Iski hirvittävä tarve vaihtaa F800ST R1200GS:ään!
Olisi hienoa saada käyttökokemuksia gesuista. Lompakon paksuus ei riitä uuteen, joten vm.05-06 kokemukset kiinnostaa. Onko ilmennyt ongelmia? 40000 tuntuuko missään?![]()
Tulin juuri Sveitsin reissulta jossa pyörinä F650 gs, f800gs sekä iso gs, kaverit sanoivat ettää kasisatasella tekee saman kuin isolla, on vaan kevyempi. Tiedä häntä, itse pärjäsin pikku gössillä alppiteillä sekä autobaanalla ihan hyvin vaikka tehoero omaan tuunattuun XX:ään on n. 100hv. Että semmoista ajattelun aihetta...
Do you have premonitions of déjà vu?
Ööö, jos sulla on kerran tupla-x niin miksi lähdit gs:llä matkaan?
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
En lähtenyt omalla pyörällä vaan lensin Muncheniin 98€ ja pyörä viikoksi 540€ + 2500km. Tätä kun vertaa esim. Superfastin kustannuksiin johon on liitettävä mennen tullen 800km Muncheniin bensoineen sekä ruoka ja juoma ja sitten vielä edellämainittuihin kuluva aika niin päästään aika suureen säästöön. Jäi Saksan läpi ajaminen pois kun sitäkin on tehty parisenkymmentä kertaa sekä säästyi aikaa työntekoon jolla rahoitetaan se seuraavakin reissu. Oli hyvä kokemus mutta seuraava reissu saattaa taas olla vanhalla homosohvalla tai sitten ei. Mutta täytyy sanoa että pikku gössi (siis tämä uusi 800-kuutioinen n. 71hv) oli aivan riittävä kaikkiin eteen tulleisiin tilanteisiin. Autobaanalla ajoa oli vain n. 200km /150km/h ja sekin meni aivan hyvin, edes minimaalinen pleksi ei tuonut pyörteitä vaan vapaassa tuulessa sai päästellä, mikä olikin hyvä koska viimeinen etappi eilen Cortina D'Ampezzosta Zell Am Seen kautta Muncheniin mentiin parhaimmillaan 34 asteen helteessä.(MustaSurma @ Touko. 28 2008,20:19) kirjoitti
Joojoo, mä aattelinkin että tohon on joku (rationaalinen?) syy...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Vähän vielä täydensin tuota edellistä(MustaSurma @ Touko. 28 2008,22:00) kirjoitti
Käviskö -04? Siitä alkaa R1200GS:n mallisarja.(Tororock @ Touko. 28 2008,19:46) kirjoitti
Mulla on sellainen, olen sitä kehua retostanut tällä foorumilla useasti ja kehun edelleen: tykkään siitä kuin hullu puurosta. Vuoden olen sillä ajellut ja noin 15 000 km. Matkaa ja mutkaa, pikitietä ja soratietä ja joskus jopa turpeessa turvallaan. Hienoja kokemuksia kaikki. Jokapaikanhöylä josta on matkapyöräksi ja retkipyöräksi yhen illan tai kahen viikon lenkille. Se on minulle mieluisin pyörä mitä voin kuvitella.
Pelillä on ajettu nyt 50 tonnia eikä tunnu missään.
Monta monta vuotta oli joka kevät pyöränvaihtokuume. Nyt ei ole.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Joovain...(motometu @ Touko. 28 2008,20:06) kirjoitti
Samma här: 900km molemmil 800GS/1200GS pitki alppei ja paaaaaaaaaaaaljon notkeempi on toi 800:nen, et sillä voi TOSISSAAN mennä maastoonki mut autobahnillaki tarvittaessa kulkee sen 200Km/h !Ainoa moite tietysti tulee ku se on ketjupyörä ja thuulipyörä, että vakiolasilla 182 senttisen pää menee ihan pyörälle
Koeaja se nyt kuitenkin ennenku päätät hankkia 1200:sen !
Niin ja se kulutus 4.2 l vs. 5.5 l, kai sekin meinaa jotain ....
Mä voisin kysyä tohon että kun sulla kerran oli mahdollisuus lähteä gesulla niin miksi olisit lähtenytkään tupla-X:llä...(MustaSurma @ Touko. 28 2008,20:19) kirjoitti
![]()
![]()
Lainaanpa topicia, koska hoidin juuri oman Gesu kuumeeni.
Tosin omalla kohdallani se tarkoitti kawasakin vaihtamista pikku Gesuun (F650GS).
Viikko takana ja jos peli on yhtä hyvä kuin miltä se tuntuu näin lyhyen tuntuman jälkeen, niin monta kesää edessä.
![]()
![]()
BMW F650GS / Honda CRF450R
Kawasaki GPZ500s
Yamaha TZR 125
ja liuta mopon raatoja ennen korttia
No minun R1100 GS pyörällä on ajettu 100.000 km, eikä sekään tunnu missään. Itse olen ajanut siitä 50.000 km kolmessa vuodessa.(tapjar @ Touko. 29 2008,14:18) kirjoitti
http://www.matkaendurot.net/forum/vi...?t=857&start=0
No kytkinremontti voi tulla eteen, mutta sen osaan tehdä itse helposti.
Peli toimii ja kukkuu ihan uuden veroisesti.
Ja on tosi hauska peli matkantekoon ja kaahailuun.
Miksi vaihtaisin.![]()
![]()
Pidän tuon mainion pyörän vielä ainakin 5 tai 10 vuotta.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Heippa
Täällä on jotain juttua pyörästä.
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=1648
On noilla sivuilla myös juttua Adventuresta ja vaikka mistä Bemareista.
Pekka
Pekka
Ehkä se 1200:n GS on kuitenkin enempi klassinen bemari, kuin 800GS. On keppiveto, bokseri, ilmajäähdytys, tilaa, kokoa, jne.
Jotenkin taas tuo 800GS tuntuu joka suhteessa "halvemmalta" ja sitten taas jos aitoja maasto-ominaisuuksia halutaan, saa naapurimaan kolmikirjaimista ärjyjää SEn muodossa suht edukkaasti. Ja on sitten varmasti ominaisuuksia.
Varmasti 800:n on hyvä ja taloudellinen pyörä, mutta jokin bemarius siitä puuttuu. Kyllä, halutaan Gesmeralda tälläkin. Ehdottomasti. Ja se tulee tapahtumaan lähipäivinä/viikkoina. Itävallan kunkun huippuominaisuudet saa väistyä omalla kohdallani GS:n yleiskäyttöominaisuuksien vuoksi.
Kävin tänään koeajamassa F800GS:n. Hauska peli, helppo ajaa eikä korkeuskaan tuottanut ongelmia lyhyelle miehelle. Matalampi satula siihen kyllä vaihdettiin, ennenkuin lähdin ajamaan.
Ajoasento oli oman FZ1S:n jälkeen mönkkärimäinen, ja koneen pörinä lisäsi tuota vaikutelmaa. Potkua koneessa on varmasti tarpeeksi normaaliajoon, mutta kun yritti kunnolla kiihdyttää, eipä oikein mitään tapahtunutkaan. Alussa oikein säikäytti, kun rajoittaja katkaisi vedon juuri kun odotti repimisen alkavan. Kuminauhamaista vetoa kuitenkin löytyi aina tarvittaessa, kun oppi käyttämään matalampaa kierrosaluetta.
Motarilla meno oli todella vakaan tuntuista, ja kypärämelu oli lähes olematonta verrattuna fasuun. Kuoppaisempaa alustaa etsiessä kävin pyörittelemässä jonkun työmaan parkkialueella, jossa oli pieniä hiekkakasoja ja muutenkin mutaista lölliä. Hyvin pääsi paikoista, joihin en fasulla menisi koskaan. Pidempää metsätiepätkää olisi pitänyt päästä ajamaan, mutta tuntui kyllä, että tällä uskaltaisin ajaa poluillakin.
Vilkun automaattinen palautus toimii yllättävän nopeasti, jotain 10-15 vilkutusta, ja sitten sammuu. Kaasun annostelu kävelyvauhdissa oli hieman töksähtelevää ainakin aluksi, voi olla oppimiskysymyskin.
Positiivinen kokemus kuitenkin kaiken kaikkiaan. Hieman arveluttaa vielä se, että tulisinko kaipaamaan fasun tehoja? Oma pyörä nimittäin tuntui mukavan äkäiseltä taas tuon koeajon jälkeen. Ja miksi tuosta kasisatasesta gessusta ei ole juuri lainkaan juttua? Onko jokin syy, miksi se ei ole kovin suosittu, vai ovatko tyytyväiset omistajat vain hiljaa?
GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
Pahimmat ongelmat on varmaan jo korjattu -05-06 sarjoihin. -04 oli ihan pazka (mulla oli yksi sellainen). Nykyinen -07:nen on ihan jees.
Vikoja: Perä, jarrut, akku, laukut, netti kertoo kauhutarinat.
Helvetin hyvä, mukava, sopiva pyörä. Siksi päädyin samaan, mutta uudempaan huonoista kokemuksista (-04:sen kanssa) huolimatta.
Mitään kuluvaa ei pyörässä ole, viat on vaihtelevan laadun tuomia yksilövikoja. Tärkein tarkistuskohde, mielestäni, on juurikin tuo perä. Jos on yhtään väljää, niin kiitos ja pois. -04:sta meni kolme, tää nykyinen on käytännössä välyksetön ~30t jälkeen.
Voimaa on kaikilla kierroksilla, ketterä, vakaa (lukuunottamatta pientä vapinaa ohjauksessa motarilla), luotettava, jne.
Laitoin isomman purjeen ja GSA:n wingletit, niin siitä tuli matkapyörä. Pöpelikössä voi kierrellä, kunhan ei kovin pehmeään eksy.
Ameriikan pellet väittää, ettei mikään korvaa kuutiotuumia. Ei pidä paikkansa, kuutiotuumat korvaa koska tahansa kuutiosenttimetreillä, mitä enempi, sen parempi
Pikkupyörät on pikkupyöriä, vaikka kuinka virittäis *
FIN_GSer
Täällä -04 ja kohta 50 tkm mittarissa. Justiinsa Harri tarkasti huollon yhteydessä perän laakerivälyksen, eikä minkäänlaista ongelmaa löytynyt - alkuperäinen laakeri pelittää edelleen.
Hieno homma!
Kuten oletin, laatuvaihtelun piikkiin menee ongelmat. Mulla meni -04:sta 2 perää vaihtoon ja kolmas jäi sitten kiinni (Harri tarkisti ne kaikki). Huonoin toimi ~5000km ennenkuin ryhtyi lotaamaan.
Jarruviat oli sitten enempi mystisiä ja swiddumaisia. Onneksi sain tämän suoravetoversion.
Eräänä murheellisena päivänä ori Heinolle tulossa 3 jarruvikaista GS:ää laveteilla..
FIN_GSer
Mikä jarruissa oli päälimmäinen ongelma, oikkuiliko servo vai mikä?
Mites sait ne GSA vingletit kiinni? Sellaisia omatkin polvet kaipailee syksyn räntäsateessa.
Jarrut oireili tyypillisesti niin, että lähtöyrityksen aikaan punainen valo päälle ja suositus pikaisesta lääkärilläkäynnistä. Servo siis seis.
Olivat kuulemma yhden talven aikana oikein Baijerin nahkahousut käyneet sitä hämmästelemässä. Vaihtoivat servon. Seuraavana kesänä sama vika oireili uudelleen. Vikapaikka oli oikeasti jarrukahvan mikrokytkin.
Pöljästi suunniteltu zydeemi se..
Toimiessaan servot oli ihan OK, paitsi pehmeällä hiekalla, jolloin renkaat pääsee luistamaan juuri sopivasti ja ABS päästää pyörät pyörimään. Meinasin päätyä yhden puimurin nokkaan sen takia, kun kahva&poljin pohjassa jarrutusteho oli 0, kun ABS:ä oli aktiivinen.
Wingletit laitoin kiinni silleen, että porasin katteeseen oikeille paikoille reiät ja siitä pultit läpi
Isot aluslevyt sekä nurjalle puolelle että katteen ja wingletin väliin, nylocki mutterit sopivaan kireyteen ja hyvä tuli. Niistä on oikeasti PALJON iloa. Giwin pleksin ja winglettien kanssa ajelu on matkapyörämäistä suojan osalta. Kesällä vähän liian kuuma
Iso pleksi ilman winglettejä tarjoaa vain ~50% suojasta.
FIN_GSer
1200gs:äähän sai ainakin ennen tilauksesta myös absittomana ja servottomana. Onko tietoa oliko niissä malleissa sama pääsylinteri ja jarrusatulat eli saisiko kaiken abs/servo krääsän poistettua jos vaihtaisi suorat jarruletkut kahvasta satuloille?(FIN_GSer @ Huhti. 27 2009,21:29) kirjoitti
Juu, en minäkään servoja erityisesti kaipaa, vaikka toistaiseksi ovat ihan asiallisesti toimineetkin.
Pleksipuolella päädyin MRA varioscreeniin kuunneltuani alkuperäisen ulinoita muutaman tuhat km. Ei MRA:kaan kaikkea suhinaa vie pois, pienellä modauksella eli sen käänneltävän lipan 5:n sentin leventämisellä kohinat rauhoittuisi tod. näk. vielä melkoisesti.
Täytyy pistää tilaukseen ne tankin sivupalat ja käsisuojiin olen kaipaillut myös pientä lisää, tahtoo kylmillä keleillä viima käydä rystysiin.
Jos Fin GSer poikkeilee esim. Vehoniemessä, niin olis ihan kiinnostavaa joskus kurkata sitä kiinnitystä.
(Gari @ Kesä. 04 2008,13:01) kirjoitti
(tapjar @ Kesä. 04 2008,12:55) kirjoitti
![]()
(Gepezzi @ Kesä. 07 2008,15:16) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
Hyvaä Tororoc,
Iski ihan sama kuume viime syyskussa. Vaihdoin virkeän ST800:n (kaikki lisäruksit ruudussa) GS 1200:een. Lähtökohtana oli että kaikki mitä siihen kiinni saa: ASC, ESA,ajotietokone, renkaiden valvonta, kaatumaraudat, täydet laukkusatsit etc... (kaikki ruksit ruudussa), ei mitään ulkonäkömodauksia... Täällä ollaan vain kerran, keles, jos tämän missaa niin v.tutt.a loppuelämän. Olen nauttinut kaikista 2000km:sta since last September...
Anna mennä vaan, elämä on.
Tälle kesälle on suunnitelmissa Iron Butt ja Norjan vuonot. Kahtena edellisenä kesänä on tullut F800.een 10.000 km/vuosi, Nordkap, Lofootit.
Kerran täällä vaan ollaan.
BF illalla 1,5 promille.
<p>R1200RT-2008</p>
Että noin pitkälle aiot, kurapyörällä? Eikös niihin hommiin olisi kunnollisia matkapyöriä?(Black Flag Rider @ Huhti. 28 2009,23:33) kirjoitti
![]()
Joo, varmaan olis paljon parempia ja hienompiakin matkapyöriä, täytyy vaan koettaa sinnitellä sillä mitä on.
En siis provosoitunut....
BF
<p>R1200RT-2008</p>
Mä oon kyllä 2 kesää jo pitänyt gessua ihan kunnollisena matkapyöränä. Kyllä se sitä on enemmän kuin kurapyörä. Kun ei sillä mihinkään spooriin ole oikeesti asiaa, ja kuraantuu se "oikea" matkalehmäkin soramaantiellä.(Kunkku @ Huhti. 29 2009,08:01) kirjoitti
höh, koeajoin F 800 geeässän ja semmoinen hinku tuli että tätähän pitäisi päästä ajamaan lisää(Gari @ Kesä. 04 2008,13:01) kirjoitti
![]()
Tunturi Classic -74 --> Suzuki Tsx -84 --> Kawasaki Versys -07 *--> Suzuki GSR -07 (myyty)
Kunkku kettuilee, se on ajanut ameriikan halki ja euroopan ympäri gsa:lla ja olen kyllä samaa mieltä - parempaa matkapyörää ei ole.(tapjar @ Huhti. 29 2009,11:41) kirjoitti
- juha -
Heitetääs hiukan lisää bensaa liekkeihin.Meillä perheessä kaksi 1150 gessua ja itse niitä ennen noin 20 erilaista ja erityylistä pyörää omistaneena tunnen nyt löytäneeni sen oikean(siis moottoripyörän).Ei enää muuten vaihdu kuin 1200 Gessuun sit joskus kun lakkaa köyhtymästä ja alkaa rikastua.Ja vielä sokerina pohjalla on se,että harva pyörämalli saa aikaan yhtä paljon keskustelua kuin Gessu.Lainatakseni vanhaa mopomainoksen tekstiä.Jos olet in,sinua seurataan,jos joudut out,sinusta ei puhuta.![]()
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c