Ostin äitienpäivänä 2000-mallisen sv 650 nakumallin. Itse en löytänyt silloin täältä sopivaa koiranluiden pituusohjetta madaltamiseen joten tässä se mitä minä tein.
Koiranluiden reikäväliä pidensin 12mm jolloin takapyörä nousi vapaana ollessaan 3,5 cm. Reiät kannattaa porata 12,2-12,5 mm, jotta pultit menevät jouheasti reikiin. Sen jälkeen laskin keulaputkia lävitse maksimin eli 27-30 mm, kuitenkin niin että tankoon jäi millin rako. Ajettavuudessa en huomannut eroa. Taipui mutkiin entiseen malliin ja pysyi "ketteränä". Periaatteessahan tuo rauhoittaa ajettavuutta kun perä laski hieman enemmän. Ainoa ongelma on että sivujalalle laitettaessa pyörä jää melko pystyyn.
Kannattaa hieman lyhentää sitä sivujalkaa. Vaimokkeen SV:stä vetäsin rälläkällä kylmästi palan pois ja hitsasin uuden (ja isomman) lätkän siihen tynkään.
20 mm pidemmät koiranluut tein muistaakseni 5mm paksusta rosteristalevystä, ei tartte peljätä korroosiota eikä kestävyyden puutetta. Toi 20 mm lisäpituus on aika maksimi, sitä pidemmillä alkoi takarengas osumaan sinne katteiden alle muoviin...![]()
--
jiji
Jos riittää intoa ja mielenkiintoa niin lisää infoa ja ohjeita kiinnostais saada, ehkä jopa pari kuvaa. Olis tulossa kaverin pyörään moinen operaatio ja pyörien kanssa ei vielä ihmeesti ole tullut rävellettyä...
CBR600f -04
SV 650S -99 madallus 3 cm:(Hansk| @ Touko. 26 2008,22:08) kirjoitti
3 cm etuputkien laskeminen = koiranluiden reikäväli keskeltä keskelle 11.5 cm. 12 mm reikä että pultit menee paikalleen.
Materiaalina rosteri.
Suzuki SV 1000:sen madallus olisi itsellänikin ajankohtaista, koska pyörän käsittely paikallaan on vähän kankeaa kun ei oikeen yletä jalat maahan.
Ajattelin selvitä helpolla ja tilata valmiit koiranluut, mutta jossakin paikoissa pyydetään aivan älyttömiä ko lätkistä. Omasta mielestä löysin ihan ok hintaiset palat. Chewy´s stuff (valitse SV1000 suspension links)
Postikulut olisivat kyselyni mukaan varsin edulliset noin 6 € mitä tosin aluksi epäilin, mutta niin myyjä väitti. Samalla voisi tilata tuolta tankin kohotuspalat ja lankarullat yms mitä keksiikin, koska eivät ole hinnan kirossa.
Eli onkohan hinta ok vai löytyykö lähempää halvemmalla, itse en niitä voi tehdä koska käden taidot rajoittuu tiettyyn asiaan
![]()