'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Herkullisen näköiset puurot laitettu vaihteistoon, mielenkiinnolla odotan miten vaikuttaa vaihteiston toimintaan. Tai siis ääniin lähinnä. Ja kappas, yhtään pisaraa öljyä ei ollut lattialla kun vaihdoin loota ja perä öljyt.
Seuraava kysymys, vaihdetaanko noihin kytkimen nesteitä vai ovat ne öljyjä, toinen valtuutettu liike sanoo että ei ja toinen sanoo joo.Pyörä on R1200GSA -09.
R1200GSA -09
Kytkinnesteenä on öljy, mm. fillareissa käytetään samaa (Magura blood/Vitamol V10 yms.).
Omaani vaihdoin toissa talvena ja aikas mustaa/ruskeaa sieltä tuli ulos. Ei ole huolto-ohjelmassa mukana, mutta ainakin minä vaihdan nuo jatkossa parin vuoden välein (tai jotain).
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Kiitti tiedoista eli vaihtoon menee. Kyselin sähköpostilla arviota ja vastaus oli että ei tarvitse vaihtaa muuta kuin kolari tms tapauksissa. Vitamolin mainitsivat kyllä nimeltä. Eli en siis saanut edes hintaa ko työlle vaikka olisin halunnut.![]()
R1200GSA -09
Vaihtopenkkiä gessuun!
Eli ajan 2012 GS:lla johon tilasin uutena Touratech:n korotetun satulan. Olen about 187cm ja tuntui paremmalta saada polvikulmaa loivennettua. Nyt kaksi kautta ajettuani enimmäkseen muutaman sadan km reissuja olen tullut perstuntumaan ettei Touratech vain toimi minulla. Mutuna satula viettää liikaa etuosasta eikä asentoa voi korjata.
TourerParts:n kautta saa tilattua Baehr:n modifioimia penkkejä, joku kirjoitus löytyy että satulaan ympätty 'muhkura' alaselän tueksi lyhentää liiaksi satulaa, löytyykös pitkäraajaisia joilla olisi kokemusta ao satulasta?
Jenkkiläisellä valmistajalla löytyisi kuvien perusteella mahdollisesti tilavampi versio mutta tulleineen ja veroineen omiin ajoihin liian tyyris.
Onko jollakin aavistusta, kuinka paljon öljyä pitää olla liikaa moottorissa, että se alkaa voitelemaan myös kytkintä?
Vaihdoin nimittäin ölpät ja suodattimen ja laitoin öljyä vajaa 4L ja näyttää olevan öljyssä koko ikkuna![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Jos sieltä laskit vanhat pois keskituella ja 4L tai alle laitoit uutta tilalle niin ei huolta.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
öljysilmän mukaan minäkin olen täyttänyt, kun silmä täynnä, niin hilkku jää vielä kanisteriin. ja tallin lattia pitäisi kyllä kohtuudella suora olla.
kerran olen tilannut jarrunesteen vaihdon liikkeessä ja olivat vaihtaneet nimen omaan jarrunesteet. olis voinu samalla vaihdattaa ne kytkinnesteetkin..
mites se niiden vaihto, samanlainen urakka ku jarrunesteidenkin, pitää vaan nippa penkoa jostain..
tai olishan mulla se huolto-cd jossain mökillä.. kunhan läppärin saa käyntiin..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kysymyksiä palstaveljille/siskoille.
Olen tässä harkinnut luopumista enskasta ja miettinyt voisiko väliaikaista metsähuvittelua suorittaa silloin tällöin gessulla. Onko tietoa, mistä kannattaisi katsella vaihtovanteita, joille voisi laittaa vähän karkeampaa rengasta. Vaihtais vain - no te tiedätte.. Onko vain kateltava ebay:stä vai. Marmoritiski lienee poissuljettu, ainakin minun budjetillani.
Toinen kyssäri: Millä saa (saako) kotikonstein kuitattua gessun service-valon?
Kiitoksia etukäteen.
P.S. Ai niin, KTM 450 EXC, 2008 saattais lähteä tallista, jos kiinnostusta. Lisätietoja vaikka yv:llä
Nosigntoday
Pääsääntöisesti ebaysta mutta tulee niitä matkaendurot.netissäkin välillä vastaan. Hintaluokka (adven) etu-takaparista tonnin molemminpuolin. Kannattaa etsiä jarrulevyllisiä koska niitäkin on ihan samoihin hintoihin, uudet levyt kustantavat 700-800. Niin ja jos halvemmallakin haluaa, perusgessun vanteita löytyy tuostakin edullisemmin, viidestäsadasta ylöspäin/pari.
Service-valo: kotikonstin nimi on GS911. Muuten ei onnistu.
Vantaa-Vyborg
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Ei nuo levyt nyt ihan noin paljon kustanna (paitsi marmoritiskillä):
http://www.carpimoto.com/en-FI/Brake...-168B407D6.htm
http://www.carpimoto.com/en-FI/Brake...-68B407C0-.htm
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Kiitos vastauksista. Tuota GS-911:sta tuossa jo googlailinkin. Vähän arvokas vähällä käytöllä. Täytyy kysellä, jos täältäpäin porukoilta sais lainaan.
Nosigntoday
vähän tuo gs-911 ollut mielessä itselläkin, mutta jäänyt hankkimatta toistaiseksi, mittari kyllä huutaa huoltoa, joka tullut jo tehtyä aikanaan itse.
ei nyt kovin aiheeseen liity, mutta kun siitä perästä tulee aina puhetta, niin kaveri mainitsi, että oli hondaan tullut takaisinkutsu perän takia.. minähän sitä kovasti ihmettelin.. että hondassa perävikaa?! mitä hittoa??
no ei se vissiin ollutkaan perän varsinainen laakeri, taisi olla ristikkolaakeri, mikä saattaa olla vikainen..
eli ei vissin vielä ole hondasta löytynyt varsinaista viallista perää. jos asiassa on perää..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ite löysin kotimaiselta motofoorumilta "edullisesti" ALUvanteet piikkirenkailla, joilla olen nyt kaksi talvea ajanut. Ensin vierastin ajatusta laittaa adventureen aluvanteita, mutta en ole käytännössä eroa huomannut pinnavanteisiin, ....tosin soralla en ole niitä kokeilluteikä se Adv.gessu mielestäni huonolta/paremmalta näytä niilläkään
..meinaan että jos sais edullisemmin
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Viime syksynä laukesi kaasukahvasta lämmitys. Johto poikki. Ja sitten kun sitä yritti korjata niin se meni ihan totaalisesti rikki - beyond repair. Meinasin ebaysta uutta/käytettyä.
Oma kiesi on 2008, onko kellään käsitystä missä vuosimalleissa on sama kahva että ei tule hukkainvestointia tehtyä? 06-12 voisi teoriassa ainakin sopia.
Max BMW vastaa:
Noissa näyttää olevan sama kahva
Varaosanumero 61 31 7 695 470
Pekka
Esako laukesi?
Vaihtuu kyllä ajomoodi, mutta muuta ei tapahdu. Eli ei vaihda enää matkustajalle tai muutakaan. Ainoastaan yhden hengen ajotyyli muuttuu, sport, normal jne. Muuta ei tapahdu, eli ainakin kytkin toimii kun nuo edes vaihtuu..
Mikä neuvoksi?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Elikkä, löytyykö oulun läheltä Gs-911 laitetta tai muita neuvoja? tai jostainpäin tältä suunnalta..
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 08.05.2016 klo 01:07.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Renkaat alkaa osoittaa vaihdon aikaa. Parin viikon kuluttua pitäisi lähteä Välimerta kohden. Toki pitää funtsia vaihtaako täällä lähtiessä vai ostaako vasta Saksasta. Sieltä tai täältä niin merkki ja malli pitää kuitenkin keksiä. Tuolla reissulla kilsat tulee pääosin päälystetieltä. Nuo normi 90/10 renkaat on ihan riittävät satunnaisia hiellateitä varten.
Nyt on alla Dunlopin Trailsmartit, jotka on toimineet ihan kivasti. Tietty keskeltä kuluneet tasaiseksi vaikka olen vältellyt motariajoa. Hakusessa on kulutusta kestävät kelvollista pitoa tarjoavat renkaat. Onko suosituksia puolesta tai vastaan?
Motorrad lehden numerossa 8/2015 All road renkaiden testissä voittajaksi kiipesi Pirelli Scorpion Trail II. Pesi kirkkaasti muut renkaat niin asvaltilla kuin märälläkin kelillä.
Testi ajettiin Gessulla
BMW K1200rs
Mulla on ollu pyörässä noita välimallin renkaita useita merkkejä isossa gessussa. Michelin anakee 2 oli sellanen mistä en tykänny, piti liikaa meteliä. Contin trail attack 2 oli se mistä pidin eniten. Viime syksyn oli alla noi Dunlopit, ne oli ihan ok mutta kulu vähän liian nopeasti. Oisin ostanut contit uudestaan mutta en kerinny saaamaan niitä Viron reisulle niin myivät Bridgestone battlax adventure a40 väkisin. Ihan positiivinen kokemus ainakin soralla ja kuivalla assulla. Märällä en oo vielä ajanu.
Nyt on tilattu Michelin Anakee Wild, saas nähä miten ne pelittää. Pitäis saada toiset vanteet mutta niiden hinta![]()
R1200GSA -09
Motorradin testin perusteella tilasin tänä keväänä noi Pirellin testivoittajarenkaat. Olleet nyt alla parisen tuhatta kilsaa. Kulutuskestosta en sano vielä mitään, mutta on olleet hyvät ajaa ja pito tuntuu erinomaiselta...tykkään paljon. Näillä näkymin hommaan seuraavaksi samanlaiset, ellei nyt tällä välin ilmesty jotain aivan mahtavaa, uutta testivoittajaa :-)
BMW R 1200 GS Adventure