huomioon että on kyse 22 v. vanhasta tekniikasta, ihan hyvin kulkee.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  8. #8
    jossain 87-89 luvun bikessa muistelisin nähneeni testin kawa 1000RX vastaan SC21 cepari ja kiihtyvyysmittaus 0-100kmh 3,8s. 0-400m 11s. mutta muistini voi tehdä tepposet.
  9. #9
    Myöskin <span style='color:red'>Täältä</span> löytyy speksejä hondille. Jos oikein ymmärsin niin nuo on italialaisten testien mukaisia arvoja eikä tehdas arvoja.
  10. #10
    Itelläkin mielessä tonnisen cebarin osto, niin mä voin varmaan tässä samalla kysästä että onko noiden 1000F mallien valmistaminen lopetettu 2000 vai 2001? Ja miten ne sc21, sc24 yms mallit menee jos vertaa vuosimalleihin? Ja osa uudemmista malleista on yhdellä putkellä ja joissain näkyy olevan molemmilla puolilla putket ja kuulemma ihan ei ole vaihdettu mitään viripalikkaa...kuka valehtelee :)
  11. #11
    Lainaa (jta @ Kesä. 12 2008,21:19) kirjoitti
    Myöskin <span style='color:red'>Täältä</span> löytyy speksejä hondille. Jos oikein ymmärsin niin nuo on italialaisten testien mukaisia arvoja eikä tehdas arvoja.
    Aika uskomattomia suoritusarvoja mm. 600 cebarille ! Alle 100 heppaa, +200 kg ja 250 km/h
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  12. #12
    No kyllähän se kuussatkukin 250km/h kulkee... 265 kelas tosiaan mittariin parhaimmillaan, eikä ollu ku slipari kiinni, mut sillä ei varmasti tehoja saatu päinvastoin. Mutta sitä taasen epäilen, et eihän cbr600f kahtasataa paina, vai painaako?

    4.2 oli 600cc
    ja
    3.8 998cc

    No kyllähän jo tuollakin itselleen perustelee suuremman kulutuksen :-P

    Btw, kylläpä korvissa vinkuu, kun pyörässä pakoputki rikki, uusi tulossa Hondalta, mut pitää viel viikkopari kuuloa pilata tolla..
    CBR 1000F -89
  13. #13
    BTW, nostaako teillä kilocebari keulaa ykkösellä rankaistaessa? Mulla ei mitään merkkejä kuristukset paikallaan, mutta nyt "kaulusten" poiston jälkeen tuntee selvästi, että etupyörä on jonkunverran ilmassa viidestä-kuudesta tonnista ylöspäin.

    Alastarolla tuli huomattua, että matkalehmä on ikäisekseen yllättävän nopea pyörä, ei mitään ongelmia päästä bläkkäristä ohi, kun tulee mutkista vähän kovempaa * Mutkatkin menee hienosti, kun uskaltaa vaan kallistaa reilusti *
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  14. #14
    On joo vähän ihmeellisiä tilastoja ... esim. VTR1000:
    Makaroni (VTR1000R??) ilmoittaa 0-400m 10,9/204.8, TM testissä (16/1997 Honda VTR1000, Suzuki TL1000) 11,7/190
    Huippunopeus makaroni 248,3km/h, TM 262km/h
    Kulutus makaroni 5,41 l/100 !!!, TM 6,7 l/100
    (omalla lähempänä 10 l/100)

    Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
    V2 = Voima + Vääntö
  15. #15
    Lainaa (chainese @ Kesä. 13 2008,15:09) kirjoitti
    No kyllähän se kuussatkukin 250km/h kulkee... 265 kelas tosiaan mittariin parhaimmillaan, eikä ollu ku slipari kiinni, mut sillä ei varmasti tehoja saatu päinvastoin. Mutta sitä taasen epäilen, et eihän cbr600f kahtasataa paina, vai painaako?

    4.2 oli 600cc
    ja
    3.8 998cc

    No kyllähän jo tuollakin itselleen perustelee suuremman kulutuksen :-P

    Btw, kylläpä korvissa vinkuu, kun pyörässä pakoputki rikki, uusi tulossa Hondalta, mut pitää viel viikkopari kuuloa pilata tolla..
    En jaksa uskoa kun edellinen fz1-s (-07) ei kulkenut todellista kun sen +250. Kuitenki puolet enemmän potkua. Kyllä se cebari varmaan märkäpainoltaan 200 kg on.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  16. #16
    Nää "märkä" ja "kuiva" -painot ois ihan oikeesti kiva tietää...
    Taidan ajaa oman mopon duuniin sisälle ja "lavan punnitus vaa'alle" , ni tietää mitä se ihan oikeesti painaa...
    Paljonkos tolla loppupeleissä välii, mut joteskin välil tuntuu, et toi rek.otteeseen merkattu paino on joku ihan huuhaa homma
    Ja paras kommentti mitä olen kuullu, ni kamu sano et "parhaat tehot taidan saada tosta 1400 moposta, kun pudotan omaa painoo 20 kiloo"
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  17. #17
    Mites muuten voiko oma cebarini olla näitä kuristettuja pelejä vaikka rekisteriotteessa lukee 98kw, eli siis näkyykö mahd. tuonnin yhteydessä kuristetut tehot rekkarissa?
    CBR 1000F -89
  18. #18
    Omassa Saksasta jälkituodussa cebarissa tehot merkitty,74kw
  19. #19
    Lainaa (chainese @ Kesä. 16 2008,10:14) kirjoitti
    Mites muuten voiko oma cebarini olla näitä kuristettuja pelejä vaikka rekisteriotteessa lukee 98kw, eli siis näkyykö mahd. tuonnin yhteydessä kuristetut tehot rekkarissa?
    mullaki tuontimopo ja kuristettu, lukee rek. otteessa 74kw
    heh mut koht täystehoinen..



    entiset pelit kawa er-5, honda cbr1000f, cbr600f, cb350s ja nyt vfr750f rc36.
  20. #20
    Kyll se etunen nousee tyhjän päälle pelkästään kahvaa antaessa ja painoo on istujallakin yli 100
  21. #21
    Lainaa (MOPO1 @ Elo. 31 2008,20:52) kirjoitti
    Kyll se etunen nousee tyhjän päälle pelkästään kahvaa antaessa ja painoo on istujallakin yli 100
    Ei mulla ainakaan nouse etunen ilmaan. Oisko mullakin sitten kuristettu. Jotenkin tuntuu että alakierroksilla olis liian vähän vääntöö mutta yläkierroksilla vetoja on niinkuin pitääkin. Voi tietysti olla että alustan säädöt vaikuttaa. Mulla on säädöt kun ajais kivireellä ja painoa itselläkin yli 100kg
  22. #22
    Ceparin kuivapaino on kirjan mukaan 235kg eli nesteineen melkein 30kg painavampi * *
    Honda CBR 1000F '99 * ---> *myyty

    -- Kauas on pitkä matka --
  23. #23
    kävin testaa oman -95 1000f mopottimeni kiihtyvyyksiä. Itseasiassa eka kerta kun eläissäni kiihdyttelin mopolla ihan täydet rajottimeen asti. Oli tollanen hieman kostee tie ja eka yritys meni vituiks kun rupes sutimaan ja sillon tuli ajaksi 5.2sec 0-100km/h ja tokalla tuli 4.2sec. En luistattanut lähellekkään oikein kytkintä ja ihan varmaa on että ainakin menee alle 4sec. Huomenna uusi yritys. Eikä tarvii vaihtaa kakkosta, siinä mielessä toi 0-100km/h on kiva testi.

    On kyllä naurettavan helppoo mittailla kiihtyvyyksiä kun on toi racechronon ilmanen softa s60:seen ja gps mokkula taskussa. On vaan paska mokkula kun on 1hz mutta kai toi suuntaa antaa.



  24. #24
    Kävin testailemassa uudestaan 7 vetäsyä ja tulokset heitteli 4.3-5.5sec. Huonoin aika tuli kun rupes sutimaan vaikka oli kuiva asfaltti Oikein yllätti minut miten vanhus jaksoi vielä viimesillään. Mutta joko toi gsp-mokkula on susi tai sitten mä en vaan osaa. Veikkaan jälkimmäistä. Kyllä tehojen puolesta pitäs parempia aikoja saada jos näin aloittelijan perstuntumaanalysaattoriin on uskominen.
  25. #25
    mun cbr1000f -94 ajettu55000km
    dynossa koneesta 121.5hp ja 99newton vääntöö.
    takapyöräteho 109hp ja 91 newton väätöö.
    dynos näytti mittari heiton kelas 297km/h mittariin mut
    todellinen nopeus 271km/h
    mut mitä se oikeesti kulkee ku mittari heittää noin paljon pärrissä / pärrässä?
    ja sit ku on ilmavastus jne......
    entiset pelit kawa er-5, honda cbr1000f, cbr600f, cb350s ja nyt vfr750f rc36.
  26. #26
    Lainaa (markoss @ Syys. 04 2008,15:33) kirjoitti
    Kävin testailemassa uudestaan 7 vetäsyä ja tulokset heitteli 4.3-5.5sec. Huonoin aika tuli kun rupes sutimaan vaikka oli kuiva asfaltti Oikein yllätti minut miten vanhus jaksoi vielä viimesillään. Mutta joko toi gsp-mokkula on susi tai sitten mä en vaan osaa. Veikkaan jälkimmäistä. Kyllä tehojen puolesta pitäs parempia aikoja saada jos näin aloittelijan perstuntumaanalysaattoriin on uskominen.
    Itse pähkäilin samaa asiaa keväällä (kun pyörä oli vielä kasassa... ). Itsellä puhelimessa Tempesin Gtx ja sillä nuo mittaukset heitteli tosiaan aika rajusti. Ilmeisesti tuo GPS-teknologia ei suodatuksesta johtuen yksinkertaisesti saa 0-100km/h vedossa riittävästi dataa jolla tulos olisi luotettava.

    Linkissä lisää aiheesta, myös omat kokemukseni: Matkapuhelinfoorumi
  27. #27
    Lainaa (markoss @ Syys. 03 2008,21:45) kirjoitti
    kävin testaa oman -95 1000f mopottimeni kiihtyvyyksiä. Itseasiassa eka kerta kun eläissäni kiihdyttelin mopolla ihan täydet rajottimeen asti. Oli tollanen hieman kostee tie ja eka yritys meni vituiks kun rupes sutimaan ja sillon tuli ajaksi 5.2sec 0-100km/h ja tokalla tuli 4.2sec. En luistattanut lähellekkään oikein kytkintä ja ihan varmaa on että ainakin menee alle 4sec. Huomenna uusi yritys. Eikä tarvii vaihtaa kakkosta, siinä mielessä toi 0-100km/h on kiva testi.

    On kyllä naurettavan helppoo mittailla kiihtyvyyksiä kun on toi racechronon ilmanen softa s60:seen ja gps mokkula taskussa. On vaan paska mokkula kun on 1hz mutta kai toi suuntaa antaa.
    mulla toi mopo alkaa sutii märällä asfaltilla tehopiikin jälkeen 1.2 ja 3 vaihteella,
    4 vaihteella en enää viittinyt koklaa *

    toi eturatas nousee kyl kiihdyttäessä,
    varsinki jos on kyydissä ja/ tai joku pikku kumpare tiessä niin taivas näkyy, * --> vääntää vaan sitä kaasua*

    mul oli ennen kuristukset nii sillon mopo lähti yhtä hyvin ku purkka tukasta *
    entiset pelit kawa er-5, honda cbr1000f, cbr600f, cb350s ja nyt vfr750f rc36.
  28. #28
    Lainaa (ceepra @ Syys. 16 2008,10:30) kirjoitti
    mul oli ennen kuristukset nii sillon mopo lähti yhtä hyvin ku purkka tukasta *
    menee väöhän offtopic mutta onko mitään ihmeellistä kikkailua jos mopo onkin kuristettu? Ahdistavat "kaulukset" pois ja menox vai pitääkö kaasuttimille tehdä jotain? Uudet suuttimet? Synkata uudestaan?



  29. #29
    Lainaa (Wili @ Syys. 15 2008,20:27) kirjoitti
    Lainaa (markoss @ Syys. 04 2008,15:33) kirjoitti
    Kävin testailemassa uudestaan 7 vetäsyä ja tulokset heitteli 4.3-5.5sec. Huonoin aika tuli kun rupes sutimaan vaikka oli kuiva asfaltti Oikein yllätti minut miten vanhus jaksoi vielä viimesillään. Mutta joko toi gsp-mokkula on susi tai sitten mä en vaan osaa. Veikkaan jälkimmäistä. Kyllä tehojen puolesta pitäs parempia aikoja saada jos näin aloittelijan perstuntumaanalysaattoriin on uskominen.
    Itse pähkäilin samaa asiaa keväällä (kun pyörä oli vielä kasassa... ). Itsellä puhelimessa Tempesin Gtx ja sillä nuo mittaukset heitteli tosiaan aika rajusti. Ilmeisesti tuo GPS-teknologia ei suodatuksesta johtuen yksinkertaisesti saa 0-100km/h vedossa riittävästi dataa jolla tulos olisi luotettava.

    Linkissä lisää aiheesta, myös omat kokemukseni: Matkapuhelinfoorumi
    Jatkoa itseäni lainaten: latasin tuon Racechronon ja antaa autolla (Mondeo stw 1,8 -97) kiihdytyksessä 0-100km/h tasaisesti yli sekunnin huonompia lukemia kuin Gtx Chronon mukaan voorti hiipii tuon nopeuden melkein 13s ja Gtx 10,9-11,8. Puhelimena s60v3 ja vastaanottimena kivikautinen Noksun LD-W1. Joten en itse kyllä näiden antamilla lukemilla hirveesti henkseleitä paukuttelisi
  30.  
  31. #30
    Lainaa (markoss @ Syys. 16 2008,10:44) kirjoitti
    Lainaa (ceepra @ Syys. 16 2008,10:30) kirjoitti
    mul oli ennen kuristukset nii sillon mopo lähti yhtä hyvin ku purkka tukasta *
    menee väöhän offtopic mutta onko mitään ihmeellistä kikkailua jos mopo onkin kuristettu? Ahdistavat "kaulukset" pois ja menox vai pitääkö kaasuttimille tehdä jotain? Uudet suuttimet? Synkata uudestaan?
    ihmeeliset kikkailut on semmoset et ala katteet, sivukatteet, penkki,tankki ja kaasarit irti niin näet onks kumi kurkuissa pelti palat tukkimassa puolet imu kanavaa.. *

    papukaija piheillä nykäsin pois ne pelti lätkät ja sit kaikki kii takas.
    ja *
    jopo lähti paljon paremmin.
    käytin penkissä jopoa ja tsekattiin seokset et onks kaikki säädöt kohallaan..
    kaikki oli kohallaan ei muuta kun ajoa vaan.
    jos joku muu tekee tuon saman operaation niin suosittelen et käyttää penkissä ja kattoo seokset samalla että ei käy liian laihalla.
    ei maksanut ku 40 € kun penkitin niin ei siin kannata alkaa säästää.

    kyl sen huomaa et jos cbr1000f on täys tehoinen, kyl se sutii ja keulii suhtkoht herkästi...
    "tosin mä oon ruikku enkä paina paljoa et se on kans mikä pitää ottaa huomioon.."
    niin ja alla on metzeler z6:set, et ei paskat kumitkaan pitäis olla.
    entiset pelit kawa er-5, honda cbr1000f, cbr600f, cb350s ja nyt vfr750f rc36.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen