Ei käynnisty kytkin pohjassa ja pumppukin pyörähtää käyntiin.
Pyörä siis käynnistyi pesun jälkeen mutta sammui heti kun nostin kytkimen ja sitten kävi pari sekuntia ja sammui..
Kerran Z650 kawa ei käynnistyny niin ruiskautin jarrupuhdistussprayta imu-aukosta sisään niin RÄJÄHTI käyntiin.... pitäiskö kokeilla samaa temppua
Kiitos welpester muutein kaupoistaSain myös housut samaa sarjaa ja hyvin toimi puku reissussa
----- ------- ---------
Yritin spray juttua ilman toivottua tulosta. Pikkusen lupas mutta ei vaan.... Kun laitoin laturin kiinni akkuun niin jonkun ajan päästä valot vilahtivat autotallin seinään :o
Viimeksi muokannut: Kipa; 20.07.2014 klo 20:39.
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
OIskohan mahdollista, että johonkin liittimeen on vaan menny vettä? Ei muuta kun liittimet auki ja paineilmalla puhaltelet. Ei se ota jos ei annakkaan…
Sähkö on sinistä ja satuttaa...
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Vesigessu vai edellinen 1200? Velipojalla on 08 ja siitä on mennyt niitä kaksi. Advrider-palstalta löytyy ohitusleikkausohjeet. Niiden mukaan ohjain ajaa pumppua tarvittaessa osateholla. Kuulemma sama pumppu on 1150:ssä ja siinä se pyörii koko ajan. Tossa mallissa ohjain on tankin päällä kaukalon pohjalla. Siihen kertyy normaalisti vettä sateessa ja pesussa (muutettu uudemmissa malleissa). Ohitusleikkauksen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.
Vilkaise tota palstaa, siellä on runsaasti juttua aiheesta.
SF 1098S
MTS V4S Sport
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Jos pumppu pyörähtää niin ei kai se se regulaattori voi olla, ainakaan jos kyse on edellisstä "korimallista". Jokiniemi on ihan uusi bimmeri jällemyyjä/huoltaja. Tod näk mitään käsitystä ei ole vielä muodostunut mikä näitä vehkeitä vaivaa vaan googlettelevat valistuneesti.
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Onko toi nyt sitten pelkästään GSA:n murhe vai koskeeko myös GS:ää? Itsellä -07 ja vielä ainankaan
ei ole moisia ongelmia ollu*koputtaa puuta*
Sähkö on sinistä ja satuttaa...
Siinä vasemmalla se tosiaan on. Päällimmäinen muovinpala irti ja sitten jo pääsee käsiksi. Työtilaa ei kyllä liiemmälti ole.
Osa on kai sama adv ja normssa mutta ainakin adv tuo paikka ihan kerjää ongelmia. Ei tuo nyt mikään iso ongelma ole, ei kannata yöunia menettää. Tuo tiiviste taisi jossain kohti vaihtua paksumpaan ja ongelmat pieneni.
Aika heikkoon happeen oli piirilevy päässyt tässä omassa vehkeessä talvella 2011-2012.
![]()
GS:issä sama juttu. Kannattaa se ohjainyksikkö irrottaa ja tarkastaa tiivisteen kunto.
-juha-
Miksi tuo pumppu tarvitsee noin paljon elektroniikkaa? Vai onko kyseessä joku hiivatin PWM ohjattu kilke?
Luulisi riittävän, että nyt pumpataan ja nyt ei pumpata.
Sähkö on sinistä ja satuttaa...
Eilen kävin pikkuisen lenkin ajamassa. Peittoa päältä poistaessa ja sen jälkeen oli vieno bensan tuoksu. Tänä aamuna ilman pressua lähtiessä en huomannut tuoksua. Alkukaudesta tuohon vaihdettiin takuuna mikälie takaisinkutsuttu osa. Nyt sitten aprikoin vuotaako tuo jostain vai tuleeko tuo tankkausvirheestä? Näillä keleillä kylmää gasoa tankatessa ja heti perään kahville poistuessa pyörä auringossa voi ylivuotoa tapahtua. Ainakin autolla olen kyseisen ilmiön saanut aikaan. Kauankohan tuollainen roiskahtanut bensa tuoksuu? Edellisen tankkauksen jälkeen on kuitenkin ajettu n. 200 km.
Siltä varalta, ettei tuosta tule menopeliä katselin jo korvaavaa tilalle. Tässä olisi käypäinen mikäli tykkää hiilikuidusta. Erityisesti nuo offroad jalkatapit ja hiilikuituvanteet tuntuu hyvältä combolta.
Muistaakseni pumpun kontrolleria tarvitaan sen vuoksi, että näissä mopottimissa ei ole polttoaineletkustossa paluukanavaa ylimääräpolttoaineelle. Eli ne paluukanavalliset kierrättävät polttoainetta jolloin pumppu voi olla yksiasentoinen (=täysillä). Näissä baijerin malmilasoissa kun ei ole tuota kierrätystä, niin ainetta annetaan moottorin vaatimusten mukaisesti. Toimii kuitenkin ainakin joiTakin aikoja sillä kontrollerin ohituspiuhalla jolloin tuo pa-syöttö on siis täysillä.
-juha-
Onko noita paluukanavaisia ollut käytössä vielä ruiskukoneissakin?
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Olisiko kyseessä muvinen tankki ne hengittää hiukan läpi vanhassa CSA:ssa ainakin joka kerta kun peiton poistaa.
KELA Racing Club /Hangaround
Ja tankin materiaalista riippumatta siellä on se korvausilman reikä mistä kaasut kulkee varmaan ulospäinkin...
Eilen illalla lenkille lähdettäessä ei enää tuoksunut. Toivotaan, että oli joku roiske jossain poterossa. Heti kun sain pressun pois tarkastin korkin, mutta kiinni vaikutti olevan. Joskus sen kanssa pitää käyttää voimaa, että saa napsautettua kiinni.
En tiedä olisiko tuo yksilö kimpaantunut kuumasta kesästä vai siitä, että jouduin tankkaamaan 95:sta joku aika sitten. Asemalle mennessä en löytänyt 98 letkua. Kun sain pistoolin tankkiin näin 98 letkun pään, mutta en jaksanut vaihtaa pumppua.
Taisi tämä bensakontrolleri liittyä ennemminkin siihen että se *ikuinen* bensansuodatin toimii siellä niin kauan kuin pumppukin. Eli nestettä virtaa hieman vähemmän sen läpi ja siten se pysyy *puhtaampana*.
Tosin nyt on ihan Suomestakin löytynyt jo esimerkkejä että pumppu kyllä toimii, mutta suodatin tukossa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
sen verran sain aikaiseksi, että tuuppasin pikkuajelun päätteeksi asvaltilla mopetin keskituelle ja kokeilin takalaakeria.
pieni klappi siellä tuntuu tällä hetkellä, vaikkei väännäkään koko sielun voimalla sitä. sanotaanko vaikka noin 1mm 6-12-asennossa kokeiltuna..
seurataanpa tilannetta. jos se vaikka jänkhän reissun vielä kestäisi, jos sinne tulee lähdettyä... ääntä siitä ei vielä kuulu kuitenkaan, eikä ajoon vaikuta mitenkään.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Pitäs lähtee parin viikon päästä etelästä pohjoseen päin niin pitkälle et meri tulee vastaan, suositelkaas tankkilaukku mulle. Sais olla pienehkö ja sellanen et kartan sais laitettua näkyville. Pyörä on r1200gsa -09.
Mulla on se BMW:n oma Gessuun tarkoitettu pieni tankkilaukku ollut jo 30tkm paikallaan samanlaisessa pyörässä.
Tyytyväinen olen ollut. Kiinnitys on tosi hyvä, helppo irrottaa tankkauksen ajaksi.
Eikä ole 30 tkm aikana jättänyt edes mitään hankausjälkiä tankin maalipintaan.
Tilavuushan ei ole järin iso mutta mukaan mahtuu esim. puolen litran juomapullo, varahanskat,
pikku purtavaa ja lippis.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
itelläkin se tankkilaukku tuli pärrän mukana kaupassa. eipä ole tullut käytettyä sitä kertaakaan, perkeleen tiukka asentaa paikoilleen, vissiin se tarra vedetty liian alas tms, kun vetoketju on niin tiukka kiinnittää. no, kylläpä kolme alulootaa kantaa mukana kaiken mitä pitääki.. vois oikeastaan kokeilla sitä taas kun joskus muistaa, joko se menis paikoilleen suosiolla taikka lievällä väkivallalla..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mulla on tämän vanhempi versio varustettuna karttataskulla ja 12V pistokkeella sisässä. Kännykkä yms. latautuu kun iskee laukun paikalleen.
Suosittelen.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN