Öhlinsin alusta. Säädöt kohdillaan. Prinsessan perse.(mikan @ Helmi. 10 2009,08:49) kirjoitti
Mulla taas taitaa mennä toiseen suuntaan. Eli perus-Tourancesta EXP:hen. Olen ajanut 1200-gessullani nyt kolme taka- ja kaksi etu-Tourancea ja nyt tuli kuluneen etusen tilalle EXP. Se vaikuttaa kaiken kaikkiaan enemmän asvalttirenkaalta tarkemman ajotuntuman ja paremman asvalttipidon takia. Minusta se vaan ei ole soralla yhtään huonompi kuin entinen Tourance, joten miksei? Nuo soraominaisuudet riittää mun käyttöön. Nyt kun edessä on tarkemmin asvaltilla ohjautuva rengas niin vanha takaTourance tuntuu suorastaan löysältä sivuvuunnassa. Siis ei rengaspaineen vaan muutenvaan tuntuu nuljuvan mutkassa kaasua antaessa.
Taakse laitetaan ens viikolla varmaan kans EXP.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
No nyt on edessä ja takana EXP. Paluumatka renkaanvaihdosta ei ollut mikään kestotesti, eli kokemukset rajoittuvat ensivaikutelmaan. Minusta se nyt on jotenkin tarkempi ja täsmällisempi tämä ajotuntuma kaiken kaikkiaan. Siis asvaltilla. Ja poissa on perus-Tourancen pieni nypytys eli tärinä, liekö nappulakuvio siinä kohtaa paremmin asvaltille soveltuva. Ja kun sai pinnan karheaksi niin pito asvaltilla on minusta paljon parempi, ei nulju kun menään reunalle sekä kunnon jarrutuksessa nostaa paljon herkemmin takapäätä kuin että etunen alkaisi luistaa ja siksi menisi abseille.
Jos ei soraominaisuuksissa tai kulutuskestävyydessä tullut isoa takapakkia niin taidan pysytellä EXP:ssä. Kohtahan se nähdään kun lähden viikoksi tai pariksi pohjoiseen, kuormattuna ja vaihteleville teille, asvalttia, soraa ja mitä nyt mettästä löytyy.![]()
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."