Katso äänestykset tulokset: Kuinka vähän ajat yksillä öljyillä? -

Äänestäjät
706. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • tuhat km

    17 2,41%
  • kaksi tkm

    9 1,27%
  • kolme tkm

    39 5,52%
  • neljä tkm

    37 5,24%
  • viisi tkm

    133 18,84%
  • kuusi tkm

    251 35,55%
  • seitsemän - kymmenen tkm

    92 13,03%
  • vaihdan ennen määräaikaa, jos syytä esim. ennen talvea

    70 9,92%
  • aiheeton kysymys, vaihtavat määräaikaishuolloissa

    46 6,52%
  • en vaihda, kuluttaa niin paljon, että uudenveroista koko ajan

    12 1,70%
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 113:sta
  1. #1
    Tuntuu, että viimeistään kohta tuolla toisissa topiceissa alkaa keskustelu aiheesta. Laitetaanpa tänne purkautumistie
  2. #2
    n.6000km tulee rullailtua samoilla ja sitten vaihtoon. eli ohjekirjan mukaisesti.
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    Noin 3000km ... joskus hieman yli.. alle 4000km kummiskin..
  4. #4
    Puolet kaudesta yksillä öljyillä eli bauttiarallaa 4000km.
    Power is nothing without mojo!
  5. #5
    n.6000 välein, jos paljon radalla niin tiheemmin.
    Fun is not a straight line
  6. #6
  7. #7
    6000km
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
  8. #8
    &000 km välein, ja sitten varmasti kiisteltyynaiheeseen eli ennen talvea
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  9. #9
    Kymppitonni mennään samoilla öljyillä tai sitten vaihtp aina kauden loputtua. Jos tehdas lupaa vaihtoväliksi kympin niin en näe mitään syytä vaihtaa tiheämmin. En aja radalla, en lyhyttä nurkka-ajoa.
    Taivas saa odottaa
  10. #10
    Noin 6000 km välein öljyt vaihtuu.
    GSX 1400 -06
  11. #11
    Noin 4000 km ajan ja sitten vaihdan.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

    Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
  12. #12
    Jytärissä kolmen tonnin välein ja texistä en ole vielä päättänyt, mutta vanhuksissa ainkain joka syksy uudet öljyt mikäli kilsat ei tule täyteen. Bemarissa on 10tonnin huoltoväli ja pääsääntöisesti sen mukaan paitsi talveksi tietenkin uudet öljyt sisään. Oli nillä sitten ajettu 3 tai 4 tonnia, muuten katson miten kausi on loppumassa.
  13. #13
    Katupyörällä 5tkm, ratapyörällä 4-5 ratapäivää
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  14. #14
    Riippuu ajosta... 3-6tkm välein yleensä
    Pain is just weakness leaving the body
  15. #15
    4-5 tuhannen välein, miten nyt ehtii...ja taikasana DELVAC MX
    RD 125 LC-82 -> FJ 1200-88 -> YZF 1000 R-00 -> YZF R1-06

    My Yamaha is mine.
  16. #16
    Jos öljyjankutus ja ylinopeussönkötys joskus loppuu, niin viestimäärä foorumilla romahtaa
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  17. #17
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    6tkm on huoltoväli, joten ton verran...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  18. #18
    (poistettu tili)
    No johan on....

    Moottopyörä on tehty kestämään 10 000km samoilla öljyillä, miksi niitä pitää vaihtaa alvariinsa? Ymmärrän jotenkin että syksyllä vaihdetaan, ja jos kesällä ajaa enemmän kuin 10tkm, tulee vaihto, mutta 4 000km:n väli? Mitä hyötyä siitä sitte on?
  19. #19
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 14 2007,21:56) kirjoitti
    No johan on....

    Moottopyörä on tehty kestämään 10 000km samoilla öljyillä, miksi niitä pitää vaihtaa alvariinsa? Ymmärrän jotenkin että syksyllä vaihdetaan, ja jos kesällä ajaa enemmän kuin 10tkm, tulee vaihto, mutta 4 000km:n väli? Mitä hyötyä siitä sitte on?
    Tismalleen.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  20. #20
    Viis-kuus tonnia niillä taitaa tulla rullailtua ja sitten kattelemaan vaihtoa
  21. #21
    Keväällä uudet öljyt sisään. Niillä ajetaan kesä ja syksyllä puhtaat öljyt talveksi. Tuossa välissä kilometrejä tulee noin 6000 km. Jos tulee tuota enemmän kilsoja, niin täytyy vaihtaa siinä välilläkin.



    - Engine MC -
  22. #22
    3000 km välein olen vaihtanut öljyt. Vähintään puolet kesän ajoista on kuitenkin rata-ajoa ja voisin kuvitella että rata-ajo kuluttaa konetta (ja öljyjä) jonkunverran enemmän kun "siviili-ajo"
    BMW S 1000 RR-10
  23. #23
    6tkm, "matka-ajoa" / rälläystä ajelut on kuitenkin etupäässä
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  24. #24
    nelisen tonnia menen samoilla, sitten vaihtoon.
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  25. #25
    aiheeton kysymys, vaihtavat määräaikaishuolloissa
    Määräaikaishuollot tekee tuo ukko joka usein tulee kotiin reissuiltansa kädet öljyisinä...
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
  26. #26
    Kyllä huoltokirja kertoo. *
    Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
  27. #27
    10.000 välein. Ohjekirja sanoo 12.000, mutta kymppä helpompi muistaa. Matka-ajoa ja hyvät Delvac-öljyt ==> ei syytä taajentaan vaihtoa.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  28. #28
    Huollossa ovat tähän saakka vaihtaneet.
    Jos saan aikaiseksi ostaa kesällä uuden mopon, niin siihen vaihdan ekan kerran öljyt 500km tienoilla ja sen jälkeen saa huolto hoitaa huolto-ohjelman mukaisesti.

    Keskityn ajamisesta nauttimiseen, muut saa hoitaa huoltamisen ja rassaamisen ;)
  29. #29
    6000 on mun periaate, vaikka huoltokirja väittää jotain muuta...

    Sama homma kotilossa, koen jotenkin paremmaksi pitää mehut sisuksissa "ylihyvinä", pieni rahanmeno voi säästää isommalta.
    Kun kyvytön käskee halutonta tekemään tarpeetonta, on epäonnistumisen vaara erityisen suuri...

    Ei vain voi olla vähän raskaana tai puolineitsyt... Sitä vaan joko on tai ei ole...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (calibre @ Huhti. 15 2007,00:22) kirjoitti
    6000 on mun periaate, vaikka huoltokirja väittää jotain muuta...

    Sama homma kotilossa, koen jotenkin paremmaksi pitää mehut sisuksissa "ylihyvinä", pieni rahanmeno voi säästää isommalta.
    Eikös sulla ollu tuore pläkkipöördi?

    Osta öljyrahoillas muijalles jotain kivaa, kannattanee paremmin?

    Mopolle 12tkm tai 8000mailia(on pitempi) tai kerran vuodessa.

    Että sillä lailla
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen