Sivu: 29 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19272829303139 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 841:stä 870:een 1676:sta
  1. #841
    TRW/Lucas sintteripalat olivat jossain Motorrad:in testissä ylitse muiden!
  2. #842
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Vielä vois kysyä sintterin ja orgaanisen eron, ei oo tuttua mulle.
    Onko tuossa muuta eroa kuin hinta?
    Siis ihan normiajossa.
    En tiedä, kunhan kysyn.
    Rata-ajossa on kai merkitystä sillä, mitä paloja siellä jarruissa on.
    Pekka
  3. #843
    Suositus uudempiin on sintteri.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  4. #844
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Suositus uudempiin on sintteri.
    Jaa.
    Mielenkiintoista.
    Johtuukohan tuo siitä, että kauppias ja tehdas saa siitä enemmän tuottoa.

    Niinhän sitä valmistaja suosittelee kaikkia kalliita öljyjäkin pyöriin vaikka ihan tavalliset öljyt samoilla spekseillä käy ihan yhtä hyvin.

    BMW vaihtoi muuten öljysuositukset Castrolin öljyistä Shelliin tämän vuoden alusta. Saa kai paremman provikat Shellin sopimuksesta.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 24.08.2015 klo 23:26.
    Pekka
  5. #845
    Taitaa kyllä ennemmin liittyä siihen, että jarrulevyjen materiaali on muuttunut ja kestää nuo palat paremmin.

    Yhdessä näillä saadaan enemmän kilometrejä kuin orgaanisella paloilla niin säästö tulee kuitenkin sieltä.

    Omaani olen eteen vaihtanut 90tkm kohdalla eteen palat, takan vielä alkuperäiset.

    En tuota valtavana kustannuksena pidä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  6. #846
    Eikai noissa juurikaan ole jarrulevyjen materiaali muuttunut, ruostumatonta terästähän ne on olleet jo vuosikymmeniä.

    Eikös sintteri ja orgaanisen oleellisin ero ole se että orgaaninen pitää hyvin kylmänä mutta ei niin hyvin kuumana, sintteri taas pitää vähän huonommin (kuin orgaaninen) kylmänä mutta pitää lähes yhtähyvin myös kuumana.

    Se että eri jarruversioissa on suositus eri paloille, voisi ehkä johtua siitä että uudemmissa on tehokkaammat jarrut, joko tehostusta enemmän tai muuten jarrut vaativat vähemmän kahvavoimaa. Eli sintteripalojen huonompi pito kylmänä ei haittaa kun jarruissa on tehoa riittävästi. Varjopuoli taitaa olla lähinnä se että käsittääkseni sintteripalat kuluttavat levyä jonkin verran enemmän.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  7. #847
    Lainaa Boxer kirjoitti Katso viesti
    Eikai noissa juurikaan ole jarrulevyjen materiaali muuttunut, ruostumatonta terästähän ne on olleet jo vuosikymmeniä.

    Eikös sintteri ja orgaanisen oleellisin ero ole se että orgaaninen pitää hyvin kylmänä mutta ei niin hyvin kuumana, sintteri taas pitää vähän huonommin (kuin orgaaninen) kylmänä mutta pitää lähes yhtähyvin myös kuumana.

    Se että eri jarruversioissa on suositus eri paloille, voisi ehkä johtua siitä että uudemmissa on tehokkaammat jarrut, joko tehostusta enemmän tai muuten jarrut vaativat vähemmän kahvavoimaa. Eli sintteripalojen huonompi pito kylmänä ei haittaa kun jarruissa on tehoa riittävästi. Varjopuoli taitaa olla lähinnä se että käsittääkseni sintteripalat kuluttavat levyä jonkin verran enemmän.

    Tuossahan tuli asia hyvin selväks.

    Mun täytyy kyllä katsoa palat vähän tarkemmin, mun pyörällä on ajettu vasta 45 tkm, näytti siltä että ne olis jo aika vähissä. Tuskinpa vielä kuitenkaan ihan vaihtokunnossa.
  8. #848
    Kaivoinpa sitten kardaanin esiin. Jo viime vuonna oli havaittavissa sellaista pientä tärinää jalkatapeissa jonka johdosta hommasinkin jo VaraKardaanin. Ja löytyihän sieltä pientä pykälää taaimmaisesta ristikosta, etummainen oli ihan ok ja uuden veroinen 120tkm ajetuksi.

    Noh, tuo VaraKardaani lähti toissa viikonloppuna ja nyt sitten olisi ollutkin sille itsekin tarvetta...

    Mutta hätä ei ole tämän näköinen, kardaani lähti tänään Alavuden suuntaan ristikoiden vaihtoon. Eiköhän se sieltä sitten kotiudu viimeistään ensi viikolla varustettuna ristikoilla joissa on rasvanipat! Siis sellaiset jotka niissä olisi pitänyt jo alunperinkin olla.

    Siihen asti sitten ajellaankin kottaraisilla

    Homma parasta hoitaa ajoissa alta pois niin saa tuon vielä korjatuksi ja vielä omassa tallissa missä mukavampi nämä hoitaa kun tienpäällä.

    Mielenkiinnolla odotan josko tuo jalkatappien epämääräinen tärinä häviää tämän ansiosta.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  9. #849
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Mutta hätä ei ole tämän näköinen, kardaani lähti tänään Alavuden suuntaan ristikoiden vaihtoon. Eiköhän se sieltä sitten kotiudu viimeistään ensi viikolla varustettuna ristikoilla joissa on rasvanipat! Siis sellaiset jotka niissä olisi pitänyt jo alunperinkin olla.
    Mikä firma siellä Alavudella?
    Mitkä ristikot he sinne laittavat?
    Pekka
  10. #850
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Mikä firma siellä Alavudella?
    Mitkä ristikot he sinne laittavat?
    Firma on tämä http://www.hd-koneistus.fi, tuttu kaveri kurapyörä piireistä.

    Ristikot on toivottavasti paremmat kun vanhat, kuvia nähnyt millaiset ovat laittaneet ja aika monta muutakin kaveria tullut tuonne ohjattua asioimaan.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  11. #851
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Firma on tämä http://www.hd-koneistus.fi, tuttu kaveri kurapyörä piireistä.
    Kiitos tiedosta.
    Mitä maksaa?
    Pekka
  12. #852
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kiitos tiedosta.
    Mitä maksaa?
    Eiköhän siitä halvemmalla selvitä kuin kokonaan uusi, veikkaisin 1/3 uuden hinnasta.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  13. #853
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Firma on tämä http://www.hd-koneistus.fi, tuttu kaveri kurapyörä piireistä.
    Kyseisessä pajassa (iaj.n vinkistä) vaihtoivat kaikki perän laakerit minunkin gessuun ja lupasivat myös fiksata kardaaninkin jos tarvetta ilmenee. Voin suositella
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  14. #854
    Vasen kahvan lämmitin ei toimi. Mikä neuvoksi
    R1200gsa -06 kyseessä.
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  15. #855
    Kaiva se kahva auki. Mulla oli just sama vika, liitos siellä kumin alla sökö. Uudelleen tinaus sille ja homma toimii.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  16. #856
    pohdin Xenonin laittamista ( 35 W H7R ) lähivaloon. GS 2010. Pitkässä jo onkin 50 W.

    Onko kokemuksia H7R :stä gessussa? Hajavalon määrä mietityttää... Tuleeko liikaa?
  17. #857
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Vasen kahvan lämmitin ei toimi. Mikä neuvoksi
    R1200gsa -06 kyseessä.
    mulla sama homma, tai oikeastaan toimii mutta ei lämpene yhtä hyvin kun tuo oikean puoleinen.
    kyseessä 04 malli.
  18. #858
    Löytyykö kenelläkään GS-911 vikakoodin lukijaa Pietarsaaren lähistöllä (vanha Vaasan lääni)?
    Jossakin mättää kun vasen kahva ei lämpene, mutta vastus kahvassa on 8.2 ohmia.
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  19. #859
    Tietääkö kukaan... Saako tuolla GS-911 palikalla muutettua RDC antureiden hälytysrajaa? Tuolta Hexcode sivuilta löysin tekstin jossa kerrottiin, että se anturi menee ALERT-tilaan jos rengaspaine tippuu äkkiä. Eli siis se hälytysraja olisi itse anturissa, ei pyörän sähköaivoissa?

    Jostain syystä minulla takapyörä hälyttää jo 1.9 bar:ssa, etupyörä vasta alempana. Ja kun joskus on parempi ajella löysillä renkailla niin ärsyttää se valon vilkkuminen.
    Transalp->Varadero->GSA
  20. #860
    Ei tietääkseni saa muuteltua noita rajoja.
    -juha-
  21. #861
    Uudistettu kardaani saapui tänään (tai oikeastaan jo eilen mutten ehtinyt sitä hakea) ja meni paikkaansa samoin tein.

    Koeajo tehty ja tuntuma on aivan toisenlainen. Sellainen _pieni_ nykäisy tiessään moottorijarrutuksen ja kiihdytyksen yhteydessä, hidasajo kaupungissa oli hieman haastellista nykivää, eipä ole enää ja jalkatapeissa tuntunut tärinä myöskin poissa.

    Eli kyllä se pienikin ongelma niissä ristikoissa kertautuu monella tavalla.

    Kardaania asentaessa huomasin myös että talveksi tulee muutakin remppaa: iskarin alapään laakerin sisään on päässyt vettä ja tehnyt siellä tuhojaan. Pitää muistaa tuosa mainita kun vien ne huoltoon niin vaihtaa nekin samalla, ilmeisesti siellä on stefa antautunut ennen aikojaan.

    Nyt on sitten ensi viikon Pystymettä reissu turvattu
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  22. #862
    Milläs renkailla porukat ajelee Gessuilla ?
    Kokemuksia ?
  23. #863
    Michelin anakee 2, ulvoo ja muuta ylimäärästä ääntä 5tkm jälkeen. Ei tuu enää. Continental trail attack 2, ihan ok mutta takanen menee vähän niinku "paloille" reunoilta, alkaa jyristelemään joskus 7-8tkm jälkeen. Alko loppuvaiheessa olee vähän luirun tuntuinen. Ajoin viimesellä sarjalla n. 10tkm sit vaihtoon mut ois vielä menny jonkin matkaa. Ihan hyvä soratiellä. Nyt on alla dunlopin trailsmartit. n. 800 km ajettu, ihan ok mutta vähän äänekkäämpi kuin conti ja soralla vähän hakee ehkä enemmän muttei haittaa kun laittaa lisää hanaa. Rengas asioista ollaan niin montaa mieltä kuin on äijääkin.
  24. #864
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Michelin anakee 2, ulvoo ja muuta ylimäärästä ääntä 5tkm jälkeen. Ei tuu enää. Continental trail attack 2, ihan ok mutta takanen menee vähän niinku "paloille" reunoilta, alkaa jyristelemään joskus 7-8tkm jälkeen. Alko loppuvaiheessa olee vähän luirun tuntuinen. Ajoin viimesellä sarjalla n. 10tkm sit vaihtoon mut ois vielä menny jonkin matkaa. Ihan hyvä soratiellä. Nyt on alla dunlopin trailsmartit. n. 800 km ajettu, ihan ok mutta vähän äänekkäämpi kuin conti ja soralla vähän hakee ehkä enemmän muttei haittaa kun laittaa lisää hanaa. Rengas asioista ollaan niin montaa mieltä kuin on äijääkin.
    Pohjolan kurapyöräilijät foorumilla on paljon juttua renkaista.

    Itsellä on kahdeksas setti menossa Gessun alla.
    Näillä ajettu:
    Contin Trail Attack
    Dunlop Trailmax TR91 (nykyisin TrailSmart)
    Metzeler Tourance Next
    Continental TKC70
    Pirelli Scorpion Trail 2

    Kilsat 6000-8000 km
    30-40% soratiehauskuttelua.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  25. #865
    Michelin pilotroad 4 trail
  26. #866
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Pohjolan kurapyöräilijät foorumilla on paljon juttua renkaista.

    Itsellä on kahdeksas setti menossa Gessun alla.
    Näillä ajettu:
    Contin Trail Attack
    Dunlop Trailmax TR91 (nykyisin TrailSmart)
    Metzeler Tourance Next
    Continental TKC70
    Pirelli Scorpion Trail 2

    Kilsat 6000-8000 km
    30-40% soratiehauskuttelua.
    Minkälainen tuo metzeler on ? Se vähän kiinnostaisi. Entä mikä noista on sun mielestä noista paras soralle ?
  27. #867
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Minkälainen tuo metzeler on ? Se vähän kiinnostaisi. Entä mikä noista on sun mielestä noista paras soralle ?
    Soralla näistä on minun mielestä paras TKC70 mutta kyllä erot on tosi pienet jos alusta on kovaa ja kuivaa.
    TKC:n heikkous on levoton käytös suuremmissa nopeuksissa asfaltilla ja pitkittäisuriin se reagoi melko voimakkaasti.

    Tourance Next toimi mainiosti, säilytti pyöreän profiilinsa hyvin ja on erinomainen ajettava asfaltilla ja hyvä myös hiekkatiellä ja soralla. Irtosorallakin nautin menosta kunhan ajaa tapeilla seisten.

    Ajan paljon metsäautoteitä joissa olen pärjännyt kyseisillä renkailla mainiosti.
    Tähän mennessä en ole kaivannut karkeampaa rengasta esim. TKC80, K60, E07 mutta olen ajatellut
    niitäkin testata niin sen jälkeen on viisaampi niiden suhteen, tai sitten ei
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  28. #868
    Joo ei oo mullakaan kokemusta kunnon nappularenkaista mutta niitäkin ois hauska kokeilla. Ja tosiaan metsäautotiet on ihan parhaita.
    R1200GSA -09
  29. #869
    Heidenau Scout K60 takana, ja varastossa 3 samanlaista odottaa vuoroaan! Ehdottomasti hinta/laatusuhde kohillaan ja lisäksi km kesto tulee mukaan samaan hintaan! Kuviosyvyys uutena 12mm, joten siihen uppoaa hyvin ralli- tai enskanastakin !



    Etunen TKC80.

    Ai mut joo, mulla ol vain 1100GS...
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 15.09.2015 klo 21:41.
  30.  
  31. #870
    Heidenau K60 Scout takana ja edessä. Eilen meni taka vaihtoon yli 14tkm ajettuna eikä vielä ollut ihan merkissä kuluma. Niin ja uusi Scoutti taas alla....
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
Sivu: 29 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19272829303139 ... ViimeinenViimeinen