Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 184:sta
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Pectusfortuna @ Kesä. 14 2008,09:06) kirjoitti
    Kysäisepä taitavilta timpureilta, että ovatko he koskaan lyöneet vasaralla sormeensa. Kysy Mika Kalliolta, että onko hän koskaan kaatunut moottoripyörällä. Kysy keneltä tahansa, joka kävelee, että oletko joskus kaatunut.

Kun ihminen lähtee opettelemaan uusia taitoja tai hakee rajojaan jossain taidossa, niin virheet ovat väistämättömiä.

Ei Staga, sinä et ole moottoripyöräilymestari, jolta tullaan silmät kirkkaina ja ääni väristen hakemaan hyväksyntää.
    Ovat lyöneet mutta kyllä aikamoisena häpeänä pitävät eivätkä asiasta juuri huutele... ja on Kalliokin kaatanut mutta tuskin homasta ylpeilee vai mitä luulet?

Kaatumiset, sormeenlyönnit, metsäänajot sun muut ON amatöörien hommia (mikäli ei teknistä vikaa tai toista osapuolta edesauttamassa onnettomuuden syntyä), jos ajaa osaa niin kyllä sen mopon silloin pitäisi pysyä pystyssä varsinkin yleisillä teillä liikuttaessa.
    Jos ei pysy niin karkea moka on tullut tehtyä, omat kyvyt pitäisi laittaa puntariin ja vakavasti miettiä olisiko ompelu sittenkin se itselle sopivampi harrastus joa ei pää kestä moottoripyörällä ajoa.
    Dirty Nasty Furriner
    Jaa onpa sukulainen tehny noita timpurin töitä noin 25vuotta ja silti joskus tulee isku sormee. Eihän tätä mopoilua opi sitte koskaa. No jospa sitä taas lähtis ottaa yhen riskin lisää ja baanalle-> (nii riskin siinä tekee se että eipä ole vilkkuja ) Jos matkalta vaikka löytäs uudet.

Ps. Nii ja kaatumiset amatöörien hommaa? Moto gp:ssä sitten on aikapaljon amatöörejä kuten myös muissa luokissa. Mä oon aina pitäny niitä ammattilaisina

--GsxR:iä--
    Lainaa (Staga @ Kesä. 14 2008,12:54) kirjoitti
    Kysäisepä taitavilta timpureilta, että ovatko he koskaan lyöneet vasaralla sormeensa. Kysy Mika Kalliolta, että onko hän koskaan kaatunut moottoripyörällä. Kysy keneltä tahansa, joka kävelee, että oletko joskus kaatunut.

Kun ihminen lähtee opettelemaan uusia taitoja tai hakee rajojaan jossain taidossa, niin virheet ovat väistämättömiä.

Ei Staga, sinä et ole moottoripyöräilymestari, jolta tullaan silmät kirkkaina ja ääni väristen hakemaan hyväksyntää.
    Ovat lyöneet mutta kyllä aikamoisena häpeänä pitävät eivätkä asiasta juuri huutele... ja on Kalliokin kaatanut mutta tuskin homasta ylpeilee vai mitä luulet?

Kaatumiset, sormeenlyönnit, metsäänajot sun muut ON amatöörien hommia (mikäli ei teknistä vikaa tai toista osapuolta edesauttamassa onnettomuuden syntyä), jos ajaa osaa niin kyllä sen mopon silloin pitäisi pysyä pystyssä varsinkin yleisillä teillä liikuttaessa.
    Jos ei pysy niin karkea moka on tullut tehtyä, omat kyvyt pitäisi laittaa puntariin ja vakavasti miettiä olisiko ompelu sittenkin se itselle sopivampi harrastus joa ei pää kestä moottoripyörällä ajoa.
    No täällä se ammattilainen huutelee. Muistaakseni viime vuoona moto gp viikonloppuna kaaduttiin keskimäärin noin 40 kertaa, että sellaista on ammattilaisuus ja ajaminen äärirajoilla.
    Mitä tulee ylpeyteen, niin sehän on sinun tulkintasi. Tosin itse asiassa joistain lipoista olen hyvinkin ylpeä enkä oikeastaan yhtäänkään häpeä. Sellaista se on kun koettaa parantaa ja parantaa

Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Jaa että kaatumiset kuuluu harrastukseen?

No siitä vaan, ite koitan ennemmin kaikin keinon pysyä ennemmin pystyssä.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Lainaa (SamiN @ Kesä. 14 2008,16:03) kirjoitti
    Jaa että kaatumiset kuuluu harrastukseen?

No siitä vaan, ite koitan ennemmin kaikin keinon pysyä ennemmin pystyssä.
    Niitäpä vaa nyt melkein väkisin tulee. Jos ajaa äärirajoilla niin ei siinä isoa virhettä tarvita tai aina ei edes virhettä. Sinänsä kyllähän ne kuuluu tähän lajiin
    Lainaa (SamiN @ Kesä. 14 2008,16:03) kirjoitti
    Jaa että kaatumiset kuuluu harrastukseen? *

No siitä vaan, ite koitan ennemmin kaikin keinon pysyä ennemmin pystyssä. *
    Moottoripyöräilyä voi harrastaa niin monella tasolla. Ajella iltaauringossa kauniin naisen kanssa rannalle kuhertelemaan tai vetää metsätietä hikipäässä äärirajoilla ja kaikkea siltä väliltä. Toisiin ei odotetusti kaatumiset kuulu toisissa niitä tulee väistämättä. Kukaan lie halua tahalleen kaatua.

Kyllä se ammattilainen tai kovan luokan tai jonkun toisen luokan harrastaja on kuitenkin parus jamppaa useammin kaatunut ajaa mitä lajia tahansa.
    Totuus kun kuitenkin on karu: äärirajoilla marginaalit pienenee. Ja on olemassa toinenkin totuus, kun olet usein äärirajoilla vauhtisi myös nopenee. Harjoittelu se on joka mestarin tekee. Kovaa oppii ajamaan ajamalla kovaa. Oikotietä siihen onneen ei ole. Edelleenkään en ole sitä mieltä että kadulla kannattaa joka paikassa marginaaleja vetää kovin pieneksi.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (Staga @ Kesä. 09 2008,20:12) kirjoitti
    Heh... itse ajoin ton 1700km ja aikaa meni 19h sisältäen kahvittelua ja turinaa vähän joka välissä ja kessujakin tuli polteltua aika ahkeraan.
    Toisaalta kun kotiin tulin niin piti vielä viimeisellä tankkauksella turista puoli tuntia ja kotona katsoa telkkua kun ei tossa ajassa tosiaan vielä niin väsy tule.
    Toki toisia voi väsyttää jo kahden tunnin valvominen, erilaisia ihmisiä
    Totuus on kuitenkin ihmisen fysiikasta ja kemiasta, että kun ajat 19 tuntia olet hidastunut joka tasolla, niin fyysisesti kuin henkisesti. Reaktioajat pitenee tajunnan tasolla, mutta myös fyysisella tasolla toiminta ei ole niin nopeaa. Tuskinpa sinäkään mikään luonnon oikku olet. Vasymyksen tunne ei juurikaan vaikuta, kuin keskittymisen herpaantumiseen johonkin muuhun silloin kun sitä ilmenee ja aivan varma on, että sitä sinullakin päivän mittaan ilmenee. Todellinen ihme mies olet jos jaksat keskittyä 19 tuntia putkeen. Olet meinaan maailmassa ainoa joka siihen pystyy, muut tulevat hyvin kaukana perässäsi. Ei siinä mitään itse tuntemus ja realismi on hyväksi moottoripyöräilyssä joka tasolla

m 72 projekti
    .....olisiko ompelu sittenkin se itselle sopivampi harrastus joa ei pää kestä moottoripyörällä ajoa.
    Eniten minua pelottaa se, että pää käy niin ahtaaksi, etten ymmärrä ja suvaitse toisten ihmisten erilaisuutta. Olen kokeillut customilla ajamista ja mielestäni se muistutti etäisesti nautittavaa moottoripyöräilyä. Olihan sillä kiva postailla keskustassa, mutta ajo-ominaisuudet maantiellä olivat onnettomat. Ymmärrän mainiosti, että custom-ihmiset eivät juuri aja mainittavia ylinopeuksia maanteillä.

Vaikka en pidä hiljaisesta cruisailusta, nopeusrajoitusten mukaan junnaamisesta, tai custompyöristä, en silti kritisoi niitä harrastavia ihmisiä. Pystyn kyllä ymmärtämään niiden viehätyksen ja ymmärrän sen, että sinäkin, Staga, olet erilainen kuin minä, mutta hyväksyn sinut ja harrastuksesi. Nostan sinulle kättä, jos kohdataan liikenteessä ja toivon sinulle hyviä kilometrejä ja antoisaa harrastamista.

Samankaltaista ymmärrystä toivoisin tämänkin palstan jeesustelijoilta. Tuomitkaa minut vasta sitten, kun olen vahingoittanut toista ihmistä.
    Lainaa (rammus @ Kesä. 14 2008,14:10) kirjoitti

No täällä se ammattilainen huutelee. Muistaakseni viime vuoona moto gp viikonloppuna kaaduttiin keskimäärin noin 40 kertaa, että sellaista on ammattilaisuus ja ajaminen äärirajoilla.
    Mitä tulee ylpeyteen, niin sehän on sinun tulkintasi. Tosin itse asiassa joistain lipoista olen hyvinkin ylpeä enkä oikeastaan yhtäänkään häpeä. Sellaista se on kun koettaa parantaa ja parantaa
    Sehän on tunnettu tosiasia, että pelkurit eivät koskaan kaadu prätkällä. Radalla tulee joskus meille harrastelijoille kaatoja puhumattakaan MotoGP:ssä ja WSBK:ssa ajavista kilpakuskeista. Itse en ole onneksi kaatunut kuin enimmillään 110 km/h nopeudesta radalla kun eturengas lähti alta. Ei käynyt kuinkaan kun oli nahat päällä. Prätkähän tietysti kärsi noissa lipoissa suurempia vahinkoja, mutta omalla rahalla - en siis vakuutuksella - laitoin sen kuntoon, vaikka kyseessä oli kilvellinen prätkä. Olen myös kaatunut lukemattomia kertoja enskalla metsässä, mutta aina olen kaivanut prätkän ylös maasta ja ostanut rikki menneiden osien (polkimia, katemuoveja, jäähdyttimen kennoja, paisuntasäiliöitä yms.) tilalle uudet. "Smakar det, så kostar det" sanoi ruotsalainen. Sellainen, joka ei ole koskaan kaatanut prätkää, ei ole oikea prätkäkuski (paikallaan ja hiljaisessa vauhdissa kaatoja ei tietenkään oteta huomioon). Ja rautaperseajot ovat kermaperseiden touhua.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Mistä vitusta tässä nyt puhutaan? Moottoriurheilusta?? En minä URHEILE tuolla tienpäällä, enkä muuallakaan.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Poko @ Kesä. 14 2008,16:24) kirjoitti
    Niitäpä vaa nyt melkein väkisin tulee. Jos ajaa äärirajoilla niin ei siinä isoa virhettä tarvita tai aina ei edes virhettä. Sinänsä kyllähän ne kuuluu tähän lajiin
    Missäs radalla Poko ajelee kun kerran äärirajoilla mennään ?
    Dirty Nasty Furriner
    Ja vetomies taas vauhdissa. Sillälailla. *kliks*
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
    Lainaa (SamiN @ Kesä. 14 2008,17:51) kirjoitti
    Mistä vitusta tässä nyt puhutaan? Moottoriurheilusta?? En minä URHEILE tuolla tienpäällä, enkä muuallakaan.
    Mistä sitä kukaan tietää. Mistä milloinkin. Itse URHEILEN lähes päivittäin, niin tien päällä kuin muallakin.

m 72 projekti
    Lainaa (rammus @ Kesä. 14 2008,16:59) kirjoitti
    Totuus on kuitenkin ihmisen fysiikasta ja kemiasta, että kun ajat 19 tuntia olet hidastunut joka tasolla, niin fyysisesti kuin henkisesti. Reaktioajat pitenee tajunnan tasolla, mutta myös fyysisella tasolla toiminta ei ole niin nopeaa. Tuskinpa sinäkään mikään luonnon oikku olet. Vasymyksen tunne ei juurikaan vaikuta, kuin keskittymisen herpaantumiseen johonkin muuhun silloin kun sitä ilmenee ja aivan varma on, että sitä sinullakin päivän mittaan ilmenee. Todellinen ihme mies olet jos jaksat keskittyä 19 tuntia putkeen. Olet meinaan maailmassa ainoa joka siihen pystyy, muut tulevat hyvin kaukana perässäsi. Ei siinä mitään itse tuntemus ja realismi on hyväksi moottoripyöräilyssä joka tasolla
    Ja juuri tuosta syystähän pitkään ajava tutkii ensin itselleen tyypillisimmät 10 virhettä ja seuraa ajaessaan etenkin noiden virheiden toistumista. Tihenevä virheväli on selkeä väsymisen merkki, tuntuipa väsyneeltä tai ei.

Helppoa kuin heinänteko. Ei tosin toimi täydellisillä kuljettajilla jotka eivät tee virheitä.

Nukahtamisen tuolla estää varmasti, mutta koska vireystilan tarkkailu perustuu tapahtuvien virheiden havainnointiin, niin sitä en voi tietää kuinka vaarallinen itselleni ja muille olen juuri silloin kun taukoon pakottavat virheet ovat täyttymässä?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Lainaa (Staga @ Kesä. 14 2008,18:55) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Kesä. 14 2008,16:24) kirjoitti
    Missäs radalla Poko ajelee kun kerran äärirajoilla mennään ?
    En oo sanonu että minä ajasin? Tossa vaa joku mainitsi että yrittää pysyä pystyssä eikä kaatua nii sanoin että usein sitä kaatuu kun äärirajoilla ajaa. Ite en oo kaatunu kun en oo ajanu tarpeeks kovaa ja se muute hävettää!
    Lainaa (Pedaali @ Kesä. 14 2008,19:18) kirjoitti
    Pysy pystyssä.
    vakavasti miettiä olisiko ompelu sittenkin se itselle sopivampi harrastus joa ei pää kestä moottoripyörällä ajoa.
    Tänään porukalla todettiin, jotta joo...
    Me aletaan ompelee, se ehkä sopii meille tosi hyvin
    Saadaan kaikki ajossa rikki menneet hanskat, housut ja takit korjailtuu- ihan itte
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Lainaa (Hannu59 @ Kesä. 15 2008,21:36) kirjoitti
    Ja juuri tuosta syystähän pitkään ajava tutkii ensin itselleen tyypillisimmät 10 virhettä ja seuraa ajaessaan etenkin noiden virheiden toistumista. Tihenevä virheväli on selkeä väsymisen merkki, tuntuipa väsyneeltä tai ei.

Helppoa kuin heinänteko. Ei tosin toimi täydellisillä kuljettajilla jotka eivät tee virheitä.
    Myös kovaa ajava voi oppia välttämään vaaran paikat. Jo autokoulussa opetetaan missä kannattaa varoa, mutta myös itse voi ja kannattaa/pitää kehittää itseään. Seuraamalla liikenettä, itseään paikkoja joissa ajaa ja oppimalla siitä mitä näkee, myöskin silloin kun ei itse aja. Väärä aika ja paikka on helposti ristin merkki pään päällä.

Edelleen olen sitä mieltä että omien kantimien rajoille kannattaa mennä vain radalla. Tai paikassa jossa siitä ei aiheudu muille vaaraa ja vahingon sattuessa on auttajia paikalla.

Helppoa kuin heinän teko. Ei tosin toimi täydellisillä kuljettajilla jotka eivät tee virheitä.

m 72 projekti
    Ja vetomies taas vauhdissa. Sillälailla. * *kliks*
    Kukkahattu se oli. Kerrankin pääsi muijaltaan karkuun, sai juotua koko pullollisen kossua ja näin siinä heti kävi. Läpi elämän pidätellyt itseään ja pitihän se mennä näyttämään, että on mustakin. Halut joita ei ole koskaan pystynyt toteuttamaan kireän pirttihirmun hallinnossa pääsi vaan pintaan*

m 72 projekti
    Niin... En tiedä mistä sulle tuollainen tuli mieleen, meinaan kyllä noita kuskeja yleensä kutsutaan tankojuopoiksi.

Mutta laitetaan vaan peukut pystyyn humalaisten kuskien puolesta, niitähän näytät kaipaavan
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

Lainaa (Heksa @ Kesä. 15 2008,22:08) kirjoitti
    Niin... En tiedä mistä sulle tuollainen tuli mieleen, meinaan kyllä noita kuskeja yleensä kutsutaan tankojuopoiksi.

Mutta laitetaan vaan peukut pystyyn humalaisten kuskien puolesta, niitähän näytät kaipaavan
    Kaipaaminen on täysin oma olettamasi. Mielestäni ei olisi vahinkoa sattunut, vaikka ko. kuski olisi paketoinut pyöränsä koivu-merkkisen lehtipuun ympärille.
    Tällä palstalla ei vaan saa ilmaista paheksuntaa roimaa ylinopeutta ajavia kohtaan. Siinä ymmärtääkseni jotenkin rikotaan ikimuistoisen nautintaoikeuden sääntöä.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
    Lainaa (rammus @ Kesä. 15 2008,21:54) kirjoitti
    Myös kovaa ajava voi oppia välttämään vaaran paikat. Jo autokoulussa opetetaan missä kannattaa varoa, mutta myös itse voi ja kannattaa/pitää kehittää itseään. Seuraamalla liikenettä, itseään paikkoja joissa ajaa ja oppimalla siitä mitä näkee, myöskin silloin kun ei itse aja. Väärä aika ja paikka on helposti ristin merkki pään päällä.

Edelleen olen sitä mieltä että omien kantimien rajoille kannattaa mennä vain radalla. Tai paikassa jossa siitä ei aiheudu muille vaaraa ja vahingon sattuessa on auttajia paikalla.

Helppoa kuin heinän teko. Ei tosin toimi täydellisillä kuljettajilla jotka eivät tee virheitä.
    +1.

Nopeaan ajamiseen maantieliikenteessä en pysty kohtuuttomiksi katsomieni ratamaksujen vuoksi. Ostavana asiakkaana saan maksullista lisänopeutta paljon paremmalla hinta-laatusuhteella moottoriradalta.

Tiedän hartialukkoni sen verran vahvaksi, että tarvitsen maantieliikenteeseen pelivaraa ja harjoittelu on lisäksi yleensä vielä hauskaakin.

Virheiden tarkkailussa on sellainen "huono" puoli, että virheet kuluvat pois ja pitää löytää uusia. Eivät ole vielä loppuneet...
    Lainaa (Pedaali @ Kesä. 15 2008,22:17) kirjoitti
    Tällä palstalla ei vaan saa ilmaista paheksuntaa roimaa ylinopeutta ajavia kohtaan. Siinä ymmärtääkseni jotenkin rikotaan ikimuistoisen nautintaoikeuden sääntöä.
    Olisiko kyse vähän siitä, että _*PELKKÄ*_ ajonopeus on vähän riittämätön kriteeri aiheutetun vaaran arviointiin?

Jo suorituspaikkojen ääripäinä vilkas kaupungin keskusta ja lentokoneiden varalaskupaikka valoisana aamuyönä tekevät tilanteesta aika eri tasoiset, eikö totta?

Mikä muuten olisi sopiva ajonopeus 1.44 promillen humalassa?
    Niinpä, aiheutetun vaaran arviointi on hankalaa. Melkoisen hankalaa on myös määrittää säännöt vaaran aiheuttamisen estämiseksi. Kiinteissä säännöissä on etunsa: säännöt ovat selkeät ja jokainen tietää melko hyvin mitä seuraa jos esim. ajaa ylinopeutta 5km/h, 15km/h, 35km/h tai 100km/h. Rangaistukset eivät tule mistään lottokoneesta tai hihasta vetämällä. Olisihan se mukavaa jos voisi ajaa tiellä parhaaksi katsomaansa vauhtia, mutta olen mielelläni ilman sitä oikeutta jos vastaavasti muillakaan ei ole sitä oikeutta.

En minäkään tykkää körötellä tyhjällä suoralla tiellä 80km/h, mutta ymmärrän nopeusrajoituksiin ja lainsäädäntöön liittyvän problematiikan, eli en siksi kuluta energiaa nopeusrajoitusitkuun. Liikennesääntöjen soveltaminen oman harkinnan mukaan olisi mukavaa niin kauan kun itse saisi tehdä sitä, mutta muut eivät.
    - Miksi pysähtyä STOP-merkin taakse jos ei huomaa kenenkään tulevan
    - Miksi pysähtyä punaisiin valoihin jos ei ketään näytä tulevan
    - Miksei voisi ajaa kännissä baarista kotiin, jos ajaa tietä, jolla ei ole yöllä liikennettä
    - Miksei voisi ohittaa risteysalueella jos siitä ei ole vaaraa
    - Miksei keltaisen viivan alueella voi ohittaa, jos tilanne näyttää turvalliselta
    - Eikö yksisuuntaistakin yöllä voi ajaa väärään suuntaan jos tie on tyhjä
    - Voi kai sitä jarruttomalla autolla jonkun matkaa ajaa, kunhan on varovainen
    - jne

Motoristina etenkään ei halua muiden "soveltavan" liikennesääntöjä. Nytkin monet soveltavat niitä aivan liikaa.
    Lainaa (pitkäkoipi @ Kesä. 16 2008,15:38) kirjoitti
    - Miksi pysähtyä punaisiin valoihin jos ei ketään näytä tulevan
    Jenkeissä ainakin tuo onnistuu mikäli on kääntymässä oikealle. Tosin vastuu on silloin tietysti kääntyjällä.

Ei se nyt aina tuolla oikeusasteissakaan ole niin selvää kuin luulisi. Tuomari kysyi rosiksessa yhdeltä tutulta jonka kotiin tunkeuduttiin ja jota lyötiin kirveellä (vain varsi osui ja kädestä meni luut paskaks), että: "Mistä arvelitte, että lyöjällä oli surmaamistarkoitus"?
    dYNY

"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

FEEL THE NOISE * *

* Kawasaki ZX-10R '07*
    Joo, onhan Suomessakin aika paljon näitä risteyksiä, joissa oikealle kääntyvän ei tarvitse välittää valoista.

Sinunkin esimerkkisi kuvastaa sitä miten vaaran määrittäminen on hankalaa. Hommahan yleensä toimii niin, että sinua ei tarvitse ampua ysimillisellä, jotta voidaan päätellä kyseessä olleen vähintään taponyritys. Riittää, että ammutaan ohi. Vastaavasti liikenteessä ei voida sallia koheltamista niinkauan kuin mitään ei satu. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, niin nämä on hankalia asioita ja jonnekin täytyy vetää rajoja.
    Rajoissa ei sinällään ole mitään vikaa mutta seuraamukset voisi järkeistää esimerkiksi vaikkapa enemmän saksan mallin mukaisiksi.

Jos laki on p*rseestä sitä pitää voida muuttaa, joka ei tätä kykene tajuamaan on minusta vapaa lähtemään vaikkapa arvalla vedetysti parin vuoden palvelukseen venäjän armeijaan taikka tienaamaan työnantajalleen rälssioikeuksia ruotsin kurkon rullissa...

Noin irtonaisena kommenttina se että laki yleensä muistaa mainita myös onko erinäisten seuraamukseen johtavien tekojen yrittäminen myös rangaistavaa.

"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
    Lainaa (Poko @ Kesä. 15 2008,21:44) kirjoitti
    Pysy pystyssä. *
    Vaan ei paassynt pakoon. Liian vahan oli pohjaa. Parempi onni ja vahvempi viina ensi kerralla. Vai mita, poijat?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Vihdoin on keksitty "keino" ylinopeuksien ja kaahaamisen hillitsemiseksi.
    Suomessa ei onneksi vielä olla menty näin pitkälle mutta melkein,osa tiestöstä on jo täälläkin vaarallisessa kunnossa.
    Tässä vetomiähenkii meno hyytyy.
    KEPPI-G
  30.  
    Lainaa (Keppigee @ Kesä. 21 2008,22:29) kirjoitti
    Vihdoin on keksitty "keino" ylinopeuksien ja kaahaamisen hillitsemiseksi.
    Suomessa ei onneksi vielä olla menty näin pitkälle mutta melkein,osa tiestöstä on jo täälläkin vaarallisessa kunnossa.
    Tässä vetomiähenkii meno hyytyy.

Jotain tollasta mäkin oon aina kuvitellu "ryssis" olevan.
    Kyllä ois hauska ajella tollasta tietä sata kilsaa (edes).
    Mut kyl tääl suoameskii ollaan viel aika "liki" moista. Monel mutkapätkäl tullukin ykskaks kunnon "hyppyri" nenän eteen tai vaan asfalttia puuttunu sellain mopon mentävä reikä- eipä uskalla ainakaan tuntematonta tietä vedellä "reikäpäänä"
    Eikä tarvinnu kun tänään tehdä pitkästä aikaa "mutteribaari" reissu statiin ja ajaa mukulakivee...ensin sinne mutterille ja sit espaa ja bulevardii kotiin...jestas... Mul meinas "leegot" ihan oikeesti putoo suusta ja ajattelin jo, et paljonkohan osia jää moposta matkalle
    Kyllä siin on jo ajamisen makuu- mahtaa turisitit katella ihmeissään... Et "hevosillako tääl viel mennään"
    Nooh, onneks sinne hesaan ei tarvii mennä useemmin
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen