Terve kaikille, pitipä tässä tunnukset kehitellä kun ton XJ:n kanssa tuli erikoinen probleema elikkäs:
Tuossa eilen ajelin tuollaisen minulle tavallista pidemmän matkan (180km). Ongelma on: n.30 km ennen määränpäätä. alkoi mopo yhtäkkiä hyytyä, kaasua koitin heittää lisää, hyytyi aina vaan. Bensaa kyllä oli ja kaikkee. Doh, siinä sitte ajoin sivuun ja sammutin. Koitin startata, mutta ei perhana startannu kovasti yritti, mutta ei tuntunut virran riittävän . Huomasin, että etuvalo oli tosi himmee. Ei muutaku ku juoksustartti. Lähti käyntiin ja huomasin että valot kun laitto pois päältä niin johan alko pelittämään. Kierrokset pysy ylhäällä ja muutenki toimi hyvin ja heti kun valot laitto päälle niin johan alko taas hyytyminen. Kotio kuitenkin pääsin ja hetimmiten pistin akun lataamaan.
Tänään päivänä lähdin mopolla töihin yrityksenä katsoa vähä että miten toimii. Pari kilsaa ennen työpaikkaa alkoi taas sama hyytyminen. Ei muuta ku valot pois ja matka jatkuu. Noh työt loppu ja oli taas juoksustartin aika. Hyvin pelitti taas, mutta tällä kertaa suurta ihmetystä herätti: valot päällä toimii vallaan mainiosti, ei mitään ongelmaa. Ajelin tyytyväisenä kotia kohti kunnes taas 2 kilsaa ennen kotia, taas alko hyytyminen. Valot pois ja tällä menolla kotia.
Mikähän kumma tässä nyt mahtais olla vikana? Ite oon aika noviisi tällästen sähköasioiden kanssa joten mulla ei oikestaan oo mitään haisua viasta? Ehkä jännitteensäädin?
Todennäköisesti ei lataa.Pyörä kun seisoo vaikka päivän akku kerkiä huokaista ja kerää sen verran ytyä et taas vähän matkaa päästään.
Pyörät:Suzuki GSXR 1100 -92
Honda cr125r -92