Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 87:een 87:sta
    Lainaa (Unhola @ Touko. 26 2008,01:10) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 25 2008,23:04) kirjoitti
    Lainaa (Unhola @ Touko. 26 2008,00:55) kirjoitti
    Kovat jätkät pärjää vähemmälläkin *
    Viittaako Unho nyt jotenkin kolopesintään ja pesän saantiin?
    Eikö ne kovat jätkät pärjää vaikka pehmeellä, jos on yhtään sormia tallella, kielipäätä tai nenää. Mutta onko kuutiosenteillä tämän suhteen mitään tekemistä en osaa sanoa.

/z
    Jokainen käsittää sen tavallaan...
    En mä käsitä mutta, jos joku on käsittääkseen?
    Lienee ihan myytti, että kuutiosentit jalkojen välissä vaikuttais asiaan mitenkään? Vai oisko siinä syy miksi noita busseja ja zetoreita menee suhteellisen hyvin?

Lainaa (viltsu @ tänään) kirjoitti
    AINOA ero tuli siinä vaiheessa kun nopeus oli 120km/h. Kusiaisella heräsi kysymys "miksei ole 7. vaihdetta?", tonnisella "pitäiskö vaihtaa alaspäin?".
    Mietipä sitä. Vaihdat seuraavan kerran kun on tilanne päällä 120-140 nopeudesta KOLME pienempään ja avaat siitä. Mietit sitten uudelleen mitä tapahtui.
    /z
    Lainaa (zeromark @ Touko. 25 2008,23:27) kirjoitti
    Mietipä sitä. Vaihdat seuraavan kerran kun on tilanne päällä 120-140 nopeudesta KOLME pienempään ja avaat siitä. Mietit sitten uudelleen mitä tapahtui.
    /z
    Nyt en tajunnu...

*hik*... kalja hidastaa... sorry
    Litranen sisävessa
    Lainaa (Metallimies @ Touko. 25 2008,23:18) kirjoitti
    Lainaa (CeeCee @ Touko. 25 2008,22:50) kirjoitti
    Lainaa (Metallimies @ Touko. 25 2008,22:37) kirjoitti
    Ei se teho, mutta se vääntö
    Jos on vääntöä, on myöskin tehoa. Ne kun kulkevat käsikädessä.
    mutta jos vertaan esim. omaa entistä kusiaista ja vaikkapa juurikin 1400 suikkia niin suurinpiirtein samoja lukemia tuli tehoa molemmista takikselta mutta ylläri ylläri, 1400:ssa vääntöä noin kaksi kertaa enemmän.. eikä ole ne kaikki tehot siellä rajottimen tuntumassa. Ovat kyllä täysin erityypin pyöriä muutenkin..

Täähän nyt ei tas liittynyt mitenkään tähän alunperäseen kysymykseen

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä *
    Teho on sama kuin vääntö kertaa kierrosluku. Jos isommalla koneella on vääntöä tietyillä kierroksilla, niin on myöskin tehoa enemmän. Aivan päivänselvä asia. Olettaen tietysti, että asiaa tarkastellaan samalla kierrosalueella.
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
    Lainaa (Athene @ Touko. 24 2008,20:20) kirjoitti
    Kuva. Siinä ainoa kuva netissä tällä hetkellä. Vähän oon miettiny myyntiä. Toisaalta tekis mieli pitää tän kauden toikin . Pitämistä puoltaa se, että koko kesän renkaat on ostettu ja toisaalta eipä se pyörä siitä sen rahamäärän edestä ihmeellisemmäksi muutu, mitä tonniseen joutuis lisää rahaa pistään. Katuajossa eniten häiritsee pyörässä hitaassa ajossa kaasun "nyppiminen", eli ruiskunohjauksen on/off luonne. Pitkät välitykset ei auta asiaa. Auttaiskohan piikkiä pienempi ratas eteen tai pari piikkiä suurempi taakse...?
    Vaihda piikin pienempi eteen on/off ei poistu kun säätämälla mutta muuten tulee terävyyttä lisää ratas muutoksella,ja jos uuden bladen hankinnan este on vain ulkonäkö unohda se ulkonäkö et sitä ajaessa kattele muut kattelee vain taka valoja kun sillä meet on sen verran hyvä pyörä vaikka suzuki mies olenkin
    Näyttää siltä että riippuu kuskista, omasta omistamastaan moposta ja ajetusta tiestöstä aika paljon kumpaan kastiin kallistuu. Itse ajelen kuussatasella, joka toistaiseksi riittää vallan hyvin.

Viime kesänä ajoin kuussatkulla matka-ajoa reittinä Ruotsi-Norja-Islanti-Tanska-Ruotsi, ja siitä yli puolet kaks-päällä ja kaikki tarvittavat varusteet messissä. Yöpymismuotona käytimme telttaa, joten painoa ja rompetta löytyi, eikä kertaakaan tullut fiilis että ei koneessa potku riittäisi.

Mutkatietä kun ajelen laittomilla nopeuksilla, joudun käyttämään pienempää vaihdetta ja isompia kierroksia taatakseni pikaisen poistumisen kurvista. Haitanneeko tuo?

Satasen vauhdissa kierroksia on ~5000, eikä waakku ainakaan tärise ja väristele yhtään.

Liekö sitten niin että tonnisten omistajat joutuvat itselleen selittelemään eroa, ja naureskelemaan kuussatasille vain järkiperäistääkseen itselleen suuremmat maksut joka kantilta?

Yhteenvetona todettakoon, että vaikka olen monen edelläkirjoittaneen kanssa samaa mieltä, joudun silti toteamaan, että kaipa minäkin sen zx10-r:n ostaisin jos sopivasti ylimääräistä kouraan tipahtaisi. Pakonomaista vaihtamistarvetta ei tosin ole. Jos waakku sanoo sopimuksen irti, nyysitään tai sen kippaan enkä kuole, on seuraava mopo isompi kuin 600-kuutioinen.

Taisin juuri kirjoittaa itseni pussiin... * *
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 24 2008,23:17) kirjoitti
    Nimim. mä mitää naista saa vaikka ajasin kuuraketilla

hetkinen. johtusko tää naisettomuus nimenomaan kuutioiden puutteesta...
    Kuule kyllä ne illuusiot karisee kuutioista huolimatta, kun huoltsikalla potan alta paljastuu Richard Geren sijaan jotain Uuno Turhapuron suuntaista... Siinä ei auta vaikka kuinka mopoa käyttää, kaasua vääntää... Nimim."kaksi kertaa sain, ja se keväinen kerta oli parempi".

Tottapuhuen, itsellä oli SV650 ensipyörä, ja nyt Daytonan myötä kun tuli kiukkua puolet lisää, ei ajamisen riemu muuttunut miksikään (tai sitten aika kultaa muistot). Vääntöä on reilusti enemmän, ja lähtö 100--> on jotain ihan muuta kuin Svessassa, mutta mihin ***tuun sitä kaipaa jos kortti on lähdössä vähemmästäkin. Noh, PIKKASEN tuli tuossa varmalla reitillä kokeiltua viikonloppuna, ja onhan se aiempiin kokemuksiin verrattuna kuin taivas aukeaisi, kun kaikki ottaa irti. Mutta pääsääntöisesti kyllä samat temput tekee kusiaisella, jos pyörä muuten on OK.
    "Never play cowboy in a room full of Indians."
    joo, omas kuussatasessa cebarissa 4600-4700rpm ku mittari näyttää satasta.
    Ja kyllä, monta kertaa tullu kelattua siinä 120km/h vauhdissa isompaa pykälää...
    Itsekin tätä pohdin viime syksynä kun olin pyörää ostamassa. Mulla oli vaihtoehtoina 600, 800 ja 1000 cm3 koneiset vehkeet (Thundercat, VFR ja Thunderace). Loppujen lopuksi päädyin 600:een. Tässä muutamia huomoita/perusteita sille:

- Thunderacessa oli hemmetisti kovemmat vakuutusmaksut kuin kahdessa muussa
    - Thundercatissa oli selkeästi halvin hankintahinta (en halunnut tinkiä kilometreissä hinnan vuoksi)
    - Thundercat ei kuitenkaan ollut kuin hyvin vähän pienempi kuin kaksi muuta
    - Thunderacessa kovin hätäinen kaasu mukavaa arkiajoa ajatellen
    - Thundercat kuluttaa vähemmän kuin kaksi muuta

Eli loppujen lopuksi koska kaikki olivat riittäviä tämän hetken tarpeisiini, oli rahalla selkeästi ratkaiseva merkitys. Katsellaan sitten myöhemmin niitä isompia pyöriä kun nyt ensin hallitaan tämänkin reservit erilaisissa tilanteissa ja keleissä.
    Life is not a spectator sport!
    Lainaa (Tuppervaari @ Touko. 25 2008,11:56) kirjoitti
    vähän vaikea on perustella mitä suoranaista hyötyä on tuosta isommasta pyörästä suomen teillä ja rajoituksilla.
    Koko moottoripyöräily on samanlainen kuin mikä tahansa muukin harrastus: ei sitä voi järkisyin perustella. Kunhan itse nauttii, eikä aiheuta kohtuutonta haittaa/vaaraa muille...
    Automaailman vertauksena voisi miettiä kahta samanlaista autoa. Toisessa "taloudellinen" 1.3 kone ja toisessa "sporttinen" 2.0 kone. Kumpikin kulkee hyvin hiljaa, mutta sitten kun ajetaan matka-ajoa ja vaaditaan muutakin kuin taloudellisuutta, niin kuutiot puhuu. 1.3sta viet kokoajan enemmän suorituskyvyn ylärajoilla ja ajaminen on työläämpää. Ohitukset ei hoidu niin joustavasti ja muutenkin saat polkea enemmän. Kaksilitrainen suoriutuu samoista tehtävistä huomattavasti vähäeleisemmin. Kummalla on mukavampi ajaa...?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Lainaa (Athene @ Touko. 26 2008,09:23) kirjoitti
    Automaailman vertauksena voisi miettiä kahta samanlaista autoa. Toisessa "taloudellinen" 1.3 kone ja toisessa "sporttinen" 2.0 kone.
    Mun "taloudellinen" 1,4 litrasella koneella varustettu auto syö saman määrän bensaa, kun mun entinen "sporttinen" 2,5 litraisella koneella varustettu auto.
    Ei siis ihan sama vertaus, sillä pienikoneista autoa on kengittävä huomattavasti enemmän, että se liikkuisi. Isolla koneella taas voi ajaa pienillä kierroksilla pintakaasulla, jolloin polttoainetta kuluu vähemmän.
    Nämä taas ei samoin päde moottoripyöriin.

Mutta tää siis vain tosta taloudellisuudesta.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    toi mun höylä ei ollut provo, vaan koski kokemusta 600:sta.

Jos pitää ostaa kyykky niin isompi parempi. 600:sten paras vääntö oli jossain 10t rpm:ssä?
    Athenehan sen hyvin tuossa tiivistikin automaailman vertauksella. +1 tuolle!

- P

Lainaa (mkoo @ Touko. 26 2008,09:37) kirjoitti
    toi mun höylä ei ollut provo, vaan koski kokemusta 600:sta.

Jos pitää ostaa kyykky niin isompi parempi. 600:sten paras vääntö oli jossain 10t rpm:ssä?
    Itseä ei kiinnosta kurvailla tyhjäkäyntikierroksilla eli alle 7000 - 8000 kierroksen. Kierroksilla mennään. Kyykky on sportti eikä mikään kustomi. Sitä kuuluukin kierrättää eikä se kiloistenkaan paras vääntö missään kolmessa tonnissa tule. Jos ei korva ja sielu kestä kierroksia, sitten ostaa vaikka H-D:n tai matkavessan ja putputtelee sillä menemään väännöstä naatiskellen.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    En minä mitään tiedä, kuhan ajan.
    Itsellä oli pari kautta sitten vielä 750cc ja ajelinkin sillä muutaman kauden. Aluksi tehot olivat mahtavat, kun kyseessä oli eka pyörä. Huomasin kumminkin tämän saman mitä monet ovat täällä väläytelleet, vääntö! Varsinkin kun ajoi emännän kanssa ja takaboxi oli täynnä tavaraa -> oli aika tuskaa.
    Myös tärinä otti pahasti hermoon. Kierrokset korkeella ja perse puuduksissa. *

Nyt 1200cc toista kautta -> ei ole huolta väännöistä, eikä tärinästä. *

edit:
    Ja mitä vakuutuksiin tulee.
    On halvemmat, huomattavasti halvemmat ainakin mulla tällä isommalla pyörällä. Maksoin 750cc ekat vakuutukset, jotka oli huimat ~1200e /6kk...

nyt on 650e /12kk. Kaskot ja liikenteet mukana.

Lainaa (kiivi3 @ Touko. 26 2008,08:30) kirjoitti
    joo, omas kuussatasessa cebarissa 4600-4700rpm ku mittari näyttää satasta.
    Ja kyllä, monta kertaa tullu kelattua siinä 120km/h vauhdissa isompaa pykälää...
    Tuli sitä isompaa pykälää etittyä tonnisessakin nykyisin on vaihdenäyttö niin siihen se loppui.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
    Lainaa (Terhi @ Touko. 26 2008,09:31) kirjoitti
    Mun "taloudellinen" 1,4 litrasella koneella varustettu auto syö saman määrän bensaa, kun mun entinen "sporttinen" 2,5 litraisella koneella varustettu auto.
    Siksi ne olivatkin lainausmerkeissä .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Kusiainen pysähtyy siinä missä meno alkaa maistumaan.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Lainaa (Athene @ Touko. 26 2008,10:49) kirjoitti
    Lainaa (Terhi @ Touko. 26 2008,09:31) kirjoitti
    Siksi ne olivatkin lainausmerkeissä .
    Ok
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    vuoden 04 636 kawa on paras pyörä mikä mulla on ikinä ollut. Se pesee tän 08 750 gigserinkin.

Oli kyse sitten radasta tai kadusta.
    Paras puoli on ehdottomasti tiukka ajoasento.
    Toinen hyvä puoli 636 sessa oli että siinä on hiton hyvä istua kyydissä, mikä taas takaa sen että sillä voi vetää kaksikin päällä ihan hitosti.

Rivinelikko on paras ja vielä kun se kiertää mahdollisimman korkeelle niin aina paranee.

Tautisen ihanaa on vinguttaa kaikki pois mitä on saatavissa. On se sitten tonninen tai kuussatanen on hyvin usein ajotuulini kuitenkin vinguttava, tonninen lähtee sitten vaan paremmin.

Itse en näe vääntöä ja nopeampaa kiihtyvyyttä niin suurena ilona, että valitsisin tonnisen.

Jos vääntöjä haluaa, niin ostaa ison customin ja jos nopeutta haluaa niin silloin voi lentää

No joo jokainen tavallaan. On se hyvä että kaikilla ei ole samanlaista pyörää
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (rammus @ Touko. 26 2008,11:15) kirjoitti
    Rivinelikko on paras ja vielä kun se kiertää mahdollisimman korkeelle niin aina paranee.
    Vääntö kuuluu foorumille, mutta ei sporttipyörään. Toisaalta ilman kierroksia ei ole vääntöä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa (Simbad @ Touko. 25 2008,11:44) kirjoitti
    Lainaa (mkoo @ Touko. 25 2008,11:27) kirjoitti
    Moni tykkää myös siitä että pyörä ei kierrä kuin sähköhöylä satasen nopeudessa.
    En olisi hienommin osannut omaa kantaani esittää
    Itselläni on ymmärtääkseni sama fillari kuin Simbadilla ja ainoa ruikutuksen aihe on nimenomaan se, että sähköhöyläanalogia ei kovin kaukaa kierrä.

Jos 1300 kuutioinen pyörä kiertää 12xkm/h:ssa liki 5000rpm, niin se tuntuu helvetisti naurettavammalta kuin samat kierrokset 6-saturaisessa kyykkärissä. Omien muistikuvien mukaan exän reissukierrokset olivat jokseenkin samoissa lukemissa vaikka kuutioita oli yli puolet vähemmän, mutta vaihteita taas yksi enemmän. Välityksiähän voisi toki vaihtaa järkevämpään suuntaan, mutta siinä puuhassa hassufaktorilla on tapana kokea inflaatiota. Olisi voinut insinööri laittaa askiin sen kuudennenkin rattaan. Takarengasta kun väännellään 100 nyyttonin verran jo alle 3000rpm:stä eteenpäin, niin ns. varaakin olisi ollut.

Lainaa (NOx @ Touko. 26 2008,11:49) kirjoitti
    Vääntö kuuluu foorumille, mutta ei sporttipyörään. Toisaalta ilman kierroksia ei ole vääntöä.
    Kyllä, vääntö ja kierrokset kuuluvat todellakin yhteen.
    Kun foorumilla alkaa kunnon vääntö, jotkut ottavat kierroksia!

Toisia vaan hymyilyttää ja mittaavat kierrosaikoja...

ObAsia: teho = vääntö kertaa kierrosluku,
    tämä on se syy miksi sinänsä hyvinkin vääntävän
    custom-pyörän huipputeho on kovin matala - paperilla.
    Jos kierrosalue loppuu "kesken", hevosvoimia ei vaan saada
    ulos kovin paljoa.

Samasta syystä F1-moottorien kierrosalue vastaavasti
    ulottuu sinne hammaslääkäriporan toiminta-alueelle...
    -- sjm

Tautisen ihanaa on vinguttaa kaikki pois mitä on saatavissa. On se sitten tonninen tai kuussatanen on hyvin usein ajotuulini kuitenkin vinguttava, tonninen lähtee sitten vaan paremmin.

Itse en näe vääntöä ja nopeampaa kiihtyvyyttä niin suurena ilona, että valitsisin tonnisen.

Jos vääntöjä haluaa, niin ostaa ison customin ja jos nopeutta haluaa niin silloin voi lentää *
    Ei kai se hyvä vääntö automaattisesti tarkoita V2:n jytinää (vaikka ne äänet maukkaat onkin...) Koitas kolmimukista...
    Lainaa (Cyberias @ Touko. 26 2008,12:30) kirjoitti

Jos vääntöjä haluaa, niin ostaa ison customin ja jos nopeutta haluaa niin silloin voi lentää *
    Ei kai se hyvä vääntö automaattisesti tarkoita V2:n jytinää (vaikka ne äänet maukkaat onkin...) *Koitas kolmimukista... *
    Ei se kolmimukisen pörinäkään tarkoita automaattisesti hyvää alavääntöä.. Hyvät soundit niissä kyllä on!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (viltsu81 @ Touko. 26 2008,01:32) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Touko. 25 2008,23:27) kirjoitti
    /z
    Nyt en tajunnu... *
    Koska mäkään koskaan tajuu, joutuu ihan väkisinkin välillä kokeilemaan.
    Kai se on käytävä joku sirrakin taas testaamassa, että muistais mistä puhuu.

BTW: Olisko tähän ainaiseen kusias/tonnari vääntöön missään vaiheessa ratkaisuksi tulossa 17-18t kiertävä 800cc?
    Vifferikin on olemassa niin miksei vastaava (oikea) super-hypersport olis hyvä? /z

edit: eiei ei .. 750 kiksutin ei ole se ratkaisu, ja saa kiertää enemmäkin jos se vaan kuluttajamarkkinoilla kestää.

27.  
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 26 2008,14:51) kirjoitti
    Lainaa (Cyberias @ Touko. 26 2008,12:30) kirjoitti

Jos vääntöjä haluaa, niin ostaa ison customin ja jos nopeutta haluaa niin silloin voi lentää
    Ei kai se hyvä vääntö automaattisesti tarkoita V2:n jytinää (vaikka ne äänet maukkaat onkin...) Koitas kolmimukista...
    Ei se kolmimukisen pörinäkään tarkoita automaattisesti hyvää alavääntöä.. Hyvät soundit niissä kyllä on!
    Juu, no ei automaattisesti... Itse vaan totesin sen (putkella, PC:llä, ja säädettynä oikein) aika oivalliseksi V2:n jälkeen, ja monta rivinelkkua testattuani. Toisaalta, kyllä ~tonnisessa on jo luonnetta, oli kone mikä vaan.

Näähän on niitä äidistä/tyttärestä asioita, ja jokainen millä haluaa...

Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123