En ole kaatunut
Paikaltaan
1-20 km/h
20-50 km/h
50-80 km/h
80-130 km/h
130-200 km/h
yli 200 km/h
- n. 30kmh vauhdissa auto kylkeen -> nurin => pyörä lunariin, kuskille ei mitään
- n.100kmh vauhdissa peräs hävis alta -> nurin => pyörään uutta katetta, kuskille ei mitään
Toivottavasti ei tarvii kokeilla kolmatta kertaa tai ainakaan vielä kovemmassa vauhdissa, kun tähän mennessä kuski on aina ollut ok, mut tuota vauhdin nosto linjaa jos jatkaa niin seuraava kaato pitäs olla ~300kmh ja silloin voi jo nahkapukukin kulahtaa puhki tai muutkin suojat olla hepposta kamaa![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Niin monta kertaa tullu lipattua että sanotaanko vauhdin ollessa 20 - 1xx *Kovinta vauhtia en tiedä kun ei juur silloin oo tullunna katottua mittaria ja aika pitkälti fiiliksen mukaan menee se nopeus yleensä..
04 Buell xb12s
Vissiin neljästi oltu kyljellään:
- n. 10 km/h vauhdissa ulos ja ojaa/mäkeä alas piikki-NSR:llä tuntemattomalla soratiellä joskus aikoinaan, tiukka(!) vasuri, katteisiin ja farkkuihin naarmuja piikkilanka-aidasta jonka ali/läpi meni, kuski ok
- n. 5 km/h, oli jäänyt 929:iin levylukko päälle kun pitkästä aikaa käytintakakate halki ja naarmuja clipariin ja laturin koppaan (takakate osui rakennuksen pilariin), kuskia vähän harmitti
- n. 60 km/h Kemoran karusellin oikeassa, vissiin (oikealta loppu ollut) takanen alta, kaatumatappi kului aika tavalla, naarmuja sivukatteeseen, kytkinkoppaan ja vaimentimeen, kuski ok
- n. 140 km/h Alastaron nopea vasen, uudet kylmät renkaat, huono keskittyminen ja ilmeisesti etunen alta? runko poikki ja pyörä lunariin, kuskia meinas harmittaa
Harkinnassa kilvetön.![]()
Kaatuma tautiselle voi olla hyvä lääke(Brocol @ Syys. 08 2009,10:24) kirjoitti
Ei poista vaivaa, mut helpottaa materiaali tappioiden voivottelua...
2 mopoo ois hyvä (1xkilpuri, 1xkatupeli), mut tossun alla oleva köyhä ingenjööri ei siihen pysty![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Paikaltaan joskus... (tai siis pyörä kaatunut ilman kuskia).
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
OT: Laskeskellut tässä että uudehkon kilokyykyn hinnalla ja vakuutusmaksuilla saattaisi pystyä pitämään jotain tehottomampaa supermotoa/nakua katukäyttöön JA (vanhaa) kilvetöntä. Ei nyt sitten puhuta mitään lämppäri- ja muista kuluista.(Miq @ Syys. 08 2009,10:53) kirjoitti
![]()
Juoksuvauhti, etunen alta mudalla, itse katselin muualle ja sitten oltiin kanervikkoa halaamassa..mopossa hieman työnjälkeä, akassa ei mitään.
Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
Se valkoinen kikseri.
Varmaan pitänee paikkansa, mutta talouden lisäksi on tuo mystinen muuttuja (vaimo), joka saa skitsot edes ehdotuksesta... Pelkän kilpurin ehkä sais puhuttua läpi, kun ois pois liikenteestä muita ja itseään vaarantamasta, mutta että kaksi pyörää talliin: ei onnistu meikäläisen puhelahjoilla(Brocol @ Syys. 08 2009,11:02) kirjoitti
edit: OT se vaan jatkuu...
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Tartteeko siinä mitään puhua. Sen kun ostata sen toisen mopon.
Dixi et animam levavi
Ympyrää pyörittelin. Sitte oli jo liikaa vauhtia, nappasin kytkimestä
mopo vinossa. Tökkäs, mutta sain kuitenkin jalan maahan. Sitte
siitä pikkuhiljaa kaaduin kylelleen.
En osaa selittää tarkemmin.
E: eli vauhtia 1-20km/h.
Aikoinaan suzukin s1 ei taipunut shikaaniin niin kuin suunnittelin. Tästä lipat, vauhtia 20-50km/h.
Suzuki S1 ´91
Honda NS125F ´87
Honda NSR125R ´94
Kawasaki ZZ-R600 ´02
Kawasaki ZZR1400 ´08
Paikaltaan on mennyt niin mopo kuin tuoppikin nurin.....viimeksi mainittu useammin![]()
Urea jacta est
Kerran menty nurin kunnolla, vauhtia oli vajaat 100, ihan varmaksi en osaa sanoa.
mopolla huimina nuoruusvuosina lipesin ojaan noin 70 km/h kyydeistä ja stongan yli meni että heilahti, kylkiluut sanoi snap krackle pop... isommalla värkillä kampesin itseni tonttiin hiekalla etupään lukitsemalla likipitäen kävelyvauhdista
vahingosta viisastuu...tai sitten ei
BMW K1300GT
Tekevälle sattuu, meikäläisellä kaatuilut on tapahtunu offroad...![]()
onneksi.
On the road kannattaa aina jättä 10% pelivaraa, niin ja joskushan tapahtuu kaatoja jotka ei johdu kuskista jos joku tuuppaa eteen kotilolla. Onneksi ei omalla kohdalla ole koalahtanu, vaik tosi lähellä ollu muutamia kertoja
Ei pahempia vaurioita, mut polvi meni kerran - eturistiside ja kierrukka.
Mut taas mennää, keli mitä mainioin![]()
KTM - Ready To Go
Kaatunut?En vielä,todennäköisesti vielä kaadutaan jos laskee prosentit äänestyksestä,ainakin jossain vaiheessa toivottavasti tulee pehmee lasku![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
20 km/h![]()
Suzuki SV1000s '03 - V for Power
Kawasaki ZX-6R '03 - "El Tornado" - EX
Juurikin eilen illalla ja ihan uuvella mopolla, nyppylän päällä saksanpaimenkoira tupsahti suoraan eteen, töks ja poks koiran kylkeen ja sit liuttiin mopon kanssa alamäkeen nätisti nurin.... oisko vauhtii ollu 70...?
Ei sulla niin väliä, mutta mitä koiralle kävi?(kattinen @ Syys. 11 2009,18:30) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Omistajalta tännään kyselin, sano että koira ookoo, tiiä sit käyttikö lekurissa, oli se aika kova tälli koiralle, et ihmettelen jos ei sisäisiä vammoja!(TPM @ Syys. 11 2009,18:32) kirjoitti
Noin 10 kertaa, ei tosin -90 ja -00 luvuilla vaan piikki aikoina. Ajelin nimittäin vuodenympäri piikin Jammulla päivittäin kouluun ja ilta- duuniin. Isoilla pyörillä en ole lipannut. (täytyy koputtaa puuta)
Honda Monkey -82
Yamaha RS 125 -75
Honda CB 125 -84
Kawasaki ZZR 1100 -92
Honda CBF 1000 -06
Olisko ollu 3km/h.
Nuo päättäjät olivat kyllä oikeassa sen 3km/h:n ylinopeuden vaarallisuuden suhteen; jos olisin jättäny mopon parkkiin niin tätäkään ei olisi käynyt!![]()
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
70kmh vauhdissa, tuli auto kolmion takaanta eteen = mukava ilmalento, murtumia, luita poikki ja lumpio sijoiltaan
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
Vauhtia noin 90km/h, hirvi pusikosta, etujarrulla (ja samanaikaisella työntöohjauksella?) pyörä nurin. Eipä tullut katsottua nopeusmittaria ennen kuin osui asfalttiin, mutta veikkaus, että nopeutta noin 70km/h. Ei damagea kuskille, kiitos hyvien varusteiden. Pyörä korjaukseen, ei lunastukseen.
xxx
40-60km/h taajamassa vasemmalle kääntyvään tiukkaan mutkaan ja etunen jostain syystä lähti alta.(en koskenut jarrukahvaan)
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
n. 80km/h ja Lemminkäisessä keula alta. Liukasta ja kylmää, oma moka kun ei malttanu ottaa rauhassa. Olkapää otti ilmeisesti hiekalla pyöriessä osumaa ja liikerata oli viikon verran n. puolet normaalista. Tämänkin tosin huomasin vasta illemmalla(kaato aamulla) kotiin lähtiessä.
Ps. Kun liukuessa vauhti tuntuu tarpeeksi hitaalta pystyyn nousemiseen, älä nouse vielä![]()
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
noh, kesällä kaaduin kävelyvauhdista taksin ja
kotiportaan välillä,housunpolvet meni huonoks...![]()
Monta vuotta sitten aikaisin keväällä GPZ1000RX Kawalla tuli kontattua varmaan n.30km/h nopeudesta. Keväällä oli kauhiat ajohalut ja kun asfaltti oli jo jostain kuivaa niin täytyi ottaa mopo liikenteeseen ja piti käydä velipoikaa morjestamassa joka asui silloin pienen yksityistien varressa. Vaikka asfaltti oli sula ja kuiva, niin hiekkatiet oli varsinkin aamupäivisin vielä jäässä. Ajomatkaa tätä hiekkatietä veljen pihaan oli ehkä 200m ja harkitsin pitkään risteyksessä uskallanko lähteä ajamaan pihaan vai käännynkö takaisin asfalttitielle. No päätin kuitenkin ajaa riskillä brassailemaan mutta tuskin olin ajanut 50 metriä enenmpää, niin etunen lipsahti alta ja nutulleen. Äkkiä ylös ja pälyilin että näkikö kukaan. Kauhea punnerrus ja Kawa pystyyn ja äkkiä kotio tutkimaan vaurioita. *Kyllä v*tutti mutta opimpa sen verran että odottelen keväällä riittävän pitkään että kaikki tiet ovat sulia ja ajokunnossa ennenkuin otan mopedin liikenteseen.