Vaimo on alkanut innostua omasta mopostaan mutta suojaavuuden kun pitäisi olla pannarin tasoa mutta reilusti kevyempänä ja automaattikotiloon tottuneena tahtoo automaattisen myös mopon olevan eli mielestäni kyseeseen tulee sitten maxi.
Näin honda-miehenä heti tulee mieleen silverwing josta tuleekin mieleen, onko maxeja viimeaikoina testattu missään alan lehdessä, ei nyt ainakaan kotimaisissa mutta jos jollain on tietoa ulkomaisista vertailuista niin miten tuo silverwing on pärjännyt ja milloin tuo nykyinen malli on tullut markkinoille?
Saa tietenkin kehua omaansakin mutta vaimokin kahtoo (ei nyt niin pahasti) mieluiten honda-lasien läpi, kiitos viiden ajetun cb500:sen vuoden.![]()
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Yhtenä vaihtoehtona voisi esittää myös Hondan DN-01. On luokiteltu customiksi, vaikka on aika futuristisen näköinen. Pyörä on automaattivaihteinen. Ko. laitteesta oli artikkeli uusimmassa Bike lehdessä. Hinnasta ei tosin ole vielä tarkkaa tietoa. Artikkelin kirjoittanut toimittaja oli kohtuullisen varautunut, joka on ymmärrettävissä mielestäni syystä, että moottoripyöriä on totuttu ajattelemaan jalkavaihteisina.
Sinänsä Silver Wing on varmasti hyvä vaihtoehto. Sellainen oli minullakin jo tilauksessa Saksasta, mutta sitten tulikin tämä Gilera Nexus eteen. Siitä ehkä joskus jatkan joko edelleen Gileraan tai sitten Silver Wingiin. SWssä oli muuten tosi mukava penkki!
Aikuinen nainen nexusti
Onhan tuo rumilus aika valas massaltaankin, eli tuskin mikään ihanne aloittelijan pyöräksi. Varsinkin, jos hakusessa ketterä ja kepeä kulkupeli.(Trinity @ Touko. 21 2008,20:36) kirjoitti
Kawasaki Er-6f
Terse,
Mulla oli aikoinaan Honda Foresight 250cc, kai sekin maxi sit olis.. ja oikeaa merkkiäkin.
Näppärä peli kyllä ja meni pienellä..n.3.2 litraa satasella.
Hornet 600cc.
Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?
M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
Toi DN-01 olisikin täydellinen (ainakin mun mieleeni) mikäli se olisi täyskatettu ja tilaa olisi myös tavaroille.(Trinity @ Touko. 21 2008,20:36) kirjoitti
Millaiset huoltovälit maxeissa muuten on?
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Silver Wing kuten myös Burgman 650 ovat kai ne ideaalisimmat vaihtoehdot, kun hakee scootteria, joka kyyditsee pitempääkin matkaa mukavasti kaksi henkilöä. Pienempi Burgman 400 on sitten ehkä sellainen hyvä välivaihtoehto, jossa mahdollisella kyytiläisellä on myös hyvät oltavat, mutta se on kuitenkin ehkä hieman ketterämpi ja kevyempi käsitellä kuin isoveljensä tai Silver Wing?
Ratkaisuun vaikuttanee myös, haluaako pyörän, jossa on hyvä suoja ajoviimalta tai saako se olla tuollainen sporttisempi kuten DN-01 tai uusi Gilera? Eli vaihtoehtoja alkaa onneksi tässäkin maassa pikku hiljaa löytymään, välillä ei Silver Wingiä eikä T-Maxia tainnut tässä maassa olla myynnissä.... ja siitä tulikin mieleen, että onhan sitten tietty Yamahan T-Max ja ...
Kaikista mainituista ja vielä mainitsematta jääneistä löytyy varmaan hyvät ja huonot puolensa, oleellisinta lienee, että ensin keksii millaisen pyörän oikein haluaa, millaiseen ajoon jne?
FINBurger
Suzuki AN650 L2 Burgman
Silver Wingissä (ehkä muissakin) "isothuollot" 12tkm/12kk *välein ja "pikkuhuollot" jotka lähinnä vain (T) huoltoja 6tkm/6kk välein.(ShadowC2 @ Touko. 21 2008,21:55) kirjoitti
Yamaha T-Max lienee alustaltaan (jousitukseltaan) ja
käsiteltävyydeltään parhaimmistoa? Ei kannata ainakaan
ihan olankohautuksella, ilman koeajoa sitä ohittaa.
-- sjm
Burgman AN650 huoltoväli on 6000km tai vuosi... eipä ole tainnut käytännössä olla juuri eroa pikku tai isolla huollolla, lasku tuntuu olleen joka kerta suurin piirtein sama...
24000 km kohdalla pitäisi tehdä isompi huolto venttiilien säätö yms ja siihen kuluisi korjaamolla jo sitten koko päivä (olen kylläkin ymmärtänyt, että tuo venttiilien säätö tehdään enemmänkin tarpeen kuin kilometrien mukaan, eli ei välttämättä tarpeen, vaikka mittarissa olisikin jo tuo 24000 täynnä)
FINBurger
Suzuki AN650 L2 Burgman
Itse olin jo kovasti hankkimassa T-Maxia, mutta sitten kun hankinta tuli ajankohtaiseksi (2004), T-Max poistui myynnistä Suomessa ja sitten jäi pitkälti vaihtoehdoiksi Burgmannit, isompi 650 sekä 400... *Pähkäilyn jälkeen päätös kallistui isompaan, koska oli jo siinä vaiheessa tunne, että mitä jos tuo 400 alkaa tuntua pieneltä, kun isompikin on tarjolla. Isoon burgeriin olemme (sekä vaimo että minä) olleet enemmän kuin tyytyväisiä ja jos vaihto tulee tässä lähivuosina eteen, niin tällä hetkellä meille ainoa vaihtoehto on uusi iso Burgman. Jos ajelisin ihan vaan yksin pyörällä, niin sitten vaihtoehtoja olisi ehkä muitakin?
1000cc Burgmannia odotellessa...
FINBurger
Suzuki AN650 L2 Burgman
No maxi on äärettömän helppo ajettava. Tiedän tosi hyvin, sillä vaimo laitto itselle just motskarin, niin että pääsin vertaileen.
Täällä Kuopiossahan Silverwing on ihan nähtävänäkin Pitkäsellä, niinkus varmaan tiedättekin. Burgmania ei ole missään liikkeessä, mut jos kovasti kiinnostaa, niin saapi tulla katsomaan mun Burgeria. Kait maxeissa pätee sama kuin mp:ssäkin. Koeajamalla sen tietää.
Tosin kaikissa minun kokeilemissani maxeissa pleksi puhaltaa tuulet suoraan kypärään hirmuiseksi huminaksi (t-max, gp800 ja burgm). Joku tuuliohjain tai isompi tai pienempi plex tarvitaan.
Plootu
Burgman 07 400
Bandit (GSF) 1250 SA
Joo on tullut jo kateltua tuota pitkäsen silveriä mutta kun vaimo tahtoo ehdottomasti käydä ensin koeajamassa sellaisen jossakin, liekö noita maxeja yleensäkkään koeajopäivillä, pienempiä näyttäis aina sillointällöin koeajoon löytyvän.(Plootu @ Touko. 21 2008,22:36) kirjoitti
Aika erikoista että silverissä on vain 13"- ja 14"- renkaat kun pienemmässä SH300:ssa on 16"-renkaat, äkkiseltään kuvittelisi pienemmän SH300:sen olevan parempi ajettava, kertooko tuo että silverwing on jo niin vanha konstruktio kun on noin pienillä renkailla.
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Eiköhän tuossa ole jo kyse kahdesta eri tyyppisestä skootterista, SH300 näyttäisi olevan pitkälti kaupunkiliikenteeseen suunniteltu eikä siinä näyttäisi olevan kovinkaan paljon säilytystilaa (onko penkin alla edes mitään tilaa millekään?)? Silver Wing taasen on tehty sellaiseksi, että sillä kelpaa ajaa pitempääkin matka-ajoa ja penkin alle mahtuu hyvin tavaraa. Ajoasennot ovat ihan erilaiset SH300:ssa verrattuna esim. Silver Wingiin, istuinkorkeudessakin on jo 4cm ero. Silver Wingin ja esim. Burgmaniin ei taida yksinkertaisesti mahtua isoja pyöriä, pyörän etuosassa on sen verran paljon tavaraa, eikä taaksekaan juuri isompaa rengasta saa mahtumaan, ilman että poistaa säilytystilaa penkin alta... Eli kaipa tuo SH300 on kaupungissa ketterämpi, mutta tuskin se maantieajossa pystyy Silver Wingin kanssa kilpailemaan? Nämä nyt on pitkälti mutu perusteisia ajatelmia, ajokokemusta ei kummastakaan pyörästä ole.
FINBurger
Suzuki AN650 L2 Burgman
Joko skootteri on hankittu? Täällä on hyvä vertailusivu jossa pyöriä voi hyppyyttää vastakkain.
http://www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=22637
Pää surisee ja suu pärisee.
T-Maxin hinnalla saa käytännössä kaksi Xcitingia.Enempää en arvaa omaani kehua, vaikka on se aika jehu.(sjm @ Touko. 21 2008,22:14) kirjoitti