Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Oikein mainio mopohan ST1300 jo on, mutta kehitys kehittyy. Uutta mallia silmälläpitäen pyytäisin seuraavia korjauksia, kiitos.

    Tavaratilaa ei tarvita yhtään lisää, mutta voisiko sen jakaa isompien sivulaukkujen ja hieman pienemmän takalaukun kesken uusiksi, jos vaikka vakaus suurissa nopeuksissa ja tuulella vähän paranisi? Takalaukkuun pitää toki sopia muutama pizzalaatikko, muuten tulee turhaa autoilua kesken kesän.

    Kookkaat peilit ovat vakaat ja värinättömät, kiitos niistä. Voisinko hanskojen kastumisen uhallakin vielä saada ne sinne missä moottoripyörän peilit yleensä sijaitsevat. Näin taustan voisi pitää suoraan eteen katsoessaan ääreisnäön alueella hallinnassa tarvitsematta kurkkia peilejä jatkuvasti.

    Satulan ja ajoasennon voisi käydä kopioimassa suoraan BMW RT:sta.

    Hallintalaitteiden ainoa ajatusvirhe on siinä, että meitä on täällä pohjolassa monia, jotka ajavat moottoripyörällä kesäisin. Ja kesähän on se aika, jolloin paistaa aurinko. Tästä seuraa kaksi nippelitason toivetta, yksi säätöporras lisää mittaritaulun numeropanelin valaistukseen ja oikein tehokkaiden ja mukavien 4-portaisella säädöllä varustettujen kahvanlämmittimien kytkimen siirto ohjaustankoon.

    Tehojarrutuksessa renkaan pitääkin vähän luistaa. Anna ABS:n sallia minun tehdä omat hölmöilyni itse ja puutu tilanteeseen vasta sitten jos homma alkaa mennä aivan hulinaksi.

    Etujousitukseen voisi lisätä ainakin esijännityksen säädön.

    Ja lopuksi tietenkin se vakiotoive minkä tahansa pyörän evoluutiolle: painoa pois ja tehoa lisää, niin hyvä tulee.

    Ja kiltti herra Honda, näitä älä missään nimessä mene rikkomaan, tai vaihdan merkkiä:
    - kauniisti käyvä moottori
    - roteva alavääntö ja tasainen vääntökäyrä
    - helppo käsiteltävyys
    - hienosti suojaava kate
    - markkinoiden paras moottoripleksi (LT:lla en tosin ole ajanut?)
    - mukava takapenkki
    - Hondamainen luotettavuus ja käytännöllisyys

    Jään odottamaan mielenkiinnolla...
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  2. #2
    Lainaa (Hannu59 @ Kesä. 15 2008,21:13) kirjoitti
    Ja kiltti herra Honda, näitä älä missään nimessä mene rikkomaan, tai vaihdan merkkiä:

    - mukava takapenkki
    Sehän oli siinä
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  3. #3
    Vaimon mielestä taas takalaukkua ei ainakaan saisi mennä pahemmin muuttamaan kun tällä hetkellä laukku on tarpeeksi korkea tarjoten miellyttävän selkänojan ja myös tarpeeksi leveä jolloin kyynärnojat antavat hyvän tuen ja saa vaihdella ajoasentoaan.

    Omasta mielestäni takalaukkuun täytyy mahtua molempien kypärät pienemmillä reissuilla ja pitemmillä reissuilla on hyvä vaan että sinne saa sullottua reilummin kevyempää tavaraa.
    Ja ei se suuntavakavuuskaan ole mielestäni ongelma silloin kun ajaa kahdestaan.

    Mitä tulee muihin korjausehdotuksiin niin ajotietokone saisi olla monipuolisempi, näin nippelisukupolven edustajana olen tottunut jo kotiloissa että kaikki turhakin tieto on saatavissa...samaten myös sen ajotietokoneen selailun pitäisi onnistua ilman käden irroittamista kahvasta. Kytkinkahvaan etäisyys-säätö, nythän se on vain jarrukahvalle, penkinlämmittimet myös ainakin lisävarusteiksi.

    On myös mielestäni käsittämätöntä että pannarissa ei voi pysäköidessään laittaa palamaan pelkästään seisontavaloja.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  4. #4
    Kiitos!

    Kytkinkahva ehti jo unohtua kun porasin omastani käyttöakselille tulevan helmen syvemmäksi = kahva lähemmäs heti "uutena".
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  5. #5
    Hei...pakki unohtu mää ainaki ottasin
  6. #6
    Itse lisäisin tuohon vaatimuslistaan Hondalle sen, että voisivat olla tekemättä niitä pelejään kiinassa - ei ole meinaan kivaa kun kampiakseli tulee ulos koneesta 5000km ajon jälkeen.
  7. #7
    Lainaa (zemial @ Kesä. 16 2008,19:25) kirjoitti
    Itse lisäisin tuohon vaatimuslistaan Hondalle sen, että voisivat olla tekemättä niitä pelejään kiinassa - ei ole meinaan kivaa kun kampiakseli tulee ulos koneesta 5000km ajon jälkeen.
    honta mikä honta
    GSXR-1000 Limited
  8. #8
    Lainaa (zemial @ Kesä. 16 2008,19:25) kirjoitti
    Itse lisäisin tuohon vaatimuslistaan Hondalle sen, että voisivat olla tekemättä niitä pelejään kiinassa - ei ole meinaan kivaa kun kampiakseli tulee ulos koneesta 5000km ajon jälkeen.
    Onkohan täällä kohta oikeasti yhtään moottoria joka ei olisi Kiinassa tehty. Bemunkin pienet koneet jo tulee sieltä ja kohta varmaan 1200:kin. Sitä se globalisaatio teettää...
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  9. #9
    Lainaa (zemial @ Kesä. 16 2008,19:25) kirjoitti
    Itse lisäisin tuohon vaatimuslistaan Hondalle sen, että voisivat olla tekemättä niitä pelejään kiinassa - ei ole meinaan kivaa kun kampiakseli tulee ulos koneesta 5000km ajon jälkeen.
    Siis mistähän moottorista tässä kiinan vehkeessä on oikein kyse?
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  10. #10
    Jep, 2004 ostin Panin jonka vaihdoin 2007 GT Bemuun. Makuasioita kaikki tyyni. Tuo kirje hra Hondalle on ihan aiheellinen - tuntuu nimittäin ihan aiheellisilta nuo kehitys ehdotukset. Bemun mittariin on kertynyt 22 tonnia ja eipä ole *hra Hondan tuotetta tullut ikävä.
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
  11. #11
    Lainaa (HSRC @ Kesä. 16 2008,21:20) kirjoitti
    Jep, 2004 ostin Panin jonka vaihdoin 2007 GT Bemuun. Makuasioita kaikki tyyni. Tuo kirje hra Hondalle on ihan aiheellinen - tuntuu nimittäin ihan aiheellisilta nuo kehitys ehdotukset. Bemun mittariin on kertynyt 22 tonnia ja eipä ole hra Hondan tuotetta tullut ikävä.
    Montako vuotta ajoit noita 22000 kilometriä? Minä huitaisin FJR:llä yhdessä kaudessa 24000 km ja vaihdoin sitten Bemariin!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  12. #12
    Lainaa (Hannu59 @ Kesä. 15 2008,21:13) kirjoitti
    - Hondamainen luotettavuus
    Just just.

    http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=3&news_id=2036

    http://www.ake.fi/ake/akerecall/Reca....aspx?&kohde=1

    Melko paljon H:lla alkavia enkä tarkoita pelkästään H-D:tä.
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  13. #13
    Samat ajatukset Pannarin parannuksista kuin jutun aloittajalla. Korjattavaa olisi mutta toisaalta on nyt kolmantena kesänä ja 75 tkm jälkeen osaan ongelmista alkanut tottua. Ja plexi & penkki vaihdettu ja raiserit paikalla. Bemun Gessua koeajoin mutta en oikein innostunut. Tuo GT pitää käydä koittamassa kun kaikki niin kehuu.

    Laatu on mielenkiintoinen mitattava. Itse olen joskus miettinyt niin että sillä tavalla pitäisi kestää ettei tarvitse huoltojen välillä erikseen käydä korjaamolla. Kun paljon ajaa ja työmatkaa, pyörä pitää olla käytettävissä ja korjaamoreissun pelkkä järjestäminen vie aikaa. Pannari on toistaiseksi pelannut hyvin, vain renkaita ja jarrupaloja vaihdettu 80 tkm aikana.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  14. #14
    tosta ajoasennosta + penkistä...

    ässä pemurista vois kyllä ottaa mallia muutkin.

    makuasioita sano musti kun...mut mää sanosin et seon hjuwa.

    tohon pannariin...vaihdenäyttö? säädettävät kahvat, moottoripyörän ääni ja oiskohan se siinä....no jos zetorin tehot
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  15. #15
    Makuasioita.
    Itellä on ässä ja kädet puutuu jo 5 kilometrin ajolla.
    Tuulen aiheuttama melu on ihan kaamea. Ja itikat lentää suoraan naamaan. Ja tuuli kylmettää kuskin. Eikä takapenkkiläiselle ei ole mitään tukea.

    Ja suupielet venyy aina korviin asti kun kun kääntää kaasukahvasta. Muuten luopuisinkin oitis...


    Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  16. #16
    Lainaa (ShadowC2 @ Kesä. 16 2008,15:41) kirjoitti
    Vaimon mielestä taas takalaukkua ei ainakaan saisi mennä pahemmin muuttamaan kun tällä hetkellä laukku on tarpeeksi korkea tarjoten miellyttävän selkänojan ja myös tarpeeksi leveä jolloin kyynärnojat antavat hyvän tuen ja saa vaihdella ajoasentoaan.

    Omasta mielestäni takalaukkuun täytyy mahtua molempien kypärät pienemmillä reissuilla ja pitemmillä reissuilla on hyvä vaan että sinne saa sullottua reilummin kevyempää tavaraa.
    Ja ei se suuntavakavuuskaan ole mielestäni ongelma silloin kun ajaa kahdestaan.
    Tuli tuossa mieleen, että olisiko sellainen systeemi hyvä, jos takalaukkua voisi siirtää yksipäällä ajaessa eteenpäin vänkärin paikalle? Aerodynamiikka paranisi kertaheitolla ja taka-akselin takapuolinen massa pienenisi. Vai onkos tuollaisia jo olemassa?

    Tehkääpä joku viitseliäämpi photoshoppia miltä se näyttäisi.
    Huono tie, parempi mieli
  17. #17
    Olen muutosjutuista samaa mieltä. Lisäksi pitäisi olla vaihdenäyttö, kun olen siihen Bemussa aiemmin tottunut. Tagon sain kohtuulliselle kohdalle, kun laitoin korotuspalan. Tanko nousi muistaakseni 20 mm ja tuli 40 mm taaksepäin. Satula on nyt hyvä kun tehtiin Baehrin muutostyö. Plekisin yläosaan laitoin Lamirlipin tuulta paremmin ohjaamaan. Renkaat vaihdoin Michelinin piloteihin ja painetta reilusti (3,2)
    niin ajovakauskin parani huomattavasti. Pannari on moottorin ominaisuuksiltaan hieno, mutta ajoltaan ja kate/plexi jutuiltaan keskinkertainen. Minulla oli -93 BMW 1100 LT, ja se oli varmasti parempi ajovakaudeltaan etenkin tuulella ja tuulimelultaan hiljaisempi. 120-140 km/h ei bemussa kuulunut tuulen suhinaa juuri lainkaan, kun bleksin sääti siinäkin sähköllä kohdalleen. Kyllä siitä Pannaristakin melko hyvä tulee kun rakentelee sen itselleen mieleiseksi. Sitä paitsi uudemmat Bemutkin ovat LT:tä lukuunottamatta "tuulisempia" kuin vanha kunnon sotahevonen.
  18. #18
    Lainaa (AKKLOH @ Kesä. 19 2008,12:30) kirjoitti
    Plekisin yläosaan laitoin Lamirlipin tuulta paremmin ohjaamaan.

    Mitä mieltä olet tuosta lipistä ?
    Itseäni kiinnostaisi , kun muuten tykkään ajaa plexi ala-asennossa . mutta ajoviima sattuu suoraan kypärään.
  19. #19
    Lainaa (AKKLOH @ Kesä. 19 2008,12:30) kirjoitti
    Tanko nousi muistaakseni 20 mm ja tuli 40 mm taaksepäin.
    Mistä saa ja mihin hintaan tuota stongan korotussarjaa.

    Ja saako pannariin pyörän madallussarjaa? Kun en ole kauhian pitkä (170 cm) niin saisin tassut paremmin maahan, kyllä nytkin pärjää mutta tuo paikallaan siirtely hieman tuottaa vaikeuksia
  20. #20
    En pane vastaan vaihdenäytölle jos sen joku katsoo tarvitsevansa, kunhan sen turvin ei tehdä moottoria ja voimansiirtoa joka oikeasti TARVITSEE vaihdenäytön.

    Muskelipyörän tekniikalla on kaupunkiajossa yksi lysti mikä vaihde on päällä, maantieajossa rajoitukset ja ylinopeussakot rajaavat ohituskiihtyvyyden millä tahansa vaihteella.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  21.  
  22. #21
    Lainaa (leijona59 @ Kesä. 19 2008,22:31) kirjoitti
    Lainaa (AKKLOH @ Kesä. 19 2008,12:30) kirjoitti
    Tanko nousi muistaakseni 20 mm ja tuli 40 mm taaksepäin.
    Mistä saa ja mihin hintaan tuota stongan korotussarjaa.

    Ja saako pannariin pyörän madallussarjaa? Kun en ole kauhian pitkä (170 cm) niin saisin tassut paremmin maahan, kyllä nytkin *pärjää mutta tuo paikallaan siirtely hieman tuottaa vaikeuksia *
    Itse laitoin tuolta Englannista. Bike Quip
    Ei ihan halvin mutta hyvin tehty ja menee "heittämällä" paikalleen, hyvät asennusohjeet vain englanniksi tosin.
    Ei tarvi vaihdella mitään johtoja tai vaijereita.
    PS. Tuo takarenkaan etupuolelle tuleva kumine härpäke suojaa hyvin konehuoneen puolta kaikelta tiepaskalta.
    Voi tuo itsekin tehdä mutta säästääkö rahaa on toinen juttu.
    Hyviä ajokelejä!



    Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700