Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Noita pyöriä lähtee näköjään NIIN helposti et täs pari (koottua) linkkiä joiden avulla voit ainaki VAIKEUTTAA SUN pyörän viemistä...
    Ohjauslukko paskaks ja haetaan myöhemmin. Sitten ohjauslukko / ETUjarrulevylukko. On ne perkeleet vaan sen verran älykkäitä ja ripeitä et lisälukot ei o pahitteeks. Esmes MYÖS takajarrulevyyn lukko tai sit vaa reteesti kettinkiä kehiin aina ku mahd.



    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  2. #2
    + 1
    Kyllä normi nisti hakee uuden kohteen, jos mopo on tarpeeks "suojattu"!
    Mutta mitä näit vääntää, ne jotka ihan oikeesti haluu jonku vehkeen viedä, ne tekee sen!
    Muistuu mieleeni (asiaan muuten liity, kun...) kaverilla oli Porsse (sellain harvinaisuus, joita pohjoismaissa 2kpl). Asu viel omakotitalos tosi kaukana mistään citystä. Niin vaan oli ihmetys suuri, kun porsse oli aamulla hävinny ja hälytkin siin oli..
    Pihalla ei ollu kun kuorma-auton jäljet ja taitava oli osannu katkasta hälyt (meni suoraan akulta piuha hälyille, joten käsi lokkarin alle ja piuhat poikki)
    Tämä tosin tapahtu vuonna -90 jotain..sillon ei oikeen tajuttu viel noitten kunnon hälyjen perään.
    Niimpä vaan oli kamun porsse oikeen hesarissa vak.yhtiön kautta kuulutettu! Ei löytyny ikinä, joten tässä mentiin sen vanhan kaavan mukaan; seurattu autoa/kilpeä ja yöllä "ryhmä rämä" paikalle, auto liinoilla kiinni ja hiiabin lavalle ja that's it!
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  3. #3
    joo varmasti tavara ku tavara lähtee jos sen himoitsija on tarpeeks himokas. tarkotus oliki vaa vähä herätellä porukkaa miten helvetin helppoo ton fillarin vieminen on jos siin o vaa hepposet ja "ei-tota-mun-pyörää-varasteta" -varustukset. halusin siis vaan kiinnittää huomioo siihen miten helppoo se on kun osaa. siis fillarin vieminen. ja miten pienellä sijotuksella sen varastamista voi vaikeuttaa. perrrrrhanan hyviä ja turvallisia ajoja toivotellen, KV



    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  4. #4
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,21:18) kirjoitti
    joo varmasti tavara ku tavara lähtee jos sen himoitsija on tarpeeks himokas. tarkotus oliki vaa vähä herätellä porukkaa miten helvetin helppoo ton fillarin vieminen on jos siin o vaa hepposet ja "ei-tota-mun-pyörää-varasteta" -varustukset. halusin siis vaan kiinnittää huomioo siihen miten helppoo se on kun osaa. siis fillarin vieminen. ja miten pienellä sijotuksella sen varastamista voi vaikeuttaa. perrrrrhanan hyviä ja turvallisia ajoja toivotellen, KV
    Samaahan minäkii tääl yritän toitotella...Vaikka tuskin tota mun vanhaa "pappaa" kukaan edes haluaa viedä..paitsi...joku hörhö..ihan vaan ajellakseen tankin tyhjäks ja sit nakata johonkin puskaan!
    Ei muo ainaskaa naurata aamulla yhtään, jos se mun "muru" on tosta vohkittu. Päinvastoin, alkaa sellanen v..tus..et siit ei ihan heti (koskaan) toivu.
    Oi niitä aikoja, kun oli se oma talli! Se vaan on niin "herkkua" tääl pks-seudulla. Sillon jopa nukku yönsäkkin rauhassa (tosin oli mopokin vähän "arvokkaampi" ja "harvinaisempi")
    Silti kurjaa, kun ihmisen kovalla työllä hankkima omaisuus päätyy jonku kuspään tärveltäväks!
    Mitäs täs ois välii, jos rahaa ois kun rannalla hiekkaa, ni ostais uuden, kun vanha on vohkittu/pantu paskaks, näin ei vaan oo meitsillä (eikä useella muullakaan)
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  5. #5
    joo kato. tarpeeks vaa kahleita rakkaan ympärille ni ei ne minkää myrrysmiehien mukaan lähe
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  6. #6
    Heppokäyttöisin on automaattisesti toimiva hälytin joka varoittaa jo lähetyttäessä ja hälytyksen sattuessa omistajakin saa tiedon kun avaimenperä alkaa huutamaan.
    Esim. Scorpio
    Itse olen liian laiska virittelemään ylimääräisiä lukkoja.
  7. #7
    niinpä. täällä oliki jo juttua miten hankaloittaa rosmojen työtä. tarkotukseni oli avata meidän persaukisten silmiä. et miten vaikeuttaa ryökäleiden hommia ilman suuren suuria dollarinippuja. ja varsinkin newbien/rookien joka on just uhrannu säästönsä "uuteen" pyörään. toivon et jokainen vasta pyörän ostanu hommaa edes jonkinlaisen (esmes bilteman vaijerilukon 2,95€) mopoonsa hankaloittamaan sen viemistä.



    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  8. #8
    Mullakin on sellanen kansanmalli pyöränä, että ihmettelen jos joku sen täältä asti kävisi nyysimässä. Tosin asun sellaisella okt-alueella, jossa kaikki kattelee vähän ympärilleen. Jos näkyy jotain outoja hyyppiä, niin sana kiertää nopeasti. Lisälukitus ei koskaan kuitenkaan ole pahitteeksi. Kyllä siinä voisi lentopallomaila heilua ja viittomakielen uutiset tulla luetuksi, jos jonkun ylimääräisen näkisi kopeloivan omaa pyörää "virka-ajan jälkeen."
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  9. #9
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,21:40) kirjoitti
    niinpä. täällä oliki jo juttua miten hankaloittaa rosmojen työtä. tarkotukseni oli avata meidän persaukisten silmiä. et miten vaikeuttaa ryökäleiden hommia ilman suuren suuria dollarinippuja. ja varsinkin newbien/rookien joka on just uhrannu säästönsä "uuteen" pyörään. toivon et jokainen vasta pyörän ostanu hommaa edes jonkinlaisen (esmes bilteman vaijerilukon 2,95€) mopoonsa hankaloittamaan sen viemistä.
    Hienoa että yhteisö kantaa vastuuta jäsenistään.

    Itse olen toitottanut kaksisuuntaisten hälyttimien perään.
    Halvimmat kiinalaiset irtoaa muutamalla kympillä.

    Kun nämä vaan yleistyisivät, niin hörhöt tajuaisi että ei kannata koskea.
    Aina joku juoksee paikalle ja * tai ainakin saa tuntomerkit.

    Samalla protestoin vastaan myyntimesten aikaansaamaa hypetystä muutamasta ylikalliista peruslaitteesta. *
    Tarjolla on muutakin ja tilaaminen helppoa.
  10. #10
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,21:40) kirjoitti
    toivon et jokainen vasta pyörän ostanu hommaa edes jonkinlaisen (esmes bilteman vaijerilukon 2,95€) mopoonsa hankaloittamaan sen viemistä.
    UNOHTAKAA samantien noi "euron" lukot!
    Itse asiassa samantien saa unohtaa kaikki jousitoimiset lukot, koska ne ovat helpoimpia avata ilman mitään taitoja

    Klikkaamalla linkkiä näette kuinka primitiivisillä vehkeillä saa *(myydään joka paikassa) Bastan tekemän vaijerilukon auki.
    Kyseinen lukko ei edes edusta ns. halpislukkoja vaan on jollain tapaa jopa laadukas.
    http://rapidshare.com/files/117340550/Kuva_059.avi.html
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  11. #11
    lukot on rehellisiä varten juu

    pitäs varmaan hommata joku vaijeri kans minkä kietasee tohon lämmitystolppaan.. eihän sekään ilkivaltaa estä, mutta elämä on ja itseasiassa en jaksa moisilla kauhukuvilla mieltäni stressata

    jos lähtee niin lähtee ja vakuutuksia maksan sen takia.



    niin, en siis ole sen lämmitystolpankaan takia huolissani... joku vääräleuka siihen kuiten tarttuu
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  12. #12
    Meitsin mopotin on Abuksen mammuttikettingillä AINA pistetty liekaan sähkötolppaan. Ihan ekana yönä nyt keväällä olisi kelvannyt rosmolle hän. Ja pressukin oli päällänsä. "Ratti" oli väännetty vinoon, sen hoksin kun töihin aamulla ajelin että karsastaako pahasti silmä vai mikä on? Ei olis kiva huomata parkkiruudun olevan tyhjä, kun ne nahat on hiki päässä päällensä vääntänyt ja duuniin pitäis suunnata. Mene siinä junalla sit, nahat päällä ja kypärä päässä näyttäis oudolta.
    Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
  13. #13
    Jos hälyttimessä on lisäkanava joka aktivoituu sillon ku hälytys laukee niin siihenhän joku näppärä rakentaa kännykästä lisä hälyttimen joka soittaa hälytyksen lauetessa pikavalinnassa olevaan numeroon. Ja toimii samalla myös jäljityslaitteena tuo (ainakin luulisin niin). Eli tietty puhelinnumero pikavalintaan ja tinaa piirilevyyn johdot siten että kun hälytin laukee niin se tavallaan painaa tuota numeronäppäintä ja kännykkä soittaa pikavalinnan numeroon. Eli lisäkanavasta ohjaus releelle joka "painaa nappia".
  14. #14
    Lainaa (Akiva @ Touko. 24 2008,22:43) kirjoitti
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,21:40) kirjoitti
    toivon et jokainen vasta pyörän ostanu hommaa edes jonkinlaisen (esmes bilteman vaijerilukon 2,95€) mopoonsa hankaloittamaan sen viemistä.
    UNOHTAKAA samantien noi "euron" lukot!
    Itse asiassa samantien saa unohtaa kaikki jousitoimiset lukot, koska ne ovat helpoimpia avata ilman mitään taitoja

    Klikkaamalla linkkiä näette kuinka primitiivisillä vehkeillä saa (myydään joka paikassa) Bastan tekemän vaijerilukon auki.
    Kyseinen lukko ei edes edusta ns. halpislukkoja vaan on jollain tapaa jopa laadukas.
    http://rapidshare.com/files/117340550/Kuva_059.avi.html
    turvalaitekauppiaan puheita ei tosin. tottahan se on ettei halpislukot mitää konnia pidättele mut jos edes jotenki sais vähennettyä näitä "varkauksia" joista varmaanki melkosen moni on nistipöhlöjen duunaamia. muutaman euron toivossa viedään tuhansien eurojen mopo. ei sellasta lukkoo oo olemassakaa jota ei tosikonna sais auki halvoilla välineillä. idea oli lähinnä siinä että ihmiset alkas avaamaan silmänsä "suomi-on-turvallinen" -unelmalta. fillareita lähtee mistä vaan, millon vaan. ja tässä tilanteessa ois suht hyvä juttu näyttää noille lurjuksille et "ei-meiltä-kaikkee-ilmaseks-saa". uskon että bilteman halpislukko on helppo avata ku osaa mut hidastaa se silti keljukookojootin toimia. ja siinä ajassa ku muuan nisti räplää lukkoo auki, voi joku esmes baarista kotiutuva osua paikalle. kiusa se on pienikin kiusa
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  15. #15
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,23:41) kirjoitti
    Lainaa (Akiva @ Touko. 24 2008,22:43) kirjoitti
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,21:40) kirjoitti
    toivon et jokainen vasta pyörän ostanu hommaa edes jonkinlaisen (esmes bilteman vaijerilukon 2,95€) mopoonsa hankaloittamaan sen viemistä.
    UNOHTAKAA samantien noi "euron" lukot!
    Itse asiassa samantien saa unohtaa kaikki jousitoimiset lukot, koska ne ovat helpoimpia avata ilman mitään taitoja

    Klikkaamalla linkkiä näette kuinka primitiivisillä vehkeillä saa *(myydään joka paikassa) Bastan tekemän vaijerilukon auki.
    Kyseinen lukko ei edes edusta ns. halpislukkoja vaan on jollain tapaa jopa laadukas.
    http://rapidshare.com/files/117340550/Kuva_059.avi.html
    turvalaitekauppiaan puheita * ei tosin. tottahan se on ettei halpislukot mitää konnia pidättele mut jos edes jotenki sais vähennettyä näitä "varkauksia" joista varmaanki melkosen moni on nistipöhlöjen duunaamia. muutaman euron toivossa viedään tuhansien eurojen mopo. ei sellasta lukkoo oo olemassakaa jota ei tosikonna sais auki halvoilla välineillä. idea oli lähinnä siinä että ihmiset alkas avaamaan silmänsä "suomi-on-turvallinen" -unelmalta. fillareita lähtee mistä vaan, millon vaan. ja tässä tilanteessa ois suht hyvä juttu näyttää noille lurjuksille et "ei-meiltä-kaikkee-ilmaseks-saa". uskon että bilteman halpislukko on helppo avata ku osaa mut hidastaa se silti keljukookojootin toimia. ja siinä ajassa ku muuan nisti räplää lukkoo auki, voi joku esmes baarista kotiutuva osua paikalle. kiusa se on pienikin kiusa
    Turvakauppias joo, pitäisikö ryhtyä alalle?
    Ammattilaiset tekee mitä osaa, mutta harvemmin alkavat "rälläköimään" lukkoja auki, jos viereisen lukottoman voi laittaa suoraan taskuun.

    90% (keksitty luku) ei ymmärrä lukkojen päälle vaan hankkivat sen suurimman ja halvimman joka ei edes aukea kunnolla mukana tulleella avaimella.

    Nistipöhöt harvemmin osaavat avata laadukkaampia lukkoja muutaman euron toivossa, mutta monet "lukitsevat" tonnien arvoiset tavarat juuri noilla euron lukoilla säästääkseen pari euroa.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  16. #16
    Lainaa (Akiva @ Touko. 24 2008,22:43) kirjoitti
    (myydään joka paikassa) Bastan tekemän vaijerilukon auki.
    Kyseinen lukko ei edes edusta ns. halpislukkoja vaan on jollain tapaa jopa laadukas.
    http://rapidshare.com/files/117340550/Kuva_059.avi.html
    niin. tässähän (paitsi et avas jonku käsittämättömän listan) oli kuitenkin kyse siitä "laadukkaasta" eli kalliimmasta ku muutaman euron lukosta... yritykseni jatkuu eli mikä tahansa lukko on parempi ku ei lukkoo ollenkaan. aina se lukko vaan hidastaa ammattimiesten(kin) touhuja. vai olenko aivan väärässä...



    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  17. #17
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 25 2008,00:28) kirjoitti
    Lainaa (Akiva @ Touko. 24 2008,22:43) kirjoitti
    (myydään joka paikassa) Bastan tekemän vaijerilukon auki.
    Kyseinen lukko ei edes edusta ns. halpislukkoja vaan on jollain tapaa jopa laadukas.
    http://rapidshare.com/files/117340550/Kuva_059.avi.html
    niin. tässähän oli kuitenkin kyse siitä "laadukkaasta" eli kalliimmasta ku muutaman euron lukosta... *yritykseni jatkuu eli mikä tahansa lukko on parempi ku ei lukkoo ollenkaan. aina se lukko vaan hidastaa ammattimiesten(kin) touhuja. vai olenko aivan väärässä...
    Kyllä ja ei.
    "mikä tahansa lukko" hidastaa pari sekuntia, mutta sen avaaminen näyttää samalta kuin joku käyttäisi avainta, jolloin sivullinen ei huomaa eroa.

    Huonot lukot vain antavat väärän turvallisuuden tunteen.

    Jos oikeasti haluaa suojella omaisuuttaan niin kannattaa käydä lukkosepän/vakuutusyhtiön kanssa juttusilla.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  18. #18
    Lainaa (Akiva @ Touko. 25 2008,00:58) kirjoitti
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 25 2008,00:28) kirjoitti
    Lainaa (Akiva @ Touko. 24 2008,22:43) kirjoitti
    (myydään joka paikassa) Bastan tekemän vaijerilukon auki.
    Kyseinen lukko ei edes edusta ns. halpislukkoja vaan on jollain tapaa jopa laadukas.
    http://rapidshare.com/files/117340550/Kuva_059.avi.html
    niin. tässähän oli kuitenkin kyse siitä "laadukkaasta" eli kalliimmasta ku muutaman euron lukosta... yritykseni jatkuu eli mikä tahansa lukko on parempi ku ei lukkoo ollenkaan. aina se lukko vaan hidastaa ammattimiesten(kin) touhuja. vai olenko aivan väärässä...
    Kyllä ja ei.
    "mikä tahansa lukko" hidastaa pari sekuntia, mutta sen avaaminen näyttää samalta kuin joku käyttäisi avainta, jolloin sivullinen ei huomaa eroa.

    Huonot lukot vain antavat väärän turvallisuuden tunteen.

    Jos oikeasti haluaa suojella omaisuuttaan niin kannattaa käydä lukkosepän/vakuutusyhtiön kanssa juttusilla.
    Olet varmaankin oikeassa. Nyt sit laitat vaan kehiin tilastoa siitä minkä verran on mörköjen mukaan lähteny pyöriä joissa on ollu vakuutusyhtiön hyväksymät lukot/hälyt ja minkä verran niitä joissa on ollu halpislukot/hälyt. Korvaussumma lienee ollu molemmissa tapauksissa sama suhteutettuna pyörän ikään, tehoihin ja kilometreihin?
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  19. #19
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Hyvä Vakuutus ja matkoilla mukana Jarrulevylukot molempiin pyöriin ja löytyypä multa 1 kpl Tuhdisti päällystetty Vaijerilukko, oli kallis, mutta ei taatusti katkee käsityökaluilla .

    Normisti vaijerilukkoo en käytä, mutta JOS tulee matkoilla poikettuu entisiin itäplokin maihin, niin menee mukana takaboxin pohjalla ihan vaivatta.

    Muutenhan hyvä vakuutus takaa, että saapi uuden pyörän varastetun tilalle, mutta matkalla siitä ei just iloo koska reisun teko vaikeutuu olennaisesti, kun mopo katoo .
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

    1200 GSF *Bandit *-02

    Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

    Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

    Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

    HD *V - ROD * -06 *( Street )

    HD *Electra Glide 1600*-09

    HD XL 1200 Low Sportster -10
  20. #20
    Osa porukasta kirjoittelee vaijerilukoista. Tarkoitatteko näissä tapauksissa nyt kunnon ketjulukkoja eikä siis mitään vaijereita? Eikai suomenkielessä tuo kunnon ketjulla varustettu lukko (yleensä kankaalla päällystettynä, jotta ei raavi metalliosia) ole ottanut "vaijerilukko" nimitystä?

    En viilaa pilkkua enkä vithuile kelleen nyt, vaan ihan yritän varmistaa tässä että mistä porukka puhuu. Mä ainakin käsitän vaijerin ihan eri tavalla kuin ketjun. Vaijerilukoilla ei tee yhtään mitään, ne on polkupyöriä varten eikä kannata niissäkään käyttää. Kunnon ketjulukko (tai ketju ja lukko erikseen ihan miten vain) voi muutaman kymmenen sekuntia kunnon varasta hidastaa + lähtee kunnon ääni kun napsahtaa poikki. Ja kyllähän kaikki mikä vähänkin hidastaa on tietenkin hyväksi ainakin noiden penskojen & nistien kohdalla. Ammattilaista ne ei hidasta juuri mitään.

    Tuonne toiseen ketjuun nimim. Kawa LTD laittoi hyvän linkin, vaikkakin puhui tuossakin vaijerilukoista. Tuossa linkki:
    Nopsaan lähtee nämäkin

    - P

    Edit: julmimmat voimapihdit pitäis laittaa luvanvaraisiksi eihän noilta mikään tunnu säilyvän



  21. #21
    Näin ne ketjut menee poikki nips naps:

    http://youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

    5min takuulla olevat ketjut kesti max 30sec.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  22. #22
    Lainaa (sakuc @ Touko. 26 2008,17:21) kirjoitti
    Näin ne ketjut menee poikki nips naps:

    http://youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

    5min takuulla olevat ketjut kesti max 30sec.
    Nonnii.. ja tuosta se pellet ottaa mallia ja hässii jokkaisen ketjun paskaksi..
    Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..

    ****

    Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
  23. #23
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 25 2008,01:18) kirjoitti
    Nyt sit laitat vaan kehiin tilastoa siitä ...
    Tilastot luultavasti saa soittamalla poliisille/vakuutusyhtiöön.
    Toki se muutaman ylimääräisen sekunnin vaiva saattaa karkoittaa pitkäkyntisen.
    Puuhun köytetty todennäköisesti jää ottamatta, jos vieressä on toinen ilman köyttä.

    Tarkoituksenani oli vain herättää huomiota itse lukkoon.
    Hyvän ja huonon lukon lukitsemiseen menee sama aika, mutta huonon saa nopeammin auki.

    Lukitukset ovat vain rehellisiä varten, kuten tuosta Perkeleen linkistä voi todeta.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  24. #24
    Lainaa (Hyenna @ Touko. 26 2008,12:33) kirjoitti
    Lainaa (sakuc @ Touko. 26 2008,17:21) kirjoitti
    Näin ne ketjut menee poikki nips naps:

    http://youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

    5min takuulla olevat ketjut kesti max 30sec.
    Nonnii.. ja tuosta se pellet ottaa mallia ja hässii jokkaisen ketjun paskaksi.. *
    Luuletko että ne jotka oikeasti nyysii moottoripyöriä ei tiedä että tollaset ohuemmat ketjut menee heittämällä poikki 42" bolt cuttereilla?

    Kyllähän noikin ketjut pysäyttää harrastelijat, ei tosin sellaisia kleptoja joilla on kunnon vehkeet.

    Tuo Almax näyttää kanssa kuinka niiden oma ketju ei mee poikki bolt cutterilla mutta ainahan on laikkakoneet yms joilla varmasti menee, mutta sitten homma alkaa olla aika äänekästä.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  25. #25
    Lainaa (Hyenna @ Touko. 26 2008,12:33) kirjoitti
    Lainaa (sakuc @ Touko. 26 2008,17:21) kirjoitti
    Näin ne ketjut menee poikki nips naps:

    http://youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

    5min takuulla olevat ketjut kesti max 30sec.
    Nonnii.. ja tuosta se pellet ottaa mallia ja hässii jokkaisen ketjun paskaksi..
    Eiköhän ne kaverit, jotka näitä vehkeitä käyttää ole sen tiedon ilman m.pyörä.orgia tienneet. Mopopoikien on vaikea noita puolentoistametrin voimapihtejä kuljetella mukanaan joten enemmän varmaankin noilla "ammattilaisilla" noita käytössään.

    Eiköhän nuo tiedot ole muutenkin etsittävissä oli noita linkkejä sitten org:ssa eli ei.

    Mun mielestä ihan hyvä, että noita erilaisia linkkejä on eri threadeihin laitettu. Pistää miettimään niillekin, jotka ovat luottaneet sokeasti siihen "UltraHyperEiMitenkäänKoskaanPoikki" ketjuunsa.

    Itsellä avasi vähän silmiä, kun tuonne erääseen toiseen ketjuun laittoi porukka linkkejä, miten ja varsinkin kuinka nopeasti se pyörä sinne pakettiautoon häviää. En olis ikänä uskonut

    - P

    Edit: sakuc vain pisti linkin toiseen kertaan, joka oli jo mun kirjoittamassa ylemmässä viestissä. Kawa LTD tuon postasi toiseen threadiin jo aemmin josta sen lainasin.



  26. #26
    Ongelma on siinä, että moottoripyörä on tarkoitettu liikkumaan. Sitä ei voi lukita niin hyvin, etteikö sitä lukitusta voisi purkaa. Kysymys on ainoastaan siitä kuluuko lukituksen purkamiseen sekunti, kolme vai kolmekymmentä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  27. #27
    Kunnollinen riippulukko auttaa kyllä asiaa, vaikka jarrulevyn läpi laitettuna. Perushalpikset menevät poikki millä vain mutta esim. Abloy PL350 ei sitten enää menekään. Sanka 14mm karkaistua booriterästä. Hintaakin on reilusti mutta halvalla ei saa hyvää.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
  28. #28
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tossa viimeisimmässä videossa näkyy se, että ketjut saa nopsaan poikki, jos niitä pääsee työstämään lattiaa vasten. Jos tukevaa alustaa ei ole, ts. ketju roikkuu ilmassa, homma onkin jo vaikeampaa.
    1000
  29. #29
    Juuri näin. Ketjulukko tulisi asentaa siten, että se on mahdollisimman ylhäällä eikä katkaisuun tarvittavaa tukipistettä olisi käytettävissä. Pelkin hartiavoimin noitakaan ketjuja harva pistää poikki. Ei siis riitä, että on kunnon lukko. Sitä pitää osata käyttää oikein.

    Rälläköinti on sitten eri juttu. Akkukäyttöinen rälläkkä ja timanttilaikka niin ei edes lähde kunnolla ääntä ja taitaa mennä ketju kuin ketju poikki - vieläpä varsin nopeasti. Tästä minulle mainittiin eräässä lukitusalan liikkessä kun kävin hankkimassa uusia lukkoja perämoottorivarkauden jälkeen. Sanoivat, että sellaista lukitusta ei olekaan etteikö asian osaavat tekijät sitä murtaisi. Hyvällä lukolla saa kuitenkin enemmän mielenrauhaa.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Mr K @ Touko. 26 2008,16:54) kirjoitti
    Juuri näin. Ketjulukko tulisi asentaa siten, että se on mahdollisimman ylhäällä eikä katkaisuun tarvittavaa tukipistettä olisi käytettävissä. Pelkin hartiavoimin noitakaan ketjuja harva pistää poikki. Ei siis riitä, että on kunnon lukko. Sitä pitää osata käyttää oikein.
    Minne se ketjulukko sitten tulisi asentaa kun esim ko. viiteon mittaisilla saksilla olisi saanut tuen maasta suurin piirtein stongan korkeudelle? Uskoisin myös, että jopa vanha tuttavamme cromagnon osasi lisätä työkaluihinsa vipuvartta, jos meinasi jäädä pähkinä särkemättä.

    Väittäisin, että yksikään kettinki ei mopoa pelasta, jos iistsaidin kaveria sattuu juuri kyseinen yksilö kiinnostamaan.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen