Tuli tuossa vaihdettua Yamaha Hondaan ja tarkemmin ottaen vm. -03 900 hornettiin. Nyt kun pyörä on ollut muutaman päivän ajossa, on tullut kuunneltua ääniä tarkkaan tarkoituksena löytää kaikki mahdolliset viat kun takuuta on tälle kaudelle.
Vedätettäessä (ei edes kaasu levällään) kuuluu mielenkiintoinen kurnuttava ääni 3500 tuhannen kierroksen kohdalla. Onkohan tuo ominaista vai mahdollisesti jokin vika? Jos on vika niin jokin alipainesäädinhän voisi saada aikaan tuollaista viallisena mutta tarkemmat koordinaatit olisi toki tarpeen.
Muuten täytyy kyllä sanoa, että on muuten mukava pyörä kanttailla (matala ja lyhyt)![]()
Hornet 900 07/08 ja sama "vika" (?)
Vein pyörän juuri 1000 km ensihuoltoon ja urputin tuosta äänestä, saa nähdä mitä sanovat. Minusta ääni on kuitenkin enemmän "rapinaa" kuten tässä, eikä "kurnutusta" *. Sen verran selvä tuo ääni on, että heti 0 km mittarissa lähtiessä asiaan kiinnitti huomiota. No kohta selviää merkkihuollon kanta. Samalla huoltoon viedessä ilmoitin että etupää on aavistuksen verran rauhaton n. 70 km/h vauhdissa, selvimmin huomaa jos ajelee ilman käsiä *
*
.
FZ1-N
Kyllä se on ominaisuus.
itse itselleni vastaten: huollossa tosiaan olivat rapinasta tai kurnutuksesta sitä mieltä että kuuluu asiaan ja on ominaisuus.
etupään pientä rauhattomuutta oli "korjattu" nostamalla etufillarin paine 2.8 bariin, mutta laskin takaisin 2.5:een kun en huomannut mitään eroa.
FZ1-N
Mulla saman ikäinen Horna ja samat oireet. Tosin etupään rauhattomuus alkoi 4500 km:n kohdalla, jolloin oli eturengas kulunut epätasaisesti. Vaihdettiin uusi gummi, mutta edelleen pientä tärinää ja aavistuksen omainen taipumus voblaukseen nopeuden laskiessa valillä 80 - 60 km/h. Huollossa ilmoitettu koeajon jälkeen, että ihan on toleransseissa. Eihän tuo muuten suuremmin haittaa, mutta syö vähän luottoa etupään pitävyyten reipaammin ajettaessa. Tuo rapina/kurnutus tulee mulla esiin heti kun on vähänkin vetoa koneessa. Nokkaketjuhan se siellä rallattelee ja sekin on kuulemma toleranssien sisällä, kertoo huolto.(mango @ Kesä. 08 2008,12:54) kirjoitti
Tiiä sitten näistä. Ois vaan kiva saada tuo etupää taas toimimaan kunnolla, se kun ei ollut tuollainen uudesta lähtien.
Ai,ai,ai pojat, eihän moottoripyörää tällä tavalla ajeta...mennäänpäs tuosta taksista ohi että heilahtaa...
(Markus919 @ Loka. 21 2008,02:51) kirjoitti
terve kaima
itse ajattelin kokeilla mitä tuo etupään ominaisuus tykkäisi ohjausiskarista. jousituksen säädöillä en ole huomannut vaikutusta asiaan. WP ja Matris näyttäisi tekevän sopivia vaimentimia, toivottavasti jompikumpi on plug and play. muuten mutka-ajon parantamiseksi suunnittelin lisäksi renthal ultralow stongaa, niin saisi ehkä mukavammin painoa siirrettyä etufillarille. renkaista: noi BT-56 alkuperäisgummit ei tunnu kovin vakuuttavilta, olen muutaman kerran saanut aikaiseksi takapyöräluistoja, jopa ihan kadulla kantatessa eikä asfaltissa ole minusta ollut kummempaa vikaa.
FZ1-N
Hieno pyörä on...itsellä samanmoinen v.2005.(keppi.fi @ Touko. 31 2008,21:32) kirjoitti
Tuo ns."kurnutus" mitä meinaat? itselläni en tuollaista ole huomannut.
10400mk ajellut ja on pelittänyt moitteettomasti.
Paitsi kaikki sanoo että potku loppuu kesken ja mä sanoin alkuunsa että ei.......no eihän se koskaan riitä
kun "makuun" pääsee..... *![]()
Honda CB900F Hornet *2005