Moro,
Mulla on B-kingissä Yoshimuran sliparit db-killereineen.
Äänet ihan mukavan mureat, mutta ajattelin poistaa killerit saadakseni vielä lisää ärinää.
Ajeleeko porukka arkiajossa ilman killereitä vai voimistuuko äänet liikaakin. Onhan se makeeta kun on kunnon soundit, mutta alkaako liiallinen meteli häiritsemään, niin että joutuu korvatulppiin turvautumaan.
Vai tuleeko desipelien lisäys vasta kun konetta kunnolla kierrätetään ja matalilla kierroksilla äänet kumminkin maltilliset.
Kertokaapa kokemuksia.
B-King-08
Mulla oli Kawa ZRX:ssä Devilin bolt-on vaimennin, jossa oli db-killer. Koskaan mulla ei ollut sitä ajossa paikallaan. Ääni oli maltillisilla kierroksilla, mm. kaupungilla ajellessa, matalaa mörinää, eli ei ainakaan omasta mielestä liian kova. Kovilla kierroksilla ääni oli sitten infernaalinen, mutta matka-ajossa jo sadan km/h kieppeillä tuulen suhina peitti pakoäänen.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
sama täällä en ole koskaan devileissäni pitänyt killereitä paikalla eikä kukaan ole moittinut ääntä liian kovaksi. pyörä on z1000-07
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Kyl kai se suurin meteli tulee ilmavirrasta, ei niitä omia putkia silleen kuule tien päällä....
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
No eipä tuu pidettyä tulppia putken takia.. ihan muista syistä..
Mulla on db-killeri paikallaan, ihan vaan naapurisovun vuoksi
Tulee aamuisin lähdettyä töihin välillä aika aikaisin, joten ehkä parempi näin.![]()
-
Mulla on hyvä, kun rivarin pihasta on kadulle alamäkeä koko matka.. lyön yleensä virrat päälle kotipihassa, lähden käynnistämättä ihan vaan valuttamalla ja vauhdista starttaus kun ollaan jo kadun puolella.. siinä sitten annan vähän aikaa lämmetä.(GSF1250SA @ Maalis. 29 2008,21:05) kirjoitti
Hyvin säilyy naapurisopu
- P
Mulla on Mussyn kokoputki ja ääni oli sen verran kova, että laitoin db-killerin. Klo 6 kun lähtee liikkeelle kerrostalon pihalta, niin ei viitti herättää koko lähiötä. Tykkään kuitenkin käyttää konetta lämpimäksi. (zzr 1400)
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Tuntuu olevan todella paljon eroa siinä että onko kone 1,2 vai nelisylinterinen. Micronin hydratech putkisto ei hyväksytyllä vaimentimella on oikein siedettävän kuuloinen 12R:ssä kun taas hyväksytty acran evolution V2 Superdukessa on todella äänekäs yksimukisesta crossista nyt puhumattakaan ja vielä orkkis vaimentimella*Kai vaimentimen kunto eli lähinnä "villat" vaikuttavat paljon ääneen.
Eli varmaan jos on vanha putkisto ja meteli häiritsee niin vaimennusmateriaalin vaihtokin voisi auttaa.
Käynkö mä usein täällä?
Nykyiset mopot:
KTM Super Duke -07
KTM 520 EXC -02
Kawasaki ZX-12R -00
No niin, Irrotin tänään db-killerit ja mielestäni äänet eivät voimistuneet mitenkään älyttömästi. Äänet hieman madaltuivat, mutta eivät menneet lainkaan häiritsevän voimakkaiksi. Luulin, että enemmän olisi mölyä tullut ilman killereitä, koska Yoshimuran sivuilla mainittiin desibeli arvoiksi 92 killereiden kanssa ja 99 ilman.
Itseasiassa äänet ovat sopivan kovat juuri nyt enkä välttämättä kaipaisi mölyä enempää.
Tarkoitus olisi mennä radallekin (Ahvenisto) harjoittelemaan kesällä, joten joutuukohan huilut lykkäämään takaisin ratapäiviä varten?
B-King-08
Kai sitä vois sitten tähä topicciin laittaa oman päivän polttavan kysymyksen.
Eli hommasin tossa viikonloppuna Devilin sliparin (Honda CBR600F:ään),
Jopa minä osasin asentaa sen...
Mut kysymykseen, saako siitä jotenkin sen DB-killerin pois?
äänet oli suhteellisen kivan matalat tyhjäkäynnillä ja sitku avas kaasuu enemmän ni jossain 8krpm tuntumas tuntu ihan mukavilta äänet. Mut kovin mielellään haluis ehkä hivenen lisää mökää.
täs pari kuvaa, jos joku niistä mitään selvää saa tai tietää kyseisestä sliparista jotain.
putken pää (mä en oo löytäny mitään ruuvia tms millä sen sisemmän putken sais sieltä irti, mikäli tässä mallissa se on ylipäätään mahdollista?
kokoputki
Eli kyseessä on VISSIIN Devil SB2-mallinen putki...
google ei auttanu mua, mut jos täältä sai apuu?
edit: huh, onpas paskan laatusia, pittää vissiin käydä ottaas vähä parempia kuvia
Joutunee noilla spekseillä. Itsekin jo (henkisesti) valmistautumassa killerin tilapäiseen palautukseen.(silpa0061 @ Maalis. 30 2008,21:26) kirjoitti
-hh-