Sivu: 15 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 1676:sta
  1. #421
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    Tämän meinasin juuri testata tänä viikonloppuna. Eli kuinka kauan virtojen katkaisun jälkeen piuhassa säilyy virrat.
    Ja onko sillä oikeasti mitään tekemistä sillä, onko navina Garmin tai joku muu.
    Noin minuutin verran säilyy siinä can-ohjatussa virran ulosotossa sähkö. Sen jälkeen sammuu ja ainakaan minulla ei akku ole tyhjentynyt vaikka muutamaksi viikoksi navi on telineeseensä jäänyt. Syksyllä ja talvella olen testannut.
    -juha-
  2. #422
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    Tämän meinasin juuri testata tänä viikonloppuna. Eli kuinka kauan virtojen katkaisun jälkeen piuhassa säilyy virrat.
    Ja onko sillä oikeasti mitään tekemistä sillä, onko navina Garmin tai joku muu.
    Se homma kulminoituu siihen Garminin käyttämään laatikkoon jossa 12V->5V. Se tunkee sinne pyörän aivoihin jotain, joka tulkitaan siellä samaksi kuin että olisi BMW laturi kiinni ja pitää tietokoneen hengissä.

    Normaalisti virrat katkeaa n. minuutin päästä tuosta GPS:n kännipistokkeesta. Ja toisinaan taas ei.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  3. #423
    Tässä linkki, vanhahko vaan asiansa ajanee. Vääntää kaikille meille saivartelijoille eron mikä on se pemarin väylä ja mikä hoitelee säähkönjakelun.

    LINKKI

    Insinöörin p#rk#leet on viisaudessaan nuo laitteiden liitosjohdot niin suunnitelleet että ilman työkaluja ei onnistu usb-johdon tökkääminen suoraan akkuun tai pistorasiaan. Mutta työkalut löytävältä varmasti sekin onnistuu.

    Pilk viil… jepjep, tuntuu ilma lämpenevän, huomenna pääsen ajamaan.

    OT.
    Olen huomannut että jonkin laitteen aiheuttamiiin ongelmiin on kovin usein syynä virheellinen asennus. Toisaalta jokainen saa tehdä omalleen niinkuin haluaa. Jostain syystä valmiiden ratkaisuiden hyödyntäminen on joskus härmäläiselle luonteelle "väärä tapa”.
    Quot homines, tot sententiae.
  4. #424
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Noin minuutin verran säilyy siinä can-ohjatussa virran ulosotossa sähkö. Sen jälkeen sammuu ja ainakaan minulla ei akku ole tyhjentynyt vaikka muutamaksi viikoksi navi on telineeseensä jäänyt. Syksyllä ja talvella olen testannut.
    Minulla navina siis Garmin Zumo 660, ja ei syö sähköä luvattomasti.
    -juha-
  5. #425
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Minulla navina siis Garmin Zumo 660, ja ei syö sähköä luvattomasti.
    Sama vika 660:n ei virtaa ole jättänyt päällä. Näissä jutuissa enemmän tai vähemmän on aina ollut joku Nuvin laite jossa on tuo johdon välissä oleva musta mötikkä, siis irrallaan telineestä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  6. #426
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Sama vika 660:n ei virtaa ole jättänyt päällä. Näissä jutuissa enemmän tai vähemmän on aina ollut joku Nuvin laite jossa on tuo johdon välissä oleva musta mötikkä, siis irrallaan telineestä.
    ZUMO 220 ja väylä päällä. 3 päivää akku tyhjäksi, kytkettynä GS:n mittariston alla olevaan liittimeen. Nyt 660 ja ei ongelmia, tosin virtakin on otettu eri tavalla. Ei se paljoa vuoda sähköä mutta kun aikansa vuotaa niin kyllä se akku tyhjenee kun antaa väärää tietoa väylään, joka sitten jää auki.


    Noissa garminin laatikolla varustetuissa laitteissa on mm autopuolella ollut samansuuntaisia ongelmia, laitteissa jotka ovat kiinteällä asennuksella tuon muuntajan kanssa..
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
  7. #427
    Itsellä Zumo 220, ja oli alunperin väylässä kiinni. Akku meni viikossa tyhjäksi, vaikka ei navi ollut edes virtapiuhan päässä kiinni. Nähtävästi tuo virtapiuhassa oleva musta mokkula pitää väylää auki.

    Kytkin navin virtajohdon sulakkeen kautta suoraan akulle, eikä akku enää tyhjene.
    https://reissu.org
  8. #428
    Vinkkejä kuljetukseen? kuinka, mistä ja miten GS tulisi kiinnittää perävaunuun? Uula
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  9. #429
    Tuolla metodilla on menty
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  10. #430
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Tuolla metodilla on menty
    Kiitos, tuossapa olikin seikkaperäinen sepustus
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  11. #431
    itse sidoin aikanaan omani junassa sivutuella ollen. pari liinaa eteensivuille ja takarungosta sama taaksepäin. edessä liinat oli kiinni gsa:n sivuraudoissa. hyvin kesti vaikka juna menikin poikki oulaisten kohdalla ja vähän rytkäytti..

    lähtiessä hlökunnan mies sanoi ettei koskaan ole kaatunut ku yksi pyörä vain.. ja senkin oli omistaja laittanut keskituelle ja yksi liina penkin päältä kiinni.. onneksi oma tuli pantua kunnolla kiinni..

    jotenkin vaan tuntuu että sivutuelle laitettuna saisi aika hyvän tuen. kuten laivalla yleensä. toki kärryssä sidontapisteitä luulisi olevan aika hyvin.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  12. #432
    Lainaa LisenssiUral kirjoitti Katso viesti
    Tässä linkki, vanhahko vaan asiansa ajanee. Vääntää kaikille meille saivartelijoille eron mikä on se pemarin väylä ja mikä hoitelee säähkönjakelun.

    Insinöörin p#rk#leet on viisaudessaan nuo laitteiden liitosjohdot niin suunnitelleet että ilman työkaluja ei onnistu usb-johdon tökkääminen suoraan akkuun tai pistorasiaan. Mutta työkalut löytävältä varmasti sekin onnistuu.

    OT.
    Olen huomannut että jonkin laitteen aiheuttamiiin ongelmiin on kovin usein syynä virheellinen asennus. Toisaalta jokainen saa tehdä omalleen niinkuin haluaa. Jostain syystä valmiiden ratkaisuiden hyödyntäminen on joskus härmäläiselle luonteelle "väärä tapa”.
    iaj tuossa jo vihjaisikin. Jännite akusta 12V, USB:stä 5V.
    Voit toki tehdä johdon ilman muuntajaakin, jolloin saat siitä USB:stä 12V ulos.

    Itsekin laitoin juuri jokin aika sitten Garminin Zumo 350 kiinni tuolla omalla CAN johdollaan. Kun navi on kiinni, virta ei katkea väylästä. Nyt on Fuzeblocksin takana ja toimii kuten pitää.
    Viimeksi muokannut: jase10; 06.04.2014 klo 09:38. Syy: navin malli
  13. #433
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    itse sidoin aikanaan omani junassa sivutuella ollen. pari liinaa eteensivuille ja takarungosta sama taaksepäin. edessä liinat oli kiinni gsa:n sivuraudoissa. hyvin kesti vaikka juna menikin poikki oulaisten kohdalla ja vähän rytkäytti..

    lähtiessä hlökunnan mies sanoi ettei koskaan ole kaatunut ku yksi pyörä vain.. ja senkin oli omistaja laittanut keskituelle ja yksi liina penkin päältä kiinni.. onneksi oma tuli pantua kunnolla kiinni..

    jotenkin vaan tuntuu että sivutuelle laitettuna saisi aika hyvän tuen. kuten laivalla yleensä. toki kärryssä sidontapisteitä luulisi olevan aika hyvin.
    Olenko väärässä mutta mielestäni tossa ohjeistuksessa kiinnityskohdat ovat hieman matalalla ajatellen GS.n korkeampaa painopistettä?

    BTW. Entäpä onko kokemuksia ns. kuljetushäkkiin kiinnittämisestä? Esim Niinivirta?
    Viimeksi muokannut: uula; 06.04.2014 klo 12:04.
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  14. #434
    En tiedä, oliko matalalla vaiko ei muttei se kyllä liikkunut mihinkään. Kaikki kireällä joka suuntaan, niin voiko se edes liikkua..?

    Edessä liinat tuli siihen rautaisen sivuposken alarautaan tai sen kohdan pystyrautaan ja takana johonkin takajalkatappien kohdalle. Tietysti molempia päitä piti painaa alaspäin, jottei joustovara tee temppujaan ja liinat irtoa tai löysää jos pyörä nyökkää hieman.

    Ai niin, mistä olette hankkineet jarrupalat gessuun..? Duell, storm vaiko marmoritiski..? Kannattaako muita edes laittaa kuin alkuperäisiä..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  15. #435
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Itsellä Zumo 220, ja oli alunperin väylässä kiinni. Akku meni viikossa tyhjäksi, vaikka ei navi ollut edes virtapiuhan päässä kiinni. Nähtävästi tuo virtapiuhassa oleva musta mokkula pitää väylää auki.

    Kytkin navin virtajohdon sulakkeen kautta suoraan akulle, eikä akku enää tyhjene.
    Jep jep, meinasin tänään tutkia vähän tarkemmin tuota ongelmaa. Pitää kuitenkin siirtää tuonnemmaksi. Oli akku tyhjä
    Ja ajettu tasan viikko sitten viimeksi.

    Mutta, eipä ole iso asia korjata.
    Transalp->Varadero->GSA
  16. #436
    Lainaa LisenssiUral kirjoitti Katso viesti
    Olen huomannut että jonkin laitteen aiheuttamiiin ongelmiin on kovin usein syynä virheellinen asennus. Toisaalta jokainen saa tehdä omalleen niinkuin haluaa. Jostain syystä valmiiden ratkaisuiden hyödyntäminen on joskus härmäläiselle luonteelle "väärä tapa”.
    Tuossa olet aivan oikeassa. Näin kerran saksassa varaderon huoltamon pihalla. Ei toiminut. Kun näin miten oli omat kytkennät viritelty, en ihmetellyt yhtään.

    Mutta sen takia me insinöörinperkeleet laitetaan piuhoihin erilaisia liittimiä ettei niitä voisi epähuomiossa tökätä sellaiseen paikkaan missä ne saisivat aikaan savua


    nimim. Joskus elektroniikkainssinäkin leipänsä tienannut
    Transalp->Varadero->GSA
  17. #437
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    Tuossa olet aivan oikeassa. Näin kerran saksassa varaderon huoltamon pihalla. Ei toiminut. Kun näin miten oli omat kytkennät viritelty, en ihmetellyt yhtään.

    Mutta sen takia me insinöörinperkeleet laitetaan piuhoihin erilaisia liittimiä ettei niitä voisi epähuomiossa tökätä sellaiseen paikkaan missä ne saisivat aikaan savua


    nimim. Joskus elektroniikkainssinäkin leipänsä tienannut
    Kyllä toi "omien kytkentöjen" teko onnistuu ihan MP-pajoiltakin. Ei tunnu MP-meksuissa sähkäriä sen vertaa löytyvän, ettei johtoihin laitettaisi mekaanisia ryöstäjiä tai puolivillaisesti puristeltuja Abicoja. Omasta pyörästä on aikanaan purettu palanut hälytin/ajonesto pois kun hälyttimiä asentanut liike oli tehnyt "asennuksen" päin /C'ttä.
    <p>2002-2014</p>
  18. #438
    Ja miten veikeitä vikoja virtavarkailla saakaan aikaan. Jonkun aikaa toimii ihan ok sitten liitos vähän hapettuu ja ylimenovastus kasvaa. Sitä taas ei huomaa kun toisesta päästä mittailee ihan ok jännitteet ilman kuormaa. Sitten kun laittaa kuormaa niin yllättäen ei toimikkaan. Onhan näitä, siksi minun pyörään ei tule ensimmäistäkään virtavarasta. Muuten saatan kyllä sössiä
    Transalp->Varadero->GSA
  19. #439
    Testailin vähän tarkemmmin tota zumon virtalähdeongelmaa. Käy tosiaan niin, että jos virtalähde on kiinni minuutti sen jälkeen kun pyörästä katkaistaan virrat, pyörä jättää sähköt päälle. Jos sen jälkeen ottaa virtalähteen pois, jännitteet säilyy siitä huolimatta.
    Luultavasti virtalähteessä on ensimmäisenä vastassa suht suuri kondensaattori ja pyörä tulkitsee sen laturiksi niinkuin täällä on epäilty. Tähän löytyy onneksi erittäin helppo ja halpa lääke. Laitetaan + johtoon diodi sarjaan esim vaikka tuommoinen http://www.motonet.fi/fi/tuote/48150...mm-Huomiovalot
    Kokeilin äsken ja toimii hyvin, ei jää enää virrat päälle. Diodi pitää tietty kytkeä päästösuuntaan eli katodi kohti virtalähdettä. Katodi on tuo pää joka on merkitty renkaalla.
    Viimeksi muokannut: siraulu; 07.04.2014 klo 21:02.
    Transalp->Varadero->GSA
  20. #440
    Kysytään nyt sitten uudestaan, kun viimeksi jäi kai alkuvastauksen takia piiloon..

    Mistä parhaat ja sopivan hintaiset jarrupalat löytyy? Merkkiliikkeestä vaiko tarvikkeena duell/storm? Vai löytyykö netistä jostain edullisesti samaa tavaraa ja mistä?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21. #441
    Tuolta http://www.ebay.de/itm/BMW-R-1200-GS...item3f330b2468 testsiegerit 90€ kotio,,samat Stormilla 125€+postitus
  22. #442
    Ei noi Motonetin Lucasin palatkaan ole kovin kalliita.
    R1200 paloja linkki
    Ja saattaa löytyä heti hyllystä.
    Pekka
  23. #443
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    Testailin vähän tarkemmmin tota zumon virtalähdeongelmaa. Käy tosiaan niin, että jos virtalähde on kiinni minuutti sen jälkeen kun pyörästä katkaistaan virrat, pyörä jättää sähköt päälle. Jos sen jälkeen ottaa virtalähteen pois, jännitteet säilyy siitä huolimatta.
    Luultavasti virtalähteessä on ensimmäisenä vastassa suht suuri kondensaattori ja pyörä tulkitsee sen laturiksi niinkuin täällä on epäilty. Tähän löytyy onneksi erittäin helppo ja halpa lääke. Laitetaan + johtoon diodi sarjaan esim vaikka tuommoinen http://www.motonet.fi/fi/tuote/48150...mm-Huomiovalot
    Kokeilin äsken ja toimii hyvin, ei jää enää virrat päälle. Diodi pitää tietty kytkeä päästösuuntaan eli katodi kohti virtalähdettä. Katodi on tuo pää joka on merkitty renkaalla.
    Mittailin äsken uuden 390:n poweria yleismittarilla eikä siellä mitään jäännösjännitteitä ollut. Tyhjällä telakalla jännite tippui n. 20 mV:n tasolle. Navi kiinni ja päällä oli jännite n. 10 s 100 mV:n luokassa, josta tippui samaan n. 20 mV:n tasoon. Tein testin labrapowerilla irroittamalla piuhan. Laitoin kaikesta huolimatta diodin sarjaan kun sellainen tuossa pöydällä möllötti.

    Muistan tapauksen, jossa laturi ja laite alkoivat resonoimaan. Seurauksena oli akun tyhjentyminen, ei lataus (aurinkopaneeliliittimestä powerointi sisätiloissa). Prätkän tapauksessa tuokin tuntuu kaukaa haetulta koska syöttö tulee akusta, jossa rippeli on olematonta verratuna halpaan 230/12V muuntimeen. Pitänee mittailla lisää kun saa telineen pyörään kiinni.

    Jos rahat on tiukassa tai Motonet kaukana niin esim. täältä saa vastaavaa diodia halvemmalla. Mistä tahansa elektroniikkakaupasta löytyy vastaavia diodeja.
  24. #444
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Jos rahat on tiukassa tai Motonet kaukana niin esim. täältä saa vastaavaa diodia halvemmalla. Mistä tahansa elektroniikkakaupasta löytyy vastaavia diodeja.
    Ohhoh... Minäkin hain elektroniikkakaupasta ja kuvittelin saaneeni halvalla kun maksoin 0,5€.
    Mutta tosiaan, elektroniikkakaupasta kun hakee 1N5408 niin säästää valtavasti rahaa motonetiin verrattuna.
    Transalp->Varadero->GSA
  25. #445
    orgaaninen jarrupala vs. sintteri? väliäkö hällä..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  26. #446
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    orgaaninen jarrupala vs. sintteri? väliäkö hällä..?
    Nippy Normansilta olen viime aikoina tavaraa hommannut. Halpaa kuin näkkileipä, ainakin kotimaiset kivijalkakaupat vertailussa voittaa. Huoltoihin liittyvät osat ostetaan näemmä netistä enenevässä määrin.
    -juha-
  27. #447
    Anteeksi heti alkuun kun kysyn enkä selaa 250 sivua läpi vaan yritän päästä helpolla
    Miten se on noiden alkupään vuosimallin servojarrujen kanssa? Ja muutenkin kun haluaisin takaisin boxerikoneen ihmeelliseen maailmaan mitä tuollasessa vm -04 / -05 12gs.ssä pitäis kattoa

    Kiitos jo tässä vaiheessa
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  28. #448
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Anteeksi heti alkuun kun kysyn enkä selaa 250 sivua läpi vaan yritän päästä helpolla
    Miten se on noiden alkupään vuosimallin servojarrujen kanssa? Ja muutenkin kun haluaisin takaisin boxerikoneen ihmeelliseen maailmaan mitä tuollasessa vm -04 / -05 12gs.ssä pitäis kattoa

    Kiitos jo tässä vaiheessa
    Eipä kai ne servojarrut mikään kummitus ole, jos vaan nesteet vaihtaa / on vaihdettu vuosittain. Semmoset tossa omassa RT:ssäkin on. Kymmenes ajokausi niillä alkamassa, eikä niissä ole koskaan ollut mitään vikaa, kun kyselin edelliseltäkin omistajalta.
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  29. #449
    Tulipa sitten kokeiltua tänään, onnistuu se perän laakerien vaihto myös siten että perää ei irroteta pyörästä.

    Ei paha.

    Samalla kokeiltiin herätellä henkiin toiselle vannesetille asennettuja RDC antureita, mutta kun antureiden koodeja ei ollut tiedossa niin tässä ei onnistuttu. Yhtena vaihtoehtona mainittu keino että anturi *herätetään* päästämällä renkaasta nopeasti paineet ei tuottanut toivottua tulosta.

    Tämä siis GS-911:sen kanssa. Kaverille tuli kuitenkin käynti paikallisella diilerillä jolla on tuo *herätyslaite*.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  30.  
  31. #450
    Alkaa vissiin sujua jo rutiinilla tuo laakerin vaihto..?

    Ei tuo oma vielä pahemmin oireita näytä päällepäin. Edessäkään ei sen kummemmin. Hieman rasvaista pintaa/aluetta näkyy sivuilla edessä muttei mitään tunnu sinänsä. No, noilla mennään toistaiseksi. Hajoaa, kun hajoaa. Vakuutus ja hinausturva voimassa.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 15 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen