Terve Orgilaiset.
Ostin pari viikkoa sitten uuden R6 vm2008. Luonnolisesti siinä oli km nollassa. Kysymys kuuluu: Onko sillä mitään merkitystä sisäänajo vaihessa millä nopeudella ajelle(esim 200km/h) tai voiko sillä kiihdytällä miten haluaa. Hajoaako kone jos näin tekee.
Manuaali kertoo että pitäisi ajella 1600km hillitysti. Mutta kun on bensaa suonissa, eikä voinut vastustaa kiusausta.[B]
no äläs ny kuiteskaan hulluna kierrätä konetta heti alkuun.. Kerkeet sä sit myöhemminki sen korttis ajaa hyllylle![]()
jee jee...jerry cotton...
YAMAHA R6 -05
FZ-6:n sisäänajo ainakin ohjekirjan mukaan tuli ensin välttää pitkää ajoa yli 7000rpm (voi olla eri R6:ssa) kiihdytella sai vaikka rajoittajalle asti kunhan ei pitänyt niitä yli 10sec. Sitten 1000km huollossa sanoivat että ajele normaalisti, kunhan et radalle mene niin on ihan OK.Ei hajoa.
Olisko joatin saman suuntaista... tarkista ohjekirjasta siellä se lukee.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Vaihtelevaa ajoa kannattaa ajella, ettei mitään matkaa tasaista 100km/h vauhtia.
Suzuki GSX-R 1000 K7
itselle pari vuotta sitten samanmoista vehjettä ostaessa sanottiin, että pahempi uudelle koneelle on ajaa se "tukkoon" heti uutena. Eli mieluummin vähän pienempi kuin liian suuri vaihde silmään.
Normaalia ajoa ja ei turhaa säästelyä, ei liikenteessä pysty konetta liikaa rasittamaan jos vähänkään on tolkkua.
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
(Tjoro82 @ Touko. 26 2008,11:50) kirjoitti
katsotaan, onko mulle korttia enään ens vuonna.
Ei vaineskaan, kyl mä ajattelin rauhassa ajella, on ollut muutenkin ton kortin kanssa huono säkä,![]()