itselle 2010 gessussa giwi airflow toimii parhaiten, ne yksikerroksiset eivät ohjaa oikein ja jos ohjaavatkin niin se aiheuttaa turbulenssia liikaa.
säätömahdollisuus myös plussaa. esim lämpimällä säällä voi laskea ja kylmällä nostaa. tuolla vanhalla mallilla kyllä muistaakseni joku sanoi, että kiwi airflow ei toimisi matkustajan kanssa hyvin, mutta yksin toimii.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Vesi-Gessussa kuskille toimii hyvin V-Stream pleksi + MRAn säädettävä lippa. Tuon lipan kanssa myös Wunderlich Marathon on toimiva ja on vähän leveämpi kui V-Stream. Wunderlichin sivupleksit katteeseen auttavat myös. GSAn sivupleksit ei suoraan käy kun katteet ovat eri malliset.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
tämän kesän ylimääräisenä huoltona vaihdoin 2010 gs ään virtalukon pohjan. noin 100euroa marmorilta. muutamamana aamuna ei virta tullut heti ja silloin kannattaa vaihtaa ekasta oireesta, koska voi pätkäistä virrat esim ohitustilanteessa. Virtalukon pohja on helppo irrottaa ja vaihtaa se moduuli vaan. jonka sisällä pieni mikrokytkin.
kaikki jarrupalat vaihdoin sintteripaloihin. ja herkistelin etumännät ja putsailin. selvästi ylemmät männät liikkui edessä paremmin ja alemman jumitti vähän. laitoin väliin palikat ylemmille, jotta alempia sai ulommas ja putsattua.
uuden palat kun vaihtaa niin kannattaa tarkistaa ettei säiliössä mene neste täyteen, voi jumittaa jarrut lämmetessä.
moottoriöljy ja ilmanputsari tuli vaihdettua kesällä. ehkä peräöljyt vaihdan vielä jossain välissä.
muuten on ollut bensaa tankkiin ja ajoa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Pitkästä aikaa käynnistin gessun -06 ja näyttöön syttyi keltainen kolmio ja teksti LAMPR! 100m.n jälkeen valo sammui.
Onkohan ollu/on mikä puute pyörässä?
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Tarkistapa, että takavalo ja jarruvalo toimii. Virheilmoitus viittaisi siihen, että polttimo palanut. Jos virheilmoitus sammui, niin olisiko polttimon kanta vähän hapettunut, mutta tärinästä alkoi sitten toimia?
https://www.youtube.com/user/mtubeist
LAMPR! on takavalovika (Rear) ja LAMPF! etuvalovika (front). Jos vikailmoitus sammui hetken ajon jälkeen, niin veikkaan kyllä huonoa kontaktia takavalon kantaan.
Lyhyen ajovalopolttimon ruukasin itse vaihtaa varmuuden vuoksi vuosittain. Kerran vaihdoin sitä yhden aikaan syyspimeässä yössä käsikopelolla katulampun valossa. Polttimoa pitävä sanka irtosi, joten loppumatka oli ajettava pelkillä pitkillä, ei sitä ollut mitään mahdollisuutta saada pimeässä käsikopelolla kiinni.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
onko tuossa 06-mallissa jo ledit takana, omassa 09 on ainakin ledit. ei uskalla edes ajatella uuden hintaa kun joskus alkuperäinen leviääpi.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mulla oli -07 R1200 GS, siinä ei vielä ollut lediä takana. Taisi tulla Faceliftin myötä -08:iin.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Onko kukaan käyttänyt omaa 1250:stä säädettävänä? Onko millaista vaikutusta?
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Moikka
Ääntääkö teillä etupään jousitus kuoppaisilla teillä?
Mulla on 2015 vuotinen adventure ja siinä ei ole ESAa ja kun ajelle noilla kuoppaisilla hiekkateillä, niin etupään jousitus ääntää jotenkin hassusti. Sieltä kuuluu sellainen...miten sen nyt sanoisi...kalahtelu.
R1200RT 2007, R1200RT 2010, R1200GSA 2015
https://www.youtube.com/watch?v=_mXkdr4ZBAs
kannattaa katsoo ettei ne putkien yläpäät ole irtomassa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
keskituelle ja sitten laitat laukkuihin niin paljon tavaraa että keula nousee ylös. sitten sitä voi nykiä käsin![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tuo videon vika ei kolise. Maahantuoja näkee valmistenumerolla onko korjattu. Siitä oli recall.
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/6966
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Miten olette gessuihin saaneet laitettua RAM mounteja? Olisi hyvä saada puhelimelle teline johonkin siihen hollille... itse puhelinteline on jo ja sille lyhyt varsi, mutta että mihin laittais sen kuulan kiinni...
R1200RT 2007, R1200RT 2010, R1200GSA 2015
Viimeksi muokannut: Urpox; 13.02.2024 klo 20:29.
X-ADV 750 , CRF 300L
Juu, en tajunnut laittaa Gessun mallia tähän kysymykseen. Aattelin varmaan olla laittamati, kun se lukee tuossa allekirjoituksessa.
Mutta siis 2015 mallin adventure on kyseessä.
Onko kukaan laittanut sitä, mikä tulee siihen yhden tangonkiinnityspultin tilalle? Eli otetaan alkuperäinen pultti veks ja punotaan sarjassa tuleva, oikeanmittainen pultti tilalle ja kuula ruuvataan siihen kiinni.
R1200RT 2007, R1200RT 2010, R1200GSA 2015
Mulla ollut kiinni vasemmalla puolella tangossa. Eli sellainen kiinnike, jossa lenkki tangon ympäri ja siinä kuula, mihin saa jatkovarren kiinni.
......
Tuli hommattua äskettäin1200GS LC, vuosimalli 2014, ajettu n.50tkm. Ollut yhdellä omistajalla ja täysi merkkiliikkeen huoltokirja. Pitkään harkitsin GS:än ostoa ja päädyin tähän vesijäähdytteiseen. Kardaanitunneliin oli porattu se vesireikä sekä etuputkien yläpäissä lisäholkit. Nyt on sitten tullut luettua nettiä selatessa tuosta laturi/staattoriongelmasta. Pääsääntöisesti ulkomaisilta foorumeilta. Tälläkin palstalla taisi ainakin yhdellä mennä vaihtoon tuo laturi. Kuinka noi on yleensä kestäneet ja paljonko kilometrejä vielä alkuperäisellä? Mikä tuon palamisen aiheuttaa? Pienellä vaihteella ajaminen/lisävaloa ym.sähkölaitetta? Vaihtohan on melkoisen työläs ja laturi naurettavan kallis. MSP:ssä 1059,60€https://www.motorcyclespareparts.eu/...ator-regulator. Luin myös, että olisi jossain vaiheessa vaihdettu parempaan versioon.
Hyvin suurella todennäköisyydellä saat ajaa vielä 100 tkm ennen laturin vaihtoa.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Ei kannata murehtia etukäteen.
Ei noita latureita lukumääräisesti paljoa ole tainnut hajota. Mulla meni 70+ tkm jälkeen vaihtoon. Kustannus on vaan niin häijy (töineen 2500), että on vähän sellasta negatiivista lottoa.
Sitten multa hajosi kardaani totaalisesti 90 tkm kohdalla. Tostakin kulut meni täysin omaan piikkiin...ja aika pian sen jälkeen tuli tämä proggis, että vaihtavat ilmaiseksi. Vaihtoivat mullakin 15tkm ajetun uuteen.
Eli ei ole mulla GS kanssa ollut tähdet ihan oikeassa asennossa. Mutta ei siinä, samalla kapineella matka jatkuu, enkä ole moisia etukäteen murehtinut.
Joo, pitäis vaan ihan yleisestikin ajaa enemmän, eikä stressata etukäteen. Valitettavasti näin talvella on liikaa aikaa selata nettiä.
Tällainen ohje tuli vastaan. https://www.ukgser.com/technical/nick/Diagnosis%20and%20repair%20of%20charging%20system% 20(R-series,%20'13%20on)%20V1.0.pdf Tässä myös mainittu keinoja, joilla voi ainakin yrittää ehkäistä palamista vastaisuudessa:"
How to prevent future alternator and voltage regulator/rectifier
problems
The risk of alternator stator failure on liquid-cooled R-series engines can be minimized as follows:
1. If the fuel tank is removed from the motorcycle, shield the AC output bus wiring from damage, and route the
AC output bus wiring to the voltage regulator/rectifier only as per the original wiring-harness routing pattern
specified by BMW Motorrad.
2. Liquid-cooled R-series boxer engines are vulnerable to excessive heat loads. If possible, do not run the
motorcycle under conditions of excessive heat. For example:
-Do not let the engine idle at zero vehicle speed for more than ten minutes.
-Do not run the engine under high-throttle, high-load, low vehicle-speed conditions.
-Do not ride the motorcycle at higher than legal freeway speeds for long periods under ambient
temperatures of more than approximately 35 degrees C. (During such conditions, average engine
temperatures can easily exceed 95 degrees C.)
3. If possible, do not fit the motorcycle with electrical accessories which may cause excessive current draw. This
may place an excessive load on the alternator.
4. Do not exceed the specified engine-oil replacement intervals. Doing so causes acids and petroleum residues
to build up in the engine oil. This creates a corrosive condition in which the insulation of the stator windings
can deteriorate.
-Change the engine oil and engine oil filter at the intervals specified by BMW Motorrad.
-Use only premium-quality, fully-synthetic, motorcycle-specific engine oils, such as Castrol Power 1
Racing."
monissa muissakin pyörissä joissa generaattori on öljyssä, on etua pitää öljyt maksimissa jolloin käämi voi jäähtyä paremmin.
mutta onhan noi ohjeet melko ihmeellisiä gs:ään. varsinkin se että nestejäähdytteinen kone on altis lämpöshokille. Luulis että se nimenomaan ei olis.
puhdas design moka
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Joo, noi ohjeet kertoo minunkin mielestä siitä, että kysessä on design flaw.
Mun laturi tilttasi oletettavasti radalla. Oli toinen pyörä ajokelvoton ja ratapäivä bookattu, niin kävin ajaan kovassa helteessä (lähemmän 30 C) Gessulla Alastarolla ratapäivän. Seuraavalla viikolla huomasin, että eihän tämä laite lataa. En siis varauksetta suosittele moista.