Pehmusteet.
Toimii myös pyörää vaihdettaessa
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Kovaa ajoa, hanuri tottuu kyllä..
Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
Se valkoinen kikseri.
Vähän kanssa samaa mieltä, että ajamalla tottuu. Mutta jos ja kun sitä puutumista jossakin vaiheessa alkaa esiintyä, niiin jumppaliikkeet pyörän päällä auttavat. Pointti oikeastaan vaan on siinä, että liikkeitä on hyvä tehdä säännöllisesti jo ennen puutumista, koska jos paikat ovat jo kipeänä, niin silloin ollaan jo vähän myöhässä. Omalla kohdalla tuo tapeille seisomaan - alas - tapeille seisomaan, lienee tehokkain liike. Se kun auttaa omiin polvivaivoihinkin.
<p>Honda NTV650 Revere -90 -> Honda CBR600 F -00 -> Kawasaki KLE500 -05 -> Honda CBR600 F -07 -> KTM 990 Supermoto R -11 -> KTM 690 Enduro R -17</p>
Ehdottomasti corbin,loppui pepun "nostelu".![]()
![]()
KEPPI-G
Ducalla ajaessa hajosi polvet n. 45min päästä ja RääRäällä hajoaa Bärssi tunnin kohdalla. Jos pitää tunnin välein taukoja ja ajelee noin sataa, niin silti 700-900 km on ihan järkevissä rajoissa. sen jälkeen alkaa hanuri olla aika hellä. Ducalla max veto tais olla noin 1000km, eli suurinpiirtein samoissa mennään.
Toisaalta esim. saksassa tuli kepitettyä sen verran, että tankkaustaukoja tuli 50min välein. Siinä kyllä maisemakin vaihtui samalla noin 170km...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Voisihan sitä kokeilla.
Jos halvemmalla haluaa päästä.
Ottaa irti penkin ja irroittelee sen päällismateriaalin...laittelee lisää täytteitä ja niittaa taas kiinni..
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Kymppi kawasta kun siirty tuplaäxsään huomasi että perse puutuu samantien kun on alla joku 100-150km matkaa takana..10R paino oli enenpi käsillä ja polvikulma suurenpi niin pitenmät reissut otti enenpi käsiin mutta hanuri sai olla rauhassa. Jumppailu ja erinlaiset "supermies" asennot auttaasekä paljon ajoa kyllä perse siitä karaistuu ja tai sitten putoaa pois kokonaan...
![]()
- XT 660 R
Todella suuri vaikutus on ajohousuilla. Itselläni on sekä nahkaiset että tekstiiliset kamppeet eikä niillä tix-tex kamppeilla ole tullut ajettua enään vuosiin. Aivan siitä syystä että tuntuvat päällä tuulipuvulta ja perse puutuu.
Jos et ole jo hankkinut, katsoppa sopivan tiukat nahkahousut (/puku) ja voit unohtaa ko huolen. Ainakin 1200 km menee nätisti perseen puolesta yhtäsoittoa, muuten kyllä järki sumenee jurratessa.
Erkki Hugg
Itsellä kun on isot munat niin perse ei puudu.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
LISÄÄ AJOA VAAN... NIIN KYLLÄ SE SIITÄ KUOLIOON MENEE JA TUNNOTTOMAKS
SITTEN EI ENÄÄ TUNNU
![]()
Honda 1000XL -09
Jep, Airhawkista on kokemusta muutamalta turneelta. Pitkillä reissuilla ja isolla tiellä ihan toimiva, mutta tuntuma tiehen ja ajamiseen kärsii kun mennään mutkatielle.
Ilmatyynyssä on se hyvä puoli, että sen barbaran voi reisussa kuljettaa tyhjänä pienessä tilassa ja sitten pidemmillä siirtymillä voipi puhaltaa hengen taas tähän ihmeeseen.
Onhan noissa pyörien peruspenkeissä kyllä hirmu erot - joillakin voi laskea päiväkaupalla ilman mitään ongelmaa, toisissa puutuminen alkaa ennen Siwan risteystä.
BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
BMW 1200 GT
HONDA PAN EUROPA
HONDA 1100XX
YAMAHA 900 DIVERSION
Emännälle lahjaks sitten Large Airhawk.
Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
* *Busa 08
(Yamaha1 @ Kesä. 04 2008,08:11) kirjoitti
![]()
Kesällä Norjan reissun heittäneenä kyseisen Airhawkin kanssa ei voi muuta kuin kehua.Oli välillä jopa tunkua kavereilla vaihtaa omansa meikäläisen mopoon väliaikaisesti saadakseen oman hanneksensa taas toimimaan . Hyvä puoli myös Airhawkissa on se ,että jos mopo menee vaihtoon jostain kumman syystä , niin patja seuraa aina mukana .Geelipenkkiä kun ei niin vaan mukaansa aina saa.
![]()
![]()
Olet hyvä lupaamaan, mutta puheet ja teot eivät kohtaa(MHD @ Heinä. 03 2008,15:09) kirjoitti
![]()
Noniin joo, hankittiin kauniimman osapuolen kanssa molemmille sit tuollaset Airhawkit. Nyt ku ollaan heitetty tässä parin viikon aikana reissua ympäri Suomea, niin eipä voi kun kehua noita tyynyjä. Menee heti noitten PMR puhelimien jälkeen seuraavalle sijalle jos miettii parhaita ostoksia prätkään tällä kaudella. Ihan eri fiilis ajella kun ei tosiaan puudu persaus sitten tipan tippaa... Nyt lähinnä kahvihampaan kolotus on se, joka määrää milloin stopataan jne. Helppo heittää penkin päälle kun reissuun lähtee, ja helppo ottaa veks lyhemmille stinteille. Lisäksi saa tosiaan sillä ilman määrällä pelattua vielä mielensä mukaan. Ja jostain kun luin, että jos on liikaa ilmaa niin "tuntuma pyörään katoaa..." Mitä tähän nyt sanois, kuin niin katoaa? Siellä se pentele pysyy jalkojen välissä edelleen ja kädet stongalla. Radalla kyykistely sitten erikseen.
SUOSITTELEN!!!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Valitsistko tyynyn koon hanurin vai satulan mukaan?(Yamaha1 @ Elo. 17 2008,17:47) kirjoitti
Gs:n satula on liian kapea ja puutuusen takia.. kyytiläisen penkki vähän leveämpi ja helpottaa kun ajaa välillä käsivarret ja persus pitkällään
![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Pyörän penkin mukaan se airhawk, sieltä löytyy kokotaulukot kaikkiin pyöriin.. ja jos läskit menee penkin reunojen yli niin..no ne ei voi puutua muutenkaan..
Ite tilasin omamme Jenkeistä ja sieltä tuli kaks 14"*14" (medium) kokosta vaikka FZ-1 kohdalla taulukossa on 18"*12" (small) ja tuo tullut malli sopii varmasti paremmin penkkiin, joten kannattaa suhtautua varauksella tohon koko taulukkoon.
Kaupoissa saakin käydä testaamassa omaan penkkiin sopivaa pihalla..
Niitä on myös matkustajille eli kaikki kakspäällä ajavat ottakaa onkeenne, muuttuu "hieman" matkustusmukavuus.![]()
Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
Kuinka täysi sulla on ilmaa? Itte ajelin juurikin viime viikolla semmoisen kans Espoosta Kuopioon, HD:lla, siinä kun meinaa puutua... Ilmeisesti mulla oli liikaa ilmaa, kun tuntui et oon irti satulasta ja sivuttain lipsui...(Yamaha1 @ Elo. 17 2008,17:47) kirjoitti
Auttoi kyllä jonkun verran puutumiseen.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Jaa-a, mä olen lähteny sitä säätämään niin, että mahdollisimman vähällä ilmalla olen alottanu. Sit jos tuntuu että vielä puutuu ni pikkasen lisää ja näin päin pois... Mut ei se tosiaan läheskään täynnä ole mulla ikinä ollut. Ei varmaan yltäis kintutkaan maahan jos täyteen puhaltais(PSmo @ Elo. 18 2008,09:43) kirjoitti
Mulla ei kyllä toi tyyny lipsu minnekkään, istuu kuin tauti siinä penkillä, ja onhan siinä ne remmitkin millä sen saa paremmin vielä kiinni.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ei toimi airhawk ainakaan silloin, kun on paljon ilmaa sisällä. Itellä paras ratkaisu on ollut poistaa ilmat melkein nolliin ja lisätä pussiin vaahtomuovia esim. retkipatjasta. Alkuperäinen ideahan tossa häviää mutta tuntuma paranee.
Kyllä Airhawk auttaa puutumiseen, kokemusta noin 4300 km reissusta Norjassa. Ilmaa pitää olla mahdollisimman vähän eli ei oikeastaan ollenkaan puhalleta lisäilmaa vaan lutterossa pelkkä "ulkoilman paine". Airhawkkiin kyllä tottuu, mutta kunnon penkki olisi jotenkin mukavampi (puutumisen takia ei kyllä tarvitttaisi muuta) eli haikailen kuitenkin Turhateekin penkin perään.