Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    eli käytössäni on vfr 800 vm -98 ja ongelmana ekaa kertaa oli tämä:Kävi vanhanaikaisesti ja pyörä sammahti kun nykäsin kytkimen liian äkisti,asiaan.Eli sammahduksen jälkeen starttia painaessani ei heti tapahtunut mitään,käänsin virrat pois ja yritin uudestan jolloin näyttö kävi pimeenä ja nollasi tripin ja kellon.Tämän jälkeen uudestaan starttia jolloin startti tai joku raksuttaa mutta startti ääntä ei kuulu.. Vedin mäkistartin ja ajoin pyörän talliin,sammutin ja kokeilin startata.Lähti kuin palmun alta käyntiin..Joten,kertokaahan viisaammat mistä lähdetään vikaa hakeen *
  2. #2
    Akku kuoli tai laturi ei lataa sitä ja virta vaan loppui.
    Mittaristo ei nollaudu muuten.
    Teoriassa huono liitos akulla voisi aiheuttaa samaa.

    VFR:n ainoa tyyppivika on kuitenkin se latauksensäädin joten tutki se.
  3. #3
    Tuttu juttu. Mulla kävi aikoinaan juuri samalla tavalla. Syy on seuraava:
    Lataussäädin on ollut rikki jo jokin aikaa. Se taas on aiheuttanut sen, että akku ei ole täydessä latingissa, voi olla jopa jo rikki. Ei siis varaa enää. Myös staattori (käämit) on rikki. Eli kun laitat sen kuntoon, uusi lataussäädin, staattori sekä akku. Tämän jälkeen toimii taas kuin enkeli. Brantilta saat kyllä osat, mutta myös pussisi tulee olla paksu. Halvemmalla saat vastaavat osat englannista, myös minä tilasin ne sieltä. Osoite ei ole näköjään enää tallessa, mutta englannista se oli ja nimi oli muistaakseni www.elektrex..... tai jotain.
  4. #4
    Löysin linkin, mp-sähköosat:

    http://www.electrexworld.co.uk/


    Osta sieltä mitä tarvii, toimii luotettavasti.
  5. #5
    Moi!

    Hapettuma johdossa? Maadoitus, akun/startin piuha,...
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  6. #6
    Lainaa (venttiili @ Touko. 25 2008,23:56) kirjoitti
    Löysin linkin, mp-sähköosat:

    http://www.electrexworld.co.uk/


    Osta sieltä mitä tarvii, toimii luotettavasti.
    Mulla on muuten ylimääräisenä käyttämätön electrexin säädin, jos tarvit niin lähtee edukkaasti.
    wille
  7. #7
    Mulla kesti Electrexin säädin vissiin pari kesää. Parempaakin on saatavilla David Silverillä:

    http://www.davidsilverspares.co.uk/p...enuine-spares/

    Itse tilasin tuolta Shingdeonin säätimen talvella 90 eurolla himaan kannettuna. Oli hieman eri kokoinen säädin kuin Electrexin vastaava ja muutenkin vaikutti paremmalta härpäkkeeltä. Seppo Sulalla Electrexin säädin maksaa muistaakseni 170 e.
  8. #8
    Morjensta ! Oli sama vika" omassa VFR- 800 vm.-98 ,
    käyttäytyi juuri samalla lailla kuin ketjun aloittajalla. Vaihdoin uuden akun niin vika" poistui .
    - ja mikäli jännitteen säätimessä ei ole tuuletinta kannattaisi semmoinen laittaa .





    -kirotusvireitä
    ZX-12R -03
  9. #9
    Noniin tulipa ainakin moninkertaisesti vahvistettua veikkaukseni.
    Toivotaan ettei tule kovin kalliksi. *

    Omaani myös laitoin säätimelle tuulettimen kuten moni muukin on jo tehnyt.
    Kesti ainakin sen aikaa kun oli minulla. *



  10. #10
    Kiitoksia vastauksista.Nyt on mopo kyllä pelittäny oireettomasti lähteny uskollisesti käymään (vielä ainakin)joten seurataan tilannetta.Eli yhden ainoan kerran se teki ton "häiriön" ettei startannu..
    Katotaan joutuuko tässä osa kaupoille
  11. #11
    Lainaa (AimoPamaus @ Touko. 24 2008,21:57) kirjoitti
    Akku kuoli tai laturi ei lataa sitä ja virta vaan loppui.
    Mittaristo ei nollaudu muuten.
    Teoriassa huono liitos akulla voisi aiheuttaa samaa. *

    VFR:n ainoa tyyppivika on kuitenkin se latauksensäädin joten tutki se.
    Kantsii tarkastaa myös alakerta 591€.....ei halpa mutta säädin posahtaa uudestaan jos vika on alhalla?
    www.sr-kp.com
    Iron Butt Association
  12.  
  13. #12
    muinoin v.2003 kun ostin vfr 800 oli sama juttu.
    onneks meni liikkeen takuuseen.
    eli: kesken ajon kaikki sähkö pois,, kone alko hyytyy,,,
    valot pois ja pääsin juuri ja juuri kotiin ,n.10 km
    vaihdettiin akku ja lat säädin. toimi kyl mut vain tunnin.
    sit taas uusi säädin , akku , sekä laturi.
    taas toimi mut vain kesän.
    motoraumassa tutkittiin ongelmaa ja toteemus oli TARVIKESÄÄDIN.
    se kapine ei yksinkertaisesti voi kestää, on niin heiveröinen
    sisältä ja juotokset hanurista. hondan alkup.säädin n.350e
    kestänyt yli 30.000 km ja 5 v.