Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Onko kellään kokemusta laitteesta?
    Stormi näkyy myyvän laitetta, luettelossa s.175
  2. #2
    Lainaa (Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
    En kyllä ymmärrä näitä vehkeitä! Jos ei viitsi itse voidella noin tonnin välein ketjua, on ehkä väärän harrastuksen parissa ! *
    Ihan outo merkki
    Loobmanni on ollut itselläni ja sitä pitää puristella aina silloin tällöin.
    Ilman muuta on helpompi huolehtia ketjusta jos se käy automaattisesti
    Varsinkin sateella ja yleensä märillä teillä ajellessa ja soralla, ei sunkhaan riitä tuo kerran tuhannella km. voitelu. Pikemminkin vähintään kerran tankilliselle
    EDIT: Sanokaa ny joku: Osta kardaani pyörä jne



    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  3. #3
    Lainaa (Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
    En kyllä ymmärrä näitä vehkeitä! Jos ei viitsi itse voidella noin tonnin välein ketjua, on ehkä väärän harrastuksen parissa ! *
    Itellä käynyt myös mielessä jonkinnäköisen voitelijan ostaminen, mutta ei sen takia ettenkö jaksaisi rasvata ketjuja itse. Pyörään on kiva rakennella kaikennäköistä eikä pelkästää ajaa mikä on kyllä aika monella tapana
    Kawasaki zx-10r
  4. #4
    Lainaa (Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
    En kyllä ymmärrä näitä vehkeitä! Jos ei viitsi itse voidella noin tonnin välein ketjua, on ehkä väärän harrastuksen parissa !
    No ostahan porukat kaikelaista hukkeria pellypania sliparia ym hilavitkutinta mitänäitänytonkaan
    Ei toi voitelulaite ainakaan turhemmasta päästä ole
  5. #5
    Lainaa (Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
    En kyllä ymmärrä näitä vehkeitä! Jos ei viitsi itse voidella noin tonnin välein ketjua, on ehkä väärän harrastuksen parissa !
    Helvatin hankalaa on jos yksin reissussa ilman keskitukea...

    Mulla oli Loobman - hyvä laite, nyt on Scottoiler - parempi.



  6. #6
    On niitä joo turhempiakin ostoksia. Mutta en silti ymmärrä miten jollekkin voi olla liian työläs juttu ruiskutella öljyä silloin tällöin ketjuihin - samalla voi tutkailla ketjun ja rattaiden kuntoa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  7. #7
    Lainaa (Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
    En kyllä ymmärrä näitä vehkeitä! Jos ei viitsi itse voidella noin tonnin välein ketjua, on ehkä väärän harrastuksen parissa ! *
    Suuri kiitos loistavasta analyysistäsi, ja siitä panoksesta minkä se *antoi tämän topicin aloittajan ongelmanratkaisussa.

    Ilman sitä en ehkä olisi itsekään tajunnut ollenkaan olevani väärän harrastuksen parissa, itsekin kun on tullut haksahdettua tuollaisen voitelijan hommaamiseen ja heitettyä spraypurkit hevon kuuseen.

    On paljonkin asioita joita ihmiset harrastelevat ja joihin laitettua aikaa mun on vaikea ymmärtää, jo yksin näissä mopopiireissä. Siitä huolimatta mä en katso olevani niin paljon arvostelukykyisempi yksilö että kävisin varta vasten*kertomassa heidän keskusteluissaan kuinka väärän harrastuksen kohteen he ovat valinneet.

    Itse asiasta eli otsikon härvelistä minulla ei ole kokemusta, joten sikäli tämäkin postaus on täysin turha ja poistettavissa. Pro-oilerista kokemusta on ja ne ovat 100% positiivisia.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  8. #8
    Spray purnukat voi heittää mäkeen, vaihteistoöljy+pensseli toimii ja ketjut kiiltää...

    Muuten voisi harkita ko. härpäkettä, mutta rahat on jo menny hukkereihin, pellypanneihin ja slipareihin, mitkä nekin ovat välttämättömiä varusteita.

    edit. Niin ja tiimirotsi oli ehkäpä tärkein varuste, että jengi näkee paarissa et toi on (olevinaan) joku rätkäjätkä

    edit2. Pienen tutkiskelun jälkeen voisi todeta että melko hinnakas laite, kun ei sisällä mitään automatiikkaa



  9. #9
    Lainaa (Mopoko @ Touko. 22 2008,21:52) kirjoitti
    Lainaa (jskanerva @ Touko. 22 2008,21:40) kirjoitti
    Lainaa (Mopoko @ Touko. 22 2008,21:17) kirjoitti
    En kyllä ymmärrä näitä vehkeitä! Jos ei viitsi itse voidella noin tonnin välein ketjua, on ehkä väärän harrastuksen parissa ! *
    Ihan outo merkki
    Loobmanni on ollut itselläni ja sitä pitää puristella aina silloin tällöin.
    Ilman muuta on helpompi huolehtia ketjusta jos se käy automaattisesti
    Varsinkin sateella ja yleensä märillä teillä ajellessa ja soralla, ei sunkhaan riitä tuo kerran tuhannella km. voitelu. Pikemminkin vähintään kerran tankilliselle
    EDIT: Sanokaa ny joku: Osta kardaani pyörä jne
    No on sinulla hyvin rasvattu ketju, jos joka tankillisella voitelet Ja painotan sanaa NOIN TONNIN
    Jåå ja minä painotan sanaa Loobman. Jota kerran tankkauksen välissä puristan, sateella
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  10. #10
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Oli toi osco kädessä, se oli sillai ihme pumppu, ihan kuin scott-oilerin säiliö missä päässä nuppi... siittä kun vetäsee niin se voitelee 8-15sek? ja täytyy ajaa hissukseen... eli ei automaattinen, helpottaa vain... Jos minulta kysyttäisiin, ostaisin vaikka mieluummin....
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  11. #11
    Ihme hifistelyä. Itse ruutailen aina tarvittaessa tippakannulla NESTEen 15w-40 turbo LXE:tä ketjuihin ja varmasti on riittävä voitelu. Kukin taklaa tyylillään.
    CBR 600F
  12. #12
    Tuli keväämmällä asenneltua tuo osco. Seitsemän vuotta tuli turattua spraypurkkien, öljy/pensseli-systeemien kanssa; minun mielestä osco hakkaa nuo 6-0. Ehkä minä olen väärän harrastuksen parissa! Toki scott-oiler ja pro-oiler lienevät parempia automaattisia kun ovat. Itse vetäisen siitä vivusta 0,5-1 km ennen tallille tuloa ja ajelen siitä hissukseen = taajamanopeutta. Näyttäs asiansa hoitavan.
    Minunkin teoriani on nauttia elämästä - käytäntö vain panee vastaan.
    - Charles Lamb
  13. #13
    Lainaa (arvola @ Touko. 24 2008,22:26) kirjoitti
    Ihme hifistelyä. Itse ruutailen aina tarvittaessa tippakannulla NESTEen 15w-40 turbo LXE:tä ketjuihin ja varmasti on riittävä voitelu. Kukin taklaa tyylillään.
    Varmaan on mopo sen näköinenkin
  14. #14
    Lainaa (leijona59 @ Touko. 25 2008,22:26) kirjoitti
    Lainaa (arvola @ Touko. 24 2008,22:26) kirjoitti
    Ihme hifistelyä. Itse ruutailen aina tarvittaessa tippakannulla NESTEen 15w-40 turbo LXE:tä ketjuihin ja varmasti on riittävä voitelu. Kukin taklaa tyylillään.
    Varmaan on mopo sen näköinenkin
    Ketjuöljyn tarkoitus ei ole pitää takavannetta puhtaana...
  15. #15
    Ainoa asia mistä en Busan omistajana oikeasti tykkää, on ketjujen rasvaaminen. Henk.koht. olen sitä mieltä että ketjuvetoisia mopoja ei saisi edes valmistaa, vain kardaanilla taikka remmillä.

    No, anyway, koska moinen asia ei ole päätettävissäni, niin jollain yksinkertaisella tavalla on pakko yrittää moista ikävää puuhaa helpottaa.

    Vastaan tuli *TUTORO*

    Maanantaina tilasin, torstai aamulla oli paketti kotona. Maksoi kokonaista 18,49 GBP eli n. 24 €.

    Vielä en ole ehtinyt asentaa ja siten kokemuksiakaan pysty kertomaan, mutta palaan varmasti asiaan, kunhan saan aikaiseksi
  16. #16
    Kyllä minun mielestäni jonkinlainen rasvari on keksintönä moottoripyörään sieltä parhaasta päästä. Oikein säädettynä parin desin säiliö riittää puoleksi kesäksi ja ketjut on aina oikein voidellut.

    Jos ketjuja rasvailee noin tonnin välein, niin arvelisin, että ketjujen käyttöikä jää noin puoleen verrattuna siihen, että on käytössä oikein säädetty rasvari.
  17. #17
    tonnin väli on kyllä pitkä. kuivanahan ne pyörii ekan sateen jälkeen. ruostuvat vielä.

    matka-ajossa tuo ketjun rasvaus on tyhmintä kun olet muutenkin väsynyt, ja ei ole huoltopukkia, sitten työnnät pyörää toisella kädellä jossain huoltoaseman pihalla ja olet vaarassa kaataa koko pyörän matkatavaroineen. lisäksi päivän ajettuasi, ei todellakaan ole kivoin juttu ruveta rasvaamaan ketjua, mutta ei sitä oikein jaksa aamullakaan.

    itse olen miettinyt vastaavaa kuin tuo tutoro, ei sen sen kummempi tarvitse olla.

    itse mietin säiliötä, solenoidiventtiiliä ja painonappia kuskille, joka päästää niinkauan kuin painaa nappia. havaittuaan tarpeen voidella painaa nappia sen verran kun kokemus osoittaa riittäväksi.

    toinen hyvä rakenne olisi kaksoissäiliö, jossa toinen olisi itse säiliö varastointiin ja toinen olisi annossäiliö. joku vena päästäisi annoksen annossäiliöön, joka sitten valuisi ketjulle kunnes annossäiliö on tyhjä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  18. #18
  19. #19
    Lainaa (AimoPamaus @ Touko. 26 2008,18:42) kirjoitti
    Kannattaa tutustua myös HawkeOileriin. *
    123.63 EUR postikuluineen. Ei ny hirveen paha, mut ei mikään halpakaan.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  20. #20
    Lainaa (jaket @ Touko. 26 2008,15:27) kirjoitti
    itse mietin säiliötä, solenoidiventtiiliä ja painonappia kuskille, joka päästää niinkauan kuin painaa nappia. havaittuaan tarpeen voidella painaa nappia sen verran kun kokemus osoittaa riittäväksi.
    Näin tein ja hyvä tuli, siis vipukytkin, solenoidiventtiilli,,diodi suojaamaan virtapiikeiltä mopoa, pätkä kirkasta letkua öljysäiliöksi satulan alle.pätkä teräsputkea viemään öljy rattaan viereen. Kustannukset tässä tapauksessa n. 5€
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  21. #21
    Lainaa (oili @ Touko. 27 2008,18:46) kirjoitti
    Näin tein ja hyvä tuli, siis vipukytkin, solenoidiventtiilli,,diodi suojaamaan virtapiikeiltä mopoa, pätkä kirkasta letkua öljysäiliöksi satulan alle.pätkä teräsputkea viemään öljy rattaan viereen. Kustannukset tässä tapauksessa n. 5€
    Mistä tuohon tarkoitukseen sopivaa solenoidiventiiliä kannattaisi lähteä metsästämään? Pyörässä nyt Loobman, mutta itse voisi ja saisikin tehtyä paremman
    Kawasaki ZZR-1200 -04
    BMW K100 -83
  22. #22
    Enpä tiedä, tämä löytyi työpaikan vanhojen pierujen varavarastosta joka on lienee peräisin liitukaudelta
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  23.  
  24. #23
    Lainaa (scuuba @ Touko. 26 2008,23:51) kirjoitti
    Lainaa (AimoPamaus @ Touko. 26 2008,18:42) kirjoitti
    Kannattaa tutustua myös HawkeOileriin. *
    123.63 EUR postikuluineen. Ei ny hirveen paha, mut ei mikään halpakaan.
    Mutta tuollaisia pumppuja saa muualta ja loput voi tehdä itse.
    Ihan vaan esimerkin vuoksi...