Juu, en sinun kirjoitusta kritisoinut, liitin vaan kirjoitukseni tuohon perään, missä sinäkin kritisoit näitä mutu-juttuja(timo1 @ Helmi. 22 2008,08:38) kirjoitti
![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Mites ne on sitte ylihinnoteltu ja kenen toimesta....12 euroo näyttäs olevan aika oikee hinta putsisatsille...äläkää hyvät ihmiset antako "putsata itteenne"
Saksalinen asiakas ei osta jos maksaa ylihintaa niin se vaan todettiin Lago Di Gardalla kun Sakaut käänteli Dainesen pukuja ja sanoi että ovat Saksassa halvempia kun ITALIASSA....
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Lainaan itseäni ja jatkan tuon ebay-linkkini kommentoimista: Niin onhan se tietenkin kallista, sillä halvimmalla myyjällä, joka toimittaa kyseistä settiä "Worldwide" on "buy it now" hintana 8,68 dollaria eli tämänhetkisen kurssin mukaan kokonaiset 4,63 euroa. Postituskuluista sanotaan seuraavaa: "To Finland -- Check item description and payment instructions or contact seller for details". Tässä vaiheessa pitäisi laittaa englannin kielisiä sanoja peräkkäin ja kysyä paljonko postitus Härmään maksaa. "Shipping costs to Härmä-city, please"? Välillä tulee todella positiivisia yllätyksiä kuinka halvalla paketit tulee Suomeen asti. Se, että pari myyjää oli postituskuluista vailla 29-50 dollaria on tietenkin aivan järjetöntä ja vain jäävuoren huippu. Tämä K&N setti on nyt muutenkin vähän huono esimerkki ulkomailta tilaamisesta, mutta yleensäkin kannattaa tsekkailla mitä ebayssä on tarjolla. Jos jotain arvokkaamppa on tilaamassa, niin saattaa säästää aika ison summan rahaa pienellä klikkailulla ja kysymällä pari kysymystä. Ei pysty, Liian hapokasta?(MeanStreak @ Helmi. 21 2008,23:26) kirjoitti
![]()
Vaikuttas, että otit nokkiisi kommentistani. Ei ole liian hapokasta kysellä hintoja suoraan myyjältä. Oon itse ostanut viimeisen puolen vuoden sisään Usan, Saksan ja Englannin Ebaystä tavaraa about parilla tonnilla, joten on tullut kohtuu useasti kysyttyä postituksen kuluja, kun ei ole erikseen määritelty.(MeanStreak @ Helmi. 22 2008,09:48) kirjoitti
Nyrkkisääntönä nyt kuitenkin tuntuu olevan Jenkkilästä ja varsinkin Englannista, että maksaa kohtuu hyvin. Helposti tuommoisen setin postitus tekee varmasti halvimmillaankin 10-15$ joten hinta + postikulut on kuitenkin sitä luokkaa, että kannattaa oikeasti laskeskella ennen kuin mitään tilaa, monesti se suomalainen kuitenkin kannattaa, tai hintaero on mitätön.
Itse ostan toki ulkomailta, aina kun säästöä tulee edes hieman. Kommentoin tuota juttuasi vain siksi, että ne ns. "hätähousutkin" tsekkaavat linkit huolella ennen kuin Visaa vingutetaan. Älä ota itseesi ei ollut tarkoitus herättää negaatioita, siksi tumppasin noita hymiöitäkin tuonne sekaan.
Tämän tuotteen kohdalla säästöä ei vaan oikein tule tai on sen verta mitätön, että melkein kannattaa suomesta ostaa ja jos vielä vähän tinkaaniin toi tulla halvemmaksi.
- P
Ainakin Australiassa vaikuttavan Unifilterin valikoimaan kuuluu ihan pyörä ja autokohtaisia suodattimia, jotka sopivat suoraan alkuperäiseen boksiinsa. Ilman mitään kommervenkkejä.
Ite piti tosin rakentaa tohon väksättimeen, kun ei enää jaksanut "maailman pelastumisen nimissä" ostaa mitään kertakäyttöpaskaa-alkuperäistä paperisiivilää..![]()
GHOSTWRITER
En vetänyt hernettä nenään. Mun huumori on vain hieman mustaa.(Perkele @ Helmi. 22 2008,16:06) kirjoitti
Niin, arvokkaammista tuotteista sitä "säästöä" sitten tulee, ei suinkaan tälläisistä pienemmistä ostoksista.
Mineen tiedä ilmansuodattimista kyllä yhtään mitään. Myönnän reilusti. Siksipä luotan ammattilaisiin. Kahden sangen hyvämaineisen huoltoliikkeen mopo-ropaajat ovat todenneet, että parhaiten toimivat (moneltakin kantilta) suodattimet saa alkuperäisvaraosana.
Itse olen törmännyt huonosti istuviin tarvikesuotimiin, jotka päästävät ohivuotoa ja lukemattomiin tällaisiin keskusteluihin, jotka kertovat sen, että noita vapaavirtausfilsuja pestään, öljytään ja hoidetaan varmasti aika kirjavasti ja erilaisella kompetenssilla. Osa öljyää liikaa osa liian vähän.
Siksipä uskon, että keskiverto motoristi / teknikko pääsee keskimäärin parhaaseen lopputulokseen luottamalla alkuperäisosaan. Keskimääräisyyteen tietty kuuluu se, että varmasti jollain pyörällä, joillain taidoilla, joku pääsee kaikin puolin parempaan lopputulokseen.
Laiskana pelaan itse varman päälle...![]()
<p>2002-2014</p>
Onhan niitä jotain testejä ollut, missä on mittailtu läpi pääsevän paskan määrää ja ilmamääriä. Alkuperäinen paperisuodatin kai yleensä parhaiten suodattaa, mutta lieneekö toisaalta mitään merkitystä jollain nanohiukkasilla. Ei kai se kone yleensä sylintereistään ensimmäisenä puhki kulu. Jos vielä tekee jotain modauksia alkuperäiseen ilmanottoon, niin alkuperäinen paperisuodatin voi saada enemmän vettä ja tuskin se kauheasti sitä kestää. Enempi ilmaa lienee parempi, mutta varmaan joissain tapauksia toisaalta tuo filtterin läpivirtaus ei ole se pullonkaula, vaan jotkin ilmanottoputket ym.
Itse topicciin, niin halpahan tuo oma huoltosarja on, joten miksei sitä voisi käyttää. Tosin en itse aikoinaan tarvitessani heti löytänyt ja pesin fairylla ja öljysin toisen valmistajan spraylla. Taatusti öljysin liikaa, kun tapana on aina liioitella. Kukin tyylillään...![]()
Dixi et animam levavi
Ailkaisempi ällistelyni on jo demi.fi:iin Scuuban seuraksi tuomittu, mutta edelleenkin pähkäilen, että jos ostaa pyöräänsä perkeleen kalliin K&N putsarin öljyttynä ja paikalleen laitettuna (jotain ainakin 8 kymppiä?), mitä erinomaista tekee sillä jollain 5:llä eurolla, jonka säästää jos EI käytä K&N helppoa hoitosettiä, jossa on ohjeet mukana vaan tärpättiä, vairua, minkkiöljyä ja mitävielä?
Edellä joku lisääjä varsin järkeenkäyvästi totesi, että ei tässä mistään säästöstä varsinaisesti ole kyse, vaan harrastuksesta ja siitä että haetaan teknisesti ja muutenkin parasta vaihtoehtoa. Hyvä niin, mutta silti, mikä estää käyttämästä alkuperäistä parinkympin putsisatsia?
Aikaisempiin viesteihini viitaten (mitä kannattaa tilata / mistä jne.) viitaten. Tuota K&N:ää saa ainakin Kawaan about 50€ hintaan ebaysta ja olikohan tuossa postarit myös mukana.. ei voi muistaa, pitäs kaivaa kuitit esiin. Eli tuota ei kannata suomesta ostaa(hra1150 @ Helmi. 22 2008,21:49) kirjoitti
Ja tuohon sun kysymykseen -> oon ihan samaa mieltä eli jos haluaa tuhrata noiden vehkeiden kanssa ja on valmis hommaamaan K&N:ää tai Piperiä, niin ei pitäs yleensäkään tässä "virittämisvararikossa" tuntua enää missään, jos hommaa oikeat puhdistusaineet & öljyt tuohon hommaan. Eipähän tarvi ainakaan arpoa, notta onko oikeat kemikaalit nyt tähän hommaan!
Toisaalta, jos joku oikeasti tietää mitä tekee ja tietää mitä esimerkiksi noi K&N öljyt suur.piirt. on ja löytää tai tietää hyvän alternativen, niin tietoa tänne vaan! Mulle ainakin kelpaa. Mutua tähän hommaan tuskin kukaan kaipaa?
- P
Eikös tässä ketjussa just viisaammat ole toitottaneet, että noi paperifilsut on kaikista huonoimpia. Itsekin tiedän sen, että esim. autoissa noita käytetään useissa eri "kohteissa" vain ja ainoastaan sen takia, että suodattaa "tarpeeksi" ja ovat todella edullisia valmistaa jne?(ek@ @ Helmi. 22 2008,19:37) kirjoitti
Mä nyt olen tämän käsittänyt niin, että alkuperäiset foam-suodattimet ovat niitä parhaita, öljyttynä siis. Sitten tulis noi K&N:t ja kumppanit ja vasta viimeisenä paperivekottimet.
Voi olla, että taas oon käsittänyt päin prinkkalaa, mutta näin tämänhetkinen aivokäyrä osoittais aika vahvasti.
Mulla mopedi tallissa ja K&N, siitinsutsi & yoshimuran ränni tulee paikoilleen kevääseen mennessä. Jos tuonne menee nyt jotain 0,0000001 partikkeleita putsarin ohi ja kone ei kestä sinne 100tkm asti, niin se on voi voi. Veikkaan että tulee olemaan sen arvoista
HUOM! Viimeisin lause ei ollut kohdistettu lainatulle nimimerkille. Ihan yleistä paskanjauhamista vaan.
Tere... Saakos noita K & N öljy settejä jostain ihan jälleenmyyjältä mielellään Kuopiosta, vai pitääkö netistä tilata? En ainakaan ite löytäny äske mistään... Kiitoksia![]()
Itse ostin (Helsingin) Varaosamaailmasta K&N putsarisprayöljyn viime viikolla, voisi siis löytyä Kuopiosta myymälästäkin. Hintaa oli n.11e.
Paljonko ajelet kesässä ja missä..?(hidas57 @ Helmi. 21 2008,10:06) kirjoitti
Konnan sivuilta kopioitua: "Depending on your driving conditions, we recommend cleaning your air filter every 50,000 miles."
No, toki joka talvi myönnän itsekin konnan putsaavani, mutta enpä kesken ajokautta sentään. Mulla kun ei aivan nuo maililukemat täyty ja hiekkatiellä ajokin on melkosen satunnaista.
Ja tuosta homman simppeleydestä voisi olla montaa mieltä. Joissain vehkeissä varmast simppeliäi onkin, mutta joistain purat ensin kaikki katteet ja bensatankin..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kesässä tulee luokkaa 10tkm. Meillä Keski-Suomessa on niin rankasti hiekkaa teillä ja kaduilla joka kevät (2-3kk), että siksi tuon teen. Rekat ja vastaavat nostavat lisäksi pientareelta hiekansekaista pölyä pitkin kesää. Hiekkateitä yritän välttää.(J@ck @ Kesä. 04 2008,14:33) kirjoitti
Täytyy olla melkoisen optimaaliset lämpimän maan ja puhtaan asfaltin olosuhteet, jotta olisi mitenkään perusteltua tuo 50000 mailia. Myyntipuheita.
Muutama päivä sitten purin itsekin kaikki katteet ja mm. poistin tankin. Hiekkaa ja hienoa pölyä oli joka paikassa. Ilmansuodattimeen, johon pyörässäni ilma joutuu pääosin edestä 'snorkkelia pitkin, ei ollut kasaantunut paljoa ylimääräistä. Ajettu 2000km edellisen putsauksen jälkeen.
Tuo ilmanputsarihomma on ainoa huoltotoimi, minkä itse teen. Kerran vuoteen (10tkm) pyörä käy määräaikaishuollossa, eikä edes öljyjä tarvii lisätä. Katteiden purkaminen, suodattimen pesu/öljyäminen ja kokoaminen vie tunnin tehollista aikaa. Kyllä sen jonain sadepäivänä hyvin jaksaa tehdä. Illalla purku ja pesu, yön yli suodattimen kuivuminen, sitten öljy ja kasaaminen.
Eiköhän tuo jokaisen oma asia sutatkoon vaikka p***** jos siltä tuntuu(hra1150 @ Helmi. 22 2008,21:49) kirjoitti
![]()
Pyörät:Suzuki GSXR 1100 -92
Honda cr125r -92
kuulostaapa monimutkaiselta.
ite huuhtelin naftalla jonka jälkeen puhaltelin paineilmalla varovasti, jonka jälkeen lorotin suodatinöljyä pullosta reilusti, jonka jälkeen jätin päiväksi valumaan, jonka jälkeen laitoin filsun paikalleen, jonka jälkeen lähdin ajelulle.
onkohan se nyt pilalla?
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ei se oo pilalla. Unohdit vaan tehdä siihen lisäreikiä puukolla tms, jotta kone saa vielä paremmin henkeä. Tästä on paljon ohjeita netissä.(SamiN @ Kesä. 05 2008,10:20) kirjoitti
![]()
tuollahan ne ohjeet on: http://www.knfilters.com/cleaning.htm(hidas57 @ Kesä. 05 2008,10:27) kirjoitti
en ymmärrä miten käyttämäni menetelmä pilaisi suodattimen. valaiskaa nyt joku?
* Tuubi
(hidas57 @ Kesä. 05 2008,10:27) kirjoitti
perkale sekö se ahistaakin
Pyörät:Suzuki GSXR 1100 -92
Honda cr125r -92
Luulin, että huumoria heitit. Kai ihan vähän...(SamiN @ Kesä. 05 2008,10:38) kirjoitti
Kaikesta huolimatta: mitä erinomaisia pesuominaisuuksia naftalla (tai tärpätillä tai muulla korvikkeella) on? Onko sillä hyvä pestä muitakin tekstiilejä? Tollasten suodattimien papereissa kielletään justiin nuo kaikki työvaiheet, joita kuvaat. Ei liuottimia, ei paineilmaa, ei lorottamalla öljyä. Kai sentään oikeata öljyä, eikä jotain mitä saa halvalla ja paljon.
No kaippa jotenkin toimivan tuloksen voi saada monellakin konstilla. Jotenkin vaan ihmetyttää, että ostaa ensin hyvän suodattimen suht kalliilla ja käsittelee sitten sitä ihan oman arviokyvyn mukaan ja vastoin ohjeita.
Hyviä ajeluita silti.
Ei ollut trolli.(hidas57 @ Kesä. 05 2008,10:54) kirjoitti
öljy oli jotain suodatinöljyä sentään, tai ainakin myyjä väitti sen k&n vapariin soveltuvan vaikka kyljessä oli vaahtomuovisen filsun kuva.
kuten monessa hommassa, sitä koittaa aina pärjätä maalaisjärjellä, ja tässä kohtaa maalaisjärki käski toimia kuvailemallani tavalla. työ tekijänsä opettaa.
nyt jälkeenpäin nuo ohjeet lukeneena niin noista viidestä pääkohdasta tein siis kaikki viisi just niin kuin ei saisi.
puolustukseksi todettakoon, että käsittelin suodatinta kuitenkin hellävaroen, niin paineilmalla kuin naftallakin ja puhtaalta puolelta aina likaisen suuntaan.
noooh, ehkä se filsu on aika uusia muutenkin kun kumitiivisteetkin on rispaantuneet jo.
puuvillako ottaa sitten siipeensä naftasta?
* Tuubi