Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Tampereentiellä herralahden koulun kohdalla moottoripyörä onnettomuus. Tilannehuone.fi mukaan silminäkijähavaintojen perusteella motoristi kuoli. Omat havainnot paikalta motoristi ajanut keskustasta koivulaan päin jarrutusjälki kaksikaistaisella keskiviivan kohdalta vasemman kaistan reunaan josta pyörä jatkanut matkaa korokkeen yli ja vastaantulevien kaistojen yli ojaan asti. Pyörä oli joku customi vietiin juuri lavalla pois aika pahassa kunnossa kun menin paikan ohi.
    ex CBR 600 '05
    Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu
  2. #2
    oli sitten toukokuun viimeinen kuolonuhri prätkällä suomessa. vai mistäs sen tietää onko kaikki vielä tulleet esiin. tilannehuoneessa ei näkynyt ainakaan muita mp-kolareita.

    lisätty läheisille osanottoja.



    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  3. #3
    Tiehän on ihan suora ja nopeusrajoitus taitaa olla 50 km/h. Mitähän pyörä oli jarruttanut ?
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  4. #4
    Linkki

    niinhän siinä kävi.

    osanottoni.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  5. #5
    Eilen kun oltiin tankkaamassa, kiinnitin huomiota että on otettu viimeisetkin prätkät liikenteeseen - eli nyt sitä tarkkuutta tarvitaan kaikilta tienkäyttäjiltä.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  6. #6
    Voi ei, näitä on kyllä todella ikävä lukea/kuulla. Muutenhan tää toukokuu näyttikin jo ihan hyvältä, mutta sitte tässä lopussa 2 menehtynyttä. Voi surku *

    Osanottoni läheisille ja ystäville.
    Kawasaki GPZ 500S -> Kawasaki ER-5 -> Ducati Monster 620D -> Ducati ST4 -> Ducati Multistrada 1000ds -> Ducati Monster 1100evo
  7. #7
  8. #8
    Voi helvata. Motoristeja näyttää kuolevan melkein kuin sieniä sateella. Ilmeisesti suurinosa ajovirheitä. :(
  9. #9
    OT mutta nyt kuuluu kysymys: mitkä syyt yleensä johtavat siihen että onnettomuus tapahtuu voimakkaasti kiihdyttäessä, eli lähteekö takapää alta, tuleeko kivi tms. renkaan eteen vai iskeekö tankslapperi yhtäkkiä? Nim. tiedonjanoinen jolla ei ole vielä moottoripyörää
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Jaa että pommitus meni sitten päin puuta? No shit happens, voimia omaisille.
    Dirty Nasty Furriner
  11. #11
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Kohta rauhottuu taas, kun ensimmäiset kesämopot poistuvat. Toisaalta, on paljon niitä kesäautojakin joita kannattanee varoa. Kuiteskin..oli kesä oli mopo..ja silleen. Omaisia maailmassa riittää, eikä hautausmaat etsi syyllisiä. Kynttilä silti silkasta myötätunnosta.
    GHOSTWRITER
  12. #12
    Miksi oli jarruttanut? Onko tiellä risteyksiä, joista olisi mahdollisesti pyrkinyt joku eteen ja olisi sitä säikähtänyt. Ja onko jarruttanut vain takapyörällä, jos tiessä kerran on pitkä jarrutusjälki?
    - Engine MC -
  13. #13
    Lainaa (Artsi @ Kesä. 01 2008,18:59) kirjoitti
    Miksi oli jarruttanut? Onko tiellä risteyksiä, joista olisi mahdollisesti pyrkinyt joku eteen ja olisi sitä säikähtänyt. Ja onko jarruttanut vain takapyörällä, jos tiessä kerran on pitkä jarrutusjälki?
    Tie on suora. Aino risteävä tie on suojatie. En tosin tiedä missä kohtaa tää tapahtui.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  14. #14
    Lainaa (timo1 @ Kesä. 01 2008,18:24) kirjoitti
    Kohta rauhottuu taas, kun ensimmäiset kesämopot poistuvat. Toisaalta, on paljon niitä kesäautojakin joita kannattanee varoa. Kuiteskin..oli kesä oli mopo..ja silleen. Omaisia maailmassa riittää, eikä hautausmaat etsi syyllisiä. Kynttilä silti silkasta myötätunnosta.
    Sinulla se on aina asenne kohdallaan. Toivotaan, ettei luonnonvalinta ikinä osu omalle tontillesi.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  15. #15
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (iama @ Kesä. 01 2008,19:17) kirjoitti
    Toivotaan, ettei luonnonvalinta ikinä osu omalle tontillesi.
    Luonnonvalinnasta en tiedä, eiköhän tossa kuitenkin ollut ihan oma valinta kyseessä?

    Dirty Nasty Furriner
  16. #16
    Lainaa (Juska2000 @ Kesä. 01 2008,18:15) kirjoitti
    OT mutta nyt kuuluu kysymys: mitkä syyt yleensä johtavat siihen että onnettomuus tapahtuu voimakkaasti kiihdyttäessä, eli lähteekö takapää alta, tuleeko kivi tms. renkaan eteen vai iskeekö tankslapperi yhtäkkiä? Nim. tiedonjanoinen jolla ei ole vielä moottoripyörää
    Onnettomuus tapahtuu aina jonkun syyn takia, sen takia se tapahtuu helpommin kiihdyttäessä, jarruttaessa kuin esim tasakaasulla.

    kiihdyttäessä takapää voi lähteä alta, mutta ei yleensä jos ei ole mutka, se vaan sutii jos pyörä on pystyssä.

    yleensä nämä tank släpperit lähtevät juuri kiihdytysvoimista, eturengas on kevyessä maakosketuksessa tai ei ollenkaan maassa ja laskeutuu vinosti keulasta.

    todellinen syy tankslappereihin on se, että kadulle myydään pyöriä joiden ohjausgeometria ovat turhan äärimmäisiä. Keula on liian pystyssä runkoon nähden. ja etujättö on pieni, tämä poistaa pyörän luontaisen vakavuuden ja tank slapperin mahdollisuus on sitä suurempi mitä sporttisempi pyörä. suuressa osassa onkin ohjausiskarit jo tehtaalta, koska pyörä on hengenvaarallinen ilman sitä. monia pyörämalleja on myyty kuitenkin ilman ohjausiskaria, vaikka ne ovat vaarallisia ilman sitä.

    Paras keino varmistaa ettei släpperi iske on ostaa joku customi. ne ei rauhallisen keulakulman takia släppää kirveelläkään ja jos släppäävätkin,niin ne rauhoittuvat nopeasti.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    Lainaa (Fox @ Kesä. 01 2008,01:53) kirjoitti
    Pyörä oli joku customi vietiin juuri lavalla pois aika pahassa kunnossa kun menin paikan ohi.
    Ketjun aloittajalta lainattua.
    *kukkis*, *pilkunviilaaja*
  18. #18
    Kyse ei voinut olla vomakkaan kiihdytyksen seurauksista. Nimittäin 60-alueella ei ehdi kiihdyttää kovin lujasti, kun joutuu jo hölläämään. Samoin ei 60-alueella voi jäädä asfalttiin kovin pitkiä jarrutusjälkiä. Tietysti on sekin mahdollisuus, että kyseessä oli joku reikäpää. Mutta se onkin sitten jo sitä asiaankuuluvaa luonnonvalintaa.
    Jos ei ole sitä, kertokaapa joku muu syy.
    Valitettava tapaus.
    On se niiiin väärin!
  19. #19
    Lainaa (Juska2000 @ Kesä. 01 2008,18:15) kirjoitti
    OT mutta nyt kuuluu kysymys: mitkä syyt yleensä johtavat siihen että onnettomuus tapahtuu voimakkaasti kiihdyttäessä, eli lähteekö takapää alta, tuleeko kivi tms. renkaan eteen vai iskeekö tankslapperi yhtäkkiä? Nim. tiedonjanoinen jolla ei ole vielä moottoripyörää
    Veikkaan, ettei mikään noista, vaan se että sitten kovan kiihdytyksen jälkeen tulee säikähdys ja/tai jokin tilanne johon pitää reagoida ja vauhtia on aivan liikaa. *

    Mitä tulee tuohon paikkaan, niin kyllä tuossa saa kustomillakin puoltoistasataa vauhtia helposti. Kyseessä on pitkä (yli 1km?)kaksi kaistaa samaan suuntaan suora, jossa muuten on mielestäni 50km/h rajoitus. Eli sen puolesta vauhtia on voinut olla mitä vain.



    Retired
  20. #20
    Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on tankslapper?
    Durty Nelly's Boys
  21. #21
    Lainaa (JukiW @ Kesä. 01 2008,21:28) kirjoitti
    Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on tankslapper?
    tank slapper

    video kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...


    se on epävakavuustila, jossa ohjaustanko hakkaa tankista tankkiin, eli tank slapper.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  22. #22
    Lainaa (JukiW @ Kesä. 01 2008,21:28) kirjoitti
    Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on tankslapper?
    Jokseenkin tällainen

    sama aika, sama video.



    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  23. #23
  24. #24
    Lainaa (jaket @ Kesä. 01 2008,21:46) kirjoitti
    se on epävakavuustila, jossa ohjaustanko hakkaa tankista tankkiin, eli tank slapper.
    Sullahan oli kans S3 Trumpetti. Kuinka herkästi toi S3 joutuu tollaseen vatkaukseen, kun ainakin tähän saakka kaikki kokemukset sotii sitä vastaan? Onko sulla muuten omassasi ohjausiskari?
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  25. #25
    Lainaa (Pyörämies @ Kesä. 01 2008,17:56) kirjoitti
    Voi helvata. Motoristeja näyttää kuolevan melkein kuin sieniä sateella. Ilmeisesti suurinosa ajovirheitä. *
    Moottoripyöräilijä oli ajanut kaupungin suunnasta ja silminnäkijöiden mukaan kiihdyttänyt voimakkaasti. Kuljettaja menetti pyörän hallinnan, pyörä kaatui ja ajautui viherkaistalle. Kuljettaja kuoli, kun hän iskeytyi puuhun.

    Mies ajoi ilmeisesti raisua ylinopeutta. Paikalla on kuudenkympin nopeusrajoitus


    Pommittelematta kaupungissa.. No olisihan tuo voinut livetä yhtä hyvin jossain muuallakin.

    Omat kyvyt taisi tulla ulosmitattua ja tulos kohtalokas.

    Kustomillakin saanee tulla radalle harjoittelemaan ja ruosteenpoistoon malttia.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  26. #26
    Lainaa (jaket @ Kesä. 01 2008,20:35) kirjoitti
    Paras keino varmistaa ettei släpperi iske on ostaa joku customi. ne ei rauhallisen keulakulman takia släppää kirveelläkään ja jos släppäävätkin,niin ne rauhoittuvat nopeasti.
    No sehän tässä ihmetyttääkin, kun kyseessä oli kustomi. Mistähän tuo heittelehtiminen olisi voinut tulla, kun tehojakaan noissa ei yleesä niin hirveitä ole.

    Renkaan puhkeaminen pistää kyllä kustominkin heittelehtimaan ja pinnavanne sisärenkaalla tyhjenee nopeasti, jos sattuu nakki ratkeamaan. Liian pieni paine renkaassa, rengas liikkunut vanteella ja venttiili revennyt irti sisäkumista??
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  27. #27
    Lainaa (jannep @ Kesä. 02 2008,00:32) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Kesä. 01 2008,20:35) kirjoitti
    Paras keino varmistaa ettei släpperi iske on ostaa joku customi. ne ei rauhallisen keulakulman takia släppää kirveelläkään ja jos släppäävätkin,niin ne rauhoittuvat nopeasti.
    No sehän tässä ihmetyttääkin, kun kyseessä oli kustomi. Mistähän tuo heittelehtiminen olisi voinut tulla, kun tehojakaan noissa ei yleesä niin hirveitä ole.

    Renkaan puhkeaminen pistää kyllä kustominkin heittelehtimaan ja pinnavanne sisärenkaalla tyhjenee nopeasti, jos sattuu nakki ratkeamaan. Liian pieni paine renkaassa, rengas liikkunut vanteella ja venttiili revennyt irti sisäkumista??
    Yksi mikä tuli mieleen että on juossut joku eläin eteen ja iskeny paniikki väistö ja takanakki lukkoon ja liikaa vauhtia pyörä lähtenyt lapasesta
    ex CBR 600 '05
    Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu
  28. #28
    Tietääkö joku mikä kustomi on kyseessä? Yamahan V-Maxinkin kun jotkut laskevat kustomiksi. Sillä nyt ainakin saa kelattua sitä suoranopeutta aika kerkeästi.
    Retired
  29. #29
    Näytti olevan 883 sportster, liekö stroukattu 1200:ksi.
    Yöllä kun puikotin taksia, tien yli paineli peura samoilla kohdin.



    ...while I'm working, 'am working on the road...
  30.  
  31. #30
    1200 cc HD. Etupää oli pettänyt vauhdissa, pyörä oli tullut korjaamolta edellisenä päivänä...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen