..originaaliko se on parempi gixxerissä kun kuski on lihaksikas ja noin 183 senttiä pitkä? ja etupäässä ajelen yksikseen.
Itsellä mittaa 177cm ja ehdottomasti parempi vakiopleksillä. Tuplalla ihan helvetillinen meteli. Ratalelussa sitten se tupla.
Laitoin juuri itselleni K7 gixuun Puigin tuplakuplan, joka on myös huomattavasti "pystympi" kuin se vakio.
En huomannut normaalisti "pystyssä" ajaessa juuri mitään eroa mihinkään suuntaan, mutta moottoritiellä jos haluaa niin tuon taakse on aika helppo painautua viimalta piiloon, kun vakiopleksistä ei löytynyt minkäänlaista suojaa näin pitkälle.
Itse olen 187cm enkä ihan heinänkorsi minäkään.
Eli ei se ainakaan huonommaksi muuttunut.![]()
No sekoon "vieraisiin pöytiin", kun mulla Busa, mutta siinä ainakin vanhassa mallissa oli mulla MRA tuplakupla ja huippuhyvä. Korkeana plexinä Suojas kroppaa pyörteiltä ja silti sivusta matala, niin antoi keventävää ilmavirtapainetta käsivarsille matka-ajossa jo kuudenkympin nopeudesta alkaen. Sen verran ajoin kigsullakin viime kesänä, että Puigin tuplakupla oli siinä tosi hyvä, ei paljoo tuulet haitannu, mulla myös pituutta 185cm ja tahtoo nuilla vakioplexeillä jäädä osa mittareista pimentoon ?![]()
Viimoset 7 tauon jälkeen.
1200 GSF *Bandit *-02
Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )
Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )
Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )
HD *V - ROD * -06 *( Street )
HD *Electra Glide 1600*-09
HD XL 1200 Low Sportster -10
Hommatkaa pyörään soveltuva ajoasu niin ei tartte tehdä noista tourinki vehkeitä *
Itse olen 182 ja ei mitään ongelmaa tuon tuulen kanssa ei edes yli kahdensadan keskinopeuksia pidettäessä.
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Mitähän tuo ajoasu asiaan liittyy, mullakin nahkaa ajoasuna joka kai jollain tapaa kuuluu gixxeriin - mutta ei se vaikuta siihen miten tuuli puskee kypärään(Vonikka @ Touko. 30 2008,09:22) kirjoitti
Tuli mieleen yksi hyvä puoli lisää - se pään heiluminen kun ajaa rekan tai bussin takana loppui tolla tuplakuplalla.
Juuri tuon takia itse tilasin tuplakuplan. 6-tiellä noiden rekkojen takana on joutunut ajamaan jo kohtuu paljon.(Dexi^ @ Touko. 30 2008,13:54) kirjoitti
Sais vain paketti jo saapua![]()
CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
Nostellaampa tätä threadia ylöspäin. Viime kesänä tuolla autobahnojen maissa huomasin sellaisen homman, että Suzukin alkuperäisen takalaukun kanssa vakiopleksi sai aikaan sellaiset pyörteet että pää tuntui irtoavan. Olisikohan tuplakuplasta apua? Vakiopleksistä tykkään siinä mielessä, että antaa kivasti ilmavirtaa yläkroppaan ettei käy niin käsien päälle ajaminen.
"Hidas mutta kankee"
Itselläni on tuossa K6 gixussa puigin kuplapleksi ja 250km/h:n jälkeen alkaa hysteerinen pään vatkaus, eli ei todellakaan ole mukava ajaa vähänkään pidempää matkaa tuota kovempia vauhteja. Vakiopleksistä ei kokemusta noissa vauhdeissa.
-