elikkäs uusi suzuki kuski ilmoittautuu tällälailla iloisissa merkeissä
eli mistä voi lähtee selvittelemään vikaa, kun 2000-4000rpm kohdilla kun ajelee, niin röpöttää ja pätkii kovasti. sit ku mennään tuon yli niin ei ole mitään ongelmaa. menovettä kuluu n.7,5-9l sekalaisella ajolla, ilman revittelyjä. ja ainaski tyhjäkäynnillä väännettäessä kaasua melki tappiin nopeasti, niin pössäyttää aikamoisen mustan pilven, ja karstaa leijuu siin mukana. vanhemmat harrastajat ovat kaikki olleet hölmistyneitä nähdessään tuon pilven, eli ei ihan tavallinen ilmiö.
Moro!!
Mulla oli samantyyppistä vikaa keväällä omassa -90 gsx 750 äffässä: kun ajoi 15 km ja tuli taajamaan, niin alkoi rykimään ja yksi pytty pois pelistä, kohta taas mukana ym. oireilua. Ja mukavasti pätki ja ryki...Syyksi selvisi 2 pytyn kaasari, joka tulvi yli. Siinä samassa se ajan mittaa tuhosi tulpan ja sitten taas puolan.
Kaasarit syynäykseen, saattaa alkaa pelittämään. Uusi myös p-ainesuodattimet, letkut ja tulpat samalla....
Omasta pitää vielä synkata kaasarit, mutta jätän sen ammattilaisille....![]()
Jos haluu saada, on pakko antaa....
Kawasaki GTR 1000 -87
Mulla teki tuo 900 rf suzuki aivan samaa.
Käytin penkissä säädättämässä oli synkat ihan perseellään ja neulaputket kuluneet jo jonkinverran soikeiksi.
Säätämisen jälkeen putosi kulutus 7,0 L----> 5,0 L/100 ja nykiminen loppu sekä kiihtyvyys parani entisestään.
RF 900R
nii ja eilen kun laitoin illalla käyntiin ja vähä kierroksia, kone kylmänä. niin putkesta löi liekit n. 10cm pitkät![]()
oliskohan siellä seokset päin.
tai sitten tosiaan joku kaasari/kaasarit tulvii pahasti.
tuo kulutus 7,5-9L on kyllä ihan liikaa.
meillä -89mallin vekotin teki tuota samaa, kun eräs hulvaton huoltoheppu vaihtoi nokat ja imunokan ajoitus olikin sitten yhden hampaan pielessä
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
joo no toivotaan että vika löytyy kaasareista, ruvetaan tuos viikonloppuna purkamaan niitä. pitää sit kattoo, et oliko jotai vaikutusta.
no niin ny on kaasarit avattu, mitään silmämääräistä vikaa ei löytyny. Pitää laittaa korjaussarjat ja säätää. osaisko joku sanoa, että voiko tälläses vehkees säätää sytytystä jotenki. Eli minkälainen systeemi se on.
Oliko suutinputket kulunu vielä? Suzukin yks ongelma on että ajan saatossa suutinputki kuluu soikeaksi ja sekin tekee noita ongelmia.
Totta sä katoit ne neulat et onkos kulumaa pääsuutin pois ja kalvo pois ja tsiikasit neulaputket...
Toissa viikolla kattein yhtä 67tkm ajettua 750 äffä suskaa vm91 ja oli kulumaa mut oli muutenkin vähillä eväillä oli kones niin nostin neuloja ja johan alkoi vääntään paremmin....
ruosteen väristä paskaa oli kaasareissa joten pikku puhdistus oli tarpeen ja kaasareiden synkkaus.... neulat oli poikeemella heti luistin jälkeen taidetaan vastasuudessa hommailla dynojetit siihen mopoon.... mut nyt kuitenkin pelaa...samalla säädin venat ja vaihdoin tulpat.... omistaja ei meinannut tuntea samaksi mopoksi....
Vetäisikö se jostain sulla ilmaa ja sitten kun annat hanaa saa evästä ja alkaa pelaan...oliko kalvojen kansien alla o-renkaat tallessa ja hanan sulkijalle menevä alipaineletku ehyt ja alipaine korkit ja ilmansuodatin oikein paikallaan...ettei saa liikaa ilmaa ja sekoita kalvojen toimintaa...
kysynki sitten samaan topicciin pientä lisäkysymystä... eli itelläni on sama vekotin mut vm89.. mitkä pitäisi olla tyhjäkäynti kierrokset? välillä kiukuttelee ja sammuilee vaik o huikka päällä ku valoihi jarruttaa.. häviää muutaman km ajamisen jälkeen..
nii joo ja nyt tyhjät sellasta 1500-1000 oon pitännyt
1100 taitaa olla ohjearvo. voin tarkistaa haynesin manuskasta kun pääsen kotiin
e: eli tyhjäkäynti on tuo 1100 +/- 100 rpm
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
no nyt on kaasarit käyty läpi. savutus loppui melkein kokonaan, mutta liekit putken päissä oli jälellä, nyt myös lämpöisenä.ny vissiin sytkyn ja venojen kimppuun josko sielt löytys jotai värkkäämistä.
sammuiluun viittaa se et venttiilit kantaa ja ne pitää sääätää aina ekaksi....sitten samalla uudet tulpat sen verran v-mäiset vaihtaa... samalla kattoa tulppien väristä et miten on seokset olleet....sitten kaasareiden kimppuun ja synkkaus...
tulpa on vaihdettu, vanhat oli aivan mustat. Seos ruuvit noin asetus 1,5 kiekkaa auki. Synkattu kotikonstein, korjaussarja laitettu. Musta savu loppu noilla, ja nykiminen helpottui, mutta ei poistunut. Katottiin eilen että sytkypyörä on ns. Viriviri, factory suz2. Eli ny ekana hakee ihan vakio syttypyörä.
JOS JOLTAIN LÖYTYY YLIMÄÄRÄNEN VAKIO SYTTYPYÖRÄ SUZUKI GSX 750F vm.90 NIIN OTTAKEE YHTEYTTÄ!!!
Käyn tilaas sellasen, mut jos joku kerkee kaupata eka niin hyvä homma.
syttypyörä löytyi ja on nyt vaihdettu. nykiminen loppui, mut viel pätkäsee ihan alussa, ku vääntää kaasua
olisko jollain ideaa tuohon?