Pyöränä on siis otsikon mukainen vuosimallia 2003 oleva S4 Mörkö Dp-Kitillä (Termin piiput+ECU), ja yhteinen taipaleemme ei ole lähtenyt kovinkaan valoisasti käyntiin...
Pyörässä on pari "vikaa", ja nyt kysyisinkin viisaammilta onko jollain ollut mahd. samantyylistä probleemaa.
Ensimmäinen vika on seuraavanlainen:
Pyörä rykii ja rynkyttää matalilla kierroksilla, ei siis missään 800-1000rpm vaan pikemminkin 3000-4000rpm. Rykiminen on nopeatempoista soutaa/huopaa-liikettä ja isommilla kierroksilla sitä ei esiinny ollenkaan.
Vaihde tai vauhti ei vaikuta rytyyttämiseen mitenkään vaan sama ilmiö vaivaa sekä kaupungissa että maantiellä.
Pahimmillaan vika esiintyy kylmällä koneella, mutta on huomattavissa lämpimälläkin koneella ajettaessa.
Toinen vika:
Pyörä jätti meikäläisen seisomaan ensimmäisellä ajoreissulla. Ajoin tankkaamaan ja kun piti lähteä, ei lähdettykkään.
Virrat meni päälle, mutta startti ei inahtanutkaan. Tovin verran mietittyäni hipelöin johtoliitoksia ja sivutukea, ja vôila! Pyörä heräsi tulille.
Noo, ajelin tallille ja kun taas lähdön hetki koitti, pyörä ei inahdakkaan.
Nostin pyörän pukille ja ajattelin että tallan tappokatkaisijahan se siellä kenkkuilee. Tunnin verran ähellettyäni nielin ylpeyteni ja soitin pyörän ex-omistajalle. Hän sanoi että sama vika oli ilmennyt pari kertaa pyörän hänellä olon aikana. "Korjaukseksi" riitti kun heilutti koneen oikealla puolella, vähän kytkinkopan yläpuolella olevaa muistaakseni kaksinapaista liitintä. Ja taas toimii!
Ajattelin viikonloppuna perkaa liittimen johtoineen paremmin, mutta voisiko joku selventää mikä liitin on kyseessä, ja vielä enemmän kiinnostaisi voisiko nämä kaksi "vikaa" olla yhteydessä toisiinsa...?
<p><strong>Kawasaki ZX10R -06</strong></p><p>Ex-pyörät:</p><p>KTM SM-T 990</p><p>Triumph Speed Triple</p><p>KTM Duke 3</p><p>Ducati Monster S4</p><p>KTM Duke 2</p><p>Ducati Monster 620</p><p>+ pari terapia Harleyta</p>
Jälkimmäiseen vikaan; tarkista myös starttireleen ohkasemman johdon kiinnitys, siinä on ollut vikaa - liitin vähän löysällä ja mitään ei tapahdu. Kun käännät avaimesta, pyörähtääkö bensapumppu?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Bensapumppu pyörähtää kyllä.
<p><strong>Kawasaki ZX10R -06</strong></p><p>Ex-pyörät:</p><p>KTM SM-T 990</p><p>Triumph Speed Triple</p><p>KTM Duke 3</p><p>Ducati Monster S4</p><p>KTM Duke 2</p><p>Ducati Monster 620</p><p>+ pari terapia Harleyta</p>
Eka ongelma kuulostaa vain twinin ominaisuudelta. Rynkyttää aina kun lähtee esim. risteyksestä liian isolla vaihteella.
Kyllä tuo twinin ominaisuus- voidaan pois sulkea. Twineillä on tullut ajettua, pari edellistäkin pyörää oli twinejä (M620 ja Spora).
Tämä tulee vielä sellaisella kierrosalueella, että menohaluja pitäisi olla. Rynkytyksestä tulee sellainen fiilis, että kone kaipaisi kakkua, ja kun sille antaa happea niin kaikki pelaa ok. Takaisin samalle kierrosalueelle palatessa sama ralli jatkuu...
Nämä tärinä/rynkytys/rytyytys-kuvaukset on muuten aika vaikeita pukea sanoiksi...
Pyörään on uutena asennettu tuo DP-Kit, ja mieleen tuli että voiko toi ECU:n säätö mennä ajan kanssa persiilleen, esim. liian laihalle...?
<p><strong>Kawasaki ZX10R -06</strong></p><p>Ex-pyörät:</p><p>KTM SM-T 990</p><p>Triumph Speed Triple</p><p>KTM Duke 3</p><p>Ducati Monster S4</p><p>KTM Duke 2</p><p>Ducati Monster 620</p><p>+ pari terapia Harleyta</p>
Olin jo aiemmin kirjoittamassa, enkä kirjoittanutkaan.
Minä lähtisin etsimään vikaa kaasuläppien säädöstä, TPS:n synkkauksesta ja CO-säädöstä.
Ei tuo ole normaalia V2:lle joka on säädöissään.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Jep,
Onkos noista em. töistä mikään mistä selviäisi ns. kotikonstein, vai kannattaako vaan suosiolla kiikuttaa pyörä töpselin nokkaan ammattilaisten armoille?
<p><strong>Kawasaki ZX10R -06</strong></p><p>Ex-pyörät:</p><p>KTM SM-T 990</p><p>Triumph Speed Triple</p><p>KTM Duke 3</p><p>Ducati Monster S4</p><p>KTM Duke 2</p><p>Ducati Monster 620</p><p>+ pari terapia Harleyta</p>
minulla samat "viat"ilmennyt mutta ensimmäinen se johtuu tuosta ecusta ei siinä siis vikaa vaan ominaisuus. ja toisen vian korjasin suihkuttamalla vähän crc :tä liittimiin sen jälkeen on toiminut moitteettomasti.
mutta pyöränä siis supesportti
Ostin kans justiinsa tollasen 04/05 mallisen S4R:n. Ducatin huollossa sanoi että on ns. ominaisuus tuo että lähtee toimiin vasta päälle 4000rpm:n kunnolla. Mutta ei se kyllä sentään rynkytä tai yski, mutta aika epämääräinen on tuo käynti alle 4000rpm:n. Ja sähköviat ei varmaan ole mitään hirmu harvinaisia kun kyseessä on Italo. Ite aattelin käydä kans noita sähköliitoksia hieman läpi kunhan vaan joudan. Pesurilla kun sohin hieman liian liki mittaristoa niin avot, tuloksena kastunut digi näyttö ja hetken aikaa otti kontaktia vähän joka johto toisiinsa
.
Mutta on se vaan HIANO! Vai mitä?
![]()
![]()
Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.
Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
No niin on...
Pitänee ajella nyt pari tankillista, pyörä ei ole ollut oikeastaan ajossa tänä vuonna ollenkaan.
Jos v-tuilu jatkuu niin Hailacin kautta kotiin...
<p><strong>Kawasaki ZX10R -06</strong></p><p>Ex-pyörät:</p><p>KTM SM-T 990</p><p>Triumph Speed Triple</p><p>KTM Duke 3</p><p>Ducati Monster S4</p><p>KTM Duke 2</p><p>Ducati Monster 620</p><p>+ pari terapia Harleyta</p>
Uhraa 2,5 € ja lataa täältä workshop manuaali.Selviää monta asiaa.(Deströyer @ Touko. 30 2008,15:55) kirjoitti
Konehan voi olla vain karstainen. Minä kun pyrin ajelemaan ympäristöystävällisesti turhaa melusaastetta välttäen, niin kone käy vähän miten sattuu. Rata-ajojen jälkeen se laulaa kuin unelma.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Uusi 500km ajettu s4r nykii välillä 3000-4000, lienee ominaisuus? (on se vaan kiva kuitenkin)
Pojat ajaa mopoilla