Tälläisen löysin manuskasta,mutta onko tuolla VAIN 3 ruuvia säätöön.?
Tuntuu vain hölmöltä kun kaasareita kuitenkin se 4kpl.
-92 GSX-R 750W
Kyllä niitä kolme ruuvia on,
A = tunataan kaasarit #1 ja #2 keskenään samanlaisiksi
B = Kaasarit #3 ja #4 samanlaisiksi
C= 1,2 ja 3,4 keskenään ts C -säätö vaikuttaa kahden kaasarin säätöön (1,2), (3,4) yhtä aikaa
Eli kaksikanavaisella synkkaussarjallakin tää onnistuu
Huom tää säätöjärjestys!!! Eli A ja B - ruuvit ennen C:tä, muuten menee v#tuiksi
Kannattaa sitten kokeilla miten ns pilot screw-asetus vaikuttaa käyntiin. Kyse lienee tyhjäkäynti- ja pääpiirien väliin jäävän alueen seossäädöstä.
Jammussa ( Mikuni BDST38) default open = 1..1½ auki. Säätöfilosofia ( Haynes) oli hyvin helppo. Haetaan yksi kaasari kerrallaan missä asetuksessa käy nopeinta tyhjäkäyntiä. Parin "kierroksen" jälkeen oli tyhjäkäynti melkoisen korkealla (lopuksi säädetään tyhjäkäynti-rpm sopivaksi omasta säädötään) ja ei kun kokeilemaan! Jos toi on poskellaan niin alakierroksilla on voimattomuutta
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Tuossa manuskassa nimenomaan KIELLETTIIN "pilot screw:n" kääntely,koska tosiaan vaikuttaa seoksiin niin paljon.
LK-lambda on kyllä olemassa,mutta läppärin kanssa on paha lähteä tien päälle säätelemään mopolla..
Mutta onpa seokset muutenkin (vieläkin) poskellaan,pitää käyttää penkissä kunhan saan muutkin muutokset tehtyä.
-92 GSX-R 750W
Oho...Haynes:in manuaali taas kannusti säätämään
Mutta tosi on se että toi ruuvi vaikuttaa, taannoin kun 750R :ään laitoin uudet neulaputket + synkkasin niin olin hieman pettynyt kun ei käynti parantunut paljoakaan.
Pilot screw:n säätelyn jälkeen lähdin koeajolle pihasta "as usual" ja meinasin tuupata ekan risteyksen suoraksi, vastakkasen rivitalon pihaan...kun se kiskaisi niin p*keleesti ihan pienelläkin kaasulla. Oikein pelotti kurmoottaa se tuttu koeajokierros, veto oli ihan hysteeristä
Niin joo...ennen ropelointia on hyvä tietenkin tsekata paljonko mikäkin soosiruuvi on auki ( että saa väänneltyä kaikki takaisin lähtötilanteeseen jos menee vaan huonommaksi) Mitkä kaasarit siinä tarkalleen ottaen on, BDST36, 38??
Sitten hieman safety-first -aiheesta:
Tuossa omassa säätö-operaatiossa mulla oli bensansyöttö jostain litran pullosta jonka muovikorkkiin oli tehty läpivienti..oikein epoksilla tiivistetty ym. Kävipä sitten niin että kesken kropaamisen tää epoksipatentti irtosi ja pullo kusaisi kaikki bensat kuuman koneen ja lähes yhtä kuuman omistajan päälle...olisi ollut aika eeppinen loppu jos se kuuluisa kipinä olisi ollut paikalla.
Hieman viisastuneena (?) rakentelin kaasarihommia varten sähköpumppu + akkupaketti + tarpeeksi-pitkät-imu-ja-paineletkut-suodattimilla - systeemin joka on ollut toimiva ratkaisu. Jos et halua polttaa mopoa / toisten mopoja / itseäsi ym eikä huvita yhtä käyttöä varten alkaa rakentaa, niin laita viestiä...eipä ole nyt käyttöä tuolle
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Ilmeisesti 38mm,ei näjy vielä kun sälää edessä,mutta näin manuskan mukaan.
Tutkitaan kun hutkitaan..
Itselläkin jäänyt vanhoista autohommista 5l bensakannu,jossa "nippa",jota pitkin pitkin saa turvallisesti bensan kulkemaan,eli eipä ole tarvetta,kiitos kuitenkin tarjouksesta!
Tänään muuten BTW teki pyörä ihmeitä,ajelin omasta mielestäni vähillä bensoilla,4-numeroista tietä välillä ohitellen.
Välillä pätki,laitoin varatankille,hetken päästä taas pätki.
->tankille,ja 6l oli vielä tankissa,ilmeisesti ohitustilanteessa sitten vain on niin liikkuvaa sorttia tuo bensa..
-92 GSX-R 750W