Onko kellään kokemusta laitteesta?
Stormi näkyy myyvän laitetta, luettelossa s.175
Ihan outo merkki(Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
Loobmanni on ollut itselläni ja sitä pitää puristella aina silloin tällöin.
Ilman muuta on helpompi huolehtia ketjusta jos se käy automaattisesti
Varsinkin sateella ja yleensä märillä teillä ajellessa ja soralla, ei sunkhaan riitä tuo kerran tuhannella km. voitelu. Pikemminkin vähintään kerran tankilliselle
EDIT: Sanokaa ny joku: Osta kardaani pyörä jne
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Itellä käynyt myös mielessä jonkinnäköisen voitelijan ostaminen, mutta ei sen takia ettenkö jaksaisi rasvata ketjuja itse. Pyörään on kiva rakennella kaikennäköistä eikä pelkästää ajaa mikä on kyllä aika monella tapana(Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
![]()
Kawasaki zx-10r
No ostahan porukat kaikelaista hukkeria pellypania sliparia ym hilavitkutinta mitänäitänytonkaan(Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
Ei toi voitelulaite ainakaan turhemmasta päästä ole![]()
Helvatin hankalaa on jos yksin reissussa ilman keskitukea...(Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
Mulla oli Loobman - hyvä laite, nyt on Scottoiler - parempi.
On niitä joo turhempiakin ostoksia. Mutta en silti ymmärrä miten jollekkin voi olla liian työläs juttu ruiskutella öljyä silloin tällöin ketjuihin - samalla voi tutkailla ketjun ja rattaiden kuntoa
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Suuri kiitos loistavasta analyysistäsi, ja siitä panoksesta minkä se *antoi tämän topicin aloittajan ongelmanratkaisussa.(Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
Ilman sitä en ehkä olisi itsekään tajunnut ollenkaan olevani väärän harrastuksen parissa, itsekin kun on tullut haksahdettua tuollaisen voitelijan hommaamiseen ja heitettyä spraypurkit hevon kuuseen.
On paljonkin asioita joita ihmiset harrastelevat ja joihin laitettua aikaa mun on vaikea ymmärtää, jo yksin näissä mopopiireissä. Siitä huolimatta mä en katso olevani niin paljon arvostelukykyisempi yksilö että kävisin varta vasten*kertomassa heidän keskusteluissaan kuinka väärän harrastuksen kohteen he ovat valinneet.
Itse asiasta eli otsikon härvelistä minulla ei ole kokemusta, joten sikäli tämäkin postaus on täysin turha ja poistettavissa. Pro-oilerista kokemusta on ja ne ovat 100% positiivisia.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Spray purnukat voi heittää mäkeen, vaihteistoöljy+pensseli toimii ja ketjut kiiltää...
Muuten voisi harkita ko. härpäkettä, mutta rahat on jo menny hukkereihin, pellypanneihin ja slipareihin, mitkä nekin ovat välttämättömiä varusteita.
edit. Niin ja tiimirotsi oli ehkäpä tärkein varuste, että jengi näkee paarissa et toi on (olevinaan) joku rätkäjätkä
edit2. Pienen tutkiskelun jälkeen voisi todeta että melko hinnakas laite, kun ei sisällä mitään automatiikkaa
(Mopoko @ Touko. 22 2008,21:52) kirjoitti
Jåå ja minä painotan sanaa Loobman. Jota kerran tankkauksen välissä puristan, sateella
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Oli toi osco kädessä, se oli sillai ihme pumppu, ihan kuin scott-oilerin säiliö missä päässä nuppi... siittä kun vetäsee niin se voitelee 8-15sek? ja täytyy ajaa hissukseen... eli ei automaattinen, helpottaa vain... Jos minulta kysyttäisiin, ostaisin vaikkamieluummin....
![]()
![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Ihme hifistelyä. Itse ruutailen aina tarvittaessa tippakannulla NESTEen 15w-40 turbo LXE:tä ketjuihin ja varmasti on riittävä voitelu. Kukin taklaa tyylillään.![]()
CBR 600F
Tuli keväämmällä asenneltua tuo osco. Seitsemän vuotta tuli turattua spraypurkkien, öljy/pensseli-systeemien kanssa; minun mielestä osco hakkaa nuo 6-0. Ehkä minä olen väärän harrastuksen parissa! Toki scott-oiler ja pro-oiler lienevät parempia automaattisia kun ovat. Itse vetäisen siitä vivusta 0,5-1 km ennen tallille tuloa ja ajelen siitä hissukseen = taajamanopeutta. Näyttäs asiansa hoitavan.
Minunkin teoriani on nauttia elämästä - käytäntö vain panee vastaan.
- Charles Lamb
Varmaan on mopo sen näköinenkin(arvola @ Touko. 24 2008,22:26) kirjoitti
![]()
Ketjuöljyn tarkoitus ei ole pitää takavannetta puhtaana...(leijona59 @ Touko. 25 2008,22:26) kirjoitti
![]()
Ainoa asia mistä en Busan omistajana oikeasti tykkää, on ketjujen rasvaaminen. Henk.koht. olen sitä mieltä että ketjuvetoisia mopoja ei saisi edes valmistaa, vain kardaanilla taikka remmillä.
No, anyway, koska moinen asia ei ole päätettävissäni, niin jollain yksinkertaisella tavalla on pakko yrittää moista ikävää puuhaa helpottaa.
Vastaan tuli *TUTORO*
Maanantaina tilasin, torstai aamulla oli paketti kotona. Maksoi kokonaista 18,49 GBP eli n. 24 €.
Vielä en ole ehtinyt asentaa ja siten kokemuksiakaan pysty kertomaan, mutta palaan varmasti asiaan, kunhan saan aikaiseksi
Kyllä minun mielestäni jonkinlainen rasvari on keksintönä moottoripyörään sieltä parhaasta päästä. Oikein säädettynä parin desin säiliö riittää puoleksi kesäksi ja ketjut on aina oikein voidellut.
Jos ketjuja rasvailee noin tonnin välein, niin arvelisin, että ketjujen käyttöikä jää noin puoleen verrattuna siihen, että on käytössä oikein säädetty rasvari.
tonnin väli on kyllä pitkä. kuivanahan ne pyörii ekan sateen jälkeen. ruostuvat vielä.
matka-ajossa tuo ketjun rasvaus on tyhmintä kun olet muutenkin väsynyt, ja ei ole huoltopukkia, sitten työnnät pyörää toisella kädellä jossain huoltoaseman pihalla ja olet vaarassa kaataa koko pyörän matkatavaroineen. lisäksi päivän ajettuasi, ei todellakaan ole kivoin juttu ruveta rasvaamaan ketjua, mutta ei sitä oikein jaksa aamullakaan.
itse olen miettinyt vastaavaa kuin tuo tutoro, ei sen sen kummempi tarvitse olla.
itse mietin säiliötä, solenoidiventtiiliä ja painonappia kuskille, joka päästää niinkauan kuin painaa nappia. havaittuaan tarpeen voidella painaa nappia sen verran kun kokemus osoittaa riittäväksi.
toinen hyvä rakenne olisi kaksoissäiliö, jossa toinen olisi itse säiliö varastointiin ja toinen olisi annossäiliö. joku vena päästäisi annoksen annossäiliöön, joka sitten valuisi ketjulle kunnes annossäiliö on tyhjä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kannattaa tutustua myös HawkeOileriin.![]()
123.63 EUR postikuluineen. Ei ny hirveen paha, mut ei mikään halpakaan.(AimoPamaus @ Touko. 26 2008,18:42) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Näin tein ja hyvä tuli, siis vipukytkin, solenoidiventtiilli,,diodi suojaamaan virtapiikeiltä mopoa, pätkä kirkasta letkua öljysäiliöksi satulan alle.pätkä teräsputkea viemään öljy rattaan viereen. Kustannukset tässä tapauksessa n. 5€(jaket @ Touko. 26 2008,15:27) kirjoitti
![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Mistä tuohon tarkoitukseen sopivaa solenoidiventiiliä kannattaisi lähteä metsästämään? Pyörässä nyt Loobman, mutta itse voisi ja saisikin tehtyä paremman(oili @ Touko. 27 2008,18:46) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR-1200 -04
BMW K100 -83
Enpä tiedä, tämä löytyi työpaikan vanhojen pierujen varavarastosta joka on lienee peräisin liitukaudelta![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Mutta tuollaisia pumppuja saa muualta ja loput voi tehdä itse.(scuuba @ Touko. 26 2008,23:51) kirjoitti
Ihan vaan esimerkin vuoksi...