Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 52:sta
    No niin, eli kysellääs täältä ihmisiltä erilaisia kikkoja tohon pitkillä matkoilla ilmenevään ongelmaan. Persaus nimittäin kyllä Fasulla puutuu auttamatta, vaikka pitemmillä reissuilla koittaa pitää semmosta 100km välein pysähtelytahtia. Samaa valittelee tuo matkakumppani oman Kawansa kanssa.

Tiedän että penkkejä saa modattua yms. mut onko muita konsteja ja miten ne toimii? Myynnissähän on mm. erilaisia istuma-alustoja joita saa täytettyä ilmalla tms. Toimiiko tuommoset? Seuraavalle pitemmälle reissulle pitäis kyllä tosiaan jotain kehittää, ettei invalidisoidu täysin lantiosta alaspäin. Tietty jos ottais ja lihois 20 kiloo?!? Mut sekään oikeen sovi kun pitäis kesäkunnossa pysytellä
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    sitä vois modata jonkunlaiset tapit etuvilkkujen alle et pääsis chopperiasentoon välillä
    daytona 675
    f800 st
    Teet jotain venytysliikkeitä siinä ajon lomassa jos tulee joku hyvä suora vaikka
    Tosin en tiedä onko niistä mitään hyötyä persauksen puutumiseen.
    Kawasaki Z750 -06
    www.saapalvelu.fi
    Joo tokihan sitä tulee "rimpuiltua" siellä pyörän päällä välillä, mut ei semmonen auta kuin hetkeksi. Jalkoja saa lepuutettua kyllä kaatumatateilla jos haluaa, mut sekään ei tohon persaukseen paljoa auta.
    Nouse tapeille, jalat melko suoriksi. Toistoa sopivan suoran verran. Seuraavalla suoralla sama. Kerrataan tarpeen mukaan.

Takapenkkiläiselle samat ohjeet, tarpeen olisi ehkä sopia vuorojumpasta...

Oikeesti satulan toppaukset tekevät tuon puutumisen.
    Ittellä oireili samaan tapaan, kiloja on 73 ja vartta 174. Pyörä VFR 2004.
    Poistatin omalta sektoriltani kaiken helposti irti lähtevän ja nyt ei enää puudu.

Geelisatuloita ovat kokeilleet ja tykänneet. Gorbin geelisatulat Ameriikasta

Uskoisin, että pienellä säätämisellä saat asian kuntoon.

-jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
    Monet myos vannovat pyorailyshortsien nimeen, siis sellaisten pehmustettujen.
    Lainaa (Gecko @ Kesä. 04 2008,02:02) kirjoitti
    Kannatetaan. Sellaset ja sit pikkusen jumppaa niin nou hätä.
    premier

emeritus
    Tuossa edellisissä viesteissä jo suositeltiinkin pyöräilyshortseja ongleman ratkaisuun.
    Itse lisäisin vielä sen että kurkistappa sinne omiin käytössä oleviin kalsareihin. Itse olen huomannut että pidemmällä matkalla ei tarvii olla kummoinen sauma alushousuissa mutta kun se osuu ikävään kohtaan niin 20km:n jälkeen tuntuu että p*llit irtoo.
    Edittiä, itse olen pitkillä matkoilla todennut aika mukavaksi esim. Rukan RVP kalsarit ja sitten vähän voimisteluliikkeitä matkalla.

<br /><br type="_moz" />
    Penkki vaan penkki pajalle, ja geelit penkkiin ja eipä peppu puudu.. aivan super hyvä juttu (haitta on vain kallis hinta)
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    Jovvain...

....jutaamalla se siihen kyllä tottuu....
    Lainaa (Gecko @ Kesä. 04 2008,02:02) kirjoitti
    Toimivat, ellei ole hirveän hikiset olosuhteet. The Great Balls of Fire olosuhteissa moiset pöksyt ovat aikas ööö... ahdistavat. On kokem...
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Minä en saanut persettäni juuri 100 km pidempään kestämään edellisen pyörän (r6) kanssa. Ei vaikka ois tanssinu Macarenaa jakkaralla. Vauhdikkaassa ajossa ei ongelmia, siirtymillä jakkara painoi niin pahasti persiiseen, että oksat pois. Eli satula oli vain liian leveä mulle. Nykyisessä mopossa ei ole enää tätä ongelmaa. Mutta ehkäpä joku geelipenkki tai airhawk-tyyny (vaimikäsenytoli) vois olla passeli pidemmillä siivuilla...
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Hmm joo, kauniimmalta osapuolelta tuollaset topatut pyöräilyshortsit jo löytyy. Mut ei ole hoksattu niitä kokeilla, eli kokeilkoon nyt sit niitä ens reissulla. Sit tuosta airhawk (vai mikä se nyt oli?) ilmatyynystä, niitä me ollaan pohdittu että josko semmoset laittais? On vaan aikas tyyriitä (100 € kappale), eli olis mukava kuulla joltakin hippasen niiden toimivuudesta käytännössä?!?
    En oo itse kokeillu, mutta ilmeisesti yksi toimiva ratkaisu on AirHawk-ilmatyyny, joka viritetään penkin ja persiin väliin. Tässä linkki heidän sivuilleen: kliks
    Life is not a spectator sport!
    Lisää kilometrejä vaan! Ja kun meinaa mennä mahdottomaksi, niin tehokas taukojumppa ja lisää kilometrejä vaan!
    Kyllä pemppa tottuu
    Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
    Lainaa (Yamaha1 @ Kesä. 04 2008,08:11) kirjoitti
    Hmm joo, kauniimmalta osapuolelta tuollaset topatut pyöräilyshortsit *jo löytyy. Mut ei ole hoksattu niitä kokeilla, eli kokeilkoon nyt sit niitä ens reissulla. Sit tuosta airhawk (vai mikä se nyt oli?) ilmatyynystä, niitä me ollaan pohdittu että josko semmoset laittais? On vaan aikas tyyriitä (100 € kappale), eli olis mukava kuulla joltakin hippasen niiden toimivuudesta käytännössä?!?
    Käyppä ihan piruuttan haastattelemassa Karhulan motoboxin kaverin kanssa mitä tollanen modaus kustantaa.

Itsekkin on sama prokkis menossa ja istuinpäällinen on tilattu.
    Tuota täytetä en osaa sanoa että onko geelisatula hässäkkä millanen,
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Hanki rautaperse

Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
    Jos ego kestää, niin halvemmallakin pääsee.

Now you can ride the 24 hours of Le Mans...

Sports motorcycle.... $12,000
    Cushion........................ $5
    Net............................... $2

Arriving at your local biker hangout... priceless

Sorry, oli pakko.
    Juttu osui silmiin tuolta: http://news.motorbiker.org/blogs.nsf

Semmoset supersexyt ihonmyötäiset pyöräilypökät on huomattavasti paremmat kuin tilkuista ommellut boxerit.
    Pysyy kassit ojennuksessa, eikä sauma paina.
    Moto Longa - Vita Brevis
    (poistettu tili)
    Tuollainen yhdistynyt etu- ja takapenkki kun Fasussakin on, taitaa aina olla puuduttava. Bläkkärissä on vielä huonompi. Itse en sellaista pyörää enää osta, ehkä tai sitten juu. Ainakin giksun penkki on paljon parempi kuskille.

Mulla on kahdessa pyörässä ollut Corbin. Kyllä siinä istuu tosi pitkään. Miinuspuolena on, että mutkapätkillä ajotuntuma on heikompi kuin originaalissa.
    Lainaa (mchuurre @ Kesä. 04 2008,07:37) kirjoitti
    Jovvain...

Näin on. Kyllä se ahteri kestää ainakin mulla TDM:än kanssa sen tankillisen.
    Lainaa (R2-D2 @ Kesä. 04 2008,09:18) kirjoitti
    Tuollainen yhdistynyt etu- ja takapenkki kun Fasussakin on, taitaa aina olla puuduttava. Bläkkärissä on vielä huonompi. Itse en sellaista pyörää enää osta, ehkä tai sitten juu. Ainakin giksun penkki on paljon parempi kuskille.

Mulla on kahdessa pyörässä ollut Corbin. Kyllä siinä istuu tosi pitkään. Miinuspuolena on, että mutkapätkillä ajotuntuma on heikompi kuin originaalissa.
    Joo, voi olla tosiaan et tää "pappamallin" penkki on puuduttavampi. Mulla ainakin on sellanen tuntuma, että penkki vaan on liian kapea. Corbinilla se tietty korjaantuis hippasen, joten lopulinen ratkaisu lienee juurikin se penkin modaaminen.

Kunhan koitan täällä kartoittaa mitä muita vaihtoehtoja on. Tykkään kuitenkin tuosta originaalin ulkönäöstä, eli sen puoleen ei olisi tarvetta sitä mennä rukkaamaan. Ja sillä mutkapätkien tuntumalla ei ole mitään merkitystä kun ei ole ajotaitojakaan nimeksikään.

Mä luulen, että me mennään kauniimman osapuolen kanssa ens lomilla (elokuussa) kauppaan ja ostetaan tuommoset puhallettavat aluset. Tuleepahan sitten testattua nekin, tänne ei ainakaan vielä ole yhtäkään mielipidettä semmosista herunut?!?
    Silloin ei ole tarpeeksi mutkia, jos persus puutuu. Ite liikun suorat siirtymät kotilolla..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Oma persus ainakin on vain vaatinut aina keväällä totuttelua. Alkuun puutuu paikat jo viienkymmenen kilsan lenkillä, mutta siitä se persuuskin tuntuu kummasti tottuvan eikä enää puudu pitemmilläkään siivuilla. Saahan sitten niitä penkkejäkin tosiaan muotoiltua uusiksi ja ne pyöräilyshortsit toimivat kanssa.
    Lainaa (Yamaha1 @ Kesä. 04 2008,00:07) kirjoitti
    Tietty jos ottais ja lihois 20 kiloo?!? Mut sekään oikeen sovi kun pitäis kesäkunnossa pysytellä
    Eikä tuo edes auta

Nimim. Kokemusta on
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Taitaapi kovasti olla tuo "vaiva" moposta kiinni, mitä itte olen todennut.
    Parissa kawassa puutu jalat (jotenki liian ylhäällä tapit ja jalat koukussa-jopa mulle)
    Tossa Äx nelosessa vasta takapuoli kovilla olikin. Siinä on just se takapenkin "koroke" takaliston/häntäluun kohalla (ainakin mulle) ja siin tosiaan sadan kilsan jälkeen oli pakko päästä tien sivuun (ja sauhuille), kun tuntu et koko takamus on tulessa.
    Nyt tossa Ceparissa ei pyrstö puudu olleskaan (vaik ajais kuin) jalatkin on tosi bueno asennossa, mut nyt sit puutuu kahvakäsi (niin jäykkä kaasu) ja kytkintumppuakin alkaa aika pian "kihelmöimään", sen onneks saa vaikka mihin ja "jumpattua"...

Näitä asioita kun ei vaan voi oikeen tietää, kun 5 min. istuu jossain liikkeessä mopon päällä, kuin siinä sitten käy ekan sadan (500) kilsan jälkeen maantiellä

Eipä paljon auttanu kysyjää tää mun vastaus, mut niin vaan tuntuu olevan yhtä monta "vaivaa" kun mopoa..

Koskahan löytäis sen "oikean"

Edit: Eihän nuo silti ole kun "sivuseikkoja", täytyyhän se jossain tuntua että mopoillaan kun ei sitä "rautapersetitteliä" aijo täs kuiteskaan hankkia...

Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Lainaa (mchuurre @ Kesä. 04 2008,07:37) kirjoitti
    Jovvain...

No näinhän se on. Ensimmäisenä ja toisena reissupäivänä perse puutuu, kolmantenakin vielä vähän, mutta sitten ei enää. Siihen tottuu. Tosin kolmas päivä on usein maanantai, jolloin on mentävä taas töihin, ja sinne menen polkupyörällä, joten sama puutuminen on taas edessä perjantaina tai viimeistään lauantaina. Hm.
    ZZR 1200
    Yhtenä hyvänä ratkasuna sanoisin olevan geelipenkki..Jokusen niitä tehnyt ja auttaa kuulemma varsin hyvin perseen puutumiseen..Ja satula pysyy myös orkkiksena ettei sekään muutu mihinkään...Veikkaisin että huomattavasti helpompi kuin aina repiä jotain tyynyä messissä ja hintaerosta ei haju mitä moiset tyynyt edes maksavat..
    Tuolta löytynee tarvittava tieto.

www.mhd.fi
    Pieni tankki ja tiheästi pidetyt kahvipaussit
    ..Fyllinkiä lisää satulaan vaan ammattilaisen lisäämänä ja uudet pääliset..esteettisesti varmasti kauniimpi kuin "höyhen-tyynyt"
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
    Ensin keväällä polkupyöräilyä että istumapuoli tottuu ja sen jälkeen tarpeeksi kova penkki. Ittellä on ER-6 ja siinä on kova ja kapea penkki eikä siinä paljon persus puudu ainakaan tullaisilla 500-700 km päivämatkoilla.
    monesti uskotaan että pehmeä ja iso penkki olisi parempi mutta itte uskon että asia on juuri toisinpäin.
    Taivas saa odottaa
  30.  
    Corbin
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen