No tulipa ajettua se kutonen ja en voi uskoa miten iso oli ero 750 gixxeriin. Ajoasento jo on selvästi etukenompi ja sitä kautta kaupunkiajo on astetta hankalampaa.
Lisäksi kone on kyllä sellainen sähköhöylä, että sitä on vaikea hyväksyä arkiajossa.
Kaikin puolin siis varsin epämukava peli. En ymmärrä miksi porukka hankkii tuollaisia ensipyöräksi kun se on niin vaikea ajettava. No ehkä radalla se on helpompi kuin tonni (mene ja tiedä) mutta tuskinpa suurin osa näitä ihan rata-ajoa varten hankkii.
No onhan se pornon näköinen ja tarvittaessa kulkeekin, mutta silti...
Osta suoraa se tonninen niin et takuulla kadu.Itellä ekana pärränä tonninen.Helppo ajaa kuhan pitää sen maltin päässä aluksi.
Gsx-r 1000 k3
Niinhän se menee, että nälkä kasvaa syödessä...(käyttäjätunnus @ Kesä. 05 2008,10:28) kirjoitti
Jos lakia lukee, niin 120km/h on maksimi mitä saa päästellä ja siihen ny varmaan pääsee pyörällä ku pyörällä. Ja pyörällä ku pyörällä siihen vauhtiin pääsee kyl aika sutjakasti, joten jopa mun pyörä on ihan tarpeeksi bueno... Ja sitten tulee se ISO MUTTA..
Tosin itse kyllä oon tykänny ihan älyttömästi omastani, vaikkei iso ja tehokas olekaan - mukava opetella ko. pyörällä ajamaan, vakuutukset kohtuulliset ja hintakaan ei päätä huimaa (edes uutena). Ja noh, tähän mennessä ainakin kilometrit jääny niin vähäksesi ettei varmaa isompaan kulujen vuoksi viitsi vaihtaakaan, mutta katsotaan nyt sitten kun ensi kevät koittaa...![]()
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Jep komppaan edellistä, R6R on kyllä viimeinen pyörä minkä hommaisin kadulle, Pikkuriikkinen mopotin jossa ei mitään eloa moottorissa alle kymppitonnin. Toki moni tonninenkin on mennyt huonoon suuntaan (liian ratamaiseksi/pieneksi/väännöttömäksi) mutta yammu on sieltä pahimmasta päästä.
edit : en komppaakaan kun ehti tulla jo monta viestiä väliin..
- XT 660 R
Jos tonninen hirvittää, ni hae Intiasta tommone:
http://www.premjis.com/bajaj/motorcycles.htm
Oikein helppo peli ajaa ja maksaa suomenrahaa uutena reilun tonnin. Näköjään on uudempaan malliin saatu jo ledivaloa sun muuta hienoutta.
Vaihteet menee muuten kaikki alas ja vapaalle tullaan kaikki ylös :-)
Hyvä peli ajelin tommosella 180 mallilla muutaman päivän goan reissulla. Ja taitaa vielä kulkea ylinopeuttakin. Ja varmasti halvat vakuutukset :-)
Sit hakureissulla voit päättää, et tuutko suomeen ja vaihdat vuoden päästä tonniseen vai jäätkö sinne pyörän kanssa ja vietät pari vuotta kuninkaana niillä tonniseen menevillä rahoilla :-) up to you :-)
CBR 1000F -89
Onkos kukaan mietiskellyt asiaa seuraavanlaisesta näkökulmasta:
Kun Honda CBR900RR tuli markkinoille (muistaakseni 1992), siinä oli noin 125-130 hv, ja painoa taisi olla jotain 180-190kg. Se oli silloin jotain ennennäkemätöntä, ja joka ikinen sporttipyöräfriikki oli aivan UUUUH-AAAAAH-UUUUUUHH noiden lukemien edessä. Laite ei myöskään ollut kovinkaan kaukana sen aikaisten Superbike-kilpapyörien teho/painolukemista, kuten eivät nykyiset tonnisetkaan ole nykykilpureista.
Tämän päivän 600cc pyörissä on yhtä paljon huipputehoa, ja huomattavasti vähemmän painoa kuin ekassa CBR900RR:ssä.
Eli: aikaa on kulunut 16 vuotta, joka on ihmisen evoluutiota ajatellen täysin mitätön aika - meidän fyysinen suorituskykymme, ts. keskimääräiset edellytyksemme hallita moottoripyörää, ei tuona aikana ole muuttunut käytännössä mihinkään.
Kuitenkin nyt aivan kirkkain silmin väitetään, että juu kyllä 600cc (joka peittoaa kirkkaasti 16 vuoden takaisen markkinoiden ykköspyssyn) on aivan passeli ALOITTELIJALLE. Ja että oikeastaan kannattaisi harkita isompaa, koska moinen härveli alkaa heti tuntua mopolta.
Enpä kuullut silloin 1992 kovinkaan paljon sellaisia kommentteja, että CBR900RR olisi erityisen passeli pyörä aloitella motoristin hommia.
Ai niin, mutta kun se nykypäivän tonninenkin on aivan passeli, sitä vauhtiahan säädellään siitä oikean käden kahvasta. Ja on aivan jeesustelua edes kysyä, mitähän tehdään sitten, jos se valkenee epäsopivalla hetkellä, ettei taidot sittenkään vielä riitä suorittaa tuota säännöstelyä oikein? Se, että on itse sattunut selviämään elävien kirjoissa, tarkoittaa että jokaisella, joka on juuri saanut täysitehoisen ajokortin tai on muuten vain ostamassa ekaa pyöräänsä, on synnynnäiset valmiudet hallita lähes 200-heppaista race replicaa. Niinkö?
Nykyiset tonniset puolestaan peittoavat tehopainosuhteellaan 10 vuoden takaiset maailmanmestaruustason Superbike-kilpurit. Sellaisella on varmasti oikein mielenkiintoista aloittaa harrastus. Ja mikä parasta, saa varmasti sellaisen laitteen, jonka kaikki ominaisuudet osaa täysin hyödyntää. Ja lehmätkin lentää.
Mutta eipä siinä mitään, jos täppiä riittää, niin hommaa aivan sellaisen pelin kuin itse haluaa. Joskus sitä vaan säästää kummasti rahaa, ja voi silti toteuttaa sen mistä haaveilee, kun vaan malttaa pistää pikkuisen jäitä hattuun, eikä usko ihan jokaista yllyttäjää.
Netissä kuulee usein tätä "osta-niin-iso-ja-tehokas-kuin-voit-ekapyöräksesi", mutta vaikkei tulisikaan mitään ikäviä yllätyksiä sen itselle ylitehokkaan laitteen kanssa, vakuuttaminen, huollot ja rengaskulut niissä ainakin on parasta a-ryhmää, eli huomattavasti halvemmallakin harrastuksen voi aivan hyvin aloittaa. Olen omistanut useitakin sportteja, ja epäkäytännöllisyyden, lähinnä ahtauden ja huonon kuormauskyvyn sekä korkeiden käyttökulujen (joihin voi laskea vielä myös sakkojen uhan, sporteilla kun on tylsää ajaa rajoitusten mukaan) takia on tullut siirryttyä nykyään vähän toisenlaisiin laitteisiin. Aloittelijalle en sellaista suosittele.
Tässä on vain oma mielipiteeni, jonka suhteen olen monen mielestä varmasti täysin väärässä, enkä halua aloittaa mitään kädenvääntöä asiasta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kyllähä kusiaisessa tehot piisaa monelle mut se miten se tulee ulos on aivan perseestä minun mielestäni jonka takia päädyin tonniseen.Vääntöä ei ollenkaa alhaalla.Mut kukin tavallaan,kenel on pikkupyörä niin tietyst suosittelee sitä alkuu ja kuka alottanu isol ni suosittelee sitä.Tehot piisaa jo piikeissäkin joillekinOnha se pienempi halvempi vakuutusten osalta jos joku nyt euroja laskeskelee tän "edullisen" harrastuksen takia.
Gsx-r 1000 k3
Pechalle: *Aivan ***vetin hyvin kirjoitettu!
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Mä päädyin itseasiassa juurikin säästösyistä taas isompaan moottorikokoon. Kun sitten vanhempaa sarjaa lähtee hakemaan, esim vertaamalla cbr 600 pyöriä ja 1000 sarjaa ysärin alkupuolelta, niin kyllä nuo tonnisarjalaiset rutkasti parempikuntoisilta vaikuttaa.
Ja ajellessa syykin on ilmeinen, kun harvemmin edes viitsii lähelle 10000 kierrosta revvejä nostaa.
Ja tän totesin ku ennen ajelin 99 luvun kusiasiella. Reilun 2 vuotta vanhana rupes masiinassa olemaan jo "luonnevikaa".Tai sit vaan kyllästyin ja mieli teki tepposet. Mut edelleen neuvosin vanhempaa masiinaa harkitsevan kattelee noita isompia vaihtoehtoja.
Tää nyt meni kyl vähän OT, kun tässä nyt selkeesti puhutaan ärrä pyöristä ja niiden "hyödyntämisestä" :-) Menee tonninen hukkaan, jos sattuukin ettei pysty "hyödyntämään" niitä 400 lisäkuutiota radalla.
CBR 1000F -89
treinika? "Tehoa siis löytyy tarvittaessa ja keula nousee kolmosellakin".....? R6R??? ihanko ookeestì?
Samaa mieltä täysin(Hapa @ Heinä. 09 2008,23:19) kirjoitti
Mutta jokainen kokeilee ja opettelee..kuka kantapään kautta, kuka harkiten ja "hitaasti hyvä tulee"-periaatteella.
Saahan niitä pelejä vaihtaa vaikka monta kesässä, jos siltä tuntuu..eikait se yhden ja ainoan kanssa "naimisiin" mennä![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Rataominaisuudet just on se juttu R6:ssa(Acceleration @ Kesä. 05 2008,10:49) kirjoitti
Kaupungin kaduilla ihan p***a.
Maantiellä ok, mutta epämukava.
Radalla kotonaan, siis sinne tehty.
Autopuolellakin vastaava olis ostaa F3 tai jos rahat riittää niin F1 ekaks autoks.-
Just.(*cebarimimmi* @ Heinä. 10 2008,00:43) kirjoitti
Kuussatanen tai kyykky, ne kulkee siellä huipputehoilla ihan tarpeeksi.
Oma kommenttini siihen etten pidä kyykkykusiaista soveltuvana aloittelijalle, viittaa lähinnä siihen että vaikka niissä on lähes kenelle hyvänsä riittävästi tehoa, niin radan tai mutkateiden ulkopuolella ajettavuus on aivan p*rseestä.
Eli aloittelijalle löytyy fiksumpiakin vaihtoehtoja, mikä ei suinkaan välttämättä tarkoita tonnista kyykkyä vaan esim. jotain kuussatasta nakua tmv. Esimerkiksi toi oma Mt-03 on aivan esimerkillinen ensipyörä.
Toisaalta, jos välttämättä haluaa kyykkypyörän, niin melkein suosittelisin aloittelijallekin sitä seiskapuolikasta tai jotain tonnista kuussatasen sijaan.
Se on sitten jokaisesta itsestään kiinni tunteeko olevansa tarpeeksi kylmähermoinen jottei turhan aikaisin kokeile ottaa siitä ihan kaikkea irti. Mutta tämähän koskee myös kuussatasta (tai mitä tahansa pyörää).
Vastaan jo lähes veteraanina.
Semmoset 1k tullu ajettua ja kyllähän tuo hyvältä tuntuu, kulkee hyvin ja on mukava ajella.
Kertaakaan ei ole vielä paikat puutunu, tosin pisin matka mitä putkeen on tullut ajettua on n. 150km. En itseasiassa nyt keksi oikein mitään huonoa sanottavaa, tähän vaikuttanee varmasti myös se että ainut vertailukohde on v.87 moposoliferi.
PS. Onko muuten etupäästä kuuluva vihellys normaalia?