Hmm.... Tuo sun kuvan akku on niitä mitä käytetään upseissa, taloautomaatiossa yms... Näinköhän tuo kestää käyttöä pyörässä. Allaolevan sivun teknisten tietojen mukaan ruohonleikkuri on ainoa mainittu liikkuva laite. Lisäksi tuo maksimipurkuvirta 170A 5sek ajan on melko vähän, mutta saattaa toki riittää.
http://www.oem.fi/Tuotteet/Akku/Paik...78-311276.html
Tässä kysymyksiä sinulle Pekkavee:
Millä tavoin SLA on parempi?
Mihin perustuu kirjoituksesi lausunto että SLA ”kestää tärinää ja vaikka mitä paljon ...”?
Kuinka olet akkuja vertaillut?
Mitä tarkoitat ”... toinen Motonetin loiskeakku”?
Tuo Yuasa on myös AGM ja huoltovapaa. Ainakin Yuasan omien sivujen mukaan.
Quot homines, tot sententiae.
Kiitos![]()
https://youtube.com/@autiotravel
BMW R 1200 GS-14, BMW R 1200 GS-04, KTM 640 SM-04, Africa Twin-00, 250KX-90, Kawasaki Gpz 1100-84, Honda 350CB-72, Jawa 250-68
Niin no lähinnä sitä meinaan, että tärinänsieto ja starttivirtapiikkien kesto eivät ole suunnittelukriteerejä akuille, jotka normaalisti asennetaan kiinteästi tuottamaan muutaman ampeerin varavirta laitteille sähkökatkon sattuessa... Mutta hyvä jos kestää ja toimii, aikahan sen näyttää.
Vuosimallin 2011, BMW GSA peräöljyn määrä. Tässä siis on se tyhjennysproppu ja jarrusatulan takana perän #tuuletus# proppu. Laskin öljyt pois ja sitä tuli tosi vähän, kirkasta kylläkin. Onko jollain faktaa mikä on mallin perän öljytilavuus. Yksi neuvo on siis laita yhtä paljon kuin sieltä tulikin, mutta tuliko oikea määrä.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1622
tuommoinen perä
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
180ml ainakin huoltoliike laittaa. Minkä verran sieltä tuli pois?
Tuon verran sieltä suunnilleen tuli, eli lienee oikea määrä.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Näihin 2010 mallisiin ja tuoreempiin ei voi laittaa liikaa öljyä kun se reikä on vaihtanut paikkaansa alemmas. Aikaisemmin se oli ylempänä ja ylitäyttö onnistui. Eli nyt voi laittaa vain kunnes *pinta näkyy* ja siellä on oikea määrä öljyä.
Niin, siis kunhan ei täyttöä tee anturin reiästä...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Pakko mainostaa. GSAn satula tuntui aavistuksen liian korkealta. Matalampi satula maksaa satoja euroja ja madaltaa jopa liikaa omaan makuun. Onneksi Google auttoi tähänkin:
https://www.wunderlich.de/shop/en/wu...721-002-1.html
Laskee satulaa sen reilun sentin, mikä itsellä ainakin ratkaisi murheet![]()
Tuolta itse tilasin satulanpäälisen. En mainosta, tiedoksi vain
https://www.motok-seats.com/store/de...adventure.html
Muokkaavat näköjään satulaakin jokaisen oman ahterin mukaisesti.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Ihan asian sivusta.
Voi hyvinkin olla että "tietoni" on enemmänki vanhoja käsityksiä eikä faktaa...mutta
Itse olen ymmärtänyt, että PLA ei suositella mihinkään, missä käyttökohde on ulkona?
Ja PLA:han on eneämpi haurasta kuin sitkeää.
Tosin sen ominaisuuksia voi eri tavoin muuttaa...
Teen usein ensimmäiset versiot PLA:sta sen helpon printattavuuden vuoksi. TUosta samasta mallistahan voin sitten eri materiaaleilla tehdä siitä parempaa. Oma printterini tulostaa myös ABS:ää helposti, joten sillä kesto lisääntyy huomattavasti. Olet siinä oikeassa, että PLA on tehty sokeripohjaisesta tmv. muovista, ja on näin ollen myös maatuvaa. Joten kosteaan en itsekään ole osia siitä tulostanut (kuinka kostea tuo penkinalus nyt sitten on). Kumimaisia vahvoja aineita ei taida vielä kotiprinttereillä saada aikaiseksi, joten tuo ABS on paras vaihtoehto. Sen kestossa ei pitäisi olla mitään ongelmia, mutta nuo värinät saattavat tulla läpi. En kuitenkaan usko, mutta täytyy testata.
-juha-
Pääsin niiden motoristien joukkoon joilla kulkine ei käynnistynyt keväällä.Ei edes yritä pyörittää. Päästää kaksi napsausta omalla akulla ja / tai apuvirta kytkettynä. On kuulema talvella ylläpitoladattu akkua. Kun ekan kerran laittoi virrat päälle niin pätki omistuisesti mittariston näyttöä. Itselle nuo akkujen vikaantumismallit on hiukan vieraita, mutta voiko akku kuolla niiin että se estää käynnistymisen apuvirrallakin? Tai mistä suunnasta kannataisi lähteä etsimään vikaa?
Akku varmaan oikarissa, apuvirta ei auta.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Akun vaihto auttoi. Pientä säätöä matkalla, mutta nyt on pyörä pihassa. Eka reissulta unohtui avaimet. Toisella kertaa oli sitten kaikki tarpeellinen mukana. Nyt pitäisi lähteä kävelylenkille ja hakemaan auto pois.
Varasin huollon Vaasan Käyttöautoon (Jokiniemellä S.joella ei enää edustusta) jarrunesteiden vaihtoon. Sanoivat että joku takaisinkutsukampanja menossa? Pitäskö tuosta tietää jotakin?
Pyörä GSA -06
Ja onko tietoa miksei Jokiniemellä enää ole edustusta?
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
https://www.mpmaailma.fi/tampereen-b...-biketeamille/
Siitä lisätietoja.
Olen jo aiemmin ollut BMW Motorradin kanssa kirjeenvaihdossa merkkihuollosta, tai sen puutteesta kaakkois- itäsuomessa. Lähivuosina asia tuskin paranee.
Olkoon BMW kuinka hyvä pyörä tahansa niin kehä kolmosen ulkopuolella se ei ole enää kovin houkutteleva vaihtoehto. Ellei sitten itse tee perushuollot, kuten minä. Mutta takaisinkutsuja varten pitää olla melkein eläkkeellä että olisi aikaa ajella esim. helsinkiin muutamaksi päiväksi.
Transalp->Varadero->GSA
Just näin. Keskiviikon jouduin ottamaan vapaata töistä, että pääsen Vaasaan (95 km päähän) huoltoon. Aiemin sain ostaa kotipaikkakunnan BMW-autohuollosta öljyfiltterin ja muut varaosat, mutta jatkossa ei enää onnistu. Hyllystä löytyi kaksi suodatinta niin ostin pois.
Otan lenkkikamat mukaan ja juoksen 2h.n lenkin kunnes huollot tehty.. Kyllä lenkki onnistuu, vaihtaa vaan kuivan paidan lenkin jälkeen![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
lähin huolto reilu 100km päässä. ite vaihtelen öljyt, tarkistan venttiilit jne. tietokone huutaa seuraavaa huoltoa 7/13.
sama nuo pikkuhommat tehä itte ku alkaa huollossa kulkemaan. ja oma vika jos hajottaa jotain. eikä tartte itelle selitellä, miksi näin meni. samanlainen korvaus tulee molemmissa tapauksissa eli ei mitään.
tarttee joskus kai tutkia, miksi tietokone taas vilkutti esan merkkiä.. perkeleen preemium...
mukavahan tuolla on reissata ja ajella, mut alkaa olla tällä menolla enemmän kohta luottoa hondassa ku tuossa..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
GS911 on kyllä ihan ehdoton kotikorjaajalle. Saa helposti noi tiatokoneherjat hallintaan. Mutta senhän sinä jo tiesit.
Transalp->Varadero->GSA
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kotimekaanikolle löytyy myös se kaapeli obd-adapteria varten ja Android laitteeseen bemarille tehty Motoscan-ohjelma. Saa vikakoodit luettua, huoltovalon nollattua ja mm. tehtyä huoltotoimintoja pyörästä riippuen. Ei tartte siis välttämättä gs911 vermeitä hankkia.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)