Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1



    http://rocktravels.blogspot.com/

    Joku bmw-hölmö on ajanut '07 GS adventurella Englannista Nepaliin Suomenkin kautta. Miksi ei valinnut jotain fiksumpaa/kevyempää/kestävempää pyörää, mitäs jos olisi hajonnut vaikka keskusmuisti Pakistanissa, niin mites sitten olisi suu pantu, häh? Ei taida olla Iranissakaan BMW huoltokeskusta. Ärsyttää, että me jotka tiedetään näistä asioista enemmän, niin meidän ääntä ei kuunnella. Lähdetään vaan reissuun hienolla ja uudella pyörällä, eikä vanhoilla, niin kuin ennen vanhaan, silloin kun pyörät vielä kesti.

    Mitenkähän on mahdollista, että tuo pyörä ei muka mennyt rikki kertaakaan? Luin, että oli huollattanut pyöränsä kolme kertaa reissun aikana, eli taatusti joka 10tkm huollossa hirmuiset korjaukset. Tietäähän sen.

    Kaveri oli näköjään paskat housussa mennyt vaihtamaan jotain osia pyörään.

    Lainaa kirjoitti
    I did a trip from the UK to Nepal via the Arctic Circle last year on my '07 GSA. A few of the mods I did were:

    Ohlins front shock - the bike handled better . The stock rear WP shock was great.

    Fitted a set of Jesse panniers after ditching the BMW ones. I kept the original top box, and had a cordura bag made for it. They provided better storage and the mounting system works better if you have a minor spill like I did in the desert sands in Pakistan. The pannier just pops off instead of bending the mounting gear(and the pannier).

    Fitted an aftermarket air filter, so was able to clean and re-oil it on the road.

    I fitted a set of the new Michelin Anakee2 tyres whilst in Germany. They currently have 23 500 km on them with a fair bit of tread still left - especially on the front.

    Fitted a lightweight exhaust to lessen the impact of the weight of all the crap I had in my panniers. I didn't do anything about the catalytic converter and it hasn't made any difference to the performance of the bike, although I suspect it probably doesn't work as well as it should after using all that dirty water they call petrol in Iran and Pakistan!

    Fitted the loudest horn I could find - was invaluable for India. A German guy I met had fitted the horns from his earlier model VW Golf to his Transalp- They were awesome!

    I also replaced the stock plastics for carbon fibre jobs - but that was mainly because I liked the looks. They did save a bit of weight but not much. Getting rid of that heavy rear "mudguard" and fitting a carbon hugger did make a difference.

    Other than that, I had the bike serviced in Estonia, Germany and Turkey(Istanbul). It's one of the benefits of 10 000km service intervals. I did carry a spare set of brake pads but only had to replace the rear pads. The bike ran like a dream and will be a part of my life for many years to come.
    Niin varmaan. Ja mitähän hukkerin vaihtaminen vaikuttaa asiaan? Ei taida tällä kaverilla olla mitään käsitystä miten näitä matkoja tehdään, väärin reissattu sanon minä. Vai mitä veljet?



    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  2. #2
    Mikä lienee huijari. Noitahan on netti täynnä. Googlellako löysit?
    Dixi et animam levavi
  3. #3
    Kai tollaseen reissuun vähintään 3 vaihtoperää tarvitsee.

    Pitääpä lueskella tarkemmin kotosalla
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #4
    Hieno retki aivan epäilemättä, ja pysyy muistoissa pitkään.

    Ja hyvähän se on kuulla, että pyörä kesti. Vaan tiedä tuosta, onko siinä asiassa sinänsä jotain maailmoja tärisyttävää, ehkä sitten jonkun mielestä.

    Jos pistäisin 20 kiloeuroa kiinni valmistajan ´top-of-the-line-adventurer´-malliin, niin pitäisin jopa aivan vähimmäisvaatimuksena, että voin heittää sillä vastaavanlaisen retken, ilman että on pelkoa että maaliin pääsy jää kalustosta kiinni. Varsinkin, mikäli olen matkassa ilman kyytiläistä, jolloin edes kuormauskapasiteetin suhteen tuskin ilmenee isompaa haastetta (tai ei ainakaan pitäisi).

    Ainakin paperilla mitä kehnoimmin kaukomatkailuun soveltuvilla laitteilla tehdään nykypäivänä mitä himmeimpiä reissuja, esim. maapallo tiedetään käydyn kiertämässä niin Vespalla kuin R1:lläkin (http://www.sjaaklucassen.nl).

    En sano enkä väitä, että aloituksessa mainittu laite olisi millään muotoa huono valinta, se voi monessakin mielessä olla erittäin hyväkin valinta - mutta sen sanon, että tuollaiset retket ovat pyörävalintaa selkeästi enemmän kiinni aivan muista asioista.

    Hassua muuten, mitä mainitsee noista Misukan Anakee-renkaista. Olen itsekin ajanut tuon edellisellä versiolla yli 16tkm yhdellä setillä, tämä kaveri ajoi uudella kakkosversiolla pitkälle yli 20tkm. Motorradin testissä Anakee2-takarenkaan km-tulokseksi kerrottiin hiukan yli 7tkm, mietin jo tuota lukiessani, että taitaapa olla karvan verran alakanttiin. Motorrad taisi testata juuri 1200GS:llä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #5
    Näkeehän tosta kuvastakin että jopa väärät varusteet...
    Ajotakkikin noin lyhyt, tässä on oikea malli...
    F = dp / dt
  6. #6
    OLd Skuul:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Itsenäinen Suomi,  Helsinki
    Rispektiä GSA-äijälle. *
    Varmasti mahtava matka ja seikkailua.

    Toinen kova äijä on tämä Sjaak Lucassen.
    http://www.sjaaklucassen.nl/

    Juutuupissa oli filmiä miten oli pakko vaihtaa nastarenkaat alle kun ajoivat Nordkappiin talavella.

    http://www.youtube.com/watch?v=sT_33...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=Eqi8e9D1AFI


    Taitaa olla nastat taas alla kun ovat Alaskassa ja lämpötila on -26 celsiusta ja kova tuuli.
    Lainaus:
    "SJAAK AND DORIS ARE JUST 30 MILES AWAY FROM THEIR DESTINATION. HARD WIND MAKES IT DIFFICULT TO DRIVE THEIR BIKES.

    TODAYS TEMPERATURE: -26°C MIN. "

    http://www.sjaaklucassen.nl/


    Varmaan tuttua mchuurteellekhin?

    R1 on siis kova kone!!
    Kelpaa maailmanympäriajoon.
    Suomi on ollut suurimman osan kirjoitettua historiaa vihollistemme Ruotsin ja Venäjän miehittämänä.

    Osallistu maanpuolustustyöhön reserviläisjärjestöissä ja koulutukseen MPKryn kautta!
    IBA.
  7. #7
    Kiesus, että on tyhmä äijä!
    Lukis vähän tätä foorumia, niin tietäis ettei Bemarilla pääse Napapiirille asti Pakistanista puhumattakaan. No, eiköhän tuo ensi kerralla jo osaa valita moponsa....
  8. #8
    Niin.... pari suomalaista urpoa meni liki maailman ympäri Soliferin Exporteilla joskus 60-luvulla. Reissuna tämäkin Pakistanin keikka hieno,kilometreissä ei mikään ihmeellinen.Kyllä nykyiset pyörät on vasta sisäänajettuja noilla metreillä.
  9. #9
    No kerran ruvetaan mittailemaan virtuaalikikkeleitä (ja vieläpä toisten meriiteillä), niin tässä tulee ketjun kallein pyörä ja samalla maailman pisin moottoripyöräreissu. Tästä ja noista muista pyöristä näkee, että turha kenenkään selittää millä pyörällä pitää lähteä reissuun ja millä ei.

    Forwoodin pariskunta on ajanut matkamallin Harley-Davidsonilla 520 000 km ja kiertänyt kaikki maailman 193 maata ja paljonkin yli. Huoltopäiväkirjassa lukee, että vaihdelaatikkoa ei ole koskaan avattu ja moottorin alapuoli on myös alkuperäinen. Ovat tulossa muuten tänä kesänä uudestaan Suomeen.

    Herra Forwood ja pyörä matkan alussa vuonna 1996


    Rouva Forwood ja pyörä viime vuonna 2008


    Reissublogi linkki.
    Pyörän huollot linkki.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  10. #10
    Lainaa (OLd Skuul @ Maalis. 12 2009,20:50) kirjoitti

    Varmaan tuttua mchuurteellekhin?
    Jovvaineioo..



    En mää mitää tommosista nastahommista tiiä.....ei oo kyllä tuttua
  11. #11
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Niin no... '96 mallia ja jo kahteen kertaan jouduttu tekemään yläkerta uusiksi...
    Dirty Nasty Furriner
  12. #12
    Lainaa (nostalgia @ Maalis. 12 2009,13:47) kirjoitti
    Ei taida tällä kaverilla olla mitään käsitystä miten näitä matkoja tehdään, väärin reissattu sanon minä. Vai mitä veljet?
    Heh Ei kun takaisin ja uudestaan, tällä kertaa oikealla pyörällä. Mites noi maat ? Menikö ne edes oikein ?
  13. #13
    Lainaa (nostalgia @ Maalis. 13 2009,09:29) kirjoitti
    No kerran ruvetaan mittailemaan virtuaalikikkeleitä (ja vieläpä toisten meriiteillä), niin tässä tulee ketjun kallein pyörä ja samalla maailman pisin moottoripyöräreissu. Tästä ja noista muista pyöristä näkee, että turha kenenkään selittää millä pyörällä pitää lähteä reissuun ja millä ei.

    Forwoodin pariskunta on ajanut matkamallin Harley-Davidsonilla 520 000 km ja kiertänyt kaikki maailman 193 maata ja paljonkin yli. Huoltopäiväkirjassa lukee, että vaihdelaatikkoa ei ole koskaan avattu ja moottorin alapuoli on myös alkuperäinen. Ovat tulossa muuten tänä kesänä uudestaan Suomeen.
    Aivan kaikkia maita maailmassa ei valitettavasti voi omalla pyörällään käydä varsinaisesti kiertämässä. Hekin ovat tehneet ilmeisimmin viranomaisten kanssa etukäteen sopimalla vain pieniä, parinkymmenen km:n ´tuikkauksia´ Kiinaan, Pohjois-Koreaan, Burmaan ja Vietnamiin.

    Muuten kyllä todellakin aika huikea lista, mistä on erittäin paha laittaa paremmaksi, ja epäilemättä olisivat ajaneet myös noiden ulkomaisilta ajoneuvoilta suljettujen maiden läpi, jos vain se olisi sallittua! (Kiinaan tosin voi nykyään päästä omallaankin, mutta se maksaa tuhansia euroja, ja vaatii järkyttävän paperisodan ennen rajanylitystä).

    Heh, ensimmäinen kuva on muuten tutulta paikalta, olen ylittänyt päiväntasaajan juuri tuosta viime vuonna, mutta kuten nämäkin matkalaiset, ihan täysin vääränlaisella, ja matkailuun kehnosti soveltuvalla pyörällä, ei tosin Harrikalla, joten ei siitä enempiä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #14

    Kuva isompana

    Tässä bemaristien huonolle itsetunnolla viileää balsamia. Häikäisevän laadukkailla kuvilla ja asiantuntevalla ropauspornolla mässäilevä reissutarina, From Estonia with love. Vaikuttaa aluksi melko "tavalliselta" maailman kierto tarinalta, mutta valokuvien taso jättää kaiken jälkeensä. BMW-miehille esimerkkiä kuljettajan remonttitaidoista, niin kotitallissa ja varsinkin tien päällä. Eihän siihen tarvita kuin yksi virolainen fyysikko-astronomi vaihtamaan perälaakeri "tien päällä".

    p.s. Miks tarvikeiskarit hajoavat Gessuista noilla reissuilla?
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  15. #15
    Eiks Eeewaninki iskarit ollu öshittejä jotka napsahteli poikki, originaali sit kestikin sen jälkeen?
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  16. #16
    Joo kyllä määkin olen valinnut ihan väärän pyörän. Remonttitaidot unohtuu kun ei oo koskaan mitään vikaa gessussa. No kerran vaihdenäyttö näytti ykköstä vaikka oli oikeesti vapaalla, ja sekin meni ohi kun lakkasi satamasta. Mitä sitä enää reissun päällä tarttee osata muuta kuin tankata ja kattoo öljyn määrää. Poispilattu olen minä. No ehkä sitten kun pyörällä on ajettu yli sata tonnia rupee tulemaan jotain, nyt on vasta 70 tonnia mittarissa.

    Kyllä pitää hankkia joku Intian enfieldi kun niihiin saa kuulemma tehdä koneremontin kolmen tonnin välein.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  17. #17
    Lainaa (rellonen @ Maalis. 12 2009,21:34) kirjoitti
    Niin.... pari suomalaista urpoa meni liki maailman ympäri Soliferin Exporteilla joskus 60-luvulla. Reissuna tämäkin Pakistanin keikka hieno,kilometreissä ei mikään ihmeellinen.Kyllä nykyiset pyörät on vasta sisäänajettuja noilla metreillä.
    Oli muuten saksalaisia.
    Seurasin juttua Seurasta melkein online.
    Vanhempieni ystävä antoi pojille mopot alle.
  18. #18
    Taas jotkut pösilöt lähtevät väärällä pyörällä ties minne Afrikkaan. Mitäs jos pyörä hajoaa keskelle ei mitään? Siellähän olet sitten, kun ei ole Bemarikorjaamoa vieressä. Itse en uskalla noin pitkälle lähteä, mutta jos lähtisin, niin valitsisin jonkun perusvarman pyörän.

    Ei näin -> GS1200 Adventurella Senegaliin.

    p.s. Tämän aiemman reissutarinan (From Estonia with love) virolainen BMW-mies ei olekaan ihan turha jäbä. Pistää vaihdelaatikotkin kappaleiksi ja vaihtaa laakerit sinne tosta vaan. Vaihtoi aiemmin jo peräänkin laakerin. Ei se ole pyörästä, vaan miehestä kiinni.



    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  19. #19
    Tyhmä on äijä ollut, lähteä nyt GS:llä tuollaiselle matkalle!
    Tästä tulikin mieleen, jotta minun -07 Gessulla on nyt reilu 50000km ajettu. Jokohan talvella pitäisi vaihtaa perän laakerit ja tietysti samalla tarvikeiskarit täytyy laittaa uusiksi. Mitähän muuta?
  20. #20
    Niin, ja taas öhlarit levisi näköjään matkalla...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  21. #21
    Lainaa (iaj @ Marras. 16 2009,22:59) kirjoitti
    Niin, ja taas öhlarit levisi näköjään matkalla...
    Se tuntuukin muuten olevan aika yleinen menettely, että kun on tehty päätös, että nytpä lähdetään sille "grand tourille", niin kantavuuden parantamisen nimessä aletaan muuttelemaan orkkis-alustaa, ja pahimmillaan sinne (yleensä taakse) päätyy jokin superhieno yybersäädöillä varustettu sekä puolet pyörän hinnasta kustantava bling-bling kampe. Joka on varmasti sinällään helvetin hyvä esim. sporttiseen ajoon tai rataharrastajalle. Sitä vaan ei ole ollenkaan suunniteltu tuollaisten reissujen olosuhteisiin. Ja sitten ollaan jumeksessa jossain jumalan selän takana, kun osoittautuu, että se ei kestäkään jättiläismäistä kuormaa ja röykytystä. Alkuperäiset alustakomponentit ei välttämättä loista ominaisuuksillaan, mutta ne onkin yleensä pyritty tekemään lähtökohdasta, että niiden on toimittava kuin junan vessa.

    Hyviäkin tarvikeiskareita ja jousia on kyllä olemassa. Mutta liiallinen monimutkaisuus ja tienvarsiremontin tarve voi olla kelju yhdistelmä. Tämä advriderin linkissä mainittu kaveri omaa näköjään kilpakokemusta, joten saattaapa vaikka hanskatakin noiden tekniikkapuolen hieman normi sukankuluttajaa paremmin. Jos todella on kätevä käsistään ja on kunnon työkalut mukana, sittenhän nuo tuskin ovat onkkelma.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  22. #22
    Gessun kohdalla on kyllä todettava, että sen alkuperäisestä takaiskarista ei reissukäyttöön oikein ole. Jotain muuta sinne taakse on laitettava, jos haluaa reissata edes kohtuullisen kuorman kera.
  23. #23
    Pelkkä jäykempi takajousi ei siis auttaisi mitään? Ne on kyllä monesti vakiona hävyttömän pehmeät, ei ollenkaan mitoitettu mannertenvälisten reissujen kuormaustarpeelle.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #24
    Lainaa (Kunkku @ Marras. 16 2009,21:44) kirjoitti
    Tyhmä on äijä ollut, lähteä nyt GS:llä tuollaiselle matkalle! *
    * Tästä tulikin mieleen, jotta minun -07 Gessulla on nyt reilu 50000km ajettu. Jokohan talvella pitäisi vaihtaa perän laakerit ja tietysti samalla tarvikeiskarit täytyy laittaa uusiksi. Mitähän muuta?
    Vddu. Omasta gessustani vaihrettiin kytkin 40tkm ja kardaani 49tkm tosin takuuseen * *ei saanut itse kärvistellä esson pihalla kannustajajoukon ympäröimänä prkl.
    Kaikki mikä ei tapa, niin ainakin vituttaa
  25. #25
    Taas joku hemmetin pölvästi on lähtenyt kerjäämään verta nenästään, kun ajoi Mongolian halki ja Road of Bonesin GSA:lla!!!

    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=566559

    Onneksi pyörään tuli vaikka mitä vikoja, että tietää lähteneensä väärällä pyörällä reissuun. Jätkällä meni perälaakeri, iskari, renkaita ja mitä kaikkea muutakin. Kävi juuri niinkuin täällä internetissä on tiedetty, että mitäs sitten teet kun GSA hajoaa keskelle Mongolian autiomaita. Miksei tämä herra voinut uskoa kerrankin internettiä?

    Noh, reissu näyttää jatkuvan edelleen, mutta tuskinpa lähtee ensi kerran matkaan noin paskalla pyörällä.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  26. #26
    Lainaa (nostalgia @ Heinä. 09 2010,13:41) kirjoitti
    Taas joku hemmetin pölvästi on lähtenyt kerjäämään verta nenästään, kun ajoi Mongolian halki ja Road of Bonesin GSA:lla!!!
    Kyllä noita pölvästejä tuntuu riittävän! *toi kaveri ei ikumailmassa lähde samalle reissulle samalla pyörällä *

    noh,, kaiken voi tehdä myös kantapään kautta!

    tai jos meinaa maapallon halki "kessulla" ajella on vähintään oltava huolto-auto mukana niinkuin Ewanilla ja kavereilla *
  27. #27
    Onhan siellä suomalaisiakin, osa Kotareilla, osa Bemareilla, osa Yammulla.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  28. #28
    Siinäkö on nyt sitten oikeasti jotain perin juurin ihmeellistä, että GS:n tyyppisellä pyörällä tehdään pitkiä reissuja??

    Pallo on jo käyty kiertämässä Vespalla, Yamaha R1:llä, Harrikalla ja Goldwingillä, sekä hyvin monenlaisilla laitteilla siitä niitten välistä. Senkään ei pitäisi olla yllätys, että herrojen McGregor&Boorman seikkailujen ja niiden saaman julkisuuden seurauksena GS:stä on tullut erittäin suosittu ´adventure´-matkailupeli.

    Bottom linena: ei tuollaiset reissut edes ole niin oleellisesti mistään pyörämallista kiinni, vaan omasta asenteesta. Sekä siitä, että se pyörä tuntuu itselle sopivalta (ja tuota ei aina tiedäkään suoraan mainoslauseista, vaan se pitää käydä ihan itse testaamassa).

    Varsinkin nykyiset moottoripyörät alkavat olla teknisesti niin hyviä ja kestäviä, että kyllä hyvin monenlaisilla kaksipyöräisillä pystyy tekemään pitkiäkin turneita.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #29
    GS moottoripyörät eivät sovellu matkan ajamiseen.

    Väärät pyörät maailmankiertoon:
    - BMW
    - H-D
    - Moto Guzzi
    - KTM
    - Ducati
    - Yamaha
    - Honda
    - Suzuki
    - Aprilia
    - Kawasaki
    - Triumph
    - Victory
    - Buell

    Oikeat pyörät maailmankiertoon:
    - Sivuvaunu Dnepr
    - Sivuvaunu Ural (diesel)
    - Nimbus
    - Indian
    - Royal Enfield (briteissä valmistetut)
    - Minsk
    - Jawa
    - Excelsior
    - NSU
    - Sivuvaunu Zündapp
    - Sivuvaunu Rikuo
    - Sokół
    - Alexander Leutner & Co
    - Rudge-Whitworth
    - Ace

    Ylempi lista on poseerausmotoristien pyöriä (niiden päällä vain istuskellaan), kun taas alemmilla pyörillä ajetaan ja harrastetaan oikeasti. Itse en ole käynyt kuin Eskopiipolla (sielläkin vain kerran), mutta näin on. Turha väittää, sisimmissä tiedätte että asia on näin.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  30.  
  31. #30
    Kyllä tuosta oikeiden pyörien listalta on unohtunut Lin Hai, Guong Tan ja Zen Chui sekä muutama muu soijakastikkeella käyvä Kansojen Suuren Yhteisymmärryksen Mopedi.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen