Minkälaisia eroja on erivuosimallien FJR:llä? Melkeen kaupat tehty 2005 mallista...
Olisiko syytä katsella uudenpaa?
haperoa tietoa vähän...jotakin parannuksia tekivät jo tokana vuonna jousitukselle...muistaakseni takapää.
joitakin apsittomia kaupiteltiin...tais olla harmaatuontia.
-06 malliseen uusittiin syyläriä tai paremminkin muotoilua..hieman kaarevammaksi ja etujousitusta muokattiin lisäämällä ylimääräinen liukuholkki teleskooppeihin.
mitähän mää vielä muistelisinoikein tai väärin....
mutta kertokoon joku tarkemmin ja kokemuksella, mimmonen on käytössä..
eikös tuo ole jo melko uusikaupat vain jos hinta ja muut tuntuu sopivalta. oiva pelihän tuo on.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Löytyisiköhän noista apua?
klik
kliks
Moottoripyörä.org Haku: fjr yamahatalk
Eli 2006 tuli jonkun verran muutoksia.
Ihan mielenkiinnosta... paljon ajettu ja paljon pyynti? 15-16t€??
Ite katellu tota 2006 tai uudempaa....
2005 ja 2006 mallit ovat "eri pyöriä"! Istumakorkeuden säätö on kiva bonus 2006 mallissa. On siinä muutakin kivaa.... en vaan enää muista kaikkea.
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Omat kokemukseni ovat 2003 ja 2007 malleista. Erot on lueteltu 2007 sivulla.
Ajettavuuden puolesta 2007 kääntyy herkemmin, mutta sen seurauksena nopea ajo tuntuu huterommalta kuin edellisessä.
(Edit: Saattoi johtua ensiasennusrenkaista - siltakivet.)
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
Hmmm...eikö se mene juuri toisinpäin, kun akseliväli kasvaa niin ajovakaus paranee(FiJeR @ Touko. 31 2008,12:18) kirjoitti
Tai tällaiseen tulokseen ainakin oli tultu mm. MP-Maailan koeajossa jossa todettiin että vm. 2006-> pidentynyt akseliväli tuo vakautta suuriin nopeuksiin mutta FJR ei enää ole yhtä ketterä heitellä mutkiin kuin ennen...
No itsellä on 2005 ja yhden koeajon perusteella en huomannut mitään olennaista eroa ajettavuudessa näiden välillä, sen sijaan omaan pyörään kun ostin uudet vahvistetut Metzelerin Z6:set alle niin ajettavuus parani dramaattisesti. Molempia vuosimalleja olen ajanut max. n. 190 km/h ja tuossa vauhdissa molemmat ovat täysin vakaita ajettavia, ilman takalaukkua.
2007-mallissa istuimet tuntuivat ehkä hieman paremmilta ja mittaristossa on kivoja juttuja, kuten vaihdenäyttö ja ulkolämpömittari mutta enpä näistä kauheasti lisähintaa olisi valmis maksamaan.
2005-malli ilmeisesti puskee enemmän lämpöä kuljettajalle mutta ainakin tähän asti se ollut pelkkä plussa, tosin en ole vielä ajellut yli +30 asteen lämmöissä.
Itsekin pähkäilin pitäisikö uudempaa katsella mutta eipä ole kaduttanut että 2005-malli tuli ostettua.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Istuinkorkeuden säädöissä tais olla jotain ja jotain muuta pientä - ei kait kovin merkittävää. Itse köröttelen 2003 mallisella ja tyytyväinen.
Jorkki
Ainakin minulla ollut -05-mallin FJR oli hengenvaarallinen ajettava juuri siinä yli 190km/h nopeudessa. Voblasi pahasti. Tämä ei tietysti koske Suomessa ajelua. Ei kai ne turhan takia ole sitä takahaarukkaa pidentäneet? Jokuhan on tälläkin palstalla kertonut kaatumisestaan Saksan baanalla juuri FJR:n voblaamisen takia.(Sami@Vespa @ Touko. 31 2008,12:34) kirjoitti
Se vaihdenäyttö on uudemmassa tosi hyvä varuste, aiemmin tuli aina kokeiltua viitosella, että onko se suurin vaihde tosiaan päällä. Välitystähän on myös hiukan harvennettu, nyt riittää 5 vaihdetta, enää ei niin paljoa kaipaa sitä 6:sta.
Itsellä 2004 malli, joka on väriä lukuunottamatta sama kuin 2005. Ainakaan oma pyöräni ei voblaa edes takalaukun kanssa mainitsemissasi nopeuksissa! Olisikohan pyörässäsi ollut jotain vikaa/väljyyttä etupäässä.(Kake3 @ Elo. 21 2008,13:52) kirjoitti
Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen
-FJR1300-
(-XJ900 Diversion-)
Eri mittainen kuljettaja, hieman eri tuulen suunta, eri pleksi, eri rengaspaineet ja renkaat, eri jousituksen asetukset, eri auringonpilkut,...(isoartsi @ Elo. 21 2008,23:51) kirjoitti
Sekä FJR:iä että Pannuja on pannutettu sen verran monta suoralla tiellä suuresta nopeudesta, että alkaa olla vähän vaikea laittaa kaikkia kädettömien kuskien piikkiin?
Toisilla woblaa, toisilla ei.
Mutta hillitymmillä nopeuksilla takalaukkuun mahtuu monta pizzaa, toisin kuin...
Eikä tarvi ABC:llä tarkistaa bensaa ja lisätä öljyä, kuten...
Ja vaimokin suostuu takapenkille koeajolenkille, toisin kuin...
Vilkkukatkaisijoitakin on vain tarpeellinen määrä, toisin kuin...
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti