Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Onko kenelläkään kokemusta Dunlop QUALIFIER SPROTMAX 190/50x17 renkaasta ? Pyörä on Suzuki GSX-R 1000 2006 mihin meinasin kyseistä rengasta ! Vai minkälaiseen sitä on tarkoitettu käytettäväksi ?
    Kertokaa jos on kokemusta tai tietoa !!




  2. #2
    Ei juuri tuosta koosta ole kokemuksia, mutta 180 leveestä kyllä. 5500 km kesti joten kuten ja nyt alla Michelin Pilot Power 2 CT:t. Eipä kyllä voi kauheesti kehua, tuntuu paljon liposammalta alla mitä Misukka ja rata-ajoa ei meikäläisen talutusvauhdillakaan meinannu oikein kestää vaikka paineitakin pudottelin radalle. Rengas jo parin setin jälkeen aika pahan näkönen ja sitten olikin tosi liukas 2-3 kierrosta kun radalle meni seuraavaa settiä ajaan.

    Ilmeisesti myös renkaan profiili on vähän erilainen, sillä Dunlopilla käy rengas helpommin lähempänä reunaa mitä Misukalla. Eteenkin vaihtu Dunloppi Micheliiniin ja kyllä pyörä tuntuu vähän ketterämmältä Misukoilla, tosin eipä loppuun ajettuja renkaita pidä verrata uusiin... Itse en ainakaan osta enää Sportmax Qualifieria, tiedä sit olisko se RR malli parempi. Halvallahan noita Sportmaxeja Qualifiereita näyttäis saavan
  3. #3
    Mulla bk:ssa alla 200 dunloppi ja nyt jo 3000 km ajettuna kulunu pirun paljon eikä pitokaan erikoinen eli seuraava rengas ei ole dunlop
    Kaikki autoilijat on hirviä
  4. #4
    Lainaa (Zeta Jones @ Touko. 26 2008,22:58) kirjoitti
    Ei juuri tuosta koosta ole kokemuksia, mutta 180 leveestä kyllä. 5500 km kesti joten kuten ja nyt alla Michelin Pilot Power 2 CT:t. Eipä kyllä voi kauheesti kehua, tuntuu paljon liposammalta alla mitä Misukka ja rata-ajoa ei meikäläisen talutusvauhdillakaan meinannu oikein kestää vaikka paineitakin pudottelin radalle. Rengas jo parin setin jälkeen aika pahan näkönen ja sitten olikin tosi liukas 2-3 kierrosta kun radalle meni seuraavaa settiä ajaan.
    Samanlaiset on kokemukset täälläkin. R6R:n ensiasennusrenkaina pyörivät, eivätkä kyllä juuri luottamusta herätä. 3000km ajettu ja rajusti ovat kulahtaneet. Pilot powerista olen kuullut pelkkää hyvää, joten dunlopit saavat tälläkin suunnalla vaihtua misukoitten tieltä. RR-versiot ovat ainakin brittilehdistön mukaan paljon paremmat kuin nuo "tavalliset" qualifierit.
    - kuppa syö **tun ja katepillari vastamäen -
  5. #5
    Mulla on Dunlop Sportmax Qualifier RR 190/50x17 alla 10R kawassa ja oon tykänny. Pitoo löyyy hyvin kallistettaessakin. Kestävyydestä nyt ei vielä voi hirveesti sanoa kun ollut alla 500 km. Toi rengas voitti MCN testin ja Ghostrider käyttää noita kuulema turbo busassa. Eli ei voi olla huono
  6. #6
    Lainaa (herpsu @ Touko. 26 2008,17:18) kirjoitti
    Onko kenelläkään kokemusta Dunlop QUALIFIER SPROTMAX 190/50x17 renkaasta ? Pyörä on Suzuki GSX-R 1000 2006 mihin meinasin kyseistä rengasta ! Vai minkälaiseen sitä on tarkoitettu käytettäväksi ?
    Kertokaa jos on kokemusta tai tietoa !!
    Omassani on tuo kummi vakiona ja mitä minä olen ulkomaisilta foorumeilta lukenut, niin ei todellakaan mikään hyvä. Kylmällä renkaalla on parikertaa lähtenyt takapyörä liikennepylpyrässä sladiin. Ite kyllä katselisin muuta rengasta.
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
  7. #7
    Mitä olen tavannut brittilehtiä niin Japanialaiset tilaa Dunlopilta ensiasennusrenkaat eri spekseillä kuin euroopassa kaupan tiskin yli myytävät samannimiset.

    Sitä sitten on spekuloitu että liittyykö tämä määräyksiin aparaatin kantavuuden suhteen tai mahdolliseen kaksi päällä ajamiseen tms.

    Ainankin 12R ensiasennus D208 on legendaarisen buaska vaikkakin normo euromyynti D208 oli tullessaan aikalaisekseen ihan perus OK.



    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  8. #8
    Ittelläni on D208, ei tosin missää kilo kyykyssä vaan FZR 600R:ssä.
    Kyllä siinä mielestäni on ihan kivasti pitoa sporttisempaankin ajoon. Mitä kulumiseen tulee niin on vähän paha sano vielä mitään näyttää vähän siltä, että ei mikään pitkäikäinen ole.
    Istun taikka ajelen antaa perä huiman sävelen..
  9. #9
    Täytyypi yhtyä vastustajien joukkoon. Eip mittää positiivista sanottavaa, nykyisiin Pirelleihin verrattuna ihan ö-luokan kumi.
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Kokemusta ei ole kuin arrowmax kumeista, tuntuu Guzzin alla haihtuvan aika nopeasti. *
    Noin 4500km pyörinyt, ja suunnilleen 50% jäljellä. Seuraavaksi Metzelerit alle Guzziinkin.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  11. #11
    Mulla on rr malli alla eikä voi moittia pitää radalla kohtuu hyvin.
    Ei kauheasti kuoriudu vaikka vähän syöttää.
    Huono puoli on että ei kestä kuin noin 1tkm ajoa (pääasiassa rata-
    ajoa) No tämä harrastus on halpaa kuin saippua.
    Hidas ja vanha.
  12. #12
    Onko toi rr, siis D208 rr? Mitä eroa siinä on tuohon "karvalakki" malliin? Kaks komponentti kenties?
    Istun taikka ajelen antaa perä huiman sävelen..
  13. #13
    D208RR on (minun käsittääkseni) seosversio D208sta.

    Qualifier RR on paljon uudempi kolmiseoksinen edelleenkehitelmä perus Qualifieristä. Nopea katurengas ja satunnaisia ratapäiviä varten.

    California superbike schoolin englannin haaran petterit ajelevat (ainankin oman väittämänsä mukaan) tuolla kadulla että ei kai se nyt ihan järkyn paska voi olla.

    Niin tai näin kerron havainnot jahka saan tilaamani parin alle ja ajettua pari ratasessaria.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  14. #14
    Vaihdoin YZF-1000R'ään edestä perus Qualifierin Qualifier RR'ään ja ohjaus nopeutui melkoilailla.

    Renkaan profiilissa on silminnähden huomattavasti enemmän olkapäätä joten kontaktipinta kasvaa kunnon kallistuksessa.

    Profiili tuntuu melko paljon agressiivisemmalta joten jos *pyörällä on yhtään taipumusta släppäämiseen ohjausiskari on aika must.

    Omat pikaiset kokemukset tukevat ulkomaisten lehtien arvioita siitä että tonniset hyötyvät lisäketteryydestä mutta kusiaiset voivat mennä hermostuneen puolelle.

    Mielenkiintoista on että renkaassa luki (hyvin)pienellä präntillä "D209RR" ja isolla Qualifier-RR

    EDIT: Takarissa on perus Qualifier ja siinä pienellä präntättynä D209, ilman ärriä. Valmistajan sisäinen tyyppimerkintä siis varmaan. Jahka saan taaksekkin alle ton Qualifier-RR'än pitää fiilistellä lisää kuinka toimivat parina.

    Kun jengi postaa kokemuksia noista rilloista niin olisi hyvä jos malttaisivat mainita koko mallin ja sen onko kyseessä ensiasennusrengas vai kaupasta ostettu.



    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  15. #15
    Asennusta odottelee Dunlop Sportmax Qualifier 190/50ZR17 NK ja 120/70ZR17 PTK. Bridgestonen ensiasennustakanakkia oli vaikea löytää, niin otin Dunlopit. Saas nähdä minkälaiset kumit on. Bridgestonen BT015:sta jäi ainakin hyvä kuva.

    Noita renkaitten eri versioita on paljon samasta mallista. Esim Dunlop Sportmax Qualifier 190/50ZR17:sta löytyy mm. ainakin seuraavat versiot: PT ja NK.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  16. #16
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Qualifierit oli Bleidissä ensiasennuksena ja joutivat vaihtoon 6tkm huollon yhteydessä. Nyt alla on pyörinyt 3tkm Metzin M3 ja ainakin pito on ollut mielestäni parempaa. Kumi lämpenee nopeammin ja pitää paremmin sateella. Fiilispohjaltahan näitä vertaillaan, joten tiedä häntää. Voi olla että seuraaviksi joutuu kokeilemaan Z6:a jos nämäkään eivät kestä kuin 6tkm. Kyllä nakilla pitäisi vähintään 8-9tkm päästä, ettei menisi kolmea settiä kesässä...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  17. #17
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 14 2008,15:14) kirjoitti
    Qualifierit oli Bleidissä ensiasennuksena ja joutivat vaihtoon 6tkm huollon yhteydessä. Nyt alla on pyörinyt 3tkm Metzin M3 ja ainakin pito on ollut mielestäni parempaa. Kumi lämpenee nopeammin ja pitää paremmin sateella. Fiilispohjaltahan näitä vertaillaan, joten tiedä häntää. Voi olla että seuraaviksi joutuu kokeilemaan Z6:a jos nämäkään eivät kestä kuin 6tkm. Kyllä nakilla pitäisi vähintään 8-9tkm päästä, ettei menisi kolmea settiä kesässä...
    Mun Bleidissä oli kyllä Bridgestone Battlaxit ensiasennuskumeina ja ne sai vaihtaa 6tkm kohdalla. Onko Honda laittanut eri kumit kahteen -08 Bladeen?

    Kerran oli jotkut Sportmaxit, eikä oikein miltään tuntuneet, hyvässä tai pahassa. Pliisut perusnakit.
  18. #18
    No niin nyt on Qualifier RR'ää ajettu edessä n. 3 1/2 päivää velttoa kyytiä Motoparkissa ja hyvin on pintaa edelleen tähteellä.

    Aika paljon paremman tuntuinen kuin perus Qualifier eikä tunnu hitaassa 1.5? ajossa kuluvankaan kovin nopeasti.
    Tosin ei kyllä varmaan kuluisi mikään muukaan perusasiallinen rengas.

    Takana ollut perus Qualifier tosiaan irtosi hieman pari kertaa lämmityskierroksella liikaa avatessa vaikka keula oli jo hyvän tuntuinen eli RR voisi ruveta toimimaan hieman nopeammin.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  19. #19
    Lainaa (Pectusfortuna @ Heinä. 14 2008,15:21) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 14 2008,15:14) kirjoitti
    Qualifierit oli Bleidissä ensiasennuksena ja joutivat vaihtoon 6tkm huollon yhteydessä. Nyt alla on pyörinyt 3tkm Metzin M3 ja ainakin pito on ollut mielestäni parempaa. Kumi lämpenee nopeammin ja pitää paremmin sateella. Fiilispohjaltahan näitä vertaillaan, joten tiedä häntää. Voi olla että seuraaviksi joutuu kokeilemaan Z6:a jos nämäkään eivät kestä kuin 6tkm. Kyllä nakilla pitäisi vähintään 8-9tkm päästä, ettei menisi kolmea settiä kesässä...
    Mun Bleidissä oli kyllä Bridgestone Battlaxit ensiasennuskumeina ja ne sai vaihtaa 6tkm kohdalla. Onko Honda laittanut eri kumit kahteen -08 Bladeen?

    Kerran oli jotkut Sportmaxit, eikä oikein miltään tuntuneet, hyvässä tai pahassa. Pliisut perusnakit.
    Mun 08 blades on ensiasennus Dunlopit. Eikä ole oikein luottoa noihin kumeihin, lipsuu. Ja kyllä, on kahta eri rengas merkkiä.



  20. #20
    Lainaa (Moto guzzi @ Kesä. 18 2008,20:08) kirjoitti
    Kokemusta ei ole kuin arrowmax kumeista, tuntuu Guzzin alla haihtuvan aika nopeasti. *
    Noin 4500km pyörinyt, ja suunnilleen 50% jäljellä. Seuraavaksi Metzelerit alle Guzziinkin.
    Omat Dunlop kokemukset on vain Arrowmaxista. Ainut rengas minun ajoilla tähän asti joka on luistellut (ja vielä kahdesti) ilman omaa tahtoani.
    Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
  21. #21
    Vähän ohi mut kuitenkin.... FZ6:ssa oli Dunlopit alla tais olla Sportmax(alkuperäiset). kului mielestäni nopeasti, taka 13tkm ja etu 15tkm(vaihdettin vaikkei ollut ihan loppu). Tosin kun on tätä lukenut niin onneksi ei ole tarvinnut vaihtaa kumeja 6tkm välein. Radalle en ole noilla ajanut, vain katua ja matkaa. Nyt Bridge 021, ja kulumat näkyy jo 5tkm jälkeen. Ainakaan en usko et takanen kestää yli 10tkm.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  22. #22
    Summa summarum:
    OEM ensiasennus Qualifierit, D208 jne. Dunlopit on scheissea reippaampaan kurvailuun.

    Kaupasta haetut perus Qualifierit on ihan perus OK käyttörenkaiksi ja Qualifier-RR on jo ihan hyvät satunnaisiin ratapäiviin + tuntuvat alkavan pitää nopeammin kuin perusversio.
    Molemmat tuntuivat toimivan minulla hyvin 2,2-2,3bar kuumapaineilla.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  23.  
  24. #23
    No nyt on pyörinyt alla 3500km Dunlop Sportmax Qualifier 190/50ZR17 NK ja 120/70ZR17 PTK. On kyllä aika epävarmat kumit ajella. Perä liirtelee varsinkin kylmillä renkailla. Bridgestoneen pystyi aina luottamaan. Tuntui, että perä oikein liimautui tiehen kiihdytyksissä. Tunlopeilla pitää aina varoa mutkissa ja haistella renkaitten pitoa. Bridgestone ei pettänyt kertaakaan. Kuskilta loppui taidot ennen renkaita. Tuntuu Dunloppien käytös olevan outoa huippu kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. En tiedä yrittääkö rengas luistaa vai antaako runko periksi, mutta em. tilanteissa rengas ikäänkuin "jumputtaa". Vähän vaikea kuvailla sanoin.

    Dunloppi toimii lämmettyään aika hyvin, lukuunottamatta "jumputtavaa" käytöstä kovissa jarrutuksissa ja kiihdytyksissä. 7

    Bridgestone BT015 F. En keksi mitään pahaa sanottavaa. Vois tietysti kulua hitaammin. Vaihdoin 6300km:n kohdalla. Olisi maksimissaan päässy 8000km ennen sakkorajaa. 10

    Nyt on Pirelli Diablo Corsa III:set odottelemassa asennusta. Toivottavasti Tunlopit kuluu äkkiä loppuun. Ei viitsisi vaihtaa puolipitosia renkaita.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8