Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Moi.

    Ostin kuukausi sitten cbr 600f vm.99 pyörän ja olen sillä nyt ajellu muutaman viikon ja se nakuttaa lämpimänä tyhjäkäynnillä, niin mistä moinen ääni mahtaa tulla?
    vaihdoin tänään jakoketjun kiristimen, niin kaikki muu ylimääräinen rapina katosi mutta nakutus ei.
    Voiko jakoketju jotenkin nakuttaa kun siitä ei ole tietoa koska se on vaihdettu ja pyörällä on ajettu 46tkm

    Kuinka usein vaihdatte tulppia näihin, kun omilla tulpilla on entisen omistajan mukaan ajettu jotain 20tkm
  2. #2
    tuol ois ollu topic koskien 600f:n juttuja.....
    No kummiski.
    http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...999%202000.pdf mukaan 24tkm on eka tulpanvaihto, joten vois kuvitella et 24tkm välein!?



  3. #3
    Ainahan nää naputtaa vähän. Venojen väilien ei pitäs olla vielä kauheesti mettässä noilla kilsoilla mutta onhan se hyvä tarkastuttaa. Omalla on ajettu ~52tkm ja venttiileitä ei tarvinnu säätää kun käytin sitä huollossa.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  4. #4
    Onkohan nakutus = tikitys?
    Huomasin tossa männä viikolla, että kylmänä pitää ainakin tyhjäkäynnillä sellasta pientä tikittävää ääntä. Tuli mieleen, että ääni kuuluis venttiileistä!!?!?
    Ajattelin, et jos siel viel hetken pystys ajaa ennenku tulee huolto, jossa vois pyytää samalla kattomaan ne.
  5. #5
    Lainaa (kiivi3 @ Touko. 28 2008,08:17) kirjoitti
    Onkohan nakutus = tikitys?
    Huomasin tossa männä viikolla, että kylmänä pitää ainakin tyhjäkäynnillä sellasta pientä tikittävää ääntä. Tuli mieleen, että ääni kuuluis venttiileistä!!?!?
    Ajattelin, et jos siel viel hetken pystys ajaa ennenku tulee huolto, jossa vois pyytää samalla kattomaan ne.
    Minullakin kuuluu kylmänä nakutusta. Tai oikeastaan voisi sanoa säkätykseksi. Toistaiseksi se on vain kuulunut aamuisin. Kaveri sanoi, että hänen '06 yksilössä samaa kuului myös lämpimänä.

    Omani on kuitenkin ajettu vasta 19tkm, joten en uskoisi, että on vielä säädön tarpeessa. Pitänee paremmalla ajalla tutkia asiaa kaveriporukalla.

    Eli kone käymään tyhjäkäynnillä, ja äijät viereen ihmettelemään..
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  6. #6
    Lainaa (ukkis85 @ Touko. 27 2008,22:15) kirjoitti
    .... ja se nakuttaa lämpimänä tyhjäkäynnillä, niin mistä moinen ääni mahtaa tulla....
    Ettei tulisi nakutus kytkimestä tai jostain sieltä suunnalta? Lämmin moottori nakuttaa, kytkin pohjaan ja nakutus katoaa?
    Pappis -> Raisu -> S1 -> KLR600 -85 -> GSX-R750 -96 -> XT600E -99 -> VTR1000F -02 -> GeländeStraße -03 -> GeländeStraße Adv. -09
  7. #7
    tänään ajelin pyörällä ja kuuntelin hieman mistä päin nakutus tulee niin kyllä se kytkimen puolelta tulee mutta ihan tarkkaan en osaa sanoa tuleeko se kytkimestä vai ylempää.
    Kytkin kyllä luistaa täys kiihdytyksessä 8000rpm ylöspäin, mutta tyhjäkäynnillä lämpimänä se nakutus kuuluu oli kytkin pohjassa tai ei.
    Ja ihan kunnon nakutusta se on ei tikitystä.

    Alkaako kytkin pitämään jotain ääntä kun se on loppumaisillaan vai alkaako pelkästään luistamaan?

    Öljyistäkään en tiedä mitä oljyä koneessa on kun entinen omistaja oli omien sanojen mukaan juuri ne vaihtanut.

    sellainen tuli vielä mieleen että mitä bensaa muut käyttää kun itse olen 95:sta laittanut tankkiin niin pitäisikö kuitenkin laittaa 98:a
  8. #8
    Äänien paikallistamiseen on ihan hyvä keino kun ostaa asentajan stetoskoopin. Pystyy paikallistamaan melkein sen yhden nakuttavan venttiilin äänen perusteella. Hätätilassa käy vaikka harjanvarresta tehty puukepakko.
  9. #9
    Kävin tänään taas ejelulla ja nyt laitoin 98:sia tankkiin ja kun pysähdyin kuuntelemaan kuuluuko nakutusta niin ei kuulunut enää eli vika taisi olla bensassa, ainakin toivon niin.
  10. #10
    Mä tankkasin kyllä 95:sta 600F:ään.. Se oli -94. Eikä se ainakaan nakuttanut. Mutta, hyvä jos bensan vaihdolla parani vika?
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  11. #11
    pyörällä taisi olla vaan hyvä päivä silloin kun laitoin 98:sia tankkiin.
    Nakuttaa vieläkin, sen huomasin, että jos ajan vähän rajummin ja revitän oikein kunnolla niin menee hetki ennen kuin alkaa nakutus kuulumaan.
  12. #12
    Lainaa (ukkis85 @ Touko. 29 2008,18:18) kirjoitti
    Kävin tänään taas ejelulla ja nyt laitoin 98:sia tankkiin ja kun pysähdyin kuuntelemaan kuuluuko nakutusta niin ei kuulunut enää eli vika taisi olla bensassa, ainakin toivon niin.
    Ei se vika kyllä siinä ollut. CBR 600 F ei tod nakuta 95:llä, ja vielä vähemmän ilman kuormaa. Se voi olla kytkin tai hiukka lian suuri välys jossain venttiilissä, mutta tuskin mitään vakavampaa.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  13. #13
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 01 2008,22:58) kirjoitti
    Lainaa (ukkis85 @ Touko. 29 2008,18:18) kirjoitti
    Kävin tänään taas ejelulla ja nyt laitoin 98:sia tankkiin ja kun pysähdyin kuuntelemaan kuuluuko nakutusta niin ei kuulunut enää eli vika taisi olla bensassa, ainakin toivon niin.
    Ei se vika kyllä siinä ollut. CBR 600 F ei tod nakuta 95:llä, ja vielä vähemmän ilman kuormaa. Se voi olla kytkin tai hiukka lian suuri välys jossain venttiilissä, mutta tuskin mitään vakavampaa.
    Tylyttäjä hei, mainitsit toisessa ketjussa tuosta kytkimen ilmaamisesta. Osaatko kertoa, tai onko linkkiä missä neuvoittaisiin, että miten se CBR:ään tehdään? (Jos sen voi edes tehdä tähän pyörään)
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  14. #14
    Lainaa (Tape- @ Kesä. 02 2008,08:05) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 01 2008,22:58) kirjoitti
    Lainaa (ukkis85 @ Touko. 29 2008,18:18) kirjoitti
    Kävin tänään taas ejelulla ja nyt laitoin 98:sia tankkiin ja kun pysähdyin kuuntelemaan kuuluuko nakutusta niin ei kuulunut enää eli vika taisi olla bensassa, ainakin toivon niin.
    Ei se vika kyllä siinä ollut. CBR 600 F ei tod nakuta 95:llä, ja vielä vähemmän ilman kuormaa. *Se voi olla kytkin tai hiukka lian suuri välys jossain venttiilissä, mutta tuskin mitään vakavampaa.
    Tylyttäjä hei, mainitsit toisessa ketjussa tuosta kytkimen ilmaamisesta. Osaatko kertoa, tai onko linkkiä missä neuvoittaisiin, että miten se CBR:ään tehdään? (Jos sen voi edes tehdä tähän pyörään)
    CBR:ssä on vaijerivetoinen kytkin, eli sitä ei tarvitse ilmata.. Vaijeri on mielestäni helpompi, yksinkertaisempi ja parempi tapa käyttää kytkintä kuin neste.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  15. #15
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 02 2008,09:09) kirjoitti
    Lainaa (Tape- @ Kesä. 02 2008,08:05) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Kesä. 01 2008,22:58) kirjoitti
    Lainaa (ukkis85 @ Touko. 29 2008,18:18) kirjoitti
    Kävin tänään taas ejelulla ja nyt laitoin 98:sia tankkiin ja kun pysähdyin kuuntelemaan kuuluuko nakutusta niin ei kuulunut enää eli vika taisi olla bensassa, ainakin toivon niin.
    Ei se vika kyllä siinä ollut. CBR 600 F ei tod nakuta 95:llä, ja vielä vähemmän ilman kuormaa. Se voi olla kytkin tai hiukka lian suuri välys jossain venttiilissä, mutta tuskin mitään vakavampaa.
    Tylyttäjä hei, mainitsit toisessa ketjussa tuosta kytkimen ilmaamisesta. Osaatko kertoa, tai onko linkkiä missä neuvoittaisiin, että miten se CBR:ään tehdään? (Jos sen voi edes tehdä tähän pyörään)
    CBR:ssä on vaijerivetoinen kytkin, eli sitä ei tarvitse ilmata.. Vaijeri on mielestäni helpompi, yksinkertaisempi ja parempi tapa käyttää kytkintä kuin neste.
    Jep, tätä epäilinkin. Eli sitten vain vaijeria säätämään.

    Kiitos.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  16. #16
    Lainaa (ukkis85 @ Touko. 28 2008,20:52) kirjoitti
    Ja ihan kunnon nakutusta se on ei tikitystä.
    Jos se kuulostaa siltä kuin vasaralla hakkaisi koneen lohkoa niin veivinlaakeri on loppumetreillään. Kaverin cebarista kun veivinlaakeri meni niin alkujaan se kolisteli säännöllisen epäsäännöllisesti tyhjäkäynnin tuntumassa ennenkuin pyörähti ja teki selvää kampiakselista ja kiertokangesta ja kolina aavistuksen paheni männän alettua hakkaamaan kanteen.

    Mutta siis veivinlaakerin kolinat on aina kunnon kolinoita jotka kyllä huolettaa useimpia, pienet naputukset on jotain muuta. Sen verta tehokas vain on cebarissakin öljypumppu että en itse aikanaan tuota veivinlaakeriongelmaa äänestä kunnolla tunnistanut...
  17. #17
    Lainaa ukkis85 kirjoitti Katso viesti
    tänään ajelin pyörällä ja kuuntelin hieman mistä päin nakutus tulee niin kyllä se kytkimen puolelta tulee mutta ihan tarkkaan en osaa sanoa tuleeko se kytkimestä vai ylempää.
    Kytkin kyllä luistaa täys kiihdytyksessä 8000rpm ylöspäin, mutta tyhjäkäynnillä lämpimänä se nakutus kuuluu oli kytkin pohjassa tai ei.
    Ja ihan kunnon nakutusta se on ei tikitystä.

    Alkaako kytkin pitämään jotain ääntä kun se on loppumaisillaan vai alkaako pelkästään luistamaan?

    Öljyistäkään en tiedä mitä oljyä koneessa on kun entinen omistaja oli omien sanojen mukaan juuri ne vaihtanut.

    sellainen tuli vielä mieleen että mitä bensaa muut käyttää kun itse olen 95:sta laittanut tankkiin niin pitäisikö kuitenkin laittaa 98:a
    Mahtokohan tämä koskaan selvitä mikä siellä nakuttaa? Mulla tekee meinaa 00 mallinen seepra samaa, 1500-2000 kierroksen korvilla kuuluu selvästi ja kylmänä ei nakuta lainkaan.
  18. #18
    jos nakutus vaivaa kannattaa ottaa tankki irti ja tarkastella kaasareita yms.
    Mulla nakutti 900 bleidi monesta eri syystä,nämä kaikki olivat listalla samaan aikaan.
    1.kaasarit löystyneet,koko paketti lähti irti kun pikkasen veti rungosta.
    2.alipaine letku irti,piti hirveetä nakutusta kun se oli irti.
    3.Ihmettelin kun vieläkin outo nakutus vaikka mielestäni kaikki piti olla okei,ainakin parempaan suuntaan oli menty,lähdin antamaan kunnolla hönkää ja ajattelin että sillä se lähtee kuntoon.
    4.Kiihdytyksen jälkeen hävis tehot,takas taluttaen ihmettelemään,yksi sytytystulpista oli löystynyt auki
    5.Siihen loppu pienimmätkin nakutukset.
    Horo Elää !
  19.  
  20. #19
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    jos nakutus vaivaa kannattaa ottaa tankki irti ja tarkastella kaasareita yms.
    Mulla nakutti 900 bleidi monesta eri syystä,nämä kaikki olivat listalla samaan aikaan.
    1.kaasarit löystyneet,koko paketti lähti irti kun pikkasen veti rungosta.
    2.alipaine letku irti,piti hirveetä nakutusta kun se oli irti.
    3.Ihmettelin kun vieläkin outo nakutus vaikka mielestäni kaikki piti olla okei,ainakin parempaan suuntaan oli menty,lähdin antamaan kunnolla hönkää ja ajattelin että sillä se lähtee kuntoon.
    4.Kiihdytyksen jälkeen hävis tehot,takas taluttaen ihmettelemään,yksi sytytystulpista oli löystynyt auki
    5.Siihen loppu pienimmätkin nakutukset.
    Jaahas täytyypä huomenna mennä nostamaan tankki pois ja kattelee, ärsyttävä naputus se on mutta en tiä kuuleeko sitä kukaan muu ku minä ihan ku joku koputtelis ruuvimeisselillä sillai säännöllisen epäsäännöllisesti...
    nak.... nak nak... nak nak nak.

    edit: Just samanlaista nakutusta kun tässä: https://www.youtube.com/watch?v=90S97di9Czk
    Viimeksi muokannut: Exi; 03.04.2015 klo 00:08.