Sivu: 17 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 1676:sta
  1. #481
    Olen huomannut samaa bensautolla keskieuroopassa.
    Taitavat sotkea ilmaa hinnan lisäksi myös bensaan Suomessa..
    -R1100RT
  2. #482
    Ei se ole ilmaa, sitä kutsutaan viinaksi. Ruotsissa vielä pahemmin, Saksassa saa sentaan rahalla kunnon kamaa. Venäjällä parasta bensaa millä oikeasti pääsee litralla pisimmälle.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  3. #483
    Tanskassa ajoin aseman pihaan ja huomasin, ettei 95:sta ärhäkämpää löydy. Parin sadan metrin päässä loisti Shellin valot, eikun sinne V-poweria hakemaan. Mutta ei siltäkään saanut kuin 95:sta. Hyvin tuo moottori hurisi silläkin.

    Saksassa sitten ihmettelin kun laatuja on kolmea, olisiko ollut premium, super ja super plus. Tankkasin superia ja ihmettelin mikähän ero noillakin mahtaa olla. Jossain via Balticalla sitten keksin mahdollisen selityksen. Oisko nuo kaksi ekaa olleet 95:sta 10% ja 5% viinablandiksella ja plussa 98:ia?

    Muistaakseni ei tuo vaadi 98:sia, mutta Suomessa sitä tulee tankattua pienemmän viinamäärän takia. Oktaanit ei varmaankaan vaikuta kulutukseen, jos ollaan vaaditun yläpuolella.
  4. #484
    BMW:n käypänen oktaaniväli taitaa olla melkoisen laaja; joku on ajellut 83-oktaanisella ja hyvin kulkee, toisaalta tuo 98 toimii, varmaan yli 100-oktaaninen tilapäisesti. Moottorinohjauselektroniikka osaa ottaa huomioon tuon vaihteluvälin ja nakutuksen esto toimii.
    -juha-
  5. #485
    Viinan mukana happi tosiaan tuleekin, vällttämättä etanolia ei ole juuri ollenkaan(jos tuuri käy)kun tankkaa, esim 5% on max mitä saa olla 98 E5.

    VTT sivulta lainattua:

    Miksi 95E10-polttoaine ei sovellu kaikkiin autoihin?

    Syitä, miksi auto ei ole hyväksyttyjen mallien listalla, voi olla useita:

    1.
    Kun bensiinin etanolipitoisuutta on lisätty, laihenee polttoaineseos, sillä etanoli tuo mukanaan happea. E5-polttoaineessa maksimihappipitoisuus oli 2,7 %. E10 sisältää happea 3,7 %. Seosongelma koskee erityisesti vanhoja kaasuttimella varustettuja moottoreita, joissa seoksen laiheneminen voi aiheuttaa nykimistä varsinkin, jos moottori on kylmä. Uudemmissa, pakokaasun happipitoisuuden mukaan ohjatulla polttoaineen suihkutuksella varustetuissa moottoreissa happipitoisuus ei vaikuta samalla lailla, koska säätöjärjestelmä kompensoi hapen laihentavan vaikutuksen lisäämällä polttoaineen ruiskutusmäärää. Tällaisia ovat lähes kaikki ns. vähäpäästöiset autot, jotka on otettu käyttöön vuoden 1990 jälkeen.


    Koko juttu: http://www.vtt.fi/news/2011/topicals/01262011_e10.jsp
    -R1100RT
  6. #486
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Ei se ole ilmaa, sitä kutsutaan viinaksi. Ruotsissa vielä pahemmin, Saksassa saa sentaan rahalla kunnon kamaa. Venäjällä parasta bensaa millä oikeasti pääsee litralla pisimmälle.
    Kennadin dieseli on myös energiapitoisempaa runsaamman parafiinipitoisuutensa vuoksi. Pari itäsuomalaista tuttua on tehnyt jo useamman vuoden vertailua naapurin kiisselin ("non Neste") ja paikallisen välillä ja ero on täysin selvä.
    <p>2002-2014</p>
  7. #487
    Missä vaiheessa tai kuinka tiheään on teillä tarvinnut vaihtaa venttiilikopan tiivisteet?

    Venttiilit tutkin tässä viime viikolla ja näyttivät ihan hyviltä vielä. Hieman öljyä pytyn alla tällä hetkellä. Tosin saattoi olla viimeksikin, kunnes haihtui pois kokonaan..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #488
    Jos niitä nätisti käsittelee niin ei turhan usein. Hyllyssä ollut jo pari vuotta uudet, mutta alkuperäisillä on menty jo 85tkm.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  9. #489
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Jos niitä nätisti käsittelee niin ei turhan usein. Hyllyssä ollut jo pari vuotta uudet, mutta alkuperäisillä on menty jo 85tkm.
    tuskinpa net uudet paljoa maksaa jos hyllyyn ostaa jemmaan. maanantaina pitää käydä yks parinsadan kilsan reissu ajamassa ja renkaat vaihtaa samalla, niin katsoo sitten onko ne kuinka hikoilleet pyyhkimisen jälkeen.. jos nuo nyt edes on hyllytavaraa.. luulis kait olevan..

    niin ja reilu 46tkm taulussa tällä hetkellä eli ei kovin montaa kertaa ole koppia tarvinnut avata..

    ai niin, se tupakansytytinkorjaus bensamittariin kesti varmaan jonkun viikon käytössä. pitää joskus kokeilla uudestaan, onko sitten taas sama homma.. jos on, niin voi olla että menee liuska vaihtoon. empä nyt jaksa alkaa ressiä siitä vetämään, trippi toimii, mikä on pääasia.
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 21.05.2014 klo 12:17.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #490
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    pitää viissiin tilata tuotteet suoraan kirjoittamalla mitä haluaa, muuten aika epäselvät sivut saksaa osaamattomalle..

    Juu siellä on lomake jolla kertoo mitä haluaisi ja laittavat sitten sähköpostilla hintatarjoukset.
  11. #491
    ^ palat on jo hyllyssä. Merkkiliikkeestä hain, eteen 50e/pari ja taakse olikohan 23e. Halvempi kuin motonetin hinta. Tosin en tiedä alkaako ne motonetissä tinkimään hinnasta, jos oikein on kovana..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  12. #492
    ai niin, se tupakansytytinkorjaus bensamittariin kesti varmaan jonkun viikon käytössä. pitää joskus kokeilla uudestaan, onko sitten taas sama homma.. jos on, niin voi olla että menee liuska vaihtoon. empä nyt jaksa alkaa ressiä siitä vetämään, trippi toimii, mikä on pääasia.


    Ainakin Vantaan Biketeam vaihtoi saman ikäiseen pyörään filmianturan ns. "good will case"inä. -uula-
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  13. #493
    Lainaa uula kirjoitti Katso viesti

    Ainakin Vantaan Biketeam vaihtoi saman ikäiseen pyörään filmianturan ns. "good will case"inä. -uula-
    Itse huollettu pyörä vaiko aina käytetty merkkihuollossa..? Voi olla merkitystä, toki riippuen liikkeestä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  14. #494
    Kävin maanantaina Jokiniemi Motorssilla huollattamassa gessua.

    Tarkistettiin venat ja synkat... siis korostan tarkistettiin välykset, mutta ei johtanut toimenpiteisiin. Asentaja sanoi, että jos on tarvetta säätää se kertoo, että jossakin on vikaa!? Eli onko noissa R1200 venttiileissä tarvetta ihan oikeasti säätää vai onko se just tuo tarkistus 10tkm.n välein joka tarvitaan?

    Olisi vaihdettu laturinremmikin, mutta sitä ei ollut tullut ajoissa huoltoon, joten lupasivat lähettää sen kotiosoitteeseen (120km matkaa Jokiniemelle). On kuulemma helppo vaihtaa ja ettei siinä mitään kiristysmomenttia ole, kun kyselin. Rautakanki vaan väliin ja pyörittää ja vanha irtoo ja uusi vääntämällä paikoilleen, sain ohjeistuksen.

    Niin ja tilasin tänään Touratechiltä pohjapanssarin ja lisäpalat rystysuojiin
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  15. #495
    Kyllä niitä säädetään, ihan niinkuin kaikissa muissakin. Omaa on ~2 krt säädetty 85tkm:n aikana. Kerran itse ja kerran luulen että säätivät Antalyan BMW:llä, kielimuuri esti tarkemman analyysin...

    Laturin remmi on vaihdettavissa itse, mutta varaa siihen kaveri mukaan pyörittämään takarenkaasta niin onnistuu helpommin tai sitten näin: https://www.youtube.com/watch?v=YzPTPN98x40

    Toki Jim on vähän harjoitellut tuota...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  16. #496
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Laturin remmi on vaihdettavissa itse, mutta varaa siihen kaveri mukaan pyörittämään takarenkaasta niin onnistuu helpommin tai sitten näin: https://www.youtube.com/watch?v=YzPTPN98x40

    Toki Jim on vähän harjoitellut tuota...
    Mulla onnistui samalla metodilla ihan ensi yrittämällä ja harjoittelematta. Tein tuon samalla kun vaihdoin tulpat, joten oli kevyt pyörittää konetta. Tärkeää tuossa on oikean kokoinen jakari tai kiintoavain...ja en siis tarkoita mutterin kokoa, vaan avaimen ulkomittaa.
    BMW R 1200 GS Adventure
  17. #497
    No yes
    Tuosta näkee hyvin tuon kiertämis suunnankin
    Ja tommonen jakari on pakissa...tässä mitään kaveria tarvita
    Pitääköhän moottorinsuojarautoja irrotella vai tuleeko suojamuovi välistä vetämällä?
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  18. #498
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Pitääköhän moottorinsuojarautoja irrotella vai tuleeko suojamuovi välistä vetämällä?
    Mulla ne oli irti, kun oli muutakin hommaa. Ja niiden irrottaminen se vasta hommaa teettikin. Sen eri puolet yhdistävän, pyörän poikki menevän putken kiinnityspultit on putken sisällä ja ellei niitä kerta vuoteen avata ja putsata, niin melkoisella varmuudella ovat jämähtäneet. Mulla meni kumpikin poikki. Sitten meni toiseen vielä poranterä poikki, kun irrottelin katkennutta pätkää. Kaiken kaikkiaan aika tavalla teettivät työtä. No kun sain reiät auki, niin sitten piti laittaa helicoilit.

    Bemarin virallisen ohjeen mukaan raudat pitäisi irrottaa, mutta voihan sitä aina kokeilla, saako sen muovikuoren siitä keploteltua...ja sitten toivoa, ettei se kuoren editse kulkeva putki ole työkalun tiellä remeliä vaihdettaessa.
    BMW R 1200 GS Adventure
  19. #499
    Kyllä se muovi tulee sieltä välistä, mutta nuo raudat kannattaa irrottaa ja rasvata nuo kaksi pulttia sen poikittaisen raudan sisältä samalla. Säästyy jatkossa noilta poraus hommilta.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  20. #500
    Lainaa oraniyan kirjoitti Katso viesti
    Sen eri puolet yhdistävän, pyörän poikki menevän putken kiinnityspultit on putken sisällä ja ellei niitä kerta vuoteen avata ja putsata, niin melkoisella varmuudella ovat jämähtäneet. Mulla meni kumpikin poikki. Sitten meni toiseen vielä poranterä poikki, kun irrottelin katkennutta pätkää. Kaiken kaikkiaan aika tavalla teettivät työtä. No kun sain reiät auki, niin sitten piti laittaa helicoilit.
    Kävin kokeilemassa pultteja ja hyvin aukesivat. Kauaa en vaan tallissa voinu viipyä kun huomenna on keskimmäisen pojan juhlat kun saa talonrakentajan paperit käteen Vaimo on huolehtinu minun tekemiset tänään
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  21. #501
    Se laturin hihnan suojamuovi kyllä tulee ulos sieltä välistä, mutta ensin aiheuttaa mielipahaa kun ei tahdo tulla ulos sieltä ja kun hihna on vaihdettu, niin sitten pitää miettiä, että miten se sieltä vahingossa tulikaan ulos.

    Tulpat irti ja jos toinen kaverina pyörittää takarengasta, niin menee hihna paikoilleen suhteellisen nätisti.

    Kuinkas usein noita suojarautoja sitten tarvii käyttää pois paikoiltaan ja minkä takia? Jos poraushommiin saattaa joutua...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  22. #502
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas usein noita suojarautoja sitten tarvii käyttää pois paikoiltaan ja minkä takia? Jos poraushommiin saattaa joutua...
    Pultit, joilla se laturinhihnan kotelon editse menevä rauta on kiinni, on siellä putken sisällä. Ne raudat, jotka lähtee sylinterin alta ja liittyy tähän rakennelmaan pakoputken käyrän yläpuolella, peittää nää pultit näkyvistä. Sinne jää vettä ja likaa muhimaan. Tässä muutama kuva. Tuosta ruuvista sen verran, että se on niistä kahdesta paremmin säilynyt. Toista en enää löytänyt - se oli mennyt aivan mustaksi. Kumpikin katkesi pienellä ranneliikkeellä, eli voimaa ei tarvinnut käyttää.

    Kysyä sopii, miksi tuossa ei ole käytetty ruostumattomasta teräksestä tehtyjä pultteja...näin on BMW nähnyt parhaaksi. En tiedä, miten uudemmissa, mutta ainakin 2009-malliin asti on tehty näin. Jos nuo pultit vielä ehjänä saa pois, niin kannattaa vaihtaa parempiin ja käyttää jotain anti seize -tahnaa kierteisiin. Vastaavanlaisia pultteja ei taida saada torx-kannalla ruostumattomina, mutta kuusiokolokannalla löytyy vaikka Clas Ohlsonilta, ei tarvi mennä ruuvikauppaan.
    BMW R 1200 GS Adventure
  23. #503
    Mielenkiintoinen systeemi kehitelty, piilossa siellä muhii.. mut jos menee kyljelleen, niin pettääkö tuo pultti pahassa paikassa..? Jotenkin tuntuu, ettei ihan heti tule vaihdettua tuota..

    Vajaa 5tkm menty myrsky-kaupan snitserin erikoisleimalla varustetulla öljyllä ja pinta vielä maksimissaan. Ei pahasti kuluta näemmä öljyä. Ja on saanut kenkää sen aikana..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  24. #504
    Vein tänään vesiadven ensihuoltoon (1000km) ja lisäksi pyysin asentamaan toisen virranulosotto pistokkeen jotta saadaan kyytiläisellekkin "sähköiset" alusvaatteet toimimaan mikäli reissussa sattuu kylmempiä kelejä. Pyörää hakiessa kävi sitten ilmi että paikoillaan on,mutta lämpöasuja moisesta ei voi käyttää biimerin can-väylän naurettavan 5Ah rajoituksen vuoksi. Loppuviikosta uusi aika varattu,ja muutos että väylä jää touhuamaan omiaan,ja pistokkeisiin otetaan virta akulta,ja sulakkeet väliin. Onnistuuko vai meneekö systeemit sekaisin? Onko vastaavaan muut "väyläläiset" törmänneet ja jos niin onko antaa tietoa?
  25. #505
    No tuo tehdasasenteisten vakio+lisävirranulosannon rajoitteet (5A) on hyvinkin ollut tiedossa niin kauan, kuin BMW-CAN-väylää on asennettu. Noita tuliliivejä yms. varten pitää laittaa tosiaan suora veto (toki sulakkeen kautta) akulta. Laskeskele yhteen tarvitsemasi sähkön määrä ja tarkasta, että laturi kykenee tuottamaan tarvittavan määrän tehoa. BMW:ssä on kyllä markkinoiden tehokkaimpia mp-latureita, joten muutamaan sähkövaatteeseen kyllä sähköä riittää. Mutta näitäkin on tietenkin monenlaista. Itselläni on Powerletin sähkötakki joka voidaan laittaa 60 ja 105 W:n tehoille riippuen sähköjärjestelmän koosta. Ei sitä takkia ole kyllä koskaan täysillä tehoilla tarvinnut käyttää, yleensä olen siinä 15-25% tehoasetuksilla 0-10 asteen lämpötiloissa. Lisänä toki käytän kahvalämppäreitä.
    -juha-
  26. #506
    Mulle tämä oli uutta tietoa kun Hondasta siirryin mutta hyvä että ratkeaa tuolla systeemillä. Klanin yläosa näkyy olevan 50w/4,2Ah. Housut jonkin verran vähemmän niin tämä paletti x2. Todellakin olet oikeassa ettei sitä varmaankaan tarvitse täysillä huudattaa. Kiitos tästä vastauksesta. Nyt kiireellä tylsääkin tylsempään ja vieläpä koko päivän kestävään työturvallisuuskoulutukseen.
  27. #507
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    No tuo tehdasasenteisten vakio+lisävirranulosannon rajoitteet (5A) on hyvinkin ollut tiedossa niin kauan, kuin BMW-CAN-väylää on asennettu. Noita tuliliivejä yms. varten pitää laittaa tosiaan suora veto (toki sulakkeen kautta) akulta. Laskeskele yhteen tarvitsemasi sähkön määrä ja tarkasta, että laturi kykenee tuottamaan tarvittavan määrän tehoa. BMW:ssä on kyllä markkinoiden tehokkaimpia mp-latureita, joten muutamaan sähkövaatteeseen kyllä sähköä riittää. Mutta näitäkin on tietenkin monenlaista. Itselläni on Powerletin sähkötakki joka voidaan laittaa 60 ja 105 W:n tehoille riippuen sähköjärjestelmän koosta. Ei sitä takkia ole kyllä koskaan täysillä tehoilla tarvinnut käyttää, yleensä olen siinä 15-25% tehoasetuksilla 0-10 asteen lämpötiloissa. Lisänä toki käytän kahvalämppäreitä.
    Laturin tehoa on laskettu näissä LC malleissa verrattuna vanhempiin mutta riittänee siltikin.
    Syynä laturitehon laskuun todennäköisesti LED tekniikan laajentuminen ajovaloihin ym.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  28. #508
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    ... Pekkavee neuvoi poraamaan avainkuppiin 3 ruuvinreikää. .....
    Jep, oli hyvä vinkki. Vaihdoin eilen öljyt ekaa kertaa tohon. ONNEKSI olin lukenut vinkit etukäteen. Voi olla, että olisi muuten päre palanut. Oli nimittäin tiukassa.
    Transalp->Varadero->GSA
  29. #509
    12GSA ei käynnisty
    Tulin eilen norjasta ja pesin pyörän eikä mitään murheita. Just kävin kaupassa (+28C) ja ajattelin (ajattelemattomuuttani) vielä huuhdella ihan ilmanottotorven juuresta. Kone käynnistyi mutta sammui kun nostin kytkimen eikä enää käynnisty.
    Voiko tuo huuhtelu ja käynnistämättömyys liittyä toisiinsa vai mistä etsiä vikaa.
    (Tappokytkin ei päällä)
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  30.  
  31. #510
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    12GSA ei käynnisty
    Tulin eilen norjasta ja pesin pyörän eikä mitään murheita. Just kävin kaupassa (+28C) ja ajattelin (ajattelemattomuuttani) vielä huuhdella ihan ilmanottotorven juuresta. Kone käynnistyi mutta sammui kun nostin kytkimen eikä enää käynnisty.
    Voiko tuo huuhtelu ja käynnistämättömyys liittyä toisiinsa vai mistä etsiä vikaa.
    (Tappokytkin ei päällä)
    Sivutuen kytkin? Lähteekö käyntiin kytkin pohjassa?
    Sähkö on sinistä ja satuttaa...
Sivu: 17 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen