Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Ajatuksissa ollut, että tuommoista pyörää hankkisin. Nyt kaivataan ajokokemuksia kyseisestä pelistä. Ite olen aloitteleva harrastaja, jonka kaasulle ja vauhtipäälle varmasti tuo 500:n riittää pitkäksikin aikaa.

Kiitos..
    vallan mainio ja huoleton peli.

helppo ajettava ja hallittava.

pikkuruokanen jne..

eikun kaupoille.

siinon muuten kiva äänikin.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Mites toi liikkuminen tuolla isoilla teillä?
    Itellä tasan tulee ajettua enemmän maantiellä, ku kaupungissa.
    Olen katellut sitä katettua mallia.
    Ohjannooko tuulta miten hyvin?

siis tarkoitatko tämmöistä mallia kliketi

tuohan näyttääkin hyvältä

ja kyllä tuo on mukava peli ajella. itse asiassa paljon parempi kuin erkki kawa

Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Juuri tuommoinen... vm 2004.
    itekkin ostin tämmösen gs500e -91 vuosimallisen pyörän. On sairaan hyvässä kunnossa ja sain sen aivan naurettavaan hintaan. Piti tehot käydä alentamassa 25kW:iin 18v iän takia, mutta iha sairaan hauska ja ketterä pyörä.

Suosittelen kyl ekaks pyöräks, koska erittäin helppo huoltaa, halvat kulutusosat ja erittäin helppo hallita pienen koon takia! Mut jos oot pitkä kaveri ja meinaat pidemmälle tämmösellä pärräyttää nii kyllä siinä jalat ja selän saa kipeäksi "matalasta" ajo asennosta johtuen. Ite oon vähä reilu 180cm eikä meinaa polvet oikein osua tankin kyljessä oleviin kuoppiin.

Ajelin tossa muutama viikko sitten jyväskylästä hämeenlinnaan ja takas. Vaihteita ei tarvinnut vaihtaa edes mutkaisimmilla teillä, tankkaamassa ei tarvinnut käydä eikä pyörä tehnyt mitään mitä en odottanut sen tekevän (siis hajonnut).

EDIT: Siitä tuulesta vielä sen verran että yli 120km nopeuksissa saa jo päätä painaa vähän alemmas ku potkii sen verran tuuli suoraan rinnasta ylöspäin. (itselläni siis nakumalli)

Heikki sekä Suzuki TL 1000 S
    Lainaa (Ouska @ Touko. 21 2008,19:21) kirjoitti
    Juuri tuommoinen... vm 2004.
    ei ole omaa kokemusta tuosta katetusta mallista, mutta luulisi sen suojaavan ajoviimalta ihan hyvin

Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Kyllä siinä lyhyempi ihminen (alle 170) tarpeeksi suojaa saa, jos on yhtään isompien veljiensä mitoituksella katteet. Lisäkupla kiinni niin pärjää varmasti ton laitteen huippunopeuksiin asti.
    greit. Kuulostaa hyvälle.. Kovasti odotan jo lauantain koeajoa.. ;)

Ite olen 170 pitkä, lyhyet jalat ja pitkä selkä. Sen mitä olen pyöriä situnut/ ajanut, niin koe et enempi kyykky on mun selälle parempi ku pysty, jossa ristiselkä rasittuu...

Er 500 olen ajanut... tuuli ottaa aika kivasti jo 80km/h vauhdissa... hyrr..
    kyllähän tuohon tuuli ottaa, mutta niihän sitä ottaa kaikkiin.

tienpäällä sanoisin et ois parempi kuin er, joka taas tuntus paremmalta ihan kylillä ajettaes. paha sanoa ku erkillä on tullu tehtyä vain pienet tyypit.

eikun harrastamaan
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Kiva aloittelijan peli. Helppo huoltaa, osat halpoja, vie vähän bensaa, vakuutus edullinen . Näyttipä yksi tuollainen Ahveniston ratapäivillä rataakin kiertävän ihan hyvään tahtiin.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Juu täytyy myös kehua Gs 500 :sta . Nykyinen vaimoni aloitti motoilun juuri GS 500 :lla, n. 15 min kesti kun hän oppi ajamisen ja muutaman parkkipaikkaharjoittelun jälkeen kadulle ja ajelikin yhden kesän mm. duunimatkat. Meillä oli vm. -99 ja kelpo yksilö, lisäksi kun ostin sen vaimolle maksoin siitä 3400 euroa Lahtelaisessa motoliikkeessä, yhden kesän ja n. 6000km jälkeen sain siitä vielä 3200, eli piti hintansa tosi hyvin.

Pyörän ainoa huono puoli MEILLÄ, oli katteetomuus, eli otti tuulta puuskissa . Mutta GS 500 : sta saa katettunakin, ainakin uudempia . Yhden olen nähnytkin .

Se on TODELLAKIN hyvä ensipyörä aikuiselle, jos ei ajokokemusta ole aikaisemmin ? Ei lähde käsistä, mutta ei tosiaan ole mikään mopokaan, eli ihan hyvä ja sitkeesti vääntävä kone 6 pykäläinen vaihteisto jne. jne. Omasta kokemuksesta voin suositella. Vastaava yhtä hyvä vaihtoehto löytyy Kawalta, liki identtinen ulkonäkö, mutta kahella sliparilla, eli tasapainoisemman näköinen. ( Makuasia ) . Ja erittäin haluttu, malli esim. meillä meni 2 päivässä, kun laitoin ilmoituksen nettimotoon. Hjuva peli .
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

1200 GSF *Bandit *-02

Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

HD *V - ROD * -06 *( Street )

HD *Electra Glide 1600*-09

HD XL 1200 Low Sportster -10
    Lainaa (raikuli @ Touko. 21 2008,20:21) kirjoitti
    Pyörän ainoa huono puoli MEILLÄ, oli katteettomuus, eli otti tuulta puuskissa .
    Samaa mieltä.

Jos aiot ajella paljon kaupungin ulkopuolella, suosittelen ainakin koeajamaan katteilla varustettua mallia ennen ostoa.

Muuten hyvä pyörä harrastuksen aloittamiseen (katteilla tai ilman).
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
    Lainaa (wiltzu @ Touko. 22 2008,08:40) kirjoitti
    Lainaa (raikuli @ Touko. 21 2008,20:21) kirjoitti
    Pyörän ainoa huono puoli MEILLÄ, oli katteettomuus, eli otti tuulta puuskissa .
    Samaa mieltä.

Jos aiot ajella paljon kaupungin ulkopuolella, suosittelen ainakin koeajamaan katteilla varustettua mallia ennen ostoa.

Muuten hyvä pyörä harrastuksen aloittamiseen (katteilla tai ilman).
    Itse ostin aikoinaan TCPSA nimiseltä firmalta jälkiasennuskokokatteen. Ei ollut mitenkään "kökön" näköinen. Alkuperäisen kaltaiset tarrat ja maalaus 1-1 alkuperäisen värin kanssa. Paransi ajo-ominaisuuksia. Hintaa oli muistaakseni n. 600-700 euroa. Mukaan tuli uudet ajovalot, peilit yms. Asennusohjeet oli hyvät ja kate istui paikoilleen ilman väkivaltaa.

TCPSA.COM
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Jeps Athene, just sellasta jälkiasennuskate GS: ää tarkoitin, uusiahan saakin katettuna, mutta mielestäni just se näkemäni punainen T:reen Heinolla oli ihan Jytyn näkönen Punaisilla "Tarvike" katteilla . Vuos malli tais olla -98 tai -99 .
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

1200 GSF *Bandit *-02

Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

HD *V - ROD * -06 *( Street )

HD *Electra Glide 1600*-09

HD XL 1200 Low Sportster -10
    Kiitos toverit vinkeistä ja suosituksista. Kerron sit miten pyörän hankinta edistyy!

Mites muuten, en ole sen kummemmin mallin tekniikkaan vielä perehtynyt, mutta huhuja kuullut, että oisko vielä 2004 vuodenkin mallissa kaasari? Mietin vain että kun on helppoutta huolloissa, niin varmaan on "vanhaa" tekniikkaa...

-O

Moi!

Just ostin huhtikuun alussa Suskan gs500e:n. Vm -97. Olen 170 cm pitkä nainen. Ajoin kuukauden tuolla pyörällä kunnes meni remppaan. Kaasarit vaihtoon. Liike maksaa

Erittäin kivan tuntuinen pyörä. Helppo ajaa, hallita ja pyöritellä. Ensimmäinen pärräni muuten

Kawan Er5:sta ajoin tuossa viikon verran enkä tykänny, huono ajoasento.. Jotenkin köppänän tuntuinen. Nyt on alla väliaikaisesti Honda gsf500 , vm -05. Erinomainen peli, voin suositella. Yhtälailla helppo ajaa, nautinnollinen näin aloittelijalle joka ei vielä tiedä paremmasta

Tsemmpiä kovasti pyörän hankintaan.

Ps. itselläni siis nakumalli tuulisuojalla

Mulla oli pari kuukautta ensipyöränä tollainen (en vuosimallia muista) kokokatteella. En tykännyt. Vaihtui hetimiten 636 Ninjaan.
    Kaikista pahinta oli maantiellä. Oikein pelotti rekkoja ohitella kun tuntu, että ei pääse millään ohi.. vaikka kuinka survoi pienempää silmään
    Nämä on tietysti makuasioita

Ai niin, ilmanputsari oli alkuun tukossa tuossa suskassa, että se saattoi kyllä vaikuttaa asiaan. Eivät huollossa olleet "huomanneet"...

Itse aloittelin kanssa motoristin urani "gessillä" ja tykkäsin.
    Yli 13tkm kelasin kesän aikana isoja ja pieniä teitä ja tykkäsin.
    Matkavauhdin pystyi pitämään kaikilla teillä sallitussa ja hiukan yli, eikä tuulikaan pahemmin haitannut. Ajoasentokaan ei mielestäni ollut mitenkään erityisen ahdas vaikka ihan aikuisten mitoissa olen(180/80). Matka-ajossa saattoi parhaillaan ajaa aina tankillisen ennen taukoa, ja mikä parasta väli oli parhaimmillaan yli 400km eli huokeaa kyytiä. Kevyt ja helppo pyörä aloittaa.
    Suzuki GS 500 E -95-> Suzuki GSX 750 F -99-> Suzuki GSR600 -08 -> Suzuki LS650

Weehee....!! Nyt on pärrä hankittu ja käyty heittää myös vähä rinksaa sillä tuolla maantiellä ja kylillä. Toimii hyvin ja maisemat vaihtuu riittävän nopeasti, minulle.

Vähä jänskätti koko osto touhu, joutu laskee senttejä tarkkaan, mut oli sen arvoista. Vähä kyllä mietityttää, ku ostin pyörän omineni, ilman mitään suurempia kokemuksia, että jos meen näyttämään kokeeneemmalle kaverilleni, nii hää sanoo et tein huonot kaupat.. IIK.. mut nautin vielä ku voin...
    Onhan toi ihan jännä kaveri. Tosin se herkkä ohjautuvuus voi olla vähän ylläri aluks, mutta ihan ymmärrettävää kevyelle pyörälle.
    Oon ajanu omallani nyt 3k km ja se alkaa käymään vähän tylsäks :P 150km/h kovempaa ei pysty ajamaan ku käy ilmanvastus niin kauheeks enkä pysy muiden perässä ku ne lähtee ponmittaan Nelipyöräisistä pääsee onneks eroon aika ripeesti tälläkin.
    Oon 174cm pitkä ja mulla ainakin toi ajo-asento ottaa vähän selkään, varsinkin jos joutuu ajamaan hitaasti. 120 vauhdissa toi pyörä on parhaimmillaan ja mutkateillä. Siellä jää zzr:ät ja muut äkkiä toiseks xD
    Ittellä uusiomotorismi alkoi juuri GS 500 E:llä, joka sai melko heti keulille nk. varttikatteen. (GIVI)

Itte yksin ajellessa ihan mahottoman hauska peli!
    Rauhassa ottaa tuntumaa laitteeseen.
    Herkkä ja tunnokas pyörä, ts. kertoo mitä teit ja mitä kannatta/ei kannata tehdä.

Muutama koettu juttu:
    - rengaspaineet kohdilleen, siihen niinku ohjekirjassa sanotaan
    - etuputket just tehtaan spekseihin, ts. jos joku on 'pudottanut' keulaa, niin kiireellä takaisin arvoihin.
    - ketjut ei liian kireellä

Nämä kaikki vaikuttavat pyörän käytökseen.
    Kun se on hyvä, niin se on sitten tosi hyvä!

Ota rauhallisesti. Hyviä kilometrejä!

-jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
    Lainaa (Maleficent @ Kesä. 10 2008,23:58) kirjoitti
    Onhan toi ihan jännä kaveri. Tosin se herkkä ohjautuvuus voi olla vähän ylläri aluks, mutta ihan ymmärrettävää kevyelle pyörälle.
    Oon ajanu omallani nyt 3k km ja se alkaa käymään vähän tylsäks :P 150km/h kovempaa ei pysty ajamaan ku käy ilmanvastus niin kauheeks enkä pysy muiden perässä ku ne lähtee ponmittaan Nelipyöräisistä pääsee onneks eroon aika ripeesti tälläkin.
    Oon 174cm pitkä ja mulla ainakin toi ajo-asento ottaa vähän selkään, varsinkin jos joutuu ajamaan hitaasti. 120 vauhdissa toi pyörä on parhaimmillaan ja mutkateillä. Siellä jää zzr:ät ja muut äkkiä toiseks xD
    Njoo-o. Kai se pitää kehua, vaikka tämä avo-naiseni jo ehtikin. Tuota samaista pikku-suskia kun olen jonkun verran itsekin ajellut. Mutkatiellä aivan hulvaton peli! Eikä edes kovin hidas, kiitos ketterän luonteen. Ajoin kerran Röylän pätkää tällä kaverin edellä, kaveri tuli perässä VFR750:llä, ja jäi paikoin aika kauas, vaikka tehoetu olikin melkoinen. Mutkissa järkyttävän nopea ja hilpeä laite, ja ihastuttavan kevyt paiskoa mutkasta toiseen.

Tuosta katteiden tarpeesta olen kyllä vähän eri mieltä. Motarilla kyllä, mutta sopiva pikkupleksikin varmasti ajaisi asian. Ainakin itselläni ei ole tullut normaali ajonopeuksilla mitään isompia ongelmia.

Tekniikka näissä on perushyvää suzukin GS-kamaa. Melko pettämättömiä koneita. Hyvin pidetty yksilö kestää pitkään ja palvelee moitteetta.

Jos nyt jotain pahaa pitää sanoa, niin pakoäänet voisivat olla huomattavasti kovemmatkin. Vähän on sellaset jääkaappikompressorisoundit. Melumääräykset, minkäs teet... Tehoa on juuri ja juuri kaksi päällä ajeluun, mutta en kyllä suosittele. Yksinään kun ajaa, tuo vetää ihan riittävästi. Ei se mikään tykki tai vääntöhirmu ole, mutta riittävä. Lisäksi aloittelevan kannattaa hieman varoa tämän pyörän aavistuksen äkkipikaista luonnetta. Siihen kun tottuu, siitä suorastaan nauttii.

Kaiken kaikkiaan helppo ja ennen kaikkea hauska ajettava, joka muistuttaa joskus kokeneempaakin siitä, mistä moottoripyöräilyssä on kyse. Tällainen pitäisi oikeastaan löytyä joka tallista. Ja tämä sitten kannattaa lukea siinä kontekstissa, että pitkään ajattelin, ettei alle tuhannen kuutiosentin ole elämää, mutta tämä pirulainen pääsi kyllä yllättämään.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
    Naku gessillä ajellaan . Näin aloitttelijalle ihan passeli ja näppärä pyörä. Ei keuli vahingossa eikä näin ollen karkaa hanskasta .

Miinuksena ruohonleikkurimaiset äänet ja tuuli riepoo naista melkolailla jos (uskaltaa) ajaa yli 110km/h .
    Meille on annettu kaksi lahjaa, joita tulisi käyttää mahdollisimman paljon - huumori ja mielikuvitus. Mielikuvitus korvaa sen, mitä emme ole, ja huumori auttaa meitä hyväksymään sen mitä olemme.
    Lainaa (Angeli @ Kesä. 11 2008,14:02) kirjoitti
    Naku gessillä ajellaan . Näin aloitttelijalle ihan passeli ja näppärä pyörä. Ei keuli vahingossa eikä näin ollen karkaa hanskasta .

Miinuksena ruohonleikkurimaiset äänet ja tuuli riepoo naista melkolailla jos (uskaltaa) ajaa yli 110km/h .
    Tohon tuuliongelmaan suosittelen nahkaista ajoasua. Huomattavasti pienempi ajoviimanvastus.
    tuuli riepoo naista melkolailla jos (uskaltaa) ajaa yli 110km/h
    Ostin viime syksynä sellasen yleismallin pikkupleksin Louis.de:stä, oiskohan maksanut jotain 15e. Sopii suoraan GS:ään ja hienosti ohjasi lumet pois rinnuksilta kylmillä keleillä (ja veden sitten kesäkeleillä) Nappasin irti kun taas lämpeni huhtikuussa
    Lainaa (mnyka @ Kesä. 11 2008,14:30) kirjoitti
    tuuli riepoo naista melkolailla jos (uskaltaa) ajaa yli 110km/h
    Ostin viime syksynä sellasen yleismallin pikkupleksin Louis.de:stä, oiskohan maksanut jotain 15e. Sopii suoraan GS:ään ja hienosti ohjasi lumet pois rinnuksilta kylmillä keleillä (ja veden sitten kesäkeleillä) Nappasin irti kun taas lämpeni huhtikuussa
    Mulla oli edellisessä pyörässä - Yamaha TR1 - joku Stormilta ostettu F18-mallinimeä kantava pleksi. Ihan nätti kapistus ja ainakin yammussa toimi vallan mainiosti. Tosin siinä se tuli vähän korkeammalle, kuin mihin se gessissä asettuisi. Liian isoa ei kannata ottaa, niitä riepoo tiellä kulkevien laatikoiden - kuten pakujen, perhelinkojen ja rekkojen - perässä tulevat ristivirtaukset. Kerran meinas lähteä motarilla 140km/h vauhdissa mopo lapasesta, kun iso pappapleksi otti kiinni tollasesta kesken kurvaa.
    Lainaa (sähköorava @ Kesä. 11 2008,14:22) kirjoitti
    Tohon tuuliongelmaan suosittelen nahkaista ajoasua. Huomattavasti pienempi ajoviimanvastus.
    Nahkakamppeissa ajelen, mut takki himppasen väljä yläkropasta ja hihoista, niin vähän pääsee ilma pullistamaan *.

Ja noi pleksit taas on minusta niin stanan rumia. Joten ei vissii auta kun kärsiä, tai vaihtaa katteelliseen ajokkiin jossain vaiheessa.
    Meille on annettu kaksi lahjaa, joita tulisi käyttää mahdollisimman paljon - huumori ja mielikuvitus. Mielikuvitus korvaa sen, mitä emme ole, ja huumori auttaa meitä hyväksymään sen mitä olemme.
    Lainaa (Salmon @ Touko. 21 2008,19:18) kirjoitti
    siis tarkoitatko tämmöistä mallia kliketi

tuohan näyttääkin hyvältä *

ja kyllä tuo on mukava peli ajella. itse asiassa paljon parempi kuin erkki kawa *
    Jaa. Mä olin justiinsa vaihtamassa GS500:stani uuteen Kawa er6:een, koska musta se on parempi ajaa. Makuja on niin monia

(jäi sitte tältä vuodelta vaihtamatta mutta se on pitkä tarina...)
    Suzuki SV 650 S -06
    Suzuki GS 500 E -99
  30.  
    Naku gessillä ajellaan *. Näin aloitttelijalle ihan passeli ja näppärä pyörä. Ei keuli vahingossa eikä näin ollen karkaa hanskasta *.

Miinuksena ruohonleikkurimaiset äänet ja tuuli riepoo naista melkolailla jos (uskaltaa) ajaa yli 110km/h *.
    Jepjep, toi olis voinu olla mun kirjottamaa. Ääni vähän hävettää

Nyt on alkanu köröttely vähän kyllästyttään, tekis mieli hiukan lisää tehoja siihen (nyt 33kw).
    Suzuki SV 650 S -06
    Suzuki GS 500 E -99