Millasia hintoja on porukat maksellu missäkin liikkeessä? tossa pitäis varailla tuota ensimmäistä huoltoa katubopiin ja hoghausissa pyytelee tollasta 300 egee ja hotbikessä 234 egee. On ollut vähän ongelmia ton pyörän kulutuksen(n.9l/100km) kanssa niin joutuu ilmeisesti kallistumaan tohon kalliinpaan koska niillä varmasti on vehkeet millä ruiskua voi jotenkin säädellä?
Oma Bobbi oli justiinsa 16000km huollossa SGN:llä Turussa ja maksoi 215€. Eka huolto sisällöltään huoltokirjasen mukaan aika lailla sama kuin tuo 16000km:n huolto. Melkosesti tuntuu tosiaan syövän tuo sun pyörä...Omassa (88" kone) on keskikulutus pyörinyt siinä 5-5,5l/100km välillä. Useinhan nuo vievät pikkasen enemmän alussa, mutta ei mulla kulutus alussakaan yli kuuden litran noussut... Race-ohjelman asennus ja toiset ruiskusuuttimet vaihdettiin viime kesänä ja pyörän käynti parani hieman ja tuntui siltä että kulutus laski entisestään hieman. Oon tässä kelaillut, että pitäisköhän tuota virittää enemmänkin, niin pyörä vaan muuttuis "vihreemmäksi"...
![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Onhan tossa 85 euron ero huollon hinnassa, jos huolto on melkein samanlainen?
Moto-seinajoella sanovat etta alkuun pitais tommosia lukemia kuluttaa....Mutta kylla toi nyt jo kukkaron paalle kay? Tuntuu etta olis tyhjakayntikierrokset aika korkeella, mutta toivottavasti ne sen saa jollain huollossa korjattua/saadettya(takuuseen...).
Asensin juuri maanantaina kiljuvankotkan katu performance putket ja toivoin etta ne olis kulutusta laskenut..saa nahda kunhan tankille paasee?
Anna ajan kulua, ja bensan myös. Kyllä se kulutus siitä tasaantuu noin 6 l/100km. Ja varmaan on mukavaa ajoa![]()
-Heikki-
FXDB -07
Joo, onhan siinä (hinnassa) eroa, mutta Hotbiken hintaan verrattuna ero ei ole suuri. Ja huomasin muuten äsken että ekaan huoltoon kuuluu myös laatikkoöljyn vaihto, mitä ei 16000 huollossa vaihdeta.(LTD @ Touko. 31 2008,17:41) kirjoitti
Mulla oli Bobissa eilen ensimmäistä kertaa ihan oikeeta vikaa/häiriötä!Olin ajelemassa turkulaisen HD-porukan kanssa Kemiön suunnalla ja päädyttiin sitten Kokkilan lossille. Sinne asti kaikki sujui moitteetta, mutta kun lossilta piti lähteä jatkamaan, niin startti-nappulan painallus ei tuottanut minkäänlaista tulosta. Virrat tuli päälle ok, tappokytkin offilla, mutta ei startannut. Ei siis edes startti pyörinyt. Pakko oli työntää pyörä pois lossilta. Kun sain laitteen turvaan rantaan niin parin yrityksen jälkeen pyörä lähti käyntiin... Tulikohan lossilla merisairaaksi toi rakkine, vai mikähän vittu sihen tuli?? Kone kävi kyllä myös melko kuumana hitaan mutkatietaipaleen aikana, että voiskohan se olla syynä.
-Hannibal-
Aika jännää et ukot laittelee viritysosia pyörään kiinni ja toiveena on et kulutus tippuis.
Mulla oli eka huolto omaan pyörään 185eur sis, työt ja öljyt + suodatin. en tiedä mitä sille huollossa tehtiin, mutta ei se muuttunut miksikään siellä, mutta onpahan takuu voimassa.
Kulutus on hieman ihmeellinen kanssa mulla, tankillisella ajaa 19litraa max 250-270km, kun ei uskalla ihan kuiviin vetää kun bensamittari sekoilee. Olen ajatellut että pyörä on helpompi ajaa vaikka vähän täydemmällä tankilla, kuin työntää tyhjällä.
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.
Niin..vanhaan mopoon (vtx1300s)kun laitoin avoimemmat putket niin kummallisesti laski kulutus, moottori käynnisty ja kävi paremmin?? Toivoin että samanlainen ilmiö olis käynyt tässä ameriikan ihmeessäkin...
Missä kävit huollon tuohon hintaan teettämässä? Mitä tarkoitit takuun voimassa ololla?
Kyllähän takuu pyörässä säilyy vaikka sen huoltais itse. Pääasiahan on että huollot ovat varmasti tehty ja esim. moottoririkon sattuessa pystyy sen todistamaan.
Samoin mulla laski kulutus alkuperäisen putkiston vaihdettuani 2-1 malliseen. Ei paljon, mutta laski kuitenkin. Onhan se "jännä juttu"...![]()
![]()
-Hannibal-
Niin sitä ihmettelin että kun tehoja tavallaan lisätäään niin kulutus pienenee. No tutkimattomat on Herran tiet.(LTD @ Kesä. 01 2008,16:46) kirjoitti
Ajattelen että jos on varaa hommata uusi moottoripyörä, niin kyllä sitä pitää olla varaa pitää se myös kunnossa. Itse pystyisi ihan hyvin tekemään perus öljynvaihtoja jne, juttuja mutta takuuasioissa joutuu vääntämään siitä onko huollot tehty oikein.
Ja itse en ostaisi keltään yli 20k euron pyörää johon on kaikki huollot tehty itse. Eikä liikkeessä. Mutta makuasioita nämä.
Olen samaa mieltä että kyllä se pyörä täytyy pitää kunnossa ja mieluusti sillä tavlla että on merkkihuollossa käytetty ja leimat huoltokirjassa. Mutta en usko että vaikka olis kuinka varaa ostella pyöriä niin ei sitä nyt huvikseen viitti satasia ympäriinsä heitellä ja maksella huolloista ylimäärästä jos halvemmallakin saman hoidon saa? Nekin rahat voi sitten vaikka sijoittaa "viriosiin" *. Mutta sitä lähdin alunperin kyselemään että mitä noi huoltojen hinnat maksaa eri liikkeissä. Eli jos joku viitsii niin vois niitä ilmotella eri kilometrimäärille.
-07 bopi eka huolto 1600 km Motormann 215€
-Heikki-
FXDB -07
Joo ymmärrän yskän.
Satasia saa menemään mukavasti muihinkin harrastuksiin kuin pelkästään "viriosiin". Esim, jos käy Virossa virittelemässä,,,
Buellia huollatin Hotbikessä, ei mitään pahaa sanottavaa, tosin pitää muistaa että hoghaussin ja hotbiken tuntihinnoissa voi olla monen kympin ero, siitä se ero tod. näk. tulee.(LTD @ Touko. 31 2008,11:52) kirjoitti
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
tänään oli sitten bopi huollossa hernesaaren pajalla( H-D of helsinki).Mainitsin siitä bensankulutuksesta kun vein mopon, mutta ei siinä ollut kuulemma tavallisesta poikkeavaa? Käski jatkossa seuraamaan kulutusta..
Hinta oli 1600km:n huollolle 313€ ja alennusta sain sen 13 €
A-moottori tattarisuolla, huoltaa hd:tä ja ducatia. Hinnoista ei kyllä meikällä tietoa.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
No eihän se kyllä säily, takuuehtojen mukaiset huollot on tehtävä valtuutetussa huollossa...Jos näin niinku oikeen tarkasti asioita tulkitaan...(SenioRR @ Kesä. 01 2008,17:22) kirjoitti
![]()
Liekit on aina hyvä vaihtoehto.
Moto-Seinjoessa -08 softailin 1000 mailin huolto oli 285 erkkiä töineen ja osineen.
GSXR 1000 Turbo K3
HD rocker SE 113" -08
Loimaalla Buellissa 24000km huolto + renkaiden ja hihnan kiristimen laakerien vaihto 420eur, laakerit oli omasta takaa.
V-Twin cityssä Loimaalla HD Sporan ensihuolto (1600 km) maksoi 213 €
Mustalla öljynsuodattimella, kromattu olis ollu kalliimpi ;-)
Kromattu öljynsuodatin!
Ei![]()
<p>Vanha patu..</p>
Bobin 1600km huolto Artmotorissa lapinjärvellä 190e kaikkinensa.On kyllä isot hinta haitarit jos vertaa vaikka pääkaupunkiseudun pajoja....!!!
Hoghaussissa Buellin ensihuolto(1600km) kaikkine kilkkeineen 293,70 euroa, josta työn osuus 216 euroa.
Moto-Seinäjoessa sportsterin ensihuolto 180,70,-![]()
Moto-Sunilla 8000km huolto reilun satasen
Teetätin kyllä talvella enkä näin kiireisimpään aikaan![]()
No joo....itselle tuli ekaksi mieleen Tekniikan Maailman korjaamotestit autopuolella. Eivät nyt ihan kauhean mairittelevia ole olleet, vaikka jengi kantaa säkillä rahaa huoltoon. Mitä jos kaksipyörä puolella olisikin sama juttu?(Tintti13 @ Kesä. 01 2008,19:38) kirjoitti
Jokainen joka osaa jotain tyokaluilla tehdä huoltaa varmaankin omaa pyöräänsä kuin kalleintaan. Rauhallisesti ja ajan kanssa, Öljyt vaihdetaan useammin kuin huolto-ohjelma käskee jne.
Tuollaiselta omistajalta ainakin itse ostan mielummin pyörän kuin jonkun joka on huollettu jossain liikkeessä leiman takia.
Ja tarkennukseksi: Huollan itse omat moponi![]()
Onko tietoa Buellin (XB12) 16000km huollon hinnoista kenelläkään? Haarukkaöljyjen vaihto nostanee hintaa aika lailla?
Buell XB12Ss
Kiinnostaisi myös allekirjoittanutta.(toivjan @ Touko. 03 2009,19:08) kirjoitti
What's the difference between Buell and your wife?
After two years Buell still sucks...
Soitin artmotorssiin ja kyselin 16 donan huollon hintaa 240€ oli vastaus sama huolto hoghaussissa 400-500€ tilasin huolto ajan artmotorssiin vaikuttaa asialliselta firmalta jos jollain on kokemuksia firmasta niin kertokoon ihmeessä.![]()
Buell XB12s 06 106Hp 125Nm TakaGummilta Tuned By Make Ansavuori