Tilanne on se, että vois alkaa kulkemaan työmatkoja pyörän kanssa, mutta en saa kypärää työpäivän ajaksi mihinkään lukittuun paikkaan, joten potta pitäis jättää pyörän päälle.
Zetassahan on tuolla takapenkin alla ne vaijerin pätkät, jolla kypärän saisi lukittua, mutta ei kiinnostaisi käyttää niitä, koska ovat senverran hankalat ja kypärän joutuu jättämään roikkumaan siihen pyörän sivulle, mikä ei sitten sadekuuron sattuessa ole kovin hyvä juttu.
Ajattelinkin että jos jostain löytäisi pienikokoisen ja kätevän vaijerilukon esimerkiksi kelautuvalla vaijerilla, niin voisi köyttää kypärän johonkin ohjaustankoon/tangon kiinnikkeisiin. Onko kokemuksia tällasiasta ratkasuista, vai onko paras vaan ostaa jostain kumipäällysteinen vaijerinpätkä ja erikseen munalukko, jolla vetää päät yhteen. Itseasiassa mulla onkin yksi tommonen kelautuvalla vaijerilla oleva lukko ilmeisesti laskettelusuksia varten, mutta on niin hepposta tekoa ja liian lyhyt vaijeri, että sen käyttö ei oikeen onnistu.
Suosittelen tätä.
Vaijeri (5mm) ei katkea ihan normi sivareilla.
Pituutta tuo venyy 70cm eli jopa kaksi kypärää.
Pienuus on venyvä käsite mutta tuon halkaisija on noin 75mm.
Vaijeri ei kelaudu itse vaan se on kelattavissa. *
Juuri tuon tyylistä haen ja 5 mm paksuuskin on semmonen, ettei leathermanilla taida saada poikki.(AimoPamaus @ Touko. 24 2008,22:04) kirjoitti
Onko tietoa löytyisikö jostain turun seudulta, ettei tarvitsisi tilailla? Muitakin vaihtoehtoja tietenkin otetaan vastaan.
Katsasta paikalliset lukkoliikkeet.
Myös jotkin urheiluliikkeet myyvät noita koska ovat etenkin laskettelijoiden suosiossa.
Ja sitten mopokaupat jotka jälleenmyy MOTRAX tuotteita.
osta avattava kypärä sen kun aamulla laittaa päähän niin ei kuulemma tartte riisuu kun illalla nukkumaan mennessä on ne vaan käytännöllisii vehkeitä![]()
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Se ei taas oikeen sovellu mun/pyörän tyyliin.(tumpelo @ Touko. 25 2008,12:22) kirjoitti
Biltemasta saa semmoista yhdistelmlukkoa tuotenro: 27843 n. 5€ ja hyvin on mua palvellut jo pari vuotta.
Em mie mitään tiiä, mie ajan vaan mopoolla!
Hain tommosen safeman lukon. Kiitos vinkeistä, vaikuttaa kyllä juuri sopivalta tohon tarkoitukseen. Paljon parempi kun biltemasta saatava numerolukko. Muutenkin tuntuu noissa halvoissa numerokoodeilla toimivissa lukoissa olla semmonen taipumus, että numeron saa selville kun vähän tunnustelee ja pyörittelee niitä rullia samalla kun painaa avauspainiketta. Biltemassa kokeilin, niin meni joku 10 sekuntia että sain silmät kiinni sen lukon auki, vaikken tiennyt koodia.
Riippuen tietty duunista, mutta etko voisi sita todellakaan ottaa duuniin sisaan ja vaikka vaijerilla lukita johonkin?
Taalla suuressa, ehka hieman eparehellisemmassa, maailmassa kyparia varastetaan pyorien paalta, vaikka hihnat katkaisten. Kyparaahan ne eivat halaja, vaan sita pyoraa, minka sitten joudut jattamaan siihen yon yli ennen kuin paaset kotoa hakemaan varakyparan. Yon aikana sitten voro tulee kaymaan.
Duuni kuitenkin parkkipaikka mukaanlukien pienen, aidatun alueen sisällä ja valvontakameroiden katseen alla, joten en usko, että kovin helposti sieltä häviää.. kopkop.(Gecko @ Touko. 28 2008,18:39) kirjoitti
Hienoa että sait mieleisen lukon.
Vielä kun tuon saisi sarjoitettua pyörän avaimelle...![]()