Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Ostin tossa just gsx 750 f:n, 2002 vuosimallia. Ja en saa millään sitä yhden miehen voimin keskijalan varaan. Olisiko jollain joku kikka tai konsti jolla sen saa sille helpommin?
    Juusto
  2. #2
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    Tuolla ketjussa oli vasta keskempänä oleellinen: keskituki maahan niin että se koskettaa molemmilta reunoilta eli mopo varmasti vaakasuorassa. Sitten vaan yhdellä jalalla ja koko painolla polkaistaan (seisotaan) keskituen ulokkeen päälle, pitäen stongasta ja takaa kiinni ja sinne tuen päälle se mopo napsahtaa ihan nätisti. Käsivoimia ei juurikaan tarvita

    Suurin vaara on tosiaan kaataminen oikealle puolelle - jos lähtee menemään niin sitä et pysty enää estämään.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  4. #4
    En tiedä oliko noissa linkin ohjeissa mainittu, mutta pyydä vaikka joku kaveri avuksi kun treenaat tota "nostamista". Kaveri voi olla siellä oikealla puolella tukemassa ettei mee nurin.
  5. #5
    Ite nostan siten, että ensin painan hieman keskitukea maahan ja varmistan, että MOLEMMAT puolet ottaa maahan kiinni (ja silmämääräinen alustan tarkistus että kovaa maata). Kytkinpuolen kahvasta kiinni tangon ollessa linkussa ja toinen käsi takamatkustajan kauhukahvassa. Sitten voimamas polkaisu koko painolla keskituelle samalla vetänen kahvasta taaksepäin sekä takamatkustajan kahvasta nostaen ylätakaviistoon.

    Helpommin nousee, jos et ota takamatkustajan kahvasta kiinni vaan rungosta jalkatapin vierestä. Tästä on helpompi nostaa ylä/takaviistoon, mutta toi sivukate tuntuu antavan periksi. Ei tosin ainakaan mulla ole vielä mennyt rikki...., mutta yritän välttää tätä nostotapaa.

    Alustan täytyy olla ihan suora, mieluummin hieman kuopalla keskijalan alta. Jos eroa on vain muutama sentti, ero on huomattava!

    Tätä on helppo harjoitella. Tee hiekkapihalle pieni kuoppa ja laita siihen vaneri/metallilevy tms kova sileä alusta. Alustan tulisi olla n.3-4cm alle "pihatason". Koita pistää pyörä keskiseisonnalle tässä. Tälläisessa kuopassa pyörä menee keskiseinonnalle melkein itsestään. Harjoittele tekniikkaa, joka soveltuu sulle parhaiten, toistoja riittävästi. Sitten pikkuhiljaa täytät kuoppaa, kunnes levy on "pihatasolla". Kun itseluottamus on huipussaan, voi koittaa nostaa pyörän keskiseisonnalle keskiseisontatuen ollessa korkeammalla kuin "pihataso", jolloin huomaa paikan merkityksen...

    P.S Ota kaveri ekakerroilla kaveriksi! Jos pyörä alkaa nostovaiheessa kaatua vastapuolelle, niin se on sitten menoa!!!
  6. #6
    Kyllä tällä neuvomäärällä jo selviää.

    Tuo kriittisen tasapainopisteen hakemisessa ei kannata hoppuilla, vaikka kevyesti kahdella vasemman käden sormella heiluttelee pyörää niin tuntee, että molemmat jalkapalat ovat tasaisesti maassa. Sitten kun näin on, ja jalka polkimen päällä, ei pyörä enää voi kaatua ellei horjahda tms. Käsien paikka on mallikohtainen juttu, mulla oikea käsi matkustajan jalkatapin kiinnityskolmioon, vasen tietty stongaan. Nosto tosiaan pääosin reiden ojentajalla.

    Apuri mukaan pariin testinostoon. Kyllä se siitä.

    -hh-

    PS. Kantsii muuten painavissa pyörissä varoa pehmeitä alustoja muunkin kuin kaatumisen vuoksi. Jos laitos uppoaa mahalleen pikku hiljaa, on sitä mahdotonta enää saada keikautetua normaaliheilautuksella vapaaksi.

    edit: varoitus mukaan



  7.  
  8. #7
    Lainaa kirjoitti
    Ite nostan siten, että ensin painan hieman keskitukea maahan ja varmistan, että MOLEMMAT puolet ottaa maahan kiinni (ja silmämääräinen alustan tarkistus että kovaa maata). Kytkinpuolen kahvasta kiinni tangon ollessa linkussa ja toinen käsi takamatkustajan kauhukahvassa. Sitten voimamas polkaisu koko painolla keskituelle samalla vetänen kahvasta taaksepäin sekä takamatkustajan kahvasta nostaen ylätakaviistoon.
    Noilla neuvoilla meni jo heittämällä. Kiitokset
    Juusto