Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Ostin tuossa äskettäin kyseisen mopon, mittarissa 72tkm ja vuosimalli siis -01 eli VTECitön. Eilen heitin ensimmäisen koeajon ja sain seuraavia huomioita:

    -Ajovalokytkin pätkii, parkit ja ajovalot eivät meinaa syttyä heti vaan joutuu vähän ränkläämään, sitten kun syttyy niin jää palamaan kyllä.

    -Vilkkukytkin toimii todella huonosti, painan vasemmalle niin vilkkuu vaan lopettaa kun päästän peukalon irti. Jos päästän oikein hitaasti niin saattaa jäädä vilkkumaan. Oikealle vilkuttaessa toimii vähän paremmin.

    -Kytkin ottaa aika ylhäältä, vaijeriakin on jo löysätty niin että tyhjää on kahvassa. Ei luista kuitenkaan, kauankohan vielä kestää.

    Onko vastaavia ollut kellään? Muutenhan kulkupuoli oli kunnossa ja kone kehrää. Hyvällä tavalla outo pyörä ajaa FJRrän jälkeen, jumalattoman kevyt ja helppo käsitellä.
    Viimeksi muokannut: dj_pirtu; 26.03.2013 klo 16:01.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  2. #2
    Lainaa dj_pirtu kirjoitti Katso viesti
    Ostin tuossa äskettäin kyseisen mopon, mittarissa 72tkm. Eilen heitin ensimmäisen koeajon ja sain seuraavia huomioita:

    -Ajovalokytkin pätkii, parkit ja ajovalot eivät meinaa syttyä heti vaan joutuu vähän ränkläämään, sitten kun syttyy niin jää palamaan kyllä.

    -Vilkkukytkin toimii todella huonosti, painan vasemmalle niin vilkkuu vaan lopettaa kun päästän peukalon irti. Jos päästän oikein hitaasti niin saattaa jäädä vilkkumaan. Oikealle vilkuttaessa toimii vähän paremmin.

    .
    Joskus omistin VTR:n ja siinä oli hieman samansuuntaisia oireita. Ensiavuksi suosittelen tuon ajovalo/vilkkukytkinhässäkän purkamista ja puhdistamista vaikkapa Contact Cleanerilla tai jollain muulla vastaavalla.

    Oma tuli sillä kuntoon.
    GSX1250FA
    XJR1300
  3. #3
    -02 tuli ensimmäinen vtecci, eli vuosimalli on luultavasti -01 tai aiempi. Helpottaa osien ym. hakua kummasti.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  4. #4
    Lainaa RoRo kirjoitti Katso viesti
    -02 tuli ensimmäinen vtecci, eli vuosimalli on luultavasti -01 tai aiempi. Helpottaa osien ym. hakua kummasti.
    Saksantuonti että saattaa tosiaan olla se -01, suomen papereissa -02.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  5. #5
    Lainaa Torsti kirjoitti Katso viesti
    Joskus omistin VTR:n ja siinä oli hieman samansuuntaisia oireita. Ensiavuksi suosittelen tuon ajovalo/vilkkukytkinhässäkän purkamista ja puhdistamista vaikkapa Contact Cleanerilla tai jollain muulla vastaavalla.

    Oma tuli sillä kuntoon.
    Sama kävi mielessä, liukupintojahan siellä varmastikin on.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  6. #6
    Lainaa dj_pirtu kirjoitti Katso viesti
    Saksantuonti että saattaa tosiaan olla se -01, suomen papereissa -02.
    Runkonumeron perusteellahan tuo selviää. Pikkaisen tuoksahtaa tuo sähkövikojen määrä, oikeasti paljon vanhempi tai sitten on säilytetty huonosti.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  7. #7
    Huoltohistorian perusteella olisi sitä mitä sanoo, säännöllisesti kerran-pari vuoteen 5000-6000tkm välein huollettu ja leimat löytyy. Eihän se toki säilytyksestä mitään kerro.

    EDIT: Jees, VIN-decoder sanoo että japseissa tehty 2001.
    Viimeksi muokannut: dj_pirtu; 26.03.2013 klo 13:52.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  8. #8
    Nestekytkin, joten mitä vaijeria säädit ?
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  9. #9
    Lainaa -O- kirjoitti Katso viesti
    Nestekytkin, joten mitä vaijeria säädit ?
    Eiku se on nesteellä, ups...

    En ole säätänyt yhtään mitään, pyörä ollut vasta viikon tuossa parkissa ja olen tutustunut vekottimeen...
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  10. #10
    Omassa Hondassa joka keväinen toimenpide, oikeastaan jo rutiini, on suhauttaa WD-40:stä ko kytkimiin, nuohan eivät ole vesitiiviitä joten kosteus saattaa aiheuttaa kontaktihäiriöitä.
    Purkaminen ja puhdistus on myös hyvä idea.
    Älä korjaa ehjää....
  11. #11
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Omassa Hondassa joka keväinen toimenpide, oikeastaan jo rutiini, on suhauttaa WD-40:stä ko kytkimiin, nuohan eivät ole vesitiiviitä joten kosteus saattaa aiheuttaa kontaktihäiriöitä.
    Purkaminen ja puhdistus on myös hyvä idea.
    Just... Kaikenlaisia riuskoja olen omistanut ja kaikissa on kytkimet pelanneet ja sitten tässä ei pelaa ilman apuja.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  12. #12
    Lainaa dj_pirtu kirjoitti Katso viesti
    Just... Kaikenlaisia riuskoja olen omistanut ja kaikissa on kytkimet pelanneet ja sitten tässä ei pelaa ilman apuja.
    Minulla on ollut kolme Hondaa, joista kahdessa on ollut tämä vastaava ominaisuus. VTR:ssä ei toiminut oikein mitenkään puhdistamatta, Africa Twinissä pelasi kunhan ilman lämpötila oli riittävän korkea. Transalppi olikin täysin viaton, joka on kuulemma ominaisuus...
    GSX1250FA
    XJR1300
  13. #13
    Harrasteajoneuvoihin sitä onkin jo tottunut kun Saab 9-5 on autona, laatu laskee mitä uudempiin mennään.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  14. #14
    Sielä kytkimessä on jotain vaseliinia, mihin on säilöytyny kuraa, tomua, kärpäsiä ja kaikkee muita yllättäviä objekteja.
    Parilla ruuvilla kiinni, nappaa irti ja auki, brakeleenia niin paljo, että kaikki vanha skähmä irtoaa ja sitte uutta teflonrasvaa tjsp. sinne voiteeksi...
    CRC 5-56 tai WD-40 ei riitä, pitäis jäädä pysyvä kalvo siihen pintaan.
    Hätätilassa voit käyttää vaikka ketjurasvaa, siinäki on hyvä tunkeuma ja sitkoaineita, niin se pysyy sielä.
    Toimii taas pitkän tovin.

    Ja ajovalot releytä, jotta orginaaleja johtoja käytät vaan releen ohjaukseen, niin saat siihe vekottimeen ajovalotkin.
    Sielä vanhoissa johdoissa ja katkaisijassa tulee rujot jännitehäviöt, jonka johdosta ajovalot on lähinnä vitsi.

    Seuraavaksi alkaa vineemään virtalukko, kunnon puhdistus kaikesta vanhasta tahmasta ja ohuesti lukkoöljyä.
    Tai hiero lyijykynän grafiittia siihen avaimeen ja sillä saat luistoa haittoihin.

    Samalla voit putsata sivujalan katkasijan, sieltäki tulee aika annos kuonaa...

    Sitte onki Vifferin yleisimmät kiukkuilukohdat käyty läpi.

    Nää vanhat mopot on vähä tälläsiä, mut kyllä näitten kans pärjää...
    Se oli jo rikki...
  15. #15
    Itselläni oli aikoinaan viimeinen 750-kuutioinen VFR eli RC36. Siinä takelsi kytkin joskus, vikana oli että kytkimen työsylinteristä moottorilohkojen läpi toiselle puolelle kulkeva tanko oli likainen (olisiko ollut työsylinterin tiivisteen kunnon takia). Putsaus, rasvaus ja taas pelaa.

    Katkaisimien toimintahäiriöitä kannattaa ruveta selvittämään CRC-purkki kädessä, kuten jo todettiinkin.

    Pro tip: mitä virtalukkoon tulee niin on syytä muistaa ettei sinne kannata mitä tahansa öljyä ruiskautella, voi aiheutua harmia ja jumia.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  16. #16
    Jees, kiitos hyvistä vinkeistä, näillä mennään.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  17. #17
    jos sais ketjun otsikkoa muutettua niin vois tehdä tästä käyttökokemusketjun...

    tänään heitin 100km lenkin ja hienosti pelaa että kulkee. ainoa huomio lenkin päätteeksi oli vapaalla paikallaan ja nosti kytkimen ylös niin tulee pieniä värinöitä ja ylimääräistä ääntä, hyvin pientä sellaista.

    tottuminen on ollut myös kuuteen vaihteeseen. pienemmälle tekee mieli vaihtaa paljon useammin kuin ex-jammulla, tuntuu että menee helposti vedättämiseksi. 6-vaihde on piiitkä.

    tiistaina 72tkm iso huolto ja meno jatkuu.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  18. #18
    Kytkimen "häkki" siellä taitaa äännellä, ei varmaan vakavaa.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  19. #19
    Juu.
    Jos se ääni häviää, kun ihan kevyesti painaa kytkintä, sillai "iholle"...
    Niin kytkinkori sielä helistelee.
    Ei aihetta toimenpiteisiin tai muutenkaan ongelma. Vanhemmiten ne helisee aina.
    Vaiva poistuu hetkeksi, kun uusii sen törkyhintasen korin, mut tulee pian takasin.

    Hanaa vaan, tai jos häirittee, niin mökäputkee kehiin.
    Se oli jo rikki...
  20. #20
    Juurikin tästä varmaankin kysymys, enpä ota ressiä.

    Piti viedä mopo huoltoon maanantaina mut eikun paskaa alko satamaan taivaalta juuri silloin, jäi viemättä. Uusi yritys ensi viikolla.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  21. #21
    Sain pyörän huollosta ja olihan siellä tehty yhtä sun toista. Oli käynyt joku haaveri ja bensatankissa on nyt pari kolhua ja maalia lähti. Saan siihen peltihommia ja maalauksen vielä sitten huoltolafkan piikkiin...
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  22. #22
    Nyt on tankkikin maalattu ja pyörä tiptop-kunnossa valmiina kesän rundille.

    Oiskos kellään myydä sivulaukkuja, punaisia?
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  23.  
  24. #23
    Lainaa dj_pirtu kirjoitti Katso viesti
    Oiskos kellään myydä sivulaukkuja, punaisia?
    Jos ei Suomesta löydy, niin aina välillä Ebaysta (Saksa tai UK) bongaa hyviä tarjouksia. Hakuun "VFR panniers".
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec