Tämmösestä olisi paljon kysymyksiä mihinkä en vastausta löydä, mahtaiskohan olla harvinainen pyörä kun tietoa ei löydy?
* Mistä lisätään jäähdytysneste (tankin katteen alta?) (LÖYTYI)
* koneöljyn tarkistus linssi niin pitääkö peittyä kokonaan jotta on oikea määrä öljyä? (LÖYTYI)
* kuuluuko ensimmäisten vaihteiden kolahtaa hieman kovempaa vai mahtaisko kytkimessä olla jotakin häikkää?
* Pystyykö kytkinlevyt vaihtamaan ihan kätevästi ottamalla vain alakatteen + kytkin posken irti?
* Lämmöistä sen verta että paljonko pitäs olla lämpö esim. tunnin ajon jälkeen asteissa, kun tuo lämpömittari tuntuu että ei toimi kun ei meinaa lämmöt nousta millään edes lähelle puolta väliä ja laser mittarilla syyläri näytti koko päivän ajon jälkeen noin +73 astetta onko oikea lämpö mutta anturi rikki? (LÖYTYI)
Jos jollakin on linkki johonkin ohjekirjaan tai korjauskäsikirjaan niin olisin kiitollinen jos kertoisit mulle sen, voisinpa hyvinkin ostaa semmosen niin ei tarvis aina kysellä näitä(LÖYTYI)
Tarvis vielä tietää mikä vuotinen pyöräni on sarjanumeron perusteella ja muistan että jostakin semmonen sivu löytyi mistä näki tietäsköhän kukaan? (LÖYTYI)
Toivottavasti edes johonkin kysymyksiin saisikn vastauksia Kiitän jo etukäteen.
Mitä öljyä pitäs koneeseen laittaa? (LÖYTYI) Joten kaikkiin sain vastauksen kiitos siitä.
Kysymystulva jatkukoon.
Yamaha xv1100 -89
Moro, mulla oli tollanen vajaata neljä kesää ja koitetaanpa arvailla jotain: eli joo loota kolisee ihan normaalia jamahakäytöstä. Vaatii sellasta määrätietosta otetta pienimmälli pykälillä vaihtaminen. Eri öljyillä tietty voi olla vaikutusta, itte ajoin aina Castrollin GPS:llä. Ja noista lämmöistä kanssa et vaikuttaa myös ihan normaalilta toiminnalta, Catin kohdalla tuosta ollu täällä juttuakin jossain.
Vielä jos et satu nimenomaista ohjekirjaa löytämään niin Thudercatin vastaava ajanee asian, erot teknisessä puolessa aika minimaalisia.
V60
Haynesin oppaan ISBN-10: 185960370X, tuolla löytyy varmasti jotain. Kannattaa kysellä kirjakaupoilta. Ne tilailevat pyydettäessä eikä edes maksa maltaita tai voit tietenkin tilata esim. amazonista itsekin.
Joo kiitos tiedoista, vähän helpottaa oloa kun kuuli tuon vaihde jutun+ hyvä niistä lämmöistä tietää, vaihdan varmaan talvella sen anturin jos näyttäs vähän tarkemmin se mittari sitten, ellei niitä digi mittareita jostakin halvalla saa olisko ollut jotain SIG merkkisiä, niitä "ajotietokoneita" pääsis eroon siitä mittarin kohinasta kovassa vauhdissa
![]()
Yamaha xv1100 -89
ei se lämpömittari näillä keleillä Thundercatissä nouse ajossa kuin 60 lukemaan. itse laitoin tänä kesänä kokeeksi blandiksen Shellin X100 20W50 ja Advance 10W40 VSX:sää, laatikko pelaa hienosti.
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Itsekkin mietin että johtuuko siitä että on jo sen verta kylmä kun ei lämmöt nouse, pitää varmaan se korjauskäsikirja ostaa siitähän on kuitenkin apua aika paljon.
Onko se kytkin normaalistikkin aika jäykkä?
Onko kukaan laittan sitä kytkimen keventäjää mitä käytetään ainakin crossipyörissä onko yhtään parempi?
Siitä kytkinlevyjen vaihdosta vielä että eikös se oo ihan simppeli homma? En ole tämmösiä katuvehkeitä ennen rassannu, muta crossipyöriä sitten senkin edestä että onko samalla lailla levyt, ainakin öljyn täyttö reijästä katsottuna näyttäs samalta systeemiltä?
Yamaha xv1100 -89
Pyörässäni on tyhjäkäynti hieman liian kova ja kun kaasua vääntää pois päin niin tyhjäkäynti menee normaaliksi?
Mistä kaasuvaijeria voi säätää jotta olis normi tyhjäkäynti, kahvan päässä on yks säätö, mutta ei auttanut?
Yamaha xv1100 -89
minkä kokoiset renkaat mahtuvat fzr 600 vanteelle?
meinasin vähän leveämmät nyt laittaa talven jälkeen en vaan tiedä kuinka leviät mahtuvat? tämä olisi tärkeä tieto
Yamaha xv1100 -89
Tyhjäkäyntiruuvi on siinä oikeella puolella tankin ja katteen välistä pilkistävä potikka, sillä päässee alkuun. Voi tosin olla et vaatii jo vähän reippaampaa tyhjäkäyntiä että toimii nätisti mut siitähän sitä saapi säädeltyä. 160 alkupeäinen takarengas, noissakin melkoisia eroja esim. 160 dunlopin sportmax aika tasan 175mm päällä mitattuna. Joutui jo vuolemaan siitä sisälokasuojasta siivut molemmin puolin ettei ottanut kiinni. Svingiin oli vielä matkaa et kai siellä 180 mahtuis pyörimään...
V60
kiitoksia täytyy heti töiden jälkeen alkaa tutkimaan
edit: kävin tutkimassa ja lmeisesti ilman katteiden irrotusta ei potikkaa löydä?
Ilmeisesti rungon alapuolella löytyy jostakin kohtaa? jos nyt ei muuta niin illalla menen tutkimaan kun alkaa ärsyttämään nuo kierrokset kun on aika kovat.
Yamaha xv1100 -89
En usko, että tuo 180 leveä menee millään. Itselläni on 160:n tällä hetkellä samanlaisessa mallissa ja toivoa ei ole leveämpää saada menemään vakioswingillä.(J.J. @ Loka. 01 2007,23:49) kirjoitti
Ja vaihdelaatikko kolisee täälläkin pienemmillä pykälillä, eikä ole menoa haitannutMotorexin öljyt laittamalla parani kyllä lootan toiminta ja säännöllinen öljyjen vaihto kyllä tekee hyvää.
Ja lämpöjen alhaisuus on ominaisuus näissä FZR:ssä. Itsellänikin sama homma, eli eipä ne kovin korkeaksi ajossa nouse. Valoissa seisomalla ne olen joskus saanut hivenen kohoamanaa, mutta ajossa en kyllä.
Ihan luotetavan oloinen pyörä kaikin puolin. Vanha on tietysti aina vanha, mutta kunnon huollolla homma toimii.
Omastani olen fighterin tehnyt ja maalausta odottelee, sekä uutta maskia. Talvella projekti saataneen jonkinlaiseen päätökseen, seuraavia muutoksia odotellessa siis.
Itse ostin pyörän liikkeestä, jossa uusittiin oston jälkeen Vantaan Yamaha Centerin laskuun pakoventtiilit, säädettiin imuventtiilit, säädettiin kaasarit, vaihdettiin tulpat, jne. Eli hyvässä tikissä on mopo...
BMW S1000XR
Hei rockster onkos sulla ihan sama malli ku meigällä?
meianan sitä että mahtuuko varmasti se 160 levee rengas taakse kun tällä hetkellä onkin 150 mulla ja kummallekkin puolelle jää joku sentti tai vajaa tilaa?
Ja sitten toinen juttu, purkasin tankin katteen yms. ja etin sitä tyhjäkäynti säätöä niin ei sieltä kyllä semmosta löydypystyiskö JeiJei vähän kertomaan tarkemmin siintä potikasta?
Sitten vielä vielä yksi askarruttava juttu, tarvis tietää tuo valmistus vuosi mun pyörälle enkä saa mitään muuta selville kuin että käyttöönotto on 11.05.1994 ?
edit: Vaikuttas olevan -93 vuoden malli elikkä tietojen mukaan 1994 malli muuttui R: äksi onko ihan mutuilua?
Yamaha xv1100 -89
Mallit -94 ja -95 näyttää tuollaisilta ja mallit -91-93 näyttää tuolta(Grazzius @ Loka. 02 2007,20:11) kirjoitti
Näin se ainakin tietääkseni menee...
JK
Yamaha FZR 600 -89 -->
Yamaha YZF 750 R -95
jotain tuollaista mäkin ajattelin ja näyttähän siltä että omani olis sitte -93 pitää se korjauskäsikirja mennä ostamaan!
Yamaha xv1100 -89
vielä tarvis sen tyhjäkäynnin säätöohjeen kun sitä nipukkaa ei löydy mistään ? Vai onko ihan normaalia että kylmänä tyhjäkäynti vähä reilu tuhat ja hei kun vähän kaasuttaa niin tyhjäkäynti jää noin 2000rpm jolloin joutuu hieman vääntämään kahvasta voimalla takasinpäin niin tipahtaa taas noin 1000rpm
Yamaha xv1100 -89
Mä luulisin että vika on kaasuvaijerin liikkeessä eikä tyhjäkäynnin säädöissä, jos kerran kaasukahvaa ronklaamalla saa "tyhjäkäynnin" laskemaan ns normitasolle eli tuonne 1000rpm kieppeille. Vähän toi 1000rpm taitaa olla alhainen, muistaakseni 1300rpm luki jossain manuaalissa...
Vähän vaseliinia vaan vaijerille tms.
J.J. sanoi tuossa yllä että tyhjäkäynnin säätöpotikka löytyy oikealta puolelta tankin ja katteen välistä... mää kun muistaisin että omassa -89 fzr:ssä se pilkisti vasemmalta puolelta. Tästä en oo kyllä ihan varma.
JK
Yamaha FZR 600 -89 -->
Yamaha YZF 750 R -95
Pitää rasvailla vaijeria kunhan vaan malttais olla hetken ajamatta.
Sitä säätöpotikka etsin joka paikasta, mutta mistään sitä en löytänohjekirjaakin olen ettinyt mut ei ole vielä löytynyt netistä joten kirjakauppaan tilaaman kunhan kerkiää.
Yamaha xv1100 -89
Itse ostin juuri uuden vaijerin tuohon mopoon, kun alkoi kaasu olla hivenen jäykkä vääntää. Siinähän oli useita halkeamia vaijerissa. Siis vetovaijerissa. Topicin aloittajalla ongelma tuntuisi olevan palautusvaijerissa, joka maksaa Stormilla muistaakseni 18€, eli kannattaa melkein sijoittaa uuteen vaijeriin suosiolla.(jörkka @ Loka. 03 2007,10:16) kirjoitti
Ja vasemmalla puolella on tuo tyhjäkäyntiruuvi. Siihen pitäisi ylettää myös katteet paikallaan. Se on suhteellisen lähellä yläpuolen runkoa ja aika ulos tulee. Helposti pitäisi löytyä. Mutta katteet pois ottamalla löytyy varmaan nopeasti...
BMW S1000XR
Noni kiitosta vaan alkaa olee homma hoidossa eli tyhjäkäynti ruuvvi löyty hetiJa heti kuulostaa pyörä paremmalta kun ei enää huuda niin paljoa.
Kiitos muuten siitä rengas tiedostakin,
Pitää nuo vaijereiden hinnat katsoa vaihdan sit talvella kummatkin tai jos hyvässä kunnossa toinen niin toisen vaan ja toinen vaijeri hyllyyn, ilmeisesti mulla olis juurikin se palautus vaijeri viallinen kun joutuu takasinpäin vääntelemään.
Jos jollakin löytyy vähän käytettyä tai vaikka uuttakin 160 leviää rengasta 18 tuumaa niin privaa mulle jos vaikka ostasin poies kun on vanha ihan sliksi keskeltä, ei meinaa millään löytyä pitoa, tyhjää jauhaa kiihdytyksissä.
Yamaha xv1100 -89
Noinhan se justiinsa menee, höpisin koko aika ihan eri värkistä vuosimalli hämäs. Noita vanhempia taitaa olla ylivuotisina paljonkii.. mä lähen ny menee(jörkka @ Loka. 02 2007,21:45) kirjoitti
![]()
V60
No näyttäs nyt ajokausi olee lopussa ihan kokonaan ja alan renkaita kohta vaihteleen niin osaako joku sanoa käykö eteen 120/70/17 rengas eli nyt siinä on 110 levee ja vielä jää pienet raot sivuille?
Yamaha xv1100 -89
Pientä säätötietouttta kaivataan? Ajattelin venttiilivälykset säätää 93- fzr 600 prätkästä ja mietin että mistäs sitä lähtis alottamaan? pyörä on lämpösessä tallissa aikalailla katteet ja suurimmat roippeet purettuna.
vai perhana pitäsköhän olla syömättä ja mennä ostamaa se korjauskäsikirjatarvis muutakin tietoa enkä silti ole saannu ostettua sitä kirjaa
![]()
Yamaha xv1100 -89
Tossa ois tommonen.
Ei taida suoranaisesti olla just -93 ja mallimerkinnät taitaa viitata kalifornialaisiinkin malleihin, mutta kovasti saman näköinen pyörä on. Ja kaikki muutenkin tuntuu olevan oikealla paikallaan. Itse ainakin olen löytänyt samat osat pyörästä kuin mitä tuossa manuaalissa on esitetty.
Jes Thänks nyt tuli uudelle pritterillekkin käyttöä![]()
Yamaha xv1100 -89
Eikös se kone ole suurinpiirtein sama kuin CATissa? Venat saa tarkastettua ottamalla irti: tankki (muista huoltohana), ilmaboxi, puolat+muovisuoja, venttiilikoppa. Laturi vasemmalta irti, näät merkit ja voit pyörittää konetta. Mulla on jossain valokuviakin ilmottele jos haluat nähtäville.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Löytyisköhän tuolta sulle se manuska?
YAMAHA FZR600 pdf
Tsemiä *![]()
Kiitos tiedosta, lähenkin just ottamaan tankkia irti + kaasarit puhistelee ja tutkimaan vähän mitä sieltä löytyy muutenkin katsotaan sitten miten edetään(sefo @ Loka. 11 2007,14:15) kirjoitti
Tuo huoltomanuska ainakin lähti koneelle tulee toivotaan että olis oikea ja olis siitä apua.
Kovasti noita suunnitelmia on tuolle pyörälle saas nähdä mitä niistä tulee toteutettua onhan tässä koko pitkä ja kylmä talvi aikaaTulee kuitenkin pyörää hierottua koko talvi melkeinpä joka päivä koska en kerennyt sillä ajaa kuin 1000km oston jälkeen.
Onko kukaan ottanut alkuperäisiä mittareita kokonaan pois ja asentanut esim. Sigmaa tilalle + öljyvalot yms. uuteen paikkaan, meinaan vaan et tulis ehkä vähän komeamman näkönen ja ehkä siitä melkein kilo lähtis painoakin pois![]()
Yamaha xv1100 -89
Se mittaristo on oikeasti aika siro. Ei kovin paksu. Laitoin pikkuisen maskin eteen ja sen taakse istui tuo mittaristo komeasti. Voi siihen laittaa digitaalisenkin, mutta melkoisen shown saa tehdä suhteessa siihen, että jättäisi oman mittariston paikalleen.(Grazzius @ Loka. 11 2007,16:42) kirjoitti
Ehkä itsekin jossain vaiheessa laitan Koson nokalle, mutta nyt pärjätään omilla. Muitakin rahakohteita mopossa on. Lähinnä maalaus on nyt mielessä.
BMW S1000XR
Juu aika sirohan se mittari on kyllä, pitää sitä vielä mietiskellä.
Sitten äänenvaimennin asiaa kun on tuo orggis vaimennin ja joku sen pään joskus kurtannut eli on hieman lytyssä, leikkasin lentävällä päästä hieman poies ja pyöristelin kulmat yms.
niin mietin että olisko parempi ottaa siitä sisemmästä putkesta enemmän vielä pois kun ulommasta? Tai sitten leikata kummatkin irti ja hitsata vain paksumpa takasin, mitenhän vaikuttaisi ääneen ja toimivuuteen? Mitäs mieltä olette?
Yamaha xv1100 -89
Ainakin toi takavalo vaihtoon ja äkkiä
Takavalo oli ainoa asia, josta en omassa vanhassani tykännyt, ja sanotaan nyt vielä huono takaiskari.
JK
Yamaha FZR 600 -89 -->
Yamaha YZF 750 R -95