Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Vein pyöräni viikoksi huoltoon (bensapumpun vaihto).. Eilen hain pyörän ja onneksi havaitsin heti ottaessani pyörää vastaan, että penkin ja tankin yhtymäkohdasta on vedetty maalit peltiin asti pois n. 3*25mm matkalta.. Koska tein tämän havainnon, niin kävin tankin läpi tarkemmin, jolloin osoittautui, että tankkiin on hierottu urakalla naarmuja ja jopa jälkiasenteinen tarra on puhki..

Koska huollon pojat ei olleet hakiessani (Lauantai) paikalla, niin myyjä lupasi asentajan soittavan maanantaina..

Kyllä vituttaa, mutta toivottavasti asia päättyy järkevällä tavalla..
    En julkaise paikan nimeä, mutta onko teilla vastaavia kokemuksia liikkeistä?!?

Mieluiten olisin tehnyt remontin itse, sillä jos tunaroin, niin en voi syyttää kuin itseäni - yleensä laatu ollut parempaa itse tehtynä kuin liikkeissä..

Ainahan noita mokia sattuu, mutta virhe on tullut siinä että asentaja on ollut hiljaa jos/kun on huomannut että naarmutti mopoasi..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Minkä sortin recallista oli kyse?
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    juuri tämän takia teen aina kaiken voitavan itse takuita kun ei ole

kun et korjaa omaasi niin et tee yhtä tarkkaa työtä... näin se vaan ikäväkyllä yleensä menee...

täällä tais just joku jossain toisessa threadissa mainita että oli purkanu mopoaan josta oli takuu menny umpeen ja liikkeiden jäljiltä oli löytyny kaikennäköstä (mm. paskaks sorvattuja jengoja) mitkä oli jääny ilmottamatta/korjaamatta
    GSXR-1000 Limited
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 18 2008,13:27) kirjoitti
    Ainahan noita mokia sattuu, mutta virhe on tullut siinä että asentaja on ollut hiljaa jos/kun on huomannut että naarmutti mopoasi..
    Virhe on siinä, kun ei voi paikan nimeä kertoa
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Lainaa (teude @ Touko. 18 2008,18:41) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 18 2008,13:27) kirjoitti
    Virhe on siinä, kun ei voi paikan nimeä kertoa
    Eiköhän se selviä, kunhan asia hoituu loppuun.
    Ei kannata palstoilla mollata turhaan liikettä jos asia on vielä kesken ja näyttäisi hoituvan eteenpäin.
    Liike on vasta silloin huono, jos virheet jäävät korjaamatta. Kaikissa paikoissa sattuu joskus mokia, mutta toisille firmoille on tyytyväinen asiakas ja maine tärkeämpi kuin muutaman euron säästö.

Tohtori R:n kanssa kylläkin samaa mieltä, että jos vain mahdollista kannattaa tehdä itse. Naarmuja ja unohduksia syntyy kiireellä tehdessä.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Lainaa (juky2200 @ Touko. 18 2008,13:22) kirjoitti
    Vein pyöräni viikoksi huoltoon (bensapumpun vaihto).. Eilen hain pyörän ja onneksi havaitsin heti ottaessani pyörää vastaan, että penkin ja tankin yhtymäkohdasta on vedetty maalit peltiin asti pois n. 3*25mm matkalta.. Koska tein tämän havainnon, niin kävin tankin läpi tarkemmin, jolloin osoittautui, että tankkiin on hierottu urakalla naarmuja ja jopa jälkiasenteinen tarra on puhki..

Koska huollon pojat ei olleet hakiessani (Lauantai) paikalla, niin myyjä lupasi asentajan soittavan maanantaina..

Mieluiten olisin tehnyt remontin itse, sillä jos tunaroin, niin en voi syyttää kuin itseäni - yleensä laatu ollut parempaa itse tehtynä kuin liikkeissä..
    Toi on kyllä niiiin
    Toivottavasti korjaavat tunarointinsa mukisematta. Joka tapauksessa tuollaisesta tulee aina myös vaivaa omistajalle ja tietysti mieliharmia.

Mikäs MT:n bensapumppua muuten vaivasi?
    Omastani jo meinasin tuonne ao. liikkeen threadiin laittaa mutta on laiskkuuttani jäänyt. Mutta mutta ite kans aiemmin ostanu käytettyjä mopoja ja niitä aina ite huoltanut ja laittanut(sama koskee autoja). Nyt sitten talvella menin ja ostin uuden mopon Aprilia Tuono1000R, no 1tkm huoltoon EE-speedille(sieltä ostettu), kysyin heti huollon alkuun et miten toi ruiskun kartan vaihto Map2? ei onnistu meillä! jaa pitääpä sitten viedä MJL-huoltoon säädätettäväks...(on muuten huomenna). No huollon melkein valmiiksi tehtyä tulin kaffelta ja juttellin huoltotiimin kanssa niitä näitä, jolloin kaveri yritti kiristää kateruuvia kireelle, piti sitten sanoa et taitaa olla väärä ruuvi siihen reikään... no kuusiokolon pää nyljätty . Seuraava huomio öljyropun koloruuvvissa sama juttu *. Jakoavaimen kuvaa ei osattu resetoida *siellä , no kerroin et mä saan sen nollattua ite kun on koodit ylhäällä, kiitos AF1 foorumin. Sitten ketjut oli soittokireellä, sanoin pojulle et mä en aja muuten metriäkään noin kireillä vitjoilla, kaveri alko säätämään uudelleen. Lisäksi oli öljysiä sormenjälkiä siellä täällä pitin mopoa *.
    Huoltoäijä vielä kyseli että jos toimittaisin sen resetointi koodin heille jälkikäteen .
    No kysin et pitääkö tästä vielä maksaakin jotain? No 125€ meni. .
    Sitten kotiin resetoimaan service valot(koodi on 13432, jos joku kaipaa) pois, säätämään vielä ketjut kertaalleen ja putsaamaan öljysiäsormenjälkiä pois ja sit . Ite olisin tehny huollon nopeemmin ilman lisävaurioita, mutta onhan nyt huoltoleima vihkossa *.
    Eli ee:llä Eskon kanssa pyörä kaupat meni hyvin, mutta huollon asiantuntemus on kyllä ihan * ja syvältä *.
    No sehän on ennalta tuttua jo autojenkin huolloista. Eipä tartte viedä mopoa enää ainakaan sinne huoltoon.

Homma meni niinkuin pitääkin.. eli myyjien/päättävien ihmisten kanssa keskusteltuani ei ollut korvausten suhteen mitään vaikeuksia ja he laittoivat uuden tankin tilaukseen.. yhdessä todettiin, että rapatessa saattaa roiskua..

Toki itsekin tästä oppineena pyrin jatkossa tekemään katselmuksen henkilökunnan kanssa, kun vien kulkupelin liikkeeseen ja sieltä hakiessani.. Sesonkiaikana vain tähän on harvemmin kellään aikaa..

Liikkeen nimellä tuskin on mitään merkitystä, joten tämä on vain opettavainen yleisluonteinen tarina..

Ps. Enää ei vituta yhtään..

10.  
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (juky2200 @ Touko. 18 2008,13:22) kirjoitti

Mieluiten olisin tehnyt remontin itse, sillä jos tunaroin, niin en voi syyttää kuin itseäni * - yleensä laatu ollut parempaa itse tehtynä kuin liikkeissä.. *
    Niinpä, laatu on aina parempaa kun itse tekee. Onneksi olen itse siinä tilanteessa että ei tarvitse jättää mopojaan kenenkään "hoiviin". Kaikki tehdään itse, kolme suurta merkkikorjaamoa käytettävissä.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"