Muutenkin aika "selkeitä" nuo erot suorituskyvyssä ku tuolla maantiellä persdynolla niitä mittaillaan. *
Aika samoihin nuo oikeassa elämässä menee ja kyllä se on ajo-ominaisuuksista kiinni mikä viehättää, moottoriluonne ehkä yksi tärkeimmistä asioista ainakin itselle. Tietenkin tämä virtuaaliralli on aivan toista, eihän vanhemman mallin 1000 rr hondakaan kulkenut nakkikioskilla mihinkään, ku oli niin laiska. Miten lie sitten oikeassa elämässä... En kovin nuhaisena tollaista 2007 rr honikkaa kuitenkaan pidä. *![]()
Supermoto
Jos tää Suzukin täydellinen tiedon pimitys ei saa muuta aikaan, niin ainakin sen, että odotukset on pilvissä. Mopo menee joka tapauksessa täysin uusiksi, niin mieleen tulee kaikenlaisia ajatuksia. Olisko esim. V4 mahdoton ajatus..? Apriliahan julkaisi RSV4:n jo aikoja sitten ja jos siitä saa heti rivikonetta tehokkaamman, niin Suzukihan hyötyisi siitä muihin japseihin nähden ja olisi sitten jo reilusti kehittelyssä edellä, kun muut tulevat perässä.
Noh, toiveajattelua ehkä, mutta toivottavasti se julkaisu on tosiaan ens viikolla. Tää on kuin lapsena joulun odottelu...
No ei kuitenkaan mitään V-4 motteja. Apriliaan ihan hyvä päivitys tuo uusi kone sen vanhan twinin tilalle.(Thoma @ Syys. 21 2008,10:26) kirjoitti
Eihän nyt suzukin olisi järkeä alaspäin päivittää.
Ainakin oma mielipide on se, että gixerin parhaita puolia on sen moottoriluonne, johon ei tasaiset v-motit kyllä sovi.
Supermoto
Jos ostaa pyörän painottaen ainoastaan sen kiihtyvyyttä, hevosvoimia, ja huippunopeutta, menee mun mielestäni metsään niin että kolisee.
Kaikissa, myös vähän vanhemmissakin kyykkypeleissä taitaa olla reilusti enemmäkin kuin riittävästi menohaluja kadulle. Radallakaan tämän foorumin porukoista karkeasti heittäen noin 95% ei kykene viemään näitä vehkeitä suorituskykynsä äärirajoille.
Onhan se tietty hienoa kun voi snagarilla kertoa että pyörä kulkee 300kmh, ja siinä on 180 hevoista. Myös tyttöystävän kunnioituksen näillä lukemilla saa helposti.
Tällä vähäisellä kokemuksella seuraavan pyörän valinnassa kiinnitän huomiota enemmän kyllä, yleiseen ajettavuuten, ja hallittavuuteen. Jarrut, ym.......
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Sen voi ajatella ihan toisinkin päin. Kaikki uudehkot kyykyt ovat ajettavuudeltaan niin hyviä, että vauhtia rajoittaa kuski, ei pyörä. Radalle nyt riittää useimmille vallan mainiosti 600cc kyykky.(Petsku73 @ Syys. 21 2008,12:17) kirjoitti
Kyllähän tehokas pyörä on hauska, se on jo riittävä syy hommata tehokas pyörä. Helpommin sitä tehoa voi kadulla käyttää kuin radalla. Harvemmilla radoilla pystyy ajelemaan useita sekunteja putkeen kaasu pohjassa, kadulla kyllä pystyy. Silloin sitä tehoa hyödynnetään täysin, kun kaasu on pohjassa ja kierroslukumittari on sopivalla alueella.
Kerro vielä ihan selvyydeksi, mitkä pyörät ovat sellaisia jotka sopivat tähän kuvaukseesi: "Jos ostaa pyörän painottaen ainoastaan sen kiihtyvyyttä, hevosvoimia, ja huippunopeutta, menee mun mielestäni metsään niin että kolisee"? Mielestäni kaikki kokeilemani tehokkaat uudehkot pyörät ovat olleet jo melko hyviä ajettaviakin..
Useimmiten vielä tehokkaat kyykyt ovat ajettavuudeltaankin markkinoiden parhaimpia. Eli keskimäärin jos hommaat tehokkaan pyörän, niin ajettavuus on kyllä kunnossa. En minäkään ymmärtäisi sitä, jos hommaa vaikkapa Kawasaki AR 125:n jossa on 200hp kone.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Jotkut ostavat polkupyöränkin, vaikka Ben Johnsson juoksee 40 km/h, mikä olisi tavalliselle pyöräilijälle aivan riittävä vauhti. Elämä on epäoikeudenmukaista..
Jos painottaa alustaa ja jarruja suorituskyvyn sijaan; missä tehottomassa pyörässä nuo ovat paremmat kuin normi kilokyykyssä?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kyllä uusista kilokyykyistä saat eniten kaikkea kadulle, jos sporttipyörää haluaa. Teho/vääntö on nimenomaan katuajoon tärkeää, radalla pärjää varmasti vähemmälläkin. Ainakin tälläinen perus/kädetön kuski. *
Ajaa sillä joka miellyttää omia vaatimuksia. Itsellä suurin vaatimus on maantiepyörä jolla on hauska ajaa...
Supermoto
Reilu vuorokausi vielä.........![]()
gixxer.com forumilla väittävät, että tässä se nyt on:
Jos tuo todella on K9, niin ylivuotinen K7-K8 nosti just osakkeitaan mun silmissä
Odotellaan nyt vielä lisää kuvia ja tietoja. Tuplaputket näyttäisi ainakin olevan tossa kuvassa.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Kuvassa Suzukin muotoiluosaston johtaja ihailee assistenttinsa kera uuden GSX-R 1000 K9:n äänenvaimentajia: "Nyt täytämme kaikki saatanan päästö- ja melunormit sviddu heittämällä!".
Tässä ensimmäinen versio putkesta, joka siis hylättiin tuotannosta koska se ei ollut tarpeeksi ruma:
No joo eikai kukaan noilla vakiopöntöillä ajele, mut jotain rajaa silti...
Br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Isompia kuvia:
*klik* ja *klik klik*
Eihän tuo ylipäätään näytä kuin pieneltä päivitykseltä K7:aan.(Kwaks @ Syys. 24 2008,00:58) kirjoitti
*kliks*
Uskomaton pettymys! Mä odotin muiden japsien tapaan kokonaan uutta pyörää vanhalla nimellä,mutta K9 onkin ainakin ulkomuodoiltaan pienempi päivitys kuin K7 oli K5:stä. Tällä vuosikymmenellä japsit on tehny ison päivityksen neljän vuoden välein, mutta ilmeisesti Suzuki menee nyt ainakin vielä viidennen ja ehkä kuudennenkin vuoden melkein samalla konseptilla. Tai oli R1 lähes saman mallinen 04-08, mutta joka tapauksessa Suzuki näyttää nyt teknisesti jälkeenjääneeltä muihin japseihin verrattuna.
Tuli haaveiltua tuosta jo jonkin aikaa ja odotukset nous aika korkeelle, kun mitään tietoa ei herunut. Jos K9:ssä ei sitten ole jotain todella uutta ja mullistava tekniikkaa (esim. V4), niin alan miettiä 750:n ostoa ja odottaa sitä kilosen isoa päivitystä, jonka piti tulla nyt.
Kyllähän noi näyttää ihan valaan peeniksiltä, mutta eipä sillä sinänsä väliä, kun lentäisivät männynlatvaan muutenkin heti sisäänajohuollon yhteydessä.(mikko2 @ Syys. 24 2008,09:45) kirjoitti
Noh, tänään Suzukilla on Pariisissa esittelytilaisuus jälleenmyyjille ja huomenna lehdistölle, niin sitten viimeistään saadaan varmuus, mutta kyllä se nyt taitaa olla tämä
Huimia asiantuntijoita, kun parin kuvan perusteella osataan sanoa, miten kehittynyt laite on teknisessä mielessä! Onko nämä varmasti edes kuvia oikeasta laitteesta? Ja olisiko ensimmäinen kerta, kun peli näyttää luonnossa erilaiselta kuin kuvissa?
GSX-R:t muuten on uusiutuneet viime aikoina kahden vuoden välein: parillisiksi vuosiksi täysin uudet 600/750, parittomiksi tonninen. Termiä "täysin uusi" on monta kertaa käytetty vajavaisin perustein, mutta keskenään vaihtokelpoisia osia ei esim. K5 ja K7 tonnisen välillä löydy kovinkaan montaa, eli vaikka ulkomuodossa voi olla yhteisiä piirteitä, ne ovat (muutenkin kuin mainosmiesten teksteissä) teknisesti ihan eri pyörät.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Itse ainakin odottelen rauhassa virallista julkistusta. Kyllähän kuninkaan uudet vaatteet/speksit aina kiinnostaa!!! *(pecha @ Syys. 24 2008,10:20) kirjoitti
![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Enhän mä tekniikasta puhunu muuta, kuin että olis syytä olla jotain uutta kerta ulkonäkö ei paljon muuttunut. Ja se "päivitys-sykli" on mun käsittääkseni mennyt niin, että uusi pyörä päivitetään kahden vuoden kuluttua, jota seuraa taas kahden vuoden kuluttua kokonaan uusi pyörä vanhalla nimellä. Eli K5-K8 ja nyt olis pitänyt tulla jotain yhtä radikaalia kuin muilta japseilta.(pecha @ Syys. 24 2008,10:20) kirjoitti
Enkä mä voi varmaksi sanoa onko tuo oikea K9 (toivottavasti ei ole), mutta tuntuvat olevan tuosta varmoja gixxer.com forumilla.
Se on niin että 1000R K6 ja K7 välissä (samoin kuten K4-K5 välissä) vaihtuu käytännössä kaikki, rungosta alkaen, ja näet asian myös siitä, että runkonumeron alkuosa muuttuu. K7:ssahan tuli nyt vielä lisäksi muutos euro2->euro3.(Thoma @ Syys. 24 2008,10:29) kirjoitti
Odotetaanko nyt niiden radikaalien uudistusten tai niiden puutteen hutkimisten kanssa nyt edes, että kuullaan mitä oikein on tulossa K9:ään. Päivä-pari pitäisi vielä malttaa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
Näyttäis muuten kuvat pitävän paikkaansa paitti vaimentimien
ja sivukatteitten osalta...
Eli siinä tapauksessa tää olis vain päivitys K7:sta, miltä näyttääkin. Siinä tapauksessa mielenkiintoinen veto Suzukilta päästää kilpailijat karkumatkalle kehituksessä. Tekniikasta ei tietty voi sanoo kuvien perusteella mitään, mutta se kompakti MotoGP:mäinen muotoilu tuli Hondaan ja Kawaan jo viime vuonna ja näiden kuvien ollessa aitoja Suzukiin vasta 2011(pecha @ Syys. 24 2008,10:52) kirjoitti
Mut tosiaan, gixxer.com forumin mukaan tänään on esittelytilaisuus jälleenmyyjille ja huomenna lehdistölle, eli viimeistään huomenillalla saadaan faktoja tähänkin asiaan.
Jos sulla on tietoja uudesta Suzukista, niin anna tulla vaan. Me luvataan pitää omana tietonamme täällä forumin sisällä(mäntytie @ Syys. 24 2008,10:55) kirjoitti
Ei ____. Vikaa on ilmeisesti lukutaidossa, vai onko lukemisen ymmärtämisessä?
GSX-R1000K1-K2 oli 1. sukupolvi
GSX-R1000K3-K4 oli 2. sukupolvi
GSX-R1000K5-K6 oli 3. sukupolvi
GSX-R1000K7-K8 on 4. sukupolvi
ja nyt, allakan kallistuessa Herran vuoden 2008 ehtoopuolelle, sitten ainakin odotellaan 5. sukupolvea missä, jos siis vanhat merkit pitää paikkaansa siten kuin yllä, ei ole juuri muuta samaa K8 kanssa kuin renkaiden ja ehkä sylintereiden lukumäärä.
Comprende?
Et ite tainnut ymmärtää mun pointtia. Mä tiedän kyllä miten toi kahden vuoden välinen päivitys menee, mutta oon käsittänyt, että joka toinen päivitys on isompi.(pecha @ Syys. 24 2008,11:21) kirjoitti
Esim Hondalla: -00 iso päivitys, -02 päivitys, -04 iso päivitys, -06 päivitys ja -08 taas iso päivitys.
Yamahalla lähes samaa tahtia: -98 uusi malli, -00 pieni päivitys, -02 päivitys, -04 iso päivitys, -06 nimellinen päivitys, -07 päivitys ja -09 iso päivitys.
Kawasaki: -04 iso päivitys, -06 päivitys ja -08 iso päivitys.
Samalla tavalla ajattelin, että Suzukilla: -01 uus malli, -03 päivitys, -05 iso päivitys, -07 päivitys ja -09 iso päivitys.
Jos K9 on kuitenkin ulkonäöllisesti vain päivitys K7:sta, niin sitten toi mun päättely ei päde. Ja rikkoihan yammukin tuon kaavan, kun -06 päivitykset oli pääasiassa vain pidempi akseliväli ja paranneltu suihkutus, eli tän päättelymallin mukaan -07 R1 olis pitänyt julkaista jo -06.
Kyllä jokainen mainitsemistani päivityksistä (=2v välein) on ollut merkittävä, alkaen siitä että runko on joka sukupolvessa uusi. Ei ole liioittelua väittää kutakin sukupolvea toisiinsa nähden eri pyöriksi.
Jaa no nyt kyse onkin sitten vain ulkonäköasioista, whatever... Onhan se juu hirmu tärkeää, mihin muotoon ne iänikuiset muovit onkaan tällä kertaa saatu väänneltyä. Japsit eivät muotoilun saralla ole varsinkaan supersporteissa ihan samassa sarjassa esim. Ducatin kanssa, ovat keskittyneet liikaa lähinnä toistensa plagioimiseen (mielipide).
Onhan se ulkomuoto siinä mielessä merkittävää, että pienempi ja kompaktimpi on yleensä myös kevyempi ja ketterämpi. Esim. -08 cbr on pienempi ja kevyempi kuin -07 ja vaikken ole -08:a päässyt koeajamaan, miin oletan sen olevan huomattavasti ketterämpi, kun vertaa muutokseen 05-06 välillä.
Saman muutoksen huomaa varmasti myös kun vertaa ens keväänä R1 -09 -08 malliin. Sen takia odotin samaa muutosta myös Suzukin ulkomittoihin, mutta näiden kuvien perusteella ei samanlaista suurta muutosta tapahdu K7-K8:iin nähdeen. Yhtäläisyyden näkee tästäkin kuvasta.
Ulkonäkö on muutenkin merkittävää kuin tekniikan mahdollisimman pieninä kuorina (mielipide).
It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
Totta. Varsinkin niillä ajotaidoilla mitä mullakin on, merkittävimpiä ostopäätöstekijöitä ovat ajomukavuus ja juurikin ulkonäkö. Ei minkään tonnisen limitit tule lähellekään vastaan.(Grr @ Syys. 24 2008,13:20) kirjoitti
Onko tuo nyt sitten varmasti se seuraava kilonen?(Thoma @ Syys. 24 2008,13:03) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Jeps... btw ihan kuin nuo etuvalot olisivat päivittyneet hienompaan muotoon. K8-malleissa nuo "siivet" etuvaloissa on vielä vähän läskit mun makuun, mutta noista pienistä kuvista näyttäis keulan muotoilu ilmanottoaukkoineen muuttuneen parempaan ja linjakkaaseen suuntaan. Muuten mulla ei suuria tunteita herättänyt. Putket on todella ihmeelliset, koska muuten muotoilussa on melkoisen terävää kulmaa ja särmää - putket ovat sitten pehmeät ja orgaaniset. Väärään pyörään eksyneet, muodossa sinänsä ei niin paljon vikaa ole, vaikka torvilta näyttääkin.
Toki uusi Gikseri kelpais tännekin, jos ei tarttis maksaa. *
edit: mulla ei ole aavistustakaan pitääkö nuo vuodetut kuvat kutinsa
It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
Pahalta näyttää, ennakkopelkojen mukaisesti "painopisteen optimointi" tarkoittaa lisää massaa pakoputkiin ja sitä kautta madaltunutta painopistettä.
Tai sitten parempaa tietoa tulee huomenna..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Itse en pysty noista kuvista sanomaan, mikä tulee olemaan isompi, pienempi, kevyempi, painavampi, ketterämpi tai kankeampi. Toki kehitys on tähän saakka mennyt näissä eteenpäin, joten siitä voinee tehdä arvauksia, mutta jos todella näet sen jo parista kuvasta, niin sinulla on sitten tarkempi havaintokyky kuin minulla.(Thoma @ Syys. 24 2008,13:03) kirjoitti
Huom. _jos_ postaamasi kuvat siis edes ovat K9 tonnisesta.