On ollut mukava ajella yhtä soittoa kohta 30 vuotta. Mites sulla ajelut menny ... sullahan oli se pakollinen n. 15-20 vuotta taukoa ja sitten ostetaan se mopo ja pullistellaan vanhoilla kuvilla(Staga @ Touko. 29 2008,19:23) kirjoitti
No kukin tyylillään.
Kumpa olisikin nenu. Voisin tämän klyyvarin siihen vaihtaa. Palaa auringossa turhan herkästi puolipotan kanssa.
Moottoripyöräily, moottoripolkupyöräily, mopoilu...
Mopediuly...? mopedyily...
Heh heh, tuossa muutama vuosi sitten oli sellanen "mitähän-tästä-seuraa"-tilanne, kun laivalla ollut vartija tokaisi ruotsista tulevalle liivijengille että: "Du kan lämna moppena dit..." ja osoitti sinne laivan kulmaan. Eihän siinä sitten, parrakkaat kaverit parkkeerasivat "moppensa" määrättyyn paikkaan mukisematta...![]()
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Mopo on hyvä nimitys, mutta koska oikea mopo on sympaattinen ja aliarvostettu kulkine, käytän mieluummin prätkästäni tuttua nimitystä pannari. Tämän tietysti joku voi sotkea H-D panheadiin. Rätkäkin on hyvä. Tai pärrä. Prätkä tuo jotenkin 70-luvun mieleen, nostalgiaa harrastuksen alkuajoilta.![]()
Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
itse en kyllä lähtisi puhumaan alle 200 hepan vehkeistä muuna kuin mopoina. Itse olen siis vielä toistaiseksi mopoilija, mutta eiköhän sekin kohta muutu parempaan suuntaan.(finharley @ Touko. 29 2008,17:55) kirjoitti
Miten ton vaimon nimitys liittyy tähän aiheeseen? Sä varmaan puhut täydellistä kirjakieltä. Mulla on mopo, vaimo on huora ja koskenkorvakin on kossua, enkä koe omaavani alemmuuden tunnetta vaikka lempinimiä käytän.
Kovin vetomies kaupungissa, ärrä alla.
Kyllä se on mopo tai rätkä.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Moposta ja mopolla ajelemisesta miekin aina puhun, vaikkakin meikäläisen tapauksessa erehtymisen vaara on todella suuri, kun tuolla tallissa FJR:n vieressä on myös vanha kunnon pappa-Tunturi.
![]()
Mää muuten ymmärrän tuon jutun vaikka vähä eri mieltä olenki.(finharley @ Touko. 29 2008,17:55) kirjoitti
Mutta täältä Pohojammaalta katottuna tuosa on yks juttu, jota en kerta kaikkiaan tajua.
Voikko sää selittää, mitä se tuo "alemuuden tunto" on, hä?
Ja oisko mitenkää mahollista, että kotiFreudilla olis päässy lipsahtaha joko munakas tai moottoripyörä vähä lapasesta?
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Kyllähän tuota välillä hieman karsastan, mutta ymmärrettävää jos toisella sattuu olemaan isompi, tehokkaampi ja nopeampi pyörä.