Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 146:sta
    Eri variaatioita mitä tekee seuraavat henkilöt, kun renkaisiin tarttuu pirullinen piki:

Vetomies - ajaa heti mahdollisimman isolle baanalle ja kellottaa huiput +250km/h ja piki katoaa kuin itsestään.

Tee-Se-Itse-Motoristi - ajaa heti kotiinsa ja surauttaa päälle uuden höyry-korkeapaine-TVshop -painepesurinsa ja pesee renkaista piet irti keinoja kaihtamatta ja kuviota säästämättä.

Asianajaja-virkamies-motoristi - soittaa poliisin paikalla ja ottaa silminnäkijöiltä lausunnot ja sormenjäljet ylös mahdollista pitkällistä oikeusprosessia varten.

Pertti-perusduunari-motoristi - ajaa kotiinsa ja rapsuttaa pien irti vasaran naulanirroituspuolella tai sorkkaraudalla, ajaa loppukauden samoilla renkailla vaikka ne täristävätkin niin paljon, että nopeusmittaria ei edes voi kuvitellakaan lukevansa vauhdissa.

Mimmi-motoristi - ei aja mihinkään vaan soittaa paikalle rengasfirman salskean asentajan, joka on puhelimessa kuullut neidon olevan selvästi hädissään ja iso V-kirjain rinnassaan lähes lentää paikalle uusine kumeineen. Vianorin miehellä on toki mukanaan myös pyörään sopivat renkaat, jotka hän asentaa paikalleen neidon ihailevien katseiden säestämänä.

Joo, nyt alkaa homma karata sen verran lapasesta, että mä lähen saunaan.

Ja itse tapaukseen, aika paha noista on mitään sanoa ilman kuvia ja todennäköisesti myös kuvien kanssa asiasta ei mutuilua kummempaan lopputulokseen päästä. Pääasia on, että nyt on turvalliset renkaat pyörässä alla.
    Lainaa (Pave. @ Kesä. 06 2008,20:32) kirjoitti
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Kesä. 06 2008,17:34) kirjoitti
    Ja varmaan tääl moni nainen on ajanu enemmän/kauemmin kun suurinosa miehistä, joilla tuntuu olevan hyvinkin viisaat kommentit ja mielipiteet asioista!

UHG-olen puhunut
    Tuo pitää varmasti paikkansa, ja tuntuu olevan täällä suhteellisen monta naista jotka todellakin tietävät paljon muutakin kuin miten kaulinta pidetään kädessä eli pyöristä, pyörien tekniikasta ja ajamisesta...

Ja joidenkin poikien kirjoituksista päätellen osa on vielä mopoiässä ja vasta haaveilevat isommista pyöristä ( cebarista, busasta, kilokyykystä jne...)
    itse olen ainakin aivan varmasti juuri nyt "mopoiässä"
    GSXR-1000 Limited
    Ihme vääntö alkaa tääl heti, varsinkin jos topikin alottaja on nainen. Kuis tääl ois päivitelty kun näin olis käyny miehelle ja jollekkin Orgin "kermalle"?
    Pääasia että Jullella on nyt uudet turvalliset kumit alla ja asia vissiin tielaitoksen ja hänen välinen asia. Teistä kukaan tuskin maksaa tota 400 ekua, vaik tivaatte enemmän tod.aineistoo, kun tiemestari
    Ja mikä päivittely ois taas alkanu, jos oiskin käyny huonosti niillä "paskasilla" kumeilla... Mopo ois ollu jossain mäntsälän tienoil solmussa kaidetta vasten, kuski teholla jne jne..
    Oisko taas arvottu, et "niin siel taas käännettiin kahvaa huolella" tai " joku puusilmä autoilija asialla"

Eiköhän ne kumit oo ihan tärkein turvallisuustekijä mopos ja jokainen kuski päättäköön omien renkaittensa kunnon/turvallisuuden!

Ja varmaan tääl moni nainen on ajanu enemmän/kauemmin kun suurinosa miehistä, joilla tuntuu olevan hyvinkin viisaat kommentit ja mielipiteet asioista!

UHG-olen puhunut
    Mistäs keksit, että tämä on jotenkin tasa-arvo- tai naiskysymys? Enpä ole huomannut kenenkään ennen sinun julistustasi kirjoittajan sukupuoleen viitanneen... Mutta hyvä kun otit tämän näkökannan esille, niin on hiukan helpompi kai ymmärtää koko hommaa. *
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
    Asiassa on ihan se ja sama, että kuka on kyseessä.
    Jos kerran jokunen auto ajoi siitä samasta paikasta läpi, niin menikö niidenkin renkaat pilalle ja vaihtoon? Jos ei, niin miks ei?

Ja niin kuin joku jo kirjoitti, jos edellä ajava auto ajaa laiturilta mereen ja motoristi perässä, niin onko tienpitäjä syyllinen?
    Lainaa (SamiN @ Kesä. 06 2008,20:51) kirjoitti
    Lainaa (Pave. @ Kesä. 06 2008,20:32) kirjoitti
    Ja joidenkin poikien kirjoituksista päätellen osa on vielä mopoiässä ja vasta haaveilevat isommista pyöristä ( cebarista, busasta, kilokyykystä jne...)
    ai sekö onkin miehen mitta? busa tai kilokyykky? voi jeesus... *
    Jos nyt haluat ehdottomasti käsittää tuon tekstin väärin ja tuolla tavalla, niin oma on asiasi........
    *Rautalankaa* - Osa tänne kirjoittavista pojista näyttäisi ajelevan oikealla mopolla ( 50cc),
    - Varmaksi en tiedä paljonko Orgin naisten keskuudessa, mutta ainakin tienpäällä, on tullut naisia vastaan cebareilla, hayabusalla, katanalla, yms isolla ja tehokkaalla pyörällä....

Myönnetään, että oli ehkä hieman kömpelösti kirjoitettu, mutta korjattakoon nyt hieman.......
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Tarttee sanoa, ettei tästä tainnut tulla kuin paha mieli aloittajalle.
    Minä luulen että kaikkein viisain temppu oli vaihtaa ne renkaat.
    Vaikka ne renkaat olis jollakin ihmeen lailla puhdistuneetkin ajamalla, niin miettikääs miltä se pyörä olis näyttänyt 100 km jälkeen.Eikä ikinä puhtaaksi.
    Meillä tuollaista massaa levitettiin viime kesänä työmaan pihalla.Hellepäivänä.Nousi se piki siitä massasta hyvin pintaan.
    Se ei jähmettynytkään sitten.
    Pihamaalla oli pakko ajella ja tänäkin päivänä on hallin lattiat siinä moskassa.Eikä millään lähde irti.
    On siihen kaikenlaiset teollisuusliuottimet kokeiltu.
    Osaan hyvin kuvitella minkälainen olisi ollut ajella renkailla,joissa urat täynnä pikeä ja asfalttiainesta.
    Sliksit niin sanotusti.
    Kaikkein hurjinta, että täällä ihmiset miltei kirvestä heiluttaa jos joku uskaltaa ongelmastaan kirjoittaa.Joillekin väärässä oleminen on kuolemaakin pahempaa.
    Mutta alkuperäiselle kirjoittajalle.
    Sulla on kuvat ja lausunto renkaista.Samoin tiedät ketkä siellä oli pintaa vetämässä.Otappa selvää tekikö ne tielaitokselle tai jollekin tiepiirille töitä ja neuvottele sitten sen "pääpomon" kans.
    Uskoisin että saat hyvinkin vielä urakoitsijalta korvauksen renkaista.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
    Lainaa (dabster @ Kesä. 06 2008,21:42) kirjoitti
    Eri variaatioita mitä tekee seuraavat henkilöt, kun renkaisiin tarttuu pirullinen piki:

Vetomies - ajaa heti mahdollisimman isolle baanalle ja kellottaa huiput +250km/h ja piki katoaa kuin itsestään.

Tee-Se-Itse-Motoristi - ajaa heti kotiinsa ja surauttaa päälle uuden höyry-korkeapaine-TVshop -painepesurinsa ja pesee renkaista piet irti keinoja kaihtamatta ja kuviota säästämättä.

Asianajaja-virkamies-motoristi - soittaa poliisin paikalla ja ottaa silminnäkijöiltä lausunnot ja sormenjäljet ylös mahdollista pitkällistä oikeusprosessia varten.

Pertti-perusduunari-motoristi - ajaa kotiinsa ja rapsuttaa pien irti vasaran naulanirroituspuolella tai sorkkaraudalla, ajaa loppukauden samoilla renkailla vaikka ne täristävätkin niin paljon, että nopeusmittaria ei edes voi kuvitellakaan lukevansa vauhdissa.

Mimmi-motoristi - ei aja mihinkään vaan soittaa paikalle rengasfirman salskean asentajan, joka on puhelimessa kuullut neidon olevan selvästi hädissään ja iso V-kirjain rinnassaan lähes lentää paikalle uusine kumeineen. Vianorin miehellä on toki mukanaan myös pyörään sopivat renkaat, jotka hän asentaa paikalleen neidon ihailevien katseiden säestämänä.

Ja itse tapaukseen, aika paha noista on mitään sanoa ilman kuvia ja todennäköisesti myös kuvien kanssa asiasta ei mutuilua kummempaan lopputulokseen päästä. Pääasia on, että nyt on turvalliset renkaat pyörässä alla.
    Tää oli ehdottomasti paras
    AR125 -84 --> CBR600F -05 --> CBR1000rr -04/-05 --> GSX1300R K9 --> DR650RSE -93 --> XJR1300 -03
    Lainaa (dabster @ Kesä. 06 2008,21:42) kirjoitti

Tää oli kyl paras

Mimmi-motoristi... Onneks mulla on oma mekaanikko, jolle kilauttaa
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Asfaltinlevittäjät ryssivät laiskuuttaan/osaamattomuuttaan hommansa ja osan porukan mielestä motoristin pitäisi tonkia piet itse pois renkasta?

Ootte te urpoja... tai sitten Lemminkäisen miehiä
    Dirty Nasty Furriner
    Lainaa (HarriS @ Kesä. 05 2008,16:44) kirjoitti
    Tässähän ilmeisesti oltiin matkalla jonnekin. Sinne päästäkseen oli järkiveto vaihtaa uudet kumit alle miettimättä korvaako joku ne. Lipattua pyörää ja puuttuvia raajoja eivät korvaisi enää varmasti. Näin luulisin ajatuksen olleen, Julle sanonee halutessaan miten oli oikeasti.
    +1

selasin näitä juttuja läpi ja selvisi että topicin aloittaja oli tosiaan jonkin sortin duunimatkalla. itelläki työt menee valitettavasti melko monen asian edelle ja olisin toiminu varmaankin samoin. mäntsälästä on kuitenki melkosesti matkaa porvooseen. asfaltoiduilla kumeilla toi matka ja paskalla tsägällä siihen vesisadetta ni...

toivottavasti saat jostain jotain korvausta *
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
    Lainaa (Staga @ Kesä. 10 2008,12:23) kirjoitti
    Asfaltinlevittäjät ryssivät laiskuuttaan/osaamattomuuttaan hommansa ja osan porukan mielestä motoristin pitäisi tonkia piet itse pois renkasta?

Ootte te urpoja... tai sitten Lemminkäisen miehiä
    Miten itse olisit merkannut tuon risteyksen? Kyllä siitä kuitenkin jotenkin pitäisi mielellään saada liikenne kulkemaan.

Jos koko risteys olisi kiinni, aseman omistaja olisi varmasti iloinen kun myyntiä ei olisi. Jos taas risteyksen päällystys olisi tehty osissa, olisi autoilijat kironnut työn kestoa. Lisäksi työkoneita onkin niin helppo käyttää parin metrin pätkällä.

Edit: Ja Jullelle sympatiat. Mielummin vaihdat renkaat ja kerrot tapahtumista itse, kuin että lukisimme kynttiläketjusta kohtalostasi.

CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
    Lainaa (KapteeniValpas @ Kesä. 10 2008,12:25) kirjoitti
    matkaa porvooseen. asfaltoiduilla kumeilla toi matka ja paskalla tsägällä siihen vesisadetta ni...

toivottavasti saat jostain jotain korvausta *
    Täh?

Hanaa ja jarruttelua vaan ja vähän tappi maassa ajoa niin kyllä se mömmö siitä gummista pois lentää ja jos pysyy niin antaa olla siinä. Kyllä se kumi sieltä esiin tulee ja mitä sitä ite kuoputtamaan kun sitä varten on kerran kone ostettu, jolla voi käsitellä kaksi rengasta kerralla..

:koskaanoohaitannu:

(Ja ei, minä en tee, myy tai levitä asfalttia enkä renkaita, kulutan kyllä molempia.)
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Lainaa (jannep @ Kesä. 10 2008,21:17) kirjoitti
    Lainaa (KapteeniValpas @ Kesä. 10 2008,12:25) kirjoitti
    matkaa porvooseen. asfaltoiduilla kumeilla toi matka ja paskalla tsägällä siihen vesisadetta ni...

toivottavasti saat jostain jotain korvausta
    Täh?

Hanaa ja jarruttelua vaan ja vähän tappi maassa ajoa niin kyllä se mömmö siitä gummista pois lentää ja jos pysyy niin antaa olla siinä. Kyllä se kumi sieltä esiin tulee ja mitä sitä ite kuoputtamaan kun sitä varten on kerran kone ostettu, jolla voi käsitellä kaksi rengasta kerralla..

:koskaanoohaitannu:

(Ja ei, minä en tee, myy tai levitä asfalttia enkä renkaita, kulutan kyllä molempia.)
    Taas yksi joka luulee tietävänsä, miten pahasti ne kumit oli mömmööntyneet. Toivottavasti et itse sotke renkaitasi pahemmin kuin tähän asti, ettet laajenna kuluttamistapojasi rautaan ja nahkaankin
    Lainaa (HarriS @ Kesä. 11 2008,11:12) kirjoitti
    Taas yksi joka luulee tietävänsä, miten pahasti ne kumit oli mömmööntyneet. Toivottavasti et itse sotke renkaitasi pahemmin kuin tähän asti, ettet laajenna kuluttamistapojasi rautaan ja nahkaankin *
    Oletko itse nähnyt ko renkaat?
    Lainaa (jannep @ Kesä. 11 2008,12:54) kirjoitti
    Taas yksi joka luulee tietävänsä, miten pahasti ne kumit oli mömmööntyneet. Toivottavasti et itse sotke renkaitasi pahemmin kuin tähän asti, ettet laajenna kuluttamistapojasi rautaan ja nahkaankin
    En, miksi olisi pitänyt?
    Lainaa (Staga @ Kesä. 10 2008,12:23) kirjoitti

Ootte te urpoja... tai sitten Lemminkäisen miehiä *
    +1
    VFR750F
    CBR1000RR
    Lainaa (HarriS @ Kesä. 11 2008,13:41) kirjoitti
    Taas yksi joka luulee tietävänsä, miten pahasti ne kumit oli mömmööntyneet. Toivottavasti et itse sotke renkaitasi pahemmin kuin tähän asti, ettet laajenna kuluttamistapojasi rautaan ja nahkaankin *
    En, miksi olisi pitänyt?
    No sitten täällä on ainakin yksi, joka tietää ettet sinä tiedä minkä verran ne kumit ovat mömmööntyneet.

Levitettävän asfaltin lämpötila on 150-180C. Jyrätyn pinnan lämpötila on tästä jo rutkasti alle. Yksikään tavisrengas ei sula tai pinta mene pilalle alle 260C lämmössä, muuten pitäisi marssia rengaskauppaan jokaisen lukkojarrutuksen jälkeen. Koko rengasrungon lämmöstähän tässä ei ole kyse vaan siitä meneekö kulutuspinta pilalle jos sillä muutama sekunti ajetaan alle 100C asfaltilla. No ei.

Näillä samoilla EMEA -alueella myytävillä renkailla, mitä siis täällä Suomessa myydään, ajetaan myös maissa joissa asfaltin pintalämpötila saattaa nousta 80 asteeseen. Ja jos nyt pitää vielä jokin esimerkki ottaa, niin burniksen lopputulos olisi läjä sulaa kumia eikä sitkeää mekaanisesti jauhautunutta purua jos kumi sulaisi noissa lämmöissä.

Voi siitä hieman pikeä tai liimaa tarttua renkaan pintaan, mutta se siitä. Liima on saman tapaista mömmöä jota käytetään kiihdytysajoissa. Mutta jos haluaa ostaa uudet kumit, niin vapaa maa, vaikka viidet ja yksi varalle.

Ja sitten takaisin asiaan:

Saanko uuden pensatankin, kun se on ihan siitepölyn peitossa?

Lainaa (jannep @ Kesä. 12 2008,19:16) kirjoitti
    En, miksi olisi pitänyt?

Riippuen siitä onko polttoainesäiliö pölyttynyt oman pihan puskista vai kunnan puutarhasta. Jos Tukiaisen, niin syytä itseäsi. Toisessa tapauksessa pitäisi hakea korvauksia itseltä. Jäävät saamatta, koska olet jäävi.
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Levitettävän asfaltin lämpötila on 150-180C. Jyrätyn pinnan lämpötila on tästä jo rutkasti alle. Yksikään tavisrengas ei sula tai pinta mene pilalle alle 260C lämmössä, muuten pitäisi marssia rengaskauppaan jokaisen lukkojarrutuksen jälkeen. Koko rengasrungon lämmöstähän tässä ei ole kyse vaan siitä meneekö kulutuspinta pilalle jos sillä muutama sekunti ajetaan alle 100C asfaltilla. No ei.

Näillä samoilla EMEA -alueella myytävillä renkailla, mitä siis täällä Suomessa myydään, ajetaan myös maissa joissa asfaltin pintalämpötila saattaa nousta 80 asteeseen. Ja jos nyt pitää vielä jokin esimerkki ottaa, niin burniksen lopputulos olisi läjä sulaa kumia eikä sitkeää mekaanisesti jauhautunutta purua jos kumi sulaisi noissa lämmöissä.

Voi siitä hieman pikeä tai liimaa tarttua renkaan pintaan, mutta se siitä. Liima on saman tapaista mömmöä jota käytetään kiihdytysajoissa. Mutta jos haluaa ostaa uudet kumit, niin vapaa maa, vaikka viidet ja yksi varalle.

En ole kokeillut tehdä ihan samoin kuin aloittaja, mutta kyllä heti aluksi tuli sellainen fiilis, että huh-huijaa, kun ilmoitti hankkineensa uudet gummit samantien alle.

Mutta täällä ei vissiin saisi ollenkaan sanoa, mitä ajattelee, jos se voi jonkun mielestä olla loukkaavaa. Sekin, ettei renkaiden oikeaa kondista sen kummemmin yritetty selvittää, oli joka tapauksessa kämmi, koska sen ne ainakin varmasti vaatii, ennen kuin edes miettivät korvaavansa mitään. Mutta sitäkään ei kai saisi sanoa ääneen. Jollekin voi tulla paha mieli.

Minä en halua ollenkaan pottuilla kenellekään, tai naureskella kenenkään vahingolle, mutta tuossa tuli tehtyä virheitä, ja epäilen vahvasti, ettei niitä renkaita tule kukaan korvaamaan.

Itsekin olen joskus tehnyt mokia pyörän kanssa. Kerran vetäisin nurin, kun lähdin levylukko päällä ajamaan (ja jalka pyörän alle, AUTS!!) ja toisen kerran olin pirun likellä tehdä pyörästäni kokon, kun hieman asentelin bilteman tosi edullisia bensasuotimia vääränpaksuisiin letkuihin.

Se on joskus ihan terveellistä tunnustaa (vaikka sitten ihan vaan itselleen, jos ei julkisesti kehtaa) että nyt tuli kämmättyä. Kaikki me teemme joskus virheitä. Keskustelupalstalla näistä voidaan saada yhteistä hyötyä sikäli, että kaikkien ei tarvitse kaikkea opetella kantapään kautta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (Tape- @ Kesä. 10 2008,12:28) kirjoitti
    Miten itse olisit merkannut tuon risteyksen? Kyllä siitä kuitenkin jotenkin pitäisi mielellään saada liikenne kulkemaan.

Jos koko risteys olisi kiinni, aseman omistaja olisi varmasti iloinen kun myyntiä ei olisi. Jos taas risteyksen päällystys olisi tehty osissa, olisi autoilijat kironnut työn kestoa. Lisäksi työkoneita onkin niin helppo käyttää parin metrin pätkällä.
    En ota kantaa mihin kuntoon renkaat meni tai mitä niille olisi pitänyt tehdä. Mutta miten olisi pitänyt merkata, se on päivänselvää. Jos asfaltille ei voi ajaa turvallisesti, sinne ei kerta kaikkiaan saa päästää ketään ajamaan. Merkinnät laitetaan sen mukaan. Riippumatta huoltoaseman omistajan mielipiteistä. Turvallisuus ajaa ohi liiketoiminnan ja autoilijoiden fiilisten. Väliaikaista tuo vain on. Parin tunnin katkos asiakasvirrassa on kestettävä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    En, miksi olisi pitänyt?
    No sitten täällä on ainakin yksi, joka tietää ettet sinä tiedä minkä verran ne kumit ovat mömmööntyneet.
    Siinä olet oikeassa. Mitä sitten? Minä en ole väittänyt mömmööntymisasteesta mitään, minkä huomaisit, jos lukisit näitä kirjoituksia.

Ja selvittämällä ummet ja lammet renkaan lämpötilan kestoista menet entistä enemmän aiheesta pihalle. Kuvion täyttyminen pikimössöllä näyttäis enemmistöllä olevan tässä ketjussa aiheena. Senkin huomaat, jos ihan luet noita kirjoituksia.

Edelleen tuuria sinulle, jos joudut joskus pikeä ajamalla putsailemaan
    tsaah...mietin vain tässä et mitähän noille vanhoille renkaille tätä päivänä kuuluu? jos oli vielä pintaa reilusti jäljellä ni liekkö myyty vai pantu roskiin?
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    tänään ajelin tuoreen asfaltin ts. pikimössön yli tietyöalueella ja matka jatkuu samoilla kumeksilla edelleen.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Lainaa (NOx @ Kesä. 12 2008,22:12) kirjoitti
    Jos asfaltille ei voi ajaa turvallisesti, sinne ei kerta kaikkiaan saa päästää ketään ajamaan. Merkinnät laitetaan sen mukaan. Riippumatta huoltoaseman omistajan mielipiteistä. Turvallisuus ajaa ohi liiketoiminnan ja autoilijoiden fiilisten.
    Eli siis miten pitäisi estää moottoripyörää pääsemästä tuoreelle asfaltille? Umpinainen verkkoaita kaistojen väliin, ja vielä joku vartiomies joka risteykseen, kun tötteröt ei moottoripyörää pidättele.
    Lainaa (terkale @ Kesä. 13 2008,23:06) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Kesä. 12 2008,22:12) kirjoitti
    Jos asfaltille ei voi ajaa turvallisesti, sinne ei kerta kaikkiaan saa päästää ketään ajamaan. Merkinnät laitetaan sen mukaan. Riippumatta huoltoaseman omistajan mielipiteistä. Turvallisuus ajaa ohi liiketoiminnan ja autoilijoiden fiilisten.
    Eli siis miten pitäisi estää moottoripyörää pääsemästä tuoreelle asfaltille? Umpinainen verkkoaita kaistojen väliin, ja vielä joku vartiomies joka risteykseen, kun tötteröt ei moottoripyörää pidättele.
    Merkinnästä kirjoitin, en estämisestä aitojen muodossa tms. Eiköhän riitä se normaali autoille tarkoitettu keilojen sijoittelu ja ajokieltoa osoittava merkki. On sitten omalla vastuulla jos välistä tunkee mopolla tai potkukelkalla ja katseen voi siirtää peiliin jos tulee ongelmia.

Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Ihme vääntö alkaa tääl heti, varsinkin jos topikin alottaja on nainen. Kuis tääl ois päivitelty kun näin olis käyny miehelle ja jollekkin Orgin "kermalle"?
    Itse en kyllä huomannut kun aloin lukemaan tätä ja sen vääntöä, että kyseessä oli naisen aloittama ketju. Itseasiassa kyllä ajattelin, että kyseessä oli n. 32v mies, joka ostanut ekan oman pyörän

Mutta itse olisin kyllä tehnyt saman homman (olettaen että pikeä kumeissa oli niin paljon, että se oikesti haittaa ajamista ja vaarantaa pidon -> eli pelkät urat ei täyty vaan sitä pikeä on siis paljon, kuten ymmärsin) kuin ketjun aloittanut (sukupuolesta riippumatta) koska
    a) oma henkikulta on kaikken tärkein
    b) ajopelillä piti heti päästä paikkaan b eikä aikaa ollut sitä millään alkaa hinauttaa pois tai ajeleen varovasti kohti määrän päätä jne
    c) ei mulla oo aikaa/kärsivällisyyttä/taitoa alkaa sitä pikeä taltalla naputtaan pois (kuten täällä on ollut neuvoja).

Eli mieluummin pistän 400e uusiin renkaisiin ja haen pikifirmalta niin paljon pois, kun mahdollista eli jos eivät korvaa uusia renkaita, niin sitten haen korvausta siitä ajasta, mitä olisi mennyt ko. mössön poistamiseen renkaista + korvausta käyttöajan lyhentymisestä (eli vähintään puolet uusien hinnasta).

Ja tämä on minun mielpide, niillä joilla on aikaa pikeä poistaa (ja liian vähän massia ostaa uudet) niin tehkööt niin. Ne joilla on valuttaa hoitaa homman helpoimman kautta (ei en väitä, että olen rikas, mutta olen järkevä rahankäytössä -> eli säästöön jää palkasta jotain), niin hoitakoot helpoimman kautta.

Ja niin, vaikka ketjun aloittaja heitti jo kirveen kaivoon tässä asiassa, niin olis silti kiva tietää, mitä korvausta sai. Jos vaikka itselle käy joskus yhtä ikävästi, niin vois sit käyttää viittauksena tätä tapausta (jos siis päättyy onnellisesti)

Ja kuten joku muukin totesi: UGH! Olen puhunut!

you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Korvausvaatimuksiin asfaltointia tekevä urakoitsija vastaa todennäköisesti että tietyöstä oli varoitettu asianmukaisesti liikennemerkein ja näinollen vapautuu korvausvelvollisuudesta.

Sen takia kirje pitääkin muotoilla niin, että siinä on huomioitu ne osatekijät joihin kirjeen saaja aikoo tarttua. Onneksi oma työ on sellaista, että joutuu tuon tyylisiä kirjeitä kirjoittamaan enemmänkin, joten osaa sen ehkä oikein muotoilla
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Mitä luin aloittajan juttua, niin levityskoneenko jälkeen suoraan sulaan massaan, ennen jyriä pyyhkäisi huoltamon liittymästä ? ? ? ? >> Jos niin tapahtui, niin peiliin katsomalla voi syyllistä etsiä. Niin se vaan on.

*Ja samasta rampista, oikein kolmen auton jäjet oli ja se oikeutti ajamaan *? ? ? ? ? *>>> Ainahan levityskoneen ja jyrien välillä ei ole niitä keiloja, mitä itse olen huomannut, niin tiheästi kuin olisi suotavaa. Mutta oman järjen käyttöhän ei ole kiellettyä, eihän. *

Mutta, pääasia kumminkin, että matka jatkui . . . . turvallisesti. *

edit. kiljamia

30.  
    Lainaa (HarriS @ Kesä. 13 2008,18:03) kirjoitti
    Ja selvittämällä ummet ja lammet renkaan lämpötilan kestoista menet entistä enemmän aiheesta pihalle. Kuvion täyttyminen pikimössöllä näyttäis enemmistöllä olevan tässä ketjussa aiheena. Senkin huomaat, jos ihan luet noita kirjoituksia.

Edelleen tuuria sinulle, jos joudut joskus pikeä ajamalla putsailemaan *
    No

1) Rengas ei mene pilalle lämmön vuoksi MOT

2) MP -renkaat ovat uriensa pohjista puolipyöreät ja puhdistuvat helposti verrattuna johonkin tuntitolkulla asfalttityömaalla ajetun kuorma-auton sorakumeihin

30 vuoden aikana on tullut useastikin asfalttimömmöä kumehin, eikä ikinä ole ollut vaikeuksia saada harvauraisia MP -renkaita puhtaaksi. Ajamalla on lähtenyt joka kerta.

Minun puolesta saa ostaa uudet kumit vaikka joka kerta kun ajaa purukumin yli.

Mitä se mulle kuuluu, mihin kukin rahansa laittaa.
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen